Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Babootje schreef:Vandaag de 2e keer onder het zadel en met een drafje erbij. Het was wat winderig en hij was flink wakker met longeren maar nog steeds braaf. We longeren een kwartiertje en hij is denk ik 7 minuten max 10 onder het zadel.
https://youtu.be/CNw3TSM9jcg
hopelijk wordt het op en afstappen naar gelang van tijd ook steeds minder!

Weet niet wat de kip of het ei is natuurlijk, maar ergens stiekem opgelucht dat het niet alleen aan mij ligt...nu hard hopen dat het niks ernstigs is. Voorzichtig loswerken aan de longeerlijn rechtsom had wel duidelijk effect gelukkig (meer buiging, minder spanning), dus gaan we daar voorzichtig op voortborduren. We gaan dus nu maar wel een rondje medisch uitsluiten voor de zekerheid
Arme puppy...
en daarnaast iig de fysio op zeer korte termijn. Zadelmaker is ook nog niet zo lang geleden geweest, bitfitter komt volgende maand. De smid heeft haar vanmiddag nog gezien, die heeft er niks geks aan gevonden. En dan van daaruit maar weer verder kijken mocht er geen verbetering/oorzaak komen...
Mrs_Midnight schreef:Ja kreeg vanmorgen van de stalhoudster al bericht dat hij lekker aan het grazen en wandelen enzo was dus die volet zich waarschijnlijk weer prima. Maar ja, hij staat op die wei zonder direct toezicht, dus als het 's nachts zou verergeren heeft niemand dat door. Ik bel dan toch liever te vroeg. Zeker omdat hij toch wat gevoelig lijkt te zijn op het maag darm kanaal in het algemeen. Het leven met een paard
Gelukkig valt het mee, groot gelijk dat je dan toch vast even de DA belt in jullie situatie hoor! Beetje jammer van de kosten maar de rust die het geeft is het denk ik wel waard
In elk geval fijn dat hij zich nu weer goed lijkt te voelen!
) en daarnaast een aantal weken maar 1 of 2 keer in de week gewerkt, ze krijgt rustpuntjes zat denk ik. Ze doet eerder doorgaans wat te weinig zelfs, ze terroriseert haar weidemaatjes nogal omdat ze zich gauw verveelt
Maar aangezien ze op les zo enorm blokkeerde kan er idd best een mentaal dingetje nog bij zitten, dat het toch te veel gevraagd is qua niveau allemaal. Hou ik zeker in mijn achterhoofd en is ook de reden dat we echt weer terug zijn naar extreem simpel werk 
Bij haar eerdere puberspatjes en grenzen opzoeken af en toe hadden mensen zeker wel gelijk, dan schiet ik gauw te kort qua duidelijkheid. Maar dit is echt anders dan dat. Aardige puzzel
Maar goed, we gaan het nu stap voor stap uitzoeken
Hopelijk niks ernstigs! Wat een kul advies ook dat je krijgt, de beste stuurlui staan duidelijk aan de bakrand... Ik hou daar ook totaal niet van.

Hoop dat hij er snel vanaf is!
Wil dat met Duke ook graag doen, lekker spieren kweken, krijgt ie een mooie kont van
Soms is rust in je hoofd die rekening van de DA waard
Gelukkig dat ie zich zichtbaar weer beter voelt! 
Je overvraagt haar doorgaans juist niet inderdaad volgens mij, en zeker nu: terug naar de basis
Je hebt inderdaad duidelijk verschil gezien tussen haar pubergedrag en dit.. of het nu mentaal en/of fysiek is, denk dat je er sowieso baat bij hebt, hoe je nu met haar omgaat