Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14182
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:56

Odenxia dubbele longe is helemaal niks..Al vaak geprobeerd. Bedankt voor je tip!

Sbravour jij ook bedankt! Ik snap zeker wat je bedoeld. Met een kaptoom heb ik geen ervaring. Zou ook echt niet weten hoe ik daar mee moet werken. En ik denk altijd, dan kan t ook aan een halster :+

Ik heb nog een chambon liggen bedenk ik mij. Miss die even proberen

Kittydylan wat vind je precies fantastisch aan linksom? Ik zie het niet :o Duikt achter de hulp , mond open inderdaad, wel mooie stelling. Ik zie vooral veel spanning. Ik zou een stuk afzetten en gewoon toch met de zweep vooruit proberen te krijgen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:45

Kitty, dan heb je je eigen antwoord toch?
Kabayo, in welke regio zit je? Je kan eens les nemen?

Kabayo

Berichten: 14182
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:48

SBravour schreef:
Kitty, dan heb je je eigen antwoord toch?
Kabayo, in welke regio zit je? Je kan eens les nemen?

Helaas heb ik geen geldboom.. ik heb al les in vrijheidsdressuur en gewoon rijden. Ik zal mijn werkgever eens vragen wat hij er van vind. Anders maar niet meer longeren.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:35

Probeer eens een gogue! Die tip kreeg ik gisteren voor Baby.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:15

Ik ben een stille meelezer, maar ik dacht; een positief advies kan geen kwaad ;)

Kittydylan; ik kan je ook een gogue of eventueel chambon aanraden, liefst gecombineerd met een kaptoom om de longe aan te hangen, zo verstoor je dr verbinding niet, maar belangrijker geef je dr niet de kans recht tegen jouw hand in te gaan, ze mag het zelf uitzoeken.

Probeer ook om haar tegendraads zijn tegen haar te gebruiken door met beloningen te werken. Ik heb echt een tijd als een gek iedere keer gejuicht als mijn paard ervoor koos zijn hoofd uit eigen beweging (bij een gogue is het echt meer een keuze dan bij bijzet of passoa) naar beneden deed. Ik geef zelfs af en toe wat suiker. Zolang ze tegen de gogue in lopen, laat je ze gewoon zoeken en ben je stil. Op die manier geef je haar weer niet de kans ergens tegen in te gaan, wat jou een sterkere positie geeft en je maakt trainingen erg positief.

Soms moet je het jezelf gemakkelijk maken door confrontaties te vermijden. Als je er wat over nadenkt, kan je dat prima doen en toch 'je gelijk halen'.


Edit; je paard moet nageeflijkheid en ontspanning met positieve dingen gaan associëren, pas dan gaat het niet heel de tijd tegen je gebruikt worden. Dat kost tijd en geduld en bij de ene is het wegnemen van druk voldoende en bij de andere moet je echt actief belonen om dat te bewerkstelligen.


Ziezo en nu ga ik verder met in stilte jullie vooruitgang te volgen ;)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:52

Ik vind beide longe trainingen er niet zo heel lekker uitzien. Maar voor Zilver lijkt het me ook echt moeilijk en vind ik het wel een compliment waard dat je eraan wilt werken. Zeker in de mensport zie je 99% van de Friezen met een holle rug, stuwend achterbeen en kin op de borst. Brrr echt vreselijk. Ik zou zo snel geen tips hebben want het is niet mijn ras zeg maar.

Moet wel zeggen dat ik ook een kaptoom heb en dat scheelt echt enorm met een halster! Met een kaptoom kun je echt iets vragen/bijzetten en met een halster vind ik dat niet fijn want die zitten niet goed, trekken bij mijn ponys altijd in de ogen en bijzetten met een halster heb ik nooit gezien eigenlijk.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 15:19

Kabayo schreef:
Odenxia dubbele longe is helemaal niks..Al vaak geprobeerd. Bedankt voor je tip!


