slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:21

Binckydenice schreef:
Jus_dOrange schreef:
Nop,

Een dood paard een stal uitkrijgen kost heel veel moeite en d'r moet meestal nog wat gebroken worden ook... Absoluut niet fijn..

Dat is echt onzin. Je kan je paard gewoon in stal laten inslapen hoor! Wat zou er nou gebroken moeten worden? Dat is echt verzonnen...

je kan je paard idd best in stal laten inslapen,maar hoe denk jij dat je paard uit stal word gehaald?
je krijgt een paard van 500/600 kilo heus niet zo uit sta,dit gebeurd vaak met een tractor,en zo'n groot lichaam gaat niet makkelijk door de staldeur dus zullen ze wat moeten breken om het dier er uit te kunnen krijgen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:26

Maar als je een grote stal hebt zal het toch wel kunnen ??? Met grote deuren dan ook. Maar als het mooi weer is zou het toch ook in de wei kunnen ??

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:34

mirgino schreef:
Rustiger?
je bedoelt dan zeker langzamer? Knipoog

en het paard valt dood neer,die heeft echt geen weet van dat hij valt

maar goed je moet doen [ wanneer dat nodig is] wat jij fijn vind!

ik vind dat filmpje niet heftig,dit is de realiteit,zo gaat het
en niet alleen met paarden maar ook met koeien enz

Ik heb er even moeten nadenken wat ik met rustiger bedoel Blond
Wat ik precies bedoel is dat (als ik kijk hoe het inslapen met de mijne is gegaan), het op een liefdevollere manier is gegaan.

En ja, het is iets langzamer als de slacht (waar het paard toch niets van merkt) maar ja, het zal geen reinste dierenmishandeling zijn aangezien er geen mensenmishandeling in Nederland getollereerd wordt en er ook mensen ge-euthaniseerd worden Pling !

Je hebt gelijk over de realiteit; van huis uit hadden we koeien en schapen en een slagerij dus je begrijpt al dat wij heel vers vlees aten!!!!!!!
Maar inslapen is ook realiteit .....

@lielle: je hebt helemaal gelijk: ik was in de luxe postitie dat ik kon kiezen Knipoog !

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:38

als er bij ons op stal een paard ingeslapen word,gebeurt dat achter de boerderij voor de kleine stal
daar is een grindstuk [ parkeerplaats] en daar kan de Vorkheftruck het paard makkelijk oppakken om vooraan de weg te leggen. Knipoog
maar de stalhoudster wil dat echt niet in de box!
paard in stukken breken zal ze nooit laten doen ,dan breekt ze eerder nog een stal af.
want dat risico heb je altijd ,er kan s`ochtends zomaar een paard dood in z`n box liggen.

maar meestal krijg je het er wel uit,als de gang ruim zat is maak je gewoon een bocht Knipoog eerst de voorbenen en dan volgt de rest vanzelf Haha!

maar ik begrijp niet zo goed waarom het in de box moet gebeuren?
het paard maakt het niet uit hoor, ik denk trouwens dat de mijne zich in haar box drukker zal maken als daar vreemden inkomen dan dat ze gewoon ergens op het erf staat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:44

Evelienepien schreef:
mirgino schreef:
Rustiger?
je bedoelt dan zeker langzamer? Knipoog

en het paard valt dood neer,die heeft echt geen weet van dat hij valt

maar goed je moet doen [ wanneer dat nodig is] wat jij fijn vind!

ik vind dat filmpje niet heftig,dit is de realiteit,zo gaat het
en niet alleen met paarden maar ook met koeien enz

Ik heb er even moeten nadenken wat ik met rustiger bedoel Blond
Wat ik precies bedoel is dat (als ik kijk hoe het inslapen met de mijne is gegaan), het op een liefdevollere manier is gegaan.

En ja, het is iets langzamer als de slacht (waar het paard toch niets van merkt) maar ja, het zal geen reinste dierenmishandeling zijn aangezien er geen mensenmishandeling in Nederland getollereerd wordt en er ook mensen ge-euthaniseerd worden Pling !

Je hebt gelijk over de realiteit; van huis uit hadden we koeien en schapen en een slagerij dus je begrijpt al dat wij heel vers vlees aten!!!!!!!
Maar inslapen is ook realiteit .....

@lielle: je hebt helemaal gelijk: ik was in de luxe postitie dat ik kon kiezen Knipoog !

