de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:28

Wat idioot Daantjuh, ik zou gewoon nog een keer mailen, bellen... stalken! }>

Ik zou aangeven dat je anders niet kunt starten, dan is het ineens zo geregeld...

lizzy1

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:16

Jeetje, wat raar zoveel tijd ertussen. Bij subtopwedstrijden zie je dat wel vaker maar bij de basissport is het meestal rond een kwartier ertussen.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:07

Dat is inderdaad wel erg lang... ik start morgen voor de 1e keer 2 proeven.. ben benieuwd. Hier is hulsebos net geweest en mijn nieuwe zadel is in bestelling. Grease bleef best braaf tussen alle zadel wissels door dus dat was top. Jeetje wat kan het een verschil zijn het 1 of het andere zadel, onvoorstelbaar.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:13

Belachelijk zeg!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:04

Afbeelding

Nog een foto gekregen van de fotograaf: mijn knappe propperige pony! <3

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:04

Mooi!

Wat heb je besteld Maud?

Zoveel tijd tussen de proeven is inderdaad waardeloos.

Ik heb ook wel zin om weer eens op cc te gaan, maar dat is echt nog te vroeg.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:58

Wat een prachtige foto Penny!

Gadget heeft het naar haar zin op de nieuwe stal. Lekker in de weide, vriendjes in de kudde en lekker kunnen rennen!.

1 juni toch weer een afspraak gemaakt met de tandarts. Ze is nog erg onrustig met haar hoofd en aangeraakt worden op haar hoofd vind ze ook niet altijd fijn..

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:41

Gister zou de smid komen voor gino en nog twee paarden. Geloof dat ik de afgelopen vijf keer dat ik een afspraak had ben afgebeld. ... Tuurlijk gisteren ook. T is dat het zo'n verdomd goeie smid is....
Nu komt ie om 11 uur vandaag. Komt totaal niet uit want ik krijg precies dan klanten maar anders werd het ergens eind volgende wk.
Zolang wil ik niet wachten.
Hopelijk kan de smid wat doen en kan ik volgende wk wer aan de slag met meneer

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:22

Kady1 schreef:
Gister zou de smid komen voor gino en nog twee paarden. Geloof dat ik de afgelopen vijf keer dat ik een afspraak had ben afgebeld. ... Tuurlijk gisteren ook. T is dat het zo'n verdomd goeie smid is....
Nu komt ie om 11 uur vandaag. Komt totaal niet uit want ik krijg precies dan klanten maar anders werd het ergens eind volgende wk.
Zolang wil ik niet wachten.
Hopelijk kan de smid wat doen en kan ik volgende wk wer aan de slag met meneer

jeetje, 5x afgebeld al. Ik zou daar echt niet tegen kunnen. Sinds vorig jaar ben ik verhuisd en hebben we ook een andere smid. Staat altijd netjes op de afgesproken tijd achter het huis en mocht hij iets later komen belt hij direct, echt super fijn!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:39

Hm dat word ook nog wat met mijn smid, moet haar straks er speciaal voor uit de kudde halen en kan niet zomaar de noodstal de hele dag bezet houden als ik moet wachten.
Ik zou het iig niet pikken als ik 5x m'n dag moet vrijhouden voor niks.

Ik begin zo zenuwachtig te worden. Zondag is Gaia (officieel heet ze anders) echt van ons.
Gister nog een wormenkuur erin gespoten, beetje jammer dat ze een flinke klodder weer uitspuugde voor ik haar hoofd goed omhoog had. Gelukkig zat er nog een restje in de spuit. Uit de test kwamen toch wat bloedworm eitjes, dus hoop dat ze die nu snel kwijt is.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:12

@ KarinvdM : De WB4, heb er een hoop uitgeprobeerd maar deze vond hij het prettigst en ik zat er het fijnst in! Donkerbruin met extra zachte zitting.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:33

Picassox, wat een knapperd! Wat is zijn afstamming? Erg mooie bles heeft die. :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:05

Oh ik bedoel niet 5 x afgebeld op deze afspraak.... Nee gelukkig niet. Maar de afgelopen 5 x dat ik een afspraak had iedere x afgebeld en moeten verplaatsen wordt je wel een beetje moe van idd want je past toch je planning er op aan.

Helaas kon de smid niks doen voor Gino, moet nu met van die blauwe spray die eigenlijk voor koeien is het zachte gedeelte van de hoef inspuiten want dat hard het uit. Zondag aan de longe kijken of hij nog gevoelig loopt. Meer kunnen we niet doen.. Kan ook geen ijzer onder. Smid had nog nooit gezien dat het zo afgebroken was. Moet echt op de rand van een steen gebeurd zijn op volle snelheid volgens de smid.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:13

Balen Kady1, hopelijk gaat het beter nu. En balen dat je smid zo vaak af laat weten. Ik heb al 11 jaar dezelfde smid, belt nooit af en komt vrijwel altijd dezelfde dag als ik een ijzer kwijt ben bijvoorbeeld.

Mooie foto picassox! Knap dier.

Gisteren guusje welgeteld 30 seconde van dr veulen af gehad. Pffff, grote merrie dan hoor, brullen natuurlijk. Hopelijk kan ik het dan zo steeds veder uitbouwen. Ik wilde dr over 3 weken aan de longe pakken en over een week of 5 proberen op te stappen. Ik vind het nu al spannend. Ze was natuurlijk nog maar 2,5 maand onder het zadel.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:16

Ah balen zeg :(
Hopen dat het snel hard wordt!
Ik had je verkeerd begrepen, maar ook bij elke keer iets wijzigen zou ik niet goed worden hihi.