Mag ik vragen waarom je dit niks vind?

Kabayo

Berichten: 14182
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:25

odenxia schreef:
Kabayo schreef:
Odenxia dubbele longe is helemaal niks..Al vaak geprobeerd. Bedankt voor je tip!


Mag ik vragen waarom je dit niks vind?

Ten eerste, je hebt je handen vol. Ten tweede , het werkt niet voor mij
Ten derde , ze loopt dan nog extremer met de kin op het borst.
Lange lijnen (dus erachter lopen) doe ik wel. Dat gaat beter. Het is gewoon niet echt mijn manier
Afbeelding
En het lukt mij niet om verbinding te houden :+

Xapple dankje! Ik wil natuurlijk dat ze zo goed mogelijk loopt en haar lichaam optimaal gebruikt. Bedankt voor je uitleg naar kaptoom. Zal er eens naar kijken. Ben het met je eens hoor dat ze niet zo fijn loopt. Ben nog aan het puzzelen.

SinneJ fijne uitleg +:)+

Pattypaard ik heb zo'n een , of een chambon (?) Geen idee. Ik zal er volgende week even naar kijken. Ga zaterdag even rijden :j

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 15:33

Nu kan ik dat helaas niet van een foto beoordelen, maar dan denk ik dat er iets niet goed gaat in het longeren op zich met dubbele lijnen. Normaliter zou je met dubbele lijnen juist veel meer controle hebben over hoofd/hals houding omdat je kan toestaan en weerstand kan bieden, wat met een enkele longe en een hulpteugel en/of touwtjes niet kan. Dan is het of vast of los maar eigenlijk niets daar tussen in.

Succes met je zoektocht naar een geschikte oplossing +:)+

KittyDylan

Berichten: 8911
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:05

SinneJ schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar ik dacht; een positief advies kan geen kwaad ;)

Kittydylan; ik kan je ook een gogue of eventueel chambon aanraden, liefst gecombineerd met een kaptoom om de longe aan te hangen, zo verstoor je dr verbinding niet, maar belangrijker geef je dr niet de kans recht tegen jouw hand in te gaan, ze mag het zelf uitzoeken.

Probeer ook om haar tegendraads zijn tegen haar te gebruiken door met beloningen te werken. Ik heb echt een tijd als een gek iedere keer gejuicht als mijn paard ervoor koos zijn hoofd uit eigen beweging (bij een gogue is het echt meer een keuze dan bij bijzet of passoa) naar beneden deed. Ik geef zelfs af en toe wat suiker. Zolang ze tegen de gogue in lopen, laat je ze gewoon zoeken en ben je stil. Op die manier geef je haar weer niet de kans ergens tegen in te gaan, wat jou een sterkere positie geeft en je maakt trainingen erg positief.

Soms moet je het jezelf gemakkelijk maken door confrontaties te vermijden. Als je er wat over nadenkt, kan je dat prima doen en toch 'je gelijk halen'.


Edit; je paard moet nageeflijkheid en ontspanning met positieve dingen gaan associëren, pas dan gaat het niet heel de tijd tegen je gebruikt worden. Dat kost tijd en geduld en bij de ene is het wegnemen van druk voldoende en bij de andere moet je echt actief belonen om dat te bewerkstelligen.


Ziezo en nu ga ik verder met in stilte jullie vooruitgang te volgen ;)


Pony is enorm op beloningen. Helaas is het inmiddels zo erg dat als ik "goedzo" zeg, ze zich al naar me omdraaid voor haar beloning. Dus dat probeer ik er uit te halen.
Met een chambon raakt ze in paniek ben ik bang. Zal kijken of ik die ergens kan krijgen.

Dat andere ken ik niet, ga er even op googlen!

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:26

Apple : En weg was lars zn mooie boog! Niet te doen met die dekens, dan maar zo

Bowo : Fijn dat het goed gaat nu!