Haha! jij vind het dan voor jezelf aangenamer Ja
jij hebt daar dan voor jezelf een beter gevoel bij,dat is mooi en zo hoort het ook Haha!
daarom moet iedereen het doen zoals hij /zij dat `fijn`vind.

maar je ziet aan het aantal pag dat dit topic al doorgaat,dat mensen het nooit met elkaar eens kunnen zijn.
ik ben voor beide,als het dier teveel lijd om nog vervoert te worden krijgt het een spuitje en anders breng ik het weg!

en inslapen heeft als voordeel dat je nog bij je dode paard kan blijven om afscheid te nemen mocht je dat willen en bij de slacht is dat niet mogelijk!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:54

mirgino schreef:
Haha! jij vind het dan voor jezelf aangenamer Ja Yep, you're right!
jij hebt daar dan voor jezelf een beter gevoel bij,dat is mooi en zo hoort het ook Haha!
Heel mooi omschreven; had ik niet beter kunnen doen!

maar je ziet aan het aantal pag dat dit topic al doorgaat,dat mensen het nooit met elkaar eens kunnen zijn.
Het zou maar saai zijn als het altijd maar ja en amen was!!!
ik ben voor beide,als het dier teveel lijd om nog vervoert te worden krijgt het een spuitje en anders breng ik het weg!

en inslapen heeft als voordeel dat je nog bij je dode paard kan blijven om afscheid te nemen mocht je dat willen en bij de slacht is dat niet mogelijk!

En het nadeel van inslapen is dat het je geld kost en het voordeel van slachten is dat het je nog iets opbrengt.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:55

Snoevie schreef:
Binckydenice schreef:
Als je geen paardenvlees wilt eten hoef je niet meteen een Veganist te wezen....

is het niet krom dat als je geen vlees van het paard wil eten maar wel van een koe of varken?

en ik zie genoeg mensen die geen vlees eten wel lederen producten gebruiken,dat vind ik pas hypocriet

Ik heb een hele lange periode inderdaad alleen sommige vleessoorten niet gegeten.... Je hoeft toch niet als je koe eet ook meteen paard te eten, een paard is een edel dier dat hoor je niet te eten....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:57

Binckydenice schreef:
Jus_dOrange schreef:
Nop,

Een dood paard een stal uitkrijgen kost heel veel moeite en d'r moet meestal nog wat gebroken worden ook... Absoluut niet fijn..

Dat is echt onzin. Je kan je paard gewoon in stal laten inslapen hoor! Wat zou er nou gebroken moeten worden? Dat is echt verzonnen...

je kan je paard idd best in stal laten inslapen,maar hoe denk jij dat je paard uit stal word gehaald?
je krijgt een paard van 500/600 kilo heus niet zo uit sta,dit gebeurd vaak met een tractor,en zo'n groot lichaam gaat niet makkelijk door de staldeur dus zullen ze wat moeten breken om het dier er uit te kunnen krijgen[/quote]

Ze krijgen een stijf paard ook gewoon de stal uit, dat is gewoon verzonnen, ze gaan echt nietsd breken om het paard eruit te halen dat is echt onzin. Misschien zal het op zijn kop gebeuren maar niet iets brekend...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:58

Glover schreef:
Maar als je een grote stal hebt zal het toch wel kunnen ??? Met grote deuren dan ook. Maar als het mooi weer is zou het toch ook in de wei kunnen ??

Ja, als de tijd rijp is kun je het op een fijne plek doen als je dat wilt. Ik zou het in laten slapen om het dier in zijn vertrouwde omgeving te houden...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:59

Evelienepien schreef:
mirgino schreef:
Haha! jij vind het dan voor jezelf aangenamer Ja Yep, you're right!
Heel mooi omschreven; had ik niet beter kunnen doen!

Het zou maar saai zijn als het altijd maar ja en amen was!!!

En het nadeel van inslapen is dat het je geld kost en het voordeel van slachten is dat het je nog iets opbrengt.

Kijk de ware aard komt naar boven....

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:05

Het geld interesseerd mij totaal geen moer.
Ik zou mijn paarden nooit laten slachten.

Dat ze met een spuitje het leven uit zich voelen wegvloeien is onzin. Vroeger konden ze nog wel eens tegen die spuit vechten, maar tegenwoordig zijn die middelen llemaal sterker geworden, en is daar geen sprake meer van.

Maar iedereen doet wat hij/zij zelf op zo een moment het beste vind.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:08

danifur schreef:
maar tegenwoordig zijn die middelen llemaal sterker geworden, en is daar geen sprake meer van.

Vraag eens aan Lielle hier Knipoog .-edit: of wie was het ook weer die zijn paard hier laatst nog heeft zien vechten tegen het spuitje Bloos

En ik geloof niet dat er op bokt ook maar iemand is die naar de slacht gaat puur voor het geld. Mààr het is wel mooi meegenomen. Alhoewel, moest nog moeten bijbetalen om haar te laten afschieten dan zou ik het nog doen Lachen .

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:12

Binckydenice schreef:
Kijk de ware aard komt naar boven....

Huh ? Verklaar je nader want ik snap hem niet Blond .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:16

Ze denkt dat jij je paard laat slachten omdat je er geld voor krijgt, in tegenstelling tot het inslapen Knipoog.

Trouwens een paard niet willen eten omdat er ooit iemand heeft gezegd dat het een edel dier is (dus als ik morgen zeg dat een kip voor mij edel is omdat ze ons al eeuwen voorziet van heerlijke en noodzakelijke eieren dan wordt het plots ook meer dan andere diersoorten?) maar via de rendac in de dropsnoepjes terrechtkomen mag wel?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:28

ik laat als het kan mijn pony ook slachten en niet voor het geld Clown want dat krijg ik toch wel van de verz ik ben nl verzekerd!!!!!!!

dus nu gaat het topic verder over dat er geld gekregen word als je laat slachten Haha!

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:52

Vlinder32 schreef:
Met inslapen en met slachten gaat het beide natuurlijk wel eens mis.
Toch zou ik mijn eigen dierenarts toevertrouwen om een paard te laten inslapen. Het paard wordt vooraf verdoofd, waardoor het niets voelt van de uiteindelijke dood. Je kunt zo zelf rustiger afscheid nemen. Misschien duurt het even voordat de werkelijke dood in treedt, maar dit gaat heel vredig en het paard voelt daar niets van, ze zijn nl. onder narcose. Soms gaan paarden nog stuiptrekken, maar dat is een reactie van de spieren en heeft niets met pijn te maken!.

Dat gebeurt toch ook bij slachten ??

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 17:53

Doet me er aan denken dat een tijd terug gezegd is om het geld van de slacht te gebruiken voor een goed doel (brooke bijvoorbeeld).

Denk dat dat mijn plan wel zal zijn Lachen .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:07

Binckydenice schreef:
edel dier dat hoor je niet te eten....

Ik heb edele vissen in de vijver Gaaaap

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:12

Binckydenice schreef:
Ze krijgen een stijf paard ook gewoon de stal uit, dat is gewoon verzonnen, ze gaan echt nietsd breken om het paard eruit te halen dat is echt onzin. Misschien zal het op zijn kop gebeuren maar niet iets brekend...

Ik mocht willen dat 't onzin was, maar de gemiddelde stal zal ik geen paard in zetten om in te laten slapen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:13

In BinckyDenice-Utopia is het allemaal waarheid Gaaaap

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:22

het moet wel een hele brede staldeur zijn wil je een paard daar ongebroken uithalen.het paard word niet alleen stijf,maar zet ook enorm uit.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:36

lorelei schreef:
het moet wel een hele brede staldeur zijn wil je een paard daar ongebroken uithalen.het paard word niet alleen stijf,maar zet ook enorm uit.

je moet het dier er ook geen week laten liggen Clown

als de stalhouder het na een paar uur eruit haalt [ als de eigenaar weg is Knipoog ]dan lukt het bij de meeste boxen nog prima
het gaat wel lastig ,het is wat sjorwerk Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:40

Als stuiptrekken onder vechten valt, snappen een boel mensen niks van het sterfproces.

SnoevieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:45

Binckydenice schreef:
een paard is een edel dier dat hoor je niet te eten....

nouja zeg!

het is je goed recht te beslissen wat je eet,maar ik vind het ongelovelijk dat jij bepaalde dieren meer recht om te leven geeft dan anderen.
dus in jouw ogen is een koe minder edel als een paard?is die minder dan?
ik hou zelf ook meer van paarden,maar zal een ander dier niet als minder zien

SnoevieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:48

JipJ schreef:
Ik ben het helemaal met je eens!, ik vind niet dat paarden geslacht moeten worden!
ikzelf eet geen paardenvlees, ik vind dat paarden een vredige dood moeten hebben.
wij worden toch ook niet geslacht?! Boos!

jij bent zeker veganist en fervent pennylezer?