Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:49

xZiva_ Eerlijk? Ik denk niet dat het veel beter gaat worden en dit is een enorme deuk voor zijn zelfvertrouwen. Hoe lang staat hij nu samen met die andere paardjes?

Ik heb mijn merrie vorig jaar ook op een idyllisch plekje gehad, 24/7 buiten in een kleine kudde. Ze werd net als jouw paardje weggejaagd, getrapt en gebeten. Het werd na verloop van tijd wel iets beter, maar zodra er eten in het spel was (hooi) dan begon het weer.
Bovendien werd ze er echt ongelukkig van, dus ik heb besloten te verhuizen en nu is ze helemaal opgebloeid en op haar plek :)

_Reneee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:14

Oh daar was ik allang weggegaan. Is niet goed voor zijn zelfvertrouwen en niet voor zijn gezondheid.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:48

@Kabayo gaaf dat jullie het gedaan hebben en de training vruchten af heeft geworpen. Gefeliciteerd met haar tweede premie. *\o/*

@xZiva_ Ik denk dat het geen kwestie van wennen is als dit al vanaf maart speelt. Je paard heeft er niks aan als hij tussen twee pesters zit, dus ik zou denk ik wel gaan kijken naar iets waar hij meer op zijn plek is.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:10

Gefeliciteerd Kabayo! Fijn dat al het werk zijn vruchten heeft afgeworpen :) Ik heb van het weekend even gewandeld met Miles.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En weer met mijn oude rot op de wei :+
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:46

Aaah Miles <3 Wat heeft hij al lange manen zeg!

@xZiva_ Ik zou toch overwegen om naar een andere plek te gaan. Hoe mooi de stal ook is waar je paard staat, het is niks waard wanneer jouw paard niet gelukkig is :n

Gisteravond nog even naar Jack geweest, gewapend met mijn camera :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's in zijn nieuwe ITP topic <3
[ITP] Een prachtige zonsondergang...

Ik heb het idee dat zijn manen langzaamaan weer een beetje aan beginnen te groeien, alleen zijn voorpluk is nog een beetje zielig :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:54

Ik vind hem echt heel knap! <3

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:58

Dan zat mijn gevoel dus toch goed ondanks al het commentaar van mensen dat ik 'alweer' ga verhuizen.

Vandaag ben ik bij een andere stal gaan kijken. Ik denk dat hij zich hier veel meer op zijn plek zal voelen. Compleet shetlander proof en 2 shet maatjes. Een paard kwam mij begroeten die echt precies op hem leek qua omgang. Denk dat ie daar misschien wel vriendjes mee word (en ik ook aangezien hij mijn droomras is en de eigenaar nog iemand zocht om hem aandacht te geven <3 )

Nu nog onder de 3 maanden opzegtermijn uit zien te komen :/

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:50

moesten mijn paardjes constant getrapt en gebeten worden en niet bij het hooi mogen
zou ik ze ook verhuizen heb de mijne verhuisd toen ik ze een maand had afspraken werden niet nagekomen op de wei waar ik stond ze is nu super gelukkig en verhuizen ze zijn rap gewend hoor

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:01

Miles heeft ook maar twee maanden op zijn vorige plekje gestaan. Ik ga niet blijven als mijn paard niet gelukkig is... Dus je hebt echt groot gelijk. Drie maanden opzegtermijn is trouwens echt veel!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:13

xZiva_ schreef:
Nu nog onder de 3 maanden opzegtermijn uit zien te komen :/

Dat is wel heel lang zeg :oo

Ik heb mijne, en een vorig paard trouwens ook, weleens binnen een maand weer verhuisd. Als afspraken niet nagekomen worden, zeker wat betreft voer, en mijn dier lijdt daaronder ga ik verder kijken.
Veel verhuizen is niet fijn voor een paard maar het klinkt niet of hij hier op een goede plek staat dus is er niet echt een andere optie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:15

Ziva ik zou hem ook verhuizen..

Wat heb ik het dan goed dat ik haar lekker thuis heb. Geen geregel wn gezeur, kan het zelf bepalen :)

Prachtige foto's van Jack :)

Miles word echt knap <3 ook hele lange manen!

Bedankt allemaal!!

Hier nog beeldmateriaal van de keuring :D als iemand foto's van haar vind op een site of facebook, tip mij even! Nummer 97 :)
https://youtu.be/cElivKrEhqU

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:51

Wat een pittig ding Kabayo!
Is ze voor de keuring op ijzers gezet?
en gaat je als ze 3 is weer?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:21

XZiva
3 maand opzegtermijn? Oh jeh nou ik hoop dat er iets te regelen valt. Als ik jou was zou ik ook verhuizen als je een alternatief hebt.

Ik heb ook weer eens een update van Zimba, helaas niet de beste foto(screenshot uit een film).

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:25

Kabayo schreef:

Wat heb ik het dan goed dat ik haar lekker thuis heb. Geen geregel wn gezeur, kan het zelf bepalen :)

Bedankt allemaal!!

Hier nog beeldmateriaal van de keuring :D als iemand foto's van haar vind op een site of facebook, tip mij even! Nummer 97 :)

Waauw die gaat hard! idd pittig ding zo :)) Dat je die vent ook bijna omver loopt omdat ze schrikt en even in de galop springt _O-
Zo oogt ook best groot vind ik, hoe groot is ze?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:46

Kabayo schreef:

Bedankt allemaal!!

Ze loopt echt mega mooi :oo <3
Sorry als het al eens gevraagd/gezegt is, maar waarom staat Zilver op ijzers als ik vragen mag? :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:53

Ze staat puur voor de keuring op ijzers, de hoefsmid komt binnenkort en gaat dan weer blootvoets. Het is heel normaal bij de friezen dat twenters op ijzers de baan in komen. Ook extra grip met de proppen :) heb er al veel commentaar op gehad :o maar liever stevigheid dan uitglijders

Dankjullie allemaal, pittig is ze zeker! Maar na haar rondje rennen stond ze ee als een mak schaap bij, het begon ook ineens te plenzen tijdens het wachten, ik kon gewoon onder haar schuilen. De braafste Twenter die daar was , de andere paarden werden helemaal gek, ook van de paraplu's..

Zilver heb ik laatst gemeten op 1.59. Kan zijn dat ze alweer gegroeid is :)
Ze gaat idd als 3 jarige weer, voor ster natuurlijk :D

Mooie foto carika

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:02

Als ik haar zo door de baan zie gaan kan ik mij dat helemaal voorstellen! :))

Met puzzle ga ik geen keuringen lopen, Olivia wel, die wil ik ook als 2 jarige mee nemen en dan met haar 3e weer voor stamboek opname.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:05

Kabayo schreef:
Ze staat puur voor de keuring op ijzers, de hoefsmid komt binnenkort en gaat dan weer blootvoets. Het is heel normaal bij de friezen dat twenters op ijzers de baan in komen. Ook extra grip met de proppen :) heb er al veel commentaar op gehad :o maar liever stevigheid dan uitglijders

Ik snap het! Het was ook niet vervelend bedoelt, gewoon nieuwsgierigheid :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:07

Geen probleem hoor! Ook staat ze iets frans en dat valt minder op met ijzers :P

Olivia is nu 1? Of al 2? Puzzle nooit naar de keuring? Is juist leuk :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:23

Foei, mij zomaar op camera zetten haha, Zilver is echt knap! :+
Er ging trouwens ook een voorbrenger onderuit tijdens het voorbrengen van een enter, maar gelukkig was de enter braaf en stond hem alleen wat aan te kijken van 'hey, wat doe jij nou op de grond?' :')

Ik ga met Jorie misschien ooit wel voor de lol ruinenkeuring doen anders niet.

Miles is knap (en Jack ook :j ) <3

Ziva, 3 maanden opzegtermijn is wel extreem lang zeg, ik zou zeggen paard opladen en naar die andere stal brengen en dan desnoods nog gewoon 3 maanden dubbel huur betalen als ze dat zo graag willen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:29

Ik weet dat het idd extreem lang is.. we gaan ook proberen of het minder kan

Kan helaas niet zeggen dat ik niet meer betaal want mijn lessen met mijn bijrijdpaard staan op dezelfde factuur :=
Zou daarnaast ook niet netjes zijn..

En fenna, als ik het kon had ik het gedaan. Maar ook ik ben een student en kan geen dubbele huur betalen :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 06:31

Olivia is 1 ja. :j

Voor Puzzle vind het minder toegevoegde waarde hebben dan voor Olivia.
En daarbij zijn die welshjes op de keuring altijd moddervet en dat vind ik verschrikkelijk.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:57

Ik heb er ook nog aan zitten denken om met Miles naar de keuring te gaan, maar dat vond ik teveel gedoe en echt toegevoegde waarde heeft het niet voor me.

Mijn moeder had hem vanochtend voor het eerst gezien: "Ik vind een gewoon paard toch mooier" :+ Fijn mam, bedankt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:06

_Reneee schreef:
Mijn moeder had hem vanochtend voor het eerst gezien: "Ik vind een gewoon paard toch mooier" :+ Fijn mam, bedankt.

_O- _O- :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:48

_O- :+