Kvulden : Ik zou direct aanpakken als ze zo wild op je af komen. even 1 keer flink laten schrikken ofzo, dan passen ze de volgende keer wel op als ze snel op je af komen.

Elina : Fijn dat ze weer thuis is, tutten maar weer! Staartzak lijkt goed te passen zo! Zon dikke staart heeft ze ook :O

Apple : Ik vind gaya echt geweldig! Naam lijkt wel wat op mijn caia hahahha

Bowo : Mooie foto's! Je verbeterpunten geef je zelf al aan, ziet er goed uit!

Elina : misschien is een elatiek iets voor je? dat je die naar boven doet of een van bovenste ringen? doe maar gokje maar soms werken de domste dingen

Kitty : Ik vind het eigenlijk totaal geen lekker beeld en krijg er acuut nekpijn van. Waaorm werk je niet eerst dat ze alle kanten goed voorwaards gaat? Dan evenuteel met pessoa maar dan gewoon aan beide ringen vast in plaats van : en stelling, en kop laag en benen erbij, en dan ook nog doorlopen wat ze niet wil.

Ik zou gewoon met 1 ding beginnen. Waarom loop je er niet naast als ze niet wil? Geloof niet dat ponys echt aan ''aanstellen'' en expres mensen het leven zuur maken doen. weet je wel zeker dat ze geen pijnen of blokkades heeft op die zijde? Of gewoon eerst nog met halster erover longeren aangezien ze dus niet gewend is aan het bit. En als ze met alles vervelend is zou ik maar eens aan gaan geven wat de regels zijn. Ho is ho, lopen is lopen etc. Naast lopen ipv voor je lopen etc.

Odenxia : Dubbele lijnen werkt hier ook niet. Zijn gewoon te zwaar voor haar mond. je hebt wel 16 meter aan touw in je handen wat in dat mondje trekt natuurlijk. Als je paard daar tegen in gaat zal t wel werken maar hier is dat ook niet handig

_______________________________

Zo, wij doen nog steeds lekker niks. Ben wel op zoek naar een geschikte kaptoom, dus als iemand tips heeft? Heb mn wagentje verkocht en ga eerst een tijd grondwerken, denk dat we daar ook wel profijt van hebben voor de wagen. Volgend jaar is mn marathonwagen er en gana we weer lekker hard werken

Heb ook 2 vliegendekens besteld voor de dames, echt neit normaal hoeveel dazen er zijn..

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:35

nouklime: Wat een leuk dier en braaf!

Kabayo: En nu hopen dat het gepakt heeft! Wanneer ga je scannen?
Zilver lijkt mij echt een heel braaf, nuchter dier. :)

Pattypaard: Zo, de tandarts heeft z'n werk gehad..maar beter nu dan wanneer je al actief aan het rijden bent.

Murosch: Veroon is in een jaar tijd al enorm volwassen geworden. Door wie word Wainonia nu gedekt?

Nynsker: Hoe gaat het met de wonde, is het al goed aan het genezen? Wanneer ben je van plan om haar terug in te spannen?

Apple: Misschien een vraag die hier niet in de groep past, maar hoe ver zitten je voeten van de staalkabels? Raad je bescherming rondom de staalkabel/snelsluiting aan of juist af? Dit vraag ik omdat we volgende week achter de onze mogen gaan.

Bowo: ziet er in ieder geval als een goed begin uit!


Toet is enorm afgevallen in 2 weken tijd, gezien hij nu niet meer met z'n vriendje kan staan. Z'n vriendje duld geen ander paard bij hem in de buurt als hij een gastmerrie heeft. Heb dus niet veel meer met hem gedaan, gezien hij alle kg's kan gebruiken.. Vandaag mocht hij dan ook op de grote wei, hij wist niet waar eerst te beginnen..maar zou ik ook niet weten als ik een wei van 7500m² zou hebben waar het gras hoger staat als mij :P

Hij mag hier tot volgende week donderdag op blijven staan, want zaterdag mag hij terug mee op show.

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:44

Kabayo zilver weer lekker thuis en weer mooi schoon!

Bowo allemaal spannende dingen dus om de bak, fijn dat de spanning wel afvloeide!
En leuk een sprongetje, goed voor de afwisseling!
Foto's zien er fijn uit!

Kabayo lekker met longeren bezig geweest. Ik denk dat juist afwisselen in diverse standen wel goed is. Zodat ze niet 1 'houding' aanleren

Kitty denk toch ook wel een kwestie van vertrouwen en snappen. Mijn paard vind 1 kant op het weggaan ook wel moeilijker als de andere kant.

Nynkster lekke even rustig aan met de pony's. En mooi het vertrouwen opbouwen met grondwerken!

Even een snelle bijlees. Druk Druk Druk haha.

Ken vanavond even weer gedaan, ze deed het echt heel fijn. Lekker voorwaarts en maar 1x geprobeerd uit te breken :)

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:02

Jolynne : nog 1 keer als de wond geheeld is. Daarna gaat deze wagen weg en spaar ik door voor Mn marathonwagen. Wilde niet teveel risico’s nemen ook ivm het veulen. Dan wacht ik liever nog even met rijden dan dat ze het veulen verliest.
Mooi plekje heb je voor je pony!!! Ik wil ook zo graag iets voor mezelf. Lekker eigen baas zijn

Melissa : ja luizenleven hebben die van mij! Elke dag kom ik ze poetsen en voer brengen en dan mogen ze weer op de wei :)) fijn dat het rijden goed ging!!!!

Edit : kwam goed plaatje tegen
Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:37

Is inderdaad fijn om alles zelf in de hand te hebben, al kun je soms vloeken als je (chronisch) ziek bent zoals mij..maar gelukkig heb ik een lieve vriend die mij helpt met de verzorging op slechte dagen. In totaal hebben we zo'n 1,4ha..dan snap je vast wel waarom er een 3e 'moest' bijkomen haha..en dan zelf krijgen ze het niet opgegeten. :P

Is inderdaad een goed plaatje, want velen denken gewoon dat het karakter zelf is :n

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:23

Nynkster, ik heb een academische kaptoom. Fijn ding. Als je hem opzoek krijg je er zo een paar!

Muronia

Berichten: 19685
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:49

xApple dank je wel. Fijn dat je een lekker zittend en goed passend zadel hebt gevonden! Dat kan een hele speurtocht zijn, daar weet ik alles van pff.

Nynkster klopt ze is KWPN, maar ik heb daar zelf helemaal niks mee en ga ook (weer) niet voor een KWPN hengst deze keer :). Balen dat je een groepje hebt met verschillende voerbehoeften. Ik heb dat nu ook een beetje. De 2 groten zijn dik en rond, maar de nieuwe pony moet echt aankomen.

kvulden dat is een lastig probleem. Het is een echte merrie als ik het zo lees. Mijn Wainonia is er ook zo eentje en dat heeft best tijd gekost. Ik probeerde zoveel mogelijk af te leiden en naar iets positiefs te draaien. Zeker niet te veel ingaan op een boos hoofd maar altijd een beetje op je hoede zijn ermee. Nu is de mijne al ouder inmiddels en negeer ik een boos hoofd bij haar helemaal. Gewoon doorgaan met wat ik wil doen, maar toch altijd blijven uitkijken.

Dank je Kabayo. Hier doet Veronia nog vrij weinig. Ik heb haar deze week eens weer aan de longe laten lopen en het lijkt echt allemaal weer goed te zijn, dus misschien klim ik er binnenkort een keer weer op. Dit jaar blijft toch spelenderwijs af en toe even iets samen doen. Volgend jaar wil ik serieuzer met haar aan de slag.

melissa dank je wel en nog gefeliciteerd met je prijs!

xApple en manen-perikelen. Als je ze kort mooier vindt, dan toch gewoon kort houden? Ik laat hier in de zomermaanden de manen altijd groeien. Kunnen ze wel gebruiken tegen de vliegen denk ik dan. Maar de jouwe staat toch ingepakt dus dan maakt dat ook niet zoveel uit.

Nou Kabayo, hopen dat ze nu wel drachtig is!! Zit ze in een groeispurtje? Ze lijkt inderdaad wat te zijn afgevallen.

carika, eerst even afwachten of ze drachtig wil worden. Mocht dat lukken, dan komt er wel een volgtopic. Ik moet zeggen dat ik wel wat banger ben dat er wat mis kan gaan na ons doodgeboren veulen van dit jaar.

Bowo ik vind het wel een heel mooi dier zeg! <3

Kabayo ik hoor veel goede verhalen over een kaptoom in combi met een chambon, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Kittydylan ik vind dit niet echt een fijn plaatje eerlijk gezegd. Ik zou denk ik die hele toestand eraf gooien en eerst gewoon aan de lijn longeren. Voorwaarts is 1, de rest komt daarna wel (en een stuk meer ruimte geven).

Jolynne dank je wel! Het is wel leuk om foto's van het begin van dit topic te vergelijken met nu. Ze is inderdaad veel meer paard geworden :j. Wat balen dat hij zo is afgevallen, maar in zo'n weiland moet dat toch wel weer snel bijtrekken denk ik!

Nynkster.. mooi plaatje en daar moet men zich vaak even van bewust worden inderdaad.

Nou, en dan nu de hengst die ik heb gekozen voor Wainonia:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is Hot Color, een hengst die is gekeurd voor het bonte paarden stamboek. Springen gefokt. Ze is er gisteravond naartoe gegaan en we wachten nu af wanneer ze zich laat dekken door hem. Spannend hoor!

Veronia en de oude pony vermaken zich goed samen thuis.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:52

Kabayo schreef:
Mag ik vragen waarom je dit niks vind?

Ten eerste, je hebt je handen vol. Ten tweede , het werkt niet voor mij
Ten derde , ze loopt dan nog extremer met de kin op het borst.
Lange lijnen (dus erachter lopen) doe ik wel. Dat gaat beter. Het is gewoon niet echt mijn manier
Afbeelding
En het lukt mij niet om verbinding te houden :+

Xapple dankje! Ik wil natuurlijk dat ze zo goed mogelijk loopt en haar lichaam optimaal gebruikt. Bedankt voor je uitleg naar kaptoom. Zal er eens naar kijken. Ben het met je eens hoor dat ze niet zo fijn loopt. Ben nog aan het puzzelen.

SinneJ fijne uitleg +:)+

Pattypaard ik heb zo'n een , of een chambon (?) Geen idee. Ik zal er volgende week even naar kijken. Ga zaterdag even rijden :j[/quote]

Dit probleem met de dubbele long is eigenlijk een beetje mechanisch. Men moet bij de druk die het paard in de mond voelt het gewicht van de longlijn zelf ook mee rekenen, daarbij het onvermijdelijk gezwaai van de longe vanaf de hand tot aan de singel. EN de schuifweerstand die de longe ondervind door de ring aan de singel. Ik heb dat opgelost door een dun bergbeklimmers touw te gebruiken in het stuk vanaf het bit tot voorbij de ring bij de singel. En die ring vervangen door een katrolletje. Daardoor onder vind het paard minder weerstand als het de neus naar voor wilt brengen. Ook gebruik ik altijd dunne lichte longelijnen [echter geen goedkope nylon, want die kunnen zelf door handschoenen heen branden mocht er iets mis gaan]. Ook let ik er sterk op dat de long niet nat wordt omdat het daardoor zwaar wordt en extra druk in de mond kan veroorzaken en ook stroever langs de ringen schuift. Dat 'schuifprobleem is ook opgelost indien u katrollen gebruikt.

carika
Berichten: 1598
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:21

@murosch
Prachtige hengst! Een vosbont veulen zou wel bij jou kudde passen.
Wat is je plan met het veulen? Je lijkt elk jaar wel uit te breiden, ik ben wel een beetje jaloers... ik heb de tijd niet voor meer dan twee en de merrie kan ik niet meer dekken ivm haar gezondheid.

@kabayo
Herkenbaar probleem met de dubbele longe. Dit had ik al helemaal met de lange lijnen van e voest. Die vond ik veel te stroef en dan kruipen ze helemaal in elkaar.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:33

Ik vind die dubbele lange lijnen ook maar een gedoe.. Zoveel lijn en ik raak helemaal in de knoop :') Nee niks voor mij.

@Murosch; Die manen worden zo hoog dat de deken niet meer goed past. Dan knelt hij en als ik ze heel kort knip past het eigenlijk nog steeds niet. Lars heeft al een flinke hals. Dus nu maar sportcoupe. En wát een gave hengst!! Ik vind hem te gek. :j

@Nynkster; Doe je goed. Ga je wel door met lange lijnen of slepen? Zodat ze dat gevoel een beetje behoudt ofzo?

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:56

Ik hou van dubbele longe..geraak er ook heel makkelijk mee weg. Ik heb op het uiteinde een grote lus geknoopt en een gekleurd lintje bij links en rechts zitten, zodat ik weet wat welke kant is. :P

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:43

Dubbele longe heb ik nog nooit gedaan. Wil daar eens les in nemen. Rosie wordt ook voor mennen beleerd dus de langelijnen komen dan ook aan bod.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:58

Fijn dat je paardje dan al wat ervaring heeft, beter dan allebei onervaren. Heb zelf ook geleerd op een ervaren paard die al tm de piaffe aan de lijn kon!

Kabayo

Berichten: 14182
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:57

Voor sommige werkt de dubbele longe fijn. Voor mij niet :D Ben soms nogal een kluns haha alles in de war. Zucht.

Carika en xapple fijn lotgenoten :D

Bedankt voor je uitleg kadanovitch. Maar ik blijf erbij dat dat niet echt mijn manier is haha. Ondingen

Claudia lekker toch even vrij. Zilver heeft deze maand ook misschien maar 4x gelopen :+

Nynke fijn plaatje. Klopt als een bus.
Ah elastiek. Ja dat kan ik idd eens proberen

Melissa super dat het goed ging :)

Jolynne 10 juli scannen! Ach die arme ziel. In die weide staat genoeg!

Topicje gemaakt van mijn draken. Had een parasol neergezet... tsja :+
[ITP] Wat staat hier voor monster in de wei??!
Afbeelding
Afbeelding
En haar nieuwe vliegendeken is binnen! Hij past. Wel iets ruim maar ze heeft zo'n tussenmaat. Een maat kleiner zit weer te strak
Afbeelding

En zo ontzettend gaaf!!! Ik sta met zilver op de cover van de Phryso! Ow wauw. Echt heel cool ! (Maandblad van het stamboek)
Afbeelding

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:06

Ik kom volgen! Mijn puppy paard is drie en we gaan nu beginnen met het hele proces! Ze zal dit jaar nog niet beleerd worden maar vins het wel leuk om te volgen en te kijken hoe iedereen het doet!

Afbeelding

Ze is hier nu een maand en kwam groen uit de kudde: “semi-wild”. Mensen kende ze van bijvoeren etc. Maar verder niks. Ondertussen loopt ze mee aan het halster (terug,voor om, achter om etc.) Ik heb nu alle hoefjes 2 keer kunnen krabben. Al mee de straat op geweest (verkeer gaat super).

Longeren snapt ze echt helemaal niet. We dachten we proberen het gewoon . Nou ze draait der kont naar me toe, komt achter uit, probeert de cirkel uit te gaan. Dus daar kunnen we nog wel ff mee bezig
Laatst bijgewerkt door _kmbn op 28-06-18 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt