[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:36

Sizzle schreef:
Inderdaad een goede stap.
Is de wachtlijst zo lang dat je nu al moet aanmelden :wow: Is Spirit dit jaar 1 of 2?

Ik las laatst dat de wachttijd 2 jaar was

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 20:36

Leo schreef:
Goede stappen van je :j stoer!

:o

sylva schreef:
Leuk, FLH is echt ontzettend goed. Indien je er behoefte aan hebt en het je kansen wellicht zou kunnen vergroten, misschien een idee om meerdere mensen je te laten opgeven? Ik zou je bv ook best willen opgeven, nav dit volgtopic. Mits dit mag en je dit zou willen natuurlijk.

Moet je even kijken op de fb pagina van EquiDay of dat mag.
Je vind er ook mijn reactie terug en EquiDay heeft ook gereageerd dat wij/limo exact is wat ze zoeken.
Maar er zijn er nog die gereageerd hebben zonder beeldmateriaal omdat paard steeds steigeren gaat dus zijn zij ook kanshebbers. En weet niet hoeveel zich er hebben aangemeld via mail.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:36

Ik weet niet hoe haar wachtlijsten nu zijn, ruim twee jaar geleden was die ongeveer een half jaar. :)
Kan geen kwaad om alvast een plekje te reserveren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 20:39

Sizzle schreef:
Inderdaad een goede stap.
Is de wachtlijst zo lang dat je nu al moet aanmelden :wow: Is Spirit dit jaar 1 of 2?

Spirit is nu 1 jaar en 7 maanden. Wordt 1 augustus 2 jaar.
Tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn is hij dus oud genoeg.

Maar ze doen ook training van jonge paarden. Niet perse zadelmak maken maar kennismaken met mensendingen zoals een zeil, paraplu's... Schriktraining eigenlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:44

Ja, ik weet hoe ze werken :j
Zou voor Limo ook heel goed zijn als hij leert omgaan met een hoop toeters en bellen om zijn lijf. Duim voor je dat je mee mag doen.

Ik ben zelf ook dan van eerst veel laten zien. Toen ik ooit op een paard stapte waar ik voor de allereerste keer zelf zonder longe opging en dat paard echt ontzettend onhandig het opstapje omgooide bij het wegstappsn en er ook nog met zijn been in ging staan was ik heeeeeeeeel blij dat hij daar geen paniek van had :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 10:13

Sizzle schreef:
Ja, ik weet hoe ze werken :j
Zou voor Limo ook heel goed zijn als hij leert omgaan met een hoop toeters en bellen om zijn lijf. Duim voor je dat je mee mag doen.

Ik ben zelf ook dan van eerst veel laten zien. Toen ik ooit op een paard stapte waar ik voor de allereerste keer zelf zonder longe opging en dat paard echt ontzettend onhandig het opstapje omgooide bij het wegstappsn en er ook nog met zijn been in ging staan was ik heeeeeeeeel blij dat hij daar geen paniek van had :')

Goed dat hij daar niet van schrok idd. Had anders kunnen aflopen als hij wel in paniek raakte, moet er niet aan denken...

Wens jullie zonnige groetjes toe vanuit de Franse Pyreneeën.
Vriend en ik zijn gisteravond vertrokken met de auto en vanmorgen 8u aangekomen in Lau Balagnas Frankrijk. Morgenavond zijn we weer terug in België.
Beetje de gezonde berglucht opsnuiven en foto's maken.

Furrow

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:19

Wauw, heerlijk tussen uitje. Je mist hier het Belgische weertje niet. Ik duim echt dat jullie gekozen worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 16:46

Inmiddels bijna terug in België :D (nog ruim 750km te rijden)
Heb een zeer plezante dag gehad gisteren in de berglucht. Deed me echt supergoed. Heerlijk ontspannen en eens goed diep inademen van de berglucht. Zalig...

