Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Dat herken ik dan weer niet zo, maar zoals ik het lees laat ze sowieso goed keuren.
Ik ben echt een hele luie paardenkoper, ga niet snel ergens heen. Selecteer al goed van te voren en als ik ga dan koop ik vaak gelijk als het er een beetje op lijkt.
Maar koop graag jong en onbeleerd dus dat is makkelijker.
StableDoor schreef:Elisa2 schreef:Dat herken ik dan weer niet zo, maar zoals ik het lees laat ze sowieso goed keuren.
Ik ben echt een hele luie paardenkoper, ga niet snel ergens heen. Selecteer al goed van te voren en als ik ga dan koop ik vaak gelijk als het er een beetje op lijkt.
Maar koop graag jong en onbeleerd dus dat is makkelijker.
Jong en onbeleerd zou in onze prijsklasse ook een stuk makkelijker zijn. Maar ik vind mezelf sowieso niet goed genoeg om een paard te beleren (plus ik heb momenteel niet eens de spierkracht om meer dan een minuut te draven lol) en mijn zus ziet zichzelf dat ook niet doen, dus dat zouden we sowieso moeten laten doen door iemand anders. En dan vind ik het weer spannend of het ook klikt onder het zadel, snap je? En dat houdt me een beetje tegen. Heb jij ooit gehad dat het eenmaal onder het zadel toch geen match bleek te zijn?
Babootje schreef:Fjorden zijn superleuk, maar hebben verhoudingsgewijs vaak artrose, soms al op jonge leeftijd. Er loopt op bokt ook een fjordentopic en daar lees je dat wel terug. Dus RX keuring bij een fjord zou ik zeker doen.
StableDoor schreef:Dat laten beleren en daarna de training veel geld gaat kosten daar ging ik ook van uit. Maar voordat het paard op de leeftijd zou zijn om te laten beleren ben je al weer een tijd verder waardoor je weer wat extra kan sparen. Maar ik ben het met jullie eens hoor, ik denk ook dat we beter een dier kopen wat past bij wat we nu het liefst willen, dat voelt toch wat "veiliger" zegmaar, dat je meer weet wat je koopt.
ruitje schreef:Ik denk dat het echt valt of staat met
A Je eigen kunde
B Je netwerk
C Of je ook weer makkelijk verkoopt
StalNollie schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Even van me eigen profiel geplukt. Dit zijn al basis tips waar je op kan selecteren.
Sky_As schreef:Iedereen werkt toch liever met een dier waar je wel een klik mee hebt?
Als je er meerdere hebt, of je vind het niet erg om te verkopen is dat misschien anders.
Maar als je echt een once in a lifetime dier zoekt vind ik het wel belangrijk.
Ik heb 1 paard " op verstand" gekocht en niet op gevoel, en dat is ook de enige die niet bij mij oud wordt/ is geworden.... Dus het zal ook nog per persoon Schelen.
Mijn vriend heeft ze uiteindelijk ook voor de verkoop, maar dan kijk ik er ook heel anders naar... Dan speelt gevoel niet echt een rol.
boemel schreef:Zwaardere rassen hebben vaak hoefbeenverbening.
Wat dat betreft zou ik inderdaad foto’s laten maken om te kijken of de verbening acceptabel was.
Volgens de dierenarts was mijn Fries de eerste Fries in jaren die hij tegenkwam die geen verbening had. Maar geen idee eigenlijk vanaf welke leeftijd dat zich ontwikkeld
denisesilver schreef:Benzz schreef:1000 euro voor beleren is toch juist goedkoop?
Per maand vind ik echt heel erg duur. Hier in de omgeving is het gemiddeld €500-600, soms richting de €750 als iemand een stuk bekender is. Ik heb het wel echt over de echte basis gas, rem en stuur.