Zo wisselend per merrie hoe ze reageren! We hebben ze gehad die het amper kon schelen, maar dan brak het veulen de tent af en andersom. Succes ermee :)

Ik twijfel wat ik met Gaia haar hoeven moet. Tot nu toe is ze elke 6 weken bekapt.
Maar ze gaat nu natuurlijk 24/7 de wei op en ben wel van plan om 3x per week met haar te wandelen op straat en ook beetje bakwerk voor de conditie.
Ik hoop dat ik het kan rekken naar elke 8 weken.

En dan gelijk m'n andere twijfel, wat voer ik haar? Ze krijgt nu 2x (of 3?) een halve kilo biks per dag, kuil en staat overdag in de wei.
De eerste dag zal ze nog op de box blijven. Moet ik haar dan wel of niet nog het oude voer geven?
En daarna dacht ik aan gewoon een schepje muesli (bijv nature's best van pavo?) na het werk. Dus niet dagelijks.
Komt ze dan tekort of raken haar darmen van slag door de overgang?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:20

maudenmarc schreef:
@ KarinvdM : De WB4, heb er een hoop uitgeprobeerd maar deze vond hij het prettigst en ik zat er het fijnst in! Donkerbruin met extra zachte zitting.

Die heb ik ook gehad, ik heb nu de balance, ook in bruin, 2 kleuren en 2 soorten leer. Heerlijk zadel, maar ze zitten allemaal fijn. :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:41

Heb ook op de balance gezeten maar deed voor mij en mij paard niet het goede

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:23

Dat kan. :) Dat verschilt echt per paard en per mens.
Ik heb bij dit zadel ook een paar geruild met proefrijden, ik vond het moeilijk. :D
Ik heb ook al een WB4 en een Dynamic gehad. Deze is aangemeten op mijn schimmel, hopelijk kan hij goed passend gemaakt worden op m'n Fries, donderdag komt er iemand.
Normaal heb ik altijd Jan zelf, maar die in erg druk, hij is er door een ongeluk een tijdje uit geweest en had voorlopig geen tijd omdat hij eerst nog naar Amerika moet. Dan deze keer maar een ander...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 05:21

Sorry even niet mee kunnen lezen of antwoorden. Wel even gelezen betreft hoefsmeden ellende Knudde. Wij staan op een stal waarvan de ene eigenaar hoefsmid is en zijn vrouw instructrice(heerlijk he). Onze chihuahua van 1 jaar is vorige week zondag vergiftigd in het bos. Er is gespoten tegen berenklauw en helaas heeft hij dat door het eten van gras binnen gekregen. Er waren geen waarschuwingsborden geplaats daar waar wij liepen. We hebben dus elke dag bij de dierenarts gezeten afgelopen week voor infuus met tig medicijnen erin. Vanaf volgende week hoop ik weer mee te kunnen lezen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:57

Oei dat is schrikken met de hond! Beterschap!

Balen van de hoef zeg jeetje!

Hoe oud is Guusje d'r veulen nu. Mijne is drie weken en merrie gaat er hopelijk vandaag even van weg. Paar keer bijgezet longeren en dan hoop ik er volgende week toch weer eens op te kunnen. Met m'n andere merrie ging ik gewoon op wedstrijd na verloop van tijd,die vond het altijd heerlijk !

Golden girl mag morgen weer mee, ze loopt
Echt fijn en raakt steeds meer bevestigd in d'r werk.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:43

Kasparov is bijna twee weken oud nu Peetje82. Vandaag 5 minuten guusje uit dr box gehad, veulen is wel rustig, merrie maakt zich nog wel druk hoor pffff, maar gaat steeds iets beter. Het is gewoon heeeeeel veel paard, dus mijn handen vol. Ik durf nog geen planning te maken wanneer ik er weer op stap. Het stuur en de rem waren natuurlijk net amper geïnstalleerd, dus als ze zich zo druk maakt als nu gaat ze denk ik gewoon gewoon met me aan de haal. Ik bekijk het maar even per dag momenteel.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:47

@ Zirano Hoe is het nu met je hondje? Ga je de gemeente of staatsbosbeheer nog aansprakelijk stellen? Niet normaal toch..

Vandaag met de lage neusriem gereden, ging echt een stuk beter. Veel rustiger in het hoofd.
nog wel ff een vraag aan jullie, zit de neusriem zo goed?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze was een beetje moe, de oren stonden al in standje ezel }:0

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:07

Ik rijd nooit met lage neusriem, maar naar mijn idee zit die op de goede hoogte, IwanLuver!
Fijn dat het goed ging, leuke vos heb je!

Hier gaat alles ook heel goed :) Straks na mijn tentamens ga ik lekker nog wat leuke wedstrijden uitzoeken!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:29

Ik gebruik bij de jonkies ook de lage neusriem. Zit naar mijn idee zo ook goed. En is misschien wat onorthodox, maar vind 'm ook handig voor 't longeren, gebruik het ringetje dan om de lijn aan te doen. Dan zit je niet aan het bit te klooien of allerlei extra riempjes of troep aan 't hoofd.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:17

Wauw Picassox gaaf dier! <3 En hele mooie foto ook.

Volgens mij zit de neusriem zo wel goed Iwanluver :)

Gisteren m'n eerste fotoshoot op Eros gehad, ook nog zonder zadel maar hij deed het echt top!

Afbeelding
hele topic voor geïnteresseerde: [ITP] Eros (z)onder zadel door Bert Kroeze