Morgen kan ik naar de paarden terug. Dan ga ik de mest in het smalle deel van de stallen opruimen. De weide eigenaar kwam met het voorstel om daar een deur in te maken zodat ik het als opslagruimte kn gebruiken. Kan misschien ook een zadelkast zoeken en die daar plaatsen. Of gewoon een zadelhanger want op de deur komt een stevig slot. :j
Wel zou ik voor de netheid iets van paletten ofzo willen erin leggen. Nu is het namelijk gras wat erin groeit. Maar als er geen zonlicht meer in komt zal dat gras niet meer groeien en enkel zand overblijven. Dan staan mijn spullen in zand wat niet erg netjes is vind ik. Paletten of iets anders zijn vast wel te doen?

Heb zadelmaker ook afgezegd. Ze begrepen het en mag een nieuwe afspraak maken zodra limo en ik er klaar voor zijn.
Rest van de week verlof spendeer ik aan grondwerk/vertrouwen terug opbouwen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:01

Goedzo! Geef het allemaal lekker de tijd, geen haast.

Ook missschien eerst maar eens kijken hoe het gaat als het weer beetje rustiger weer is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:12

Lekker, is die druk er ook af voor je :j je dagje er tussenuit klinkt ook heerlijk!

Nu terugkijkend heb ik de afgelopen week ook echt bar weinig gedaan met mijn pony vanwege het weer. Vandaag ook weer poetsen en weer terug de groep in. Jammer voor mij maar ach, hij slijt er niet van. :+ En loopt gewoon lekker de hele dag.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:39

Rubberspeeltegels op 2e hands of zo kopen,dat is de ideale vloer.Zou ideaal zijn een deur er voor en je spullen daar kunnen bewaren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:46

Pellets is wel een goed idee omdat het dan van de grond weg is. Mocht het een tijdje vreselijkveel regenen dan weet je tenminste zeker dat je spullen niet staan te schimmelen op de natte grond.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:04

maar een zadel zou ik er niet in durven opslaan, het is vrij afgelegen zei je, een deur hebben ze zo ingeschopt en weg zadel

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:24

Ligt aan je verzekering. Ik heb een inboedel voor buitenshuis. Zolang het goed afgesloten is zelfs voor nieuw waarde.
Wellicht kun je zelfs een soort (tuin) deurtje maken aan de voorkant zodat alles achter slot staat en dan daarbinnen ook nog een afgesloten kast voor je tuig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:26

Maar zelfs dan, die hele rompslomp als het weg is en weer een nieuw zadel moet komen zou ik niet willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:31

Dat gebeurt nog het meeste op grote stallen waar zo‘n inbraak ook goed wat opleverd. Ik heb nog nooit op een stal gestaan dat niet inbraak gevoelig was volgens mij. Zelfs onafgesloten zadelkamers zonder kasten en geen honden op het erf.

Als je echt geen risico wilt moet je hem iedere dag mee naar huis nemen en hopen dat daar niet ingebroken wordt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:29

maar de kans dat in huis ingebroken wordt is kleiner dan op een afgelegen weiland. Hier nemen ze zelfs de nieuwe rollen schapengaas nog mee of de aanhanger ondanks 3 sloten
.En al ben je verzekerd, deur wordt geforceerd, dan is het zadel weg, dan een hoop tijd en gedoe om een nieuwe te krijgen en dan? Weer daar opbergen zodat ze terug kunnen komen?
Ik sleep dan liever de keren dat ik ga rijden mijn zadel op en neer, doe ik nu ook

Hoe doen de stalgenootjes dat TS?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 20:29

Sizzle schreef:
Dat gebeurt nog het meeste op grote stallen waar zo‘n inbraak ook goed wat opleverd. Ik heb nog nooit op een stal gestaan dat niet inbraak gevoelig was volgens mij. Zelfs onafgesloten zadelkamers zonder kasten en geen honden op het erf.

Als je echt geen risico wilt moet je hem iedere dag mee naar huis nemen en hopen dat daar niet ingebroken wordt.

Precies dit idd.
Op de manege waar ik stond was zadelkamer ook gewoon vrij beschikbaar en de zadels en hoofdstellen van de lespaarden hingen er voor het rapen. Terrein werd niet afgesloten en er liepen geen erfhonden rond snachts.
Met een beetje moeite krijgen ze een zadelkast ook open gebroken. Dus in principe is je zadel nergens echt veilig.

