Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:09

Jij hebt het paard gezien, het wordt jou paard uiteindelijk. Dus ik zou er nog een nachtje overslapen. Wellicht dat je met de eigenaar kan afspreken dat bij een haak de kosten voor de foto van hem zijn?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:16

De haak (haakje) zit er zegt mijn DA. De nieuwe foto is dan alleen om te kijken of het verergerd is sinds de laatste keuring.
is het verergerd is het foute boel is het nog hetzelfde dan is hij positief maar het zou wel een bemerking zijn.
Een haak is naar mijn weten artrose of een veroorzaker daarvan.
Ik vind hem leuk, daar twijfl ik niet aan maar hij is dus 3,5 en ik zou balen als dit voetje al snel versleten is..

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:42

@Adin ik denk dat het dan verstandig is om je verstand boven je emotie/gevoel te plaatsen en het paard te laten staan,nu al een bemerking met 3,5jaar terwijl hij nog moet beginnen met lopen,niet doen,hoe leuk,lief hij ook is.

Ik zou gewoon lekker op mijn gemakkie verder kijken.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:53

Ok, dan is het me duidelijker. Hij is ook nog lang niet uitgegroeid natuurlijk.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:59

Nee precies, als hij wat ouder was, was de beslissing denk ik makklijker.
Dan is hij al belast geweest. Dit is een jonkie..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:10

Jeetje adin wat vreselijk je hebt wel pech zeg bah.
Hopelijk vind je alsnog een leuk paard die groot is en braaf wil je bijna mijn ruin aan bieden die voldoet aan je eisen :j

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:37

Doe maar :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:37

ik baal ook als een stekker :(

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:43

nathe schreef:
ok ik ben dus niet de enige waar het geld niet op de rug groeit.

ik vond mezelf al behoorlijk "arm" in mijn zoektocht... constant te horen krijgen dat 6000 euro geen geld is...

mmm ok dan ;)

Ik ben dan helemaal een armoedzaaier. Haha. Mijn budget is nog veel lager. Ik vind het ook onvoorstelbaar hoeveel sommige kunnen uitgeven aan een paard. Maar goed, ik heb verder geen ambities, dus hoef geen bewegingswonder en geen papier. Maar zelfs ik moet slikken als we het geld uitgeven.

@Adin: wat klote zeg. Ik zou er even een nachtje over slapen. Dan kan je het allemaal rustig op een rijtje zetten. Persoonlijk zou ik hem niet nemen. Is even vervelend. (heb zelfs een traantje gelaten om die arabo fries waar ik verliefd op was) maar nu weet ik dat het een slimme keus was. Het is gewoon een risico.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:49

Ik lees ook al een tijdje mee.
Eerst en vooral Nathe: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Nog een dagje en dan staat ze lekker bij
jou in de stal!
Adin: Erg jammer vind ik het voor je. Je leek zo tevreden over dit paardje... Ik hoop dat je snel meer
duidelijkheid hebt. Maar als je verder wilt in de sport, dan moet je idd alles goed afwegen :) .
Maar het is inderdaad wel jammer.
Wreck: Wat zoek jij eigelijk?

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:52

tita schreef:
Torius ik vind jouw laatste post toch echt wel zoiets van := := kijk mij eens dit allemaal betalen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hard moeten werken voor paar duizend euro's.
Marion zit in dezelfde lijn.

Je hebt rijke mensen en gewone mensen en mensen die moeten knibbelen en die laatste 2 mensen moeten bezuinigen.
Maakt dan niet uit waarop maar een paard van 18000-25000 telt niet iedereen ff neer. Sterker nog 10.000 vind ik persoonlijk nogal veel geld.
Of dat nou voor paard/slaapkamer is... maakt niet uit ik moet er hard voor werken.
Zeg niet dat ik het niet heb want ik zocht eerst in de categorie 15000 euro en goedkoper vervolgens dacht ik stik das teveel geld.
Geef ik liever aan andere dingen uit die belangrijker zijn in het leven.

@ Adin ik zou hem laten staan sorry. Voor mij is het over tis weer een paard met bemerking en ik weet het, er zijn er zat die het hebben en in de sport lopen en dat keuren moment-opname is en paard altijd wat kan krijgen.
Toch zou ik het niet doen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:27

DaisNBenj schreef:
Wreck: Wat zoek jij eigelijk?

Ik zoek een stevig paard van 165 of hoger. Voor recreatief dressuur en af en toe een sprongetje en vooral heel veel in het bos rijden. Misschien nog een keer een endurance wedstrijdje. Geen hoge ambities dus. Ik zoek een nuchter paard die absoluut alleen de weg op kan. Ik ben een wat angstige ruiter. In de bak hoeft het paard nog niet veel te kennen, als hij maar braaf is. Leeftijd: voorkeur voor tussen de 4 en 8 maar zoek tussen 3 en 10. Ik hoop dat dit mijn laatste paard in mijn leven gaat worden, vandaar wat jonger. Heb goede begeleiding. Ras, kleur e.d. maakt me niks uit. Alleen de Belg ben ik tot nu toe nog niet zo van gecharmeerd. Maar zelfs dat zou ik overwegen.Draver echter niet, geweldige paarden. Heb er 2 gehad, maar heb van beide te kort plezier gehad. Ze waren lichamelijk allebei af.
Budget is rond de 2500 euro, maar mochten er goede voorwaarden bij zijn als proefperiode, rontg. Keuring, merrie met goed papier enz. Kunnen we stijgen tot max 4000.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:49

@adin

en al beslist wat je gaat doen?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:00

Hoi allen, zijn er mensen die ervaring hebben met een paard dat als veulen vast heeft gezeten in het prikkeldraad en wat voor consequenties dit heeft voor de sport. ik wil graag SGW rijden. ongeveer zal dit tot L niveau zijn.
ik kan er weinig over vinden op internet.
wel veel informatie over smeerseltjes maar niks over de consequenties of dit pijn geaat doen of bijv. stijf wordt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:02

meer info is dan wel nodig :)
Is er een pees geraakt?

Zoiezo goede klinische en RX keuring laten doen!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:04

Volgens eigenaar niks ernstigs maar het zit een de voorkant van de sprong.
dus niet op een gewricht. (nou ja niet zo zeer op een gewricht)
ik wilde zoiezo foto van dat been laten maken en een klinische keuring gaan doen.
voor deze prijs wil ik geen volledige rontgenlogische keuring doen...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:06

hoe oud is het paard?
Welk niveau loopt het nu?

de sprong is wel een gevaarlijke plaats natuurlijk... ik denk dan automatisch aan spat door trauma

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:09

Ik moet het nog officeel maken maar ik ben helaas nog steeds zoekende....
ik durf het niet aan.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:09

jammer adin! maar ik begrijp het wel...

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:11

Paard is 7 jaar en is nu L niveau. (niet officieel gestart) ook een z springparcour gelopen, met een meisje van 13/14.
het zit niet op de sprong zelf maar aan de voorkant van het been zeg maar..
ik heb helaas hier helaas geen foto's van gemaakt. zaterdag wilde ik weer kijken..
maar hoe zit dat met dat littekenweefsel, is dat gevaarlijk als de wond al zo oud is?
ze zegt dat er foto's zijn gemaakt een jaar terug van dat been en dat er niks zat en geen belemmering was, dat zal met de keuring waarschijnljk mijn dierenarts ook zeggen maar zou dat weefsel niet pijn gaan doen als het veel belast word?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:14

@Adin, jammer zeg! Succes met verdere zoektocht :)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:19

Zonde Adin, maar als het niet goed voelt, moet je er niet aan beginnen. Heb je ook een negatief advies van je da gekregen?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:22

Balen Adin, maar ik kan me het wel goed voorstellen hoor!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:22

Het is een bemerking.
advies was foto laten maken en als het niet verergerd is dan positief met bemerking.
Is het erger geworden niet zo positief meer.
Tsja het paard is nog maar net licht in training. Als hij wat ouder was geweest durfde ik het wellicht wel aan maar een 3,5 jarige met een haak durf ik gewoon niet aan.
Wel jammer!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:34

Geef je groot gelijk Adin,persoonlijk had ik het ook niet gedaan,jammer dat je zover weg woont anders had ik nog wel wat betrouwbare adresjes hier in Brabant voor je geweten,alhoewel de prijsklasse dan wel wat hoger ligt,maar wel jonge goedgekeurde dieren met potentie.

Gewoon rustig verder kijken en dan komt het vanzelf wel een keer goed,niks overhaast doen.

Wat ikzelf meestal doe is een twee en halfjarige aanschaffen dan is de prijsklasse nog gunstig,deze dan handmak maken en veel aan de hand mee naar buiten nemen,poetsen,wassen,af en toe beetje longeren,voetjes leren geven,stemhulpen voorwaarts,achterwaarts,om enz aanleren,dekje met singel laten wennen,op de poetsplaats zetten,trailerladen en dan met de 3 jaar is het een stuk gemakkelijker deze zelf in te rijden,maarja dat wil ook niet iedereen.