[centraal] Het centrale paardennamentopic: deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:16

Victor G? :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:17

korrie22 schreef:
Victor G? :D

Dat riepen wij eerst ook maar dat vonden we toch wel heel voorspelbaar :')

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:19

Ik zoek nog een leuke wedstrijdnaam voor een merrie. Het liefst beginnen met een A. Ze is een vos, new forest. Ik vind het wel leuk als het een beetje chique is.
:) :D

winnie70

Re: [centraal] Het centrale paardennamentopic: deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:29

Quebelle, bedankt!

Viggo, stormur, ivar, dagur zijn leuke namen! Nou nog kiezen!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:17

iEmmaaa schreef:
Hallo allemaal!

Nog iemand die opzoek is naar een friese naam! Ik zoek nog een naam voor een fries hengste veulen, de naam moet beginnen met een T, een U, of een V. Misschien leuk om er bij te weten, achter alle namen die wij geven komt een G te staan.

We hebben dit jaar al een friese merrie veulen gekregen, haar hebben we Victoria G genoemd, misschien leuk om te combineren voor de grote jongen ;).

Bedankt alvast!

Titus G
Theobald G
Theocles G
Ulyss G
Ursus G (= beer)
Valerian G
Viggo G
Vitalis G
Vesper G

Ik heb hier gewoon wat latijnse genomen, in de trend van Victoria, wat wil je ongeveer?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:23

Oeh ik vind Vesper wel erg leuk! :)) we hebben niet echt wensen verder haha we hebben van alles wat lopen hier op stal hahaha

Vorig jaar hadden we Sissy G en Semmy G, maar we hebben ook een Mats G en Moessie G :') we hebben niet echt een bepaalde trend maar vinden het wel vaak leuk als de namen van dat jaar een beetje met elkaar gemeen hebben ;)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:46

Hallo iedereen,
Ik zoek een leuke wedstrijdnaam voor Billy. Zijn oorspronkelijke naam hoeft niet naar voren te komen. Het is een bruine nrps d pony met veel wit en zijn vader is Karlos.
Iemand een leuk idee? Alvast dank!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:03

Gewoon Billy.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:58

iEmmaaa schreef:
Oeh ik vind Vesper wel erg leuk! :)) we hebben niet echt wensen verder haha we hebben van alles wat lopen hier op stal hahaha

Vorig jaar hadden we Sissy G en Semmy G, maar we hebben ook een Mats G en Moessie G :') we hebben niet echt een bepaalde trend maar vinden het wel vaak leuk als de namen van dat jaar een beetje met elkaar gemeen hebben ;)

Victoria is een romeinse godin, meer bepaald van de overwinning.

Virtus is de romeinse god van moed

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:00

Sunneva schreef:
Hallo iedereen,
Ik zoek een leuke wedstrijdnaam voor Billy. Zijn oorspronkelijke naam hoeft niet naar voren te komen. Het is een bruine nrps d pony met veel wit en zijn vader is Karlos.
Iemand een leuk idee? Alvast dank!

Billy Talent (net als de band haha)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:15

Voor een volwassen vriendin, een roepnaam voor een ruin, maximaal twee lettergrepen. Het is een kruising van 1.60, relaxed karakter maar wel redelijk stoer. Ze wil graag een hollandse naam, mag wel een beetje maf zijn. Beginletter maakt niet uit. Ze komt niet echt verder en ik ook niet:-) . Iemand hier ideeën??

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:21

Britta31 schreef:
Gewoon Billy.

Dan had ik het hier niet hoeven vragen ;)
Billy Talent is wel leuk. De pony heeft ook echt talent. Zijn naam hoeft er trouwens niet in voor te komen. Het moet wel een beetje chique zijn, aangezien hij met z'n arabische bloed wel wat uitstraalt.

anneverax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:22

Rico
Loco
poento
salsa
Bobby
Phoenix

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:42

troi schreef:
Voor een volwassen vriendin, een roepnaam voor een ruin, maximaal twee lettergrepen. Het is een kruising van 1.60, relaxed karakter maar wel redelijk stoer. Ze wil graag een hollandse naam, mag wel een beetje maf zijn. Beginletter maakt niet uit. Ze komt niet echt verder en ik ook niet:-) . Iemand hier ideeën??

Maximus
Aalt
Marko
Bartel
Cees
Kobus
Ewoud
Jochem
Gerben
Harald
Henrik
Pip
Teun

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:04

Sjoerd en Freek.En waarom niet gewoon Billy?Mag dat niet op een wedstrijd.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:12

Als zij haar paard een andere wedstrijdnaam wil geven, iets wat zei chiquer of leuker vind klinken in de wedstrijdring, dan is dat toch volledig haar keuze?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:59

Sunneva schreef:
Billy Talent is wel leuk. De pony heeft ook echt talent. Zijn naam hoeft er trouwens niet in voor te komen. Het moet wel een beetje chique zijn, aangezien hij met z'n arabische bloed wel wat uitstraalt.

In welke richting wil je de naam? :P Ik kom niet heel ver van Billy, omdat ik de pony niet ken en ik totaal geen idee heb wat je wil behalve iets chique :Y)

Iemand ideeën voor mij? Wij hebben een mooie vosmerrie op het oog, maar ze heet G.areina -O- Ze is van S.ilverstone en ik zat voor op wedstrijd te denken aan iets van Golden Diamond. Ik hou wel van iets aparts en vooral twee namen := Mijn pony heb ik simpelweg Lucky genoemd op wedstrijd en daar heb ik een beetje spijt van, maar die naam vind ik nog niet zo heel lelijk :')
Met iets aparts bedoel ik een andere taal, iets met een betekenis, enzo :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:53

xNK schreef:
Sunneva schreef:

In welke richting wil je de naam? :P Ik kom niet heel ver van Billy, omdat ik de pony niet ken en ik totaal geen idee heb wat je wil behalve iets chique :Y)

Iemand ideeën voor mij? Wij hebben een mooie vosmerrie op het oog, maar ze heet G.areina -O- Ze is van S.ilverstone en ik zat voor op wedstrijd te denken aan iets van Golden Diamond. Ik hou wel van iets aparts en vooral twee namen := Mijn pony heb ik simpelweg Lucky genoemd op wedstrijd en daar heb ik een beetje spijt van, maar die naam vind ik nog niet zo heel lelijk :')
Met iets aparts bedoel ik een andere taal, iets met een betekenis, enzo :D En graag met een G

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:59

xNK schreef:
Sunneva schreef:

Met iets aparts bedoel ik een andere taal, iets met een betekenis, enzo :D

Tja, een beetje stoer ook. Het is een pony met veel uitstraling en ik wil dat dat naar voren komt in zijn sportnaam. Billy als naam geeft zijn uiterlijk en karakter niet goed weer. Het is een sierlijke pony met heel veel werklust. Hij kan geweldig lopen met veel knieactie. Als wordt omgeroepen in de ring wil ik dat mensen een stoere, chique pony verwachten haha.
Ik zat zelf al een beetje te denken aan Kept Secret. Zijn vader is Karlos en volgens het nrps moet een hengstje de beginletter van zijn vader hebben. Nu is hij niet ingeschreven en heet hij op zijn paspoort Billy maar ik heb nu de kans om er iets moois van te maken.

Voor jou xNK heb ik misschien nog wat ideetjes :)
Gemstone is leuk aangezien het ook met een G begint en het past bij de naam van haar vader. Golden Diamond klinkt wel leuk maar een beetje... cheesy? XD
Ik ken een pony genaamd Goldstar, misschien wat?
Gold Rush vind ik dan leuker eigenlijk :D

anneverax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:46

Rainley adventures

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:48

Ik vond Golden Diamond iets te penny klinken, maar het is wel echt een merrie met een uitstraling die vertelt dat ze er wel wil zijn. Gemstone vind ik iets te mannelijk klinken en Goldstar iets te pony-achtig :') Gold Rush vind ik wel leuk :P

En voor jou, soms komen er echt idiote dingen in me op :=
Kasanova di Marrone
Keep it Special (Keep it Secret kan ook :P)
Kempsody Woodlife
Kind of Special
Koodwill's Secret

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:56

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pony die ik heb beleerd op de handelsstal waar ik werk. De eigenaar wil graag dat ik de pony een aantal keer zou gaan starten, maar daarvoor vind ik dat ze een mooiere naam moet hebben hahaha. Ze heet nu Karima, maar ik vind dat een beetje een lompe naam. Nu is mijn vraag of jullie suggesties hebben? Het is een bruine merrie met 4 witte voetjes. Ze is chique gebouwd en ik zoek dan ook een chique buitenlandse naam. Of de naam nou Engels, Spaans, Italiaans of wat dan ook is maakt me niet uit. De naam hoeft niets te maken te hebben met het uiterlijk van de pony :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:02

Chairo (bruin in Japans)
Shiro (wit in Japans)
Nebula
Glory
Andromeda
Leona
Felicity
Zelda
Rosa

Kwam zomaar in me op. :)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:27

Waarschijnlijk *duimt*
Heb ik volgende week een nieuw paardje.
Hij is recent klinisch en rontgenologisch goedgekeurd, maar we laten hem voor de zekerheid nog een keer klinisch keuren.
En als dat goed is, kopen we hem.
Nou heeft hij echt geen leuke naam, namelijk Eco. Ik heb alvast aan het nadenken over een nieuwe naam.
Kunnen jullie mij helpen?
Het paard is een ruin, en de naam moet met een E beginnen.
Ik vond zelf Enjoy wel een leuke naam.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:35

Wat vind je leuk?