Pff nog ruim 450km. Haha ben het in de auto zitten wel zat nu. Ook te donker om mijn boek te lezen, en met leeslamp rijden vind ik niet zo fijn voor het zicht van mijn vriend. Hij moet zich zeer goed kunnen contentreren (moet van mij hoor heb ooit al een accident gehad dus wat angstig voor opnieuw iets mee te maken).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 20:30

Lynn_Nikita schreef:
maar de kans dat in huis ingebroken wordt is kleiner dan op een afgelegen weiland. Hier nemen ze zelfs de nieuwe rollen schapengaas nog mee of de aanhanger ondanks 3 sloten
.En al ben je verzekerd, deur wordt geforceerd, dan is het zadel weg, dan een hoop tijd en gedoe om een nieuwe te krijgen en dan? Weer daar opbergen zodat ze terug kunnen komen?
Ik sleep dan liever de keren dat ik ga rijden mijn zadel op en neer, doe ik nu ook

Hoe doen de stalgenootjes dat TS?

Die staan op andere weide. Maar ook daar is een zadelkamertje die zelfs niet afgesloten is met een slot. Nooit iets gebeurt ook niet toen er andere huurders waren.

Verneem net van ouders dat het in België onweert en stormachtig is. Pff heb daar geen zin in.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:03

Heb een mail terug van Feather Light horsemanship.
Ik schrok wel van de prijs per maand. (die ook nog eens kan veranderen voor ik an de beurt ben) %) Wordt flink sparen als ik dat werkelijk wil voor spirit.
Heb ons alvast op de lijst laten zetten. Maar wachtlijst is zelfs tot zomer 2022 pas (3 jaar dus) en door de vele mails die ze krijgen kan het ook later worden. De werkelijke tijd is dus onzeker. Kan dus net zo goed 2023 worden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:58

Art_Ificious schreef:
Ik schrok wel van de prijs per maand. (die ook nog eens kan veranderen voor ik an de beurt ben) %) Wordt flink sparen als ik dat werkelijk wil voor spirit.
Heb ons alvast op de lijst laten zetten. Maar wachtlijst is zelfs tot zomer 2022 pas (3 jaar dus) en door de vele mails die ze krijgen kan het ook later worden. De werkelijke tijd is dus onzeker. Kan dus net zo goed 2023 worden.

Ik had naar aanleiding van dit topic ook gemaild en schrok van de wachtlijst. Ben zelf op zoek naar zo iets voor mijn 3 jarige maar heb geen zin om 3 jaar te wachten.

Ga je wachten of toch zoeken naar iets anders?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:23

Ik was er al bang voor, 2 jaar geleden was het een halfjaar en dat was nog voor ze bij het grote publiek zo bekend werd.

Balen wel, maar aan de andere kant kan hij lekker doorgroeien (hoe later beginnen hoe beter voor zijn lijf :) ) en je hebt als het goed is Limo om mee te rijden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:31

Art_Ificious schreef:

Kijk eens naar http://www.isabelvanlaer.be/ ze heeft ook facebook met filmpjes.Dat is echt zo fijn iemand.Om les te volgen woont ze te ver weg maar om je paard te beleren niet die kan je daar gewoon brengen. Ze is ook altijd heel motiverend en vriendelijk naar de mensen toe. Echt een zalig mens.Ik heb het idee dat dat jou stijl ook is...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 12:37

Beatje ik kijk straks als ik thuis ben even. Filmpjes zijn altijd leuk geeft een goed beeld. Beter dan foto's :)

3 jaar wachten is wel goed ja maar als de prijs elk jaar stijgt kan ik het wel vergeten. Dan hou ik maandelijks niks meer over.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:54

Mag ik vragen wat ze bij Feather Light ongeveer vragen per maand? 3 jaar is wel echt bizar lang zeg! Ik wist dat ze populair was en een wachtlijst had, maar zo lang :wow: