Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:20

Genieten doe ik zeker, het is een heerlijk meisje <3

Fijn dat het er al beter uit zag! Ik duim dat het zo blijft gaan, eindelijk de goede kant op hopelijk

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 11:09

We gaan weer hard duimen dat de strife de lijn blijft Koekie!! Snap dat je geen zin hebt om het hele takke end weer te rijden, zeker omdat het vorige keer zo een gedoe was.

Misschien is het straks wel helemaal niet meer nodig :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 11:45

Babootje schreef:
Klinkt goed Koekie.. Hebben ze nog wat aan behandeling gedaan laatste keer in Heesch?

Ah ik lees het nu in je eigen topic. Had ik nog niet gezien :D

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 19:40

Ik lees nog wel mee hoor,maar reageer niet zo veel meer :o
Ik kwam dit tegen en moest eigenlijk meteen aan koekie73 denken.
Heb je dit al eens gedaan koekie?
https://paardenservice.nl/

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:02

Kleine update over mijn kleine muizenbeest.
Ze gaat als de brandweer.
3 wedstrijdjes gereden en laatste wedstrijdje 4 punten gereden en 2x 1e.
Zondag weer een rondje en hoop op de 2 laatste puntjes.
Maar lekker rond tuffen vind ik ook prima.
Vorige keer zelfs alleen naar de wedstrijd gegaan geen hulp saampjes op pad.
Stoer toch tis hier om de hoek hoor, dus super om zo te oefenen met de trailer.

Afbeelding

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:13

Op de een of andere manier was het laatste materiaal wat ik zag van jullie toen ze net onder het zadel was. Wat een verschil! Even iets clichés zeggen sorry, maar dit vind ik wel een hele mooie koudbloed <3

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:16

Raineri schreef:
Op de een of andere manier was het laatste materiaal wat ik zag van jullie toen ze net onder het zadel was. Wat een verschil! Even iets clichés zeggen sorry, maar dit vind ik wel een hele mooie koudbloed <3

Klopt :D dat is een beetje boerenfluit rijden.
Ik ga er nu een beetje aanzitten zeg maar.
Word dan een heel ander paard,zit zelfs een klein 2e drafje op.
Grappig beestje is het hoor.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:07

Wat een leuk dier en wat doet ze het goed!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 22:09

Stoer dier Roosa! En wat doet ze het goed :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:53

Net terug van een heerlijke vakantie in Italie.
Ohhhh...koekie ik ga zo duimen dat deze stijgende lijn zich nu doorzet! Jullie hebben dat zo verdiend! Snap dat het een eind rijden is en dat je daarom de tijd tussen de controles iets langer neemt.

Lekker bezig Roosa!
Lekker genieten van je kleine meid Claudia! En gewoon geen tijdsdruk op het weer gaan rijden leggen. Gewoon doen wat goed voelt.

Owen heeft ook ruim 3 weken vakantie gehad. Morgen komt Rodinde Hoogenraad bij ons op stal (die komt elk jaar) dus dan laat ik eerst een volledige checkup doen en ga hem daarna weer opbouwen. Zeker omdat hij de laatste 2 keer voor mijn vakantie zo met de handrem erop liep, vind ik dat wel even fijn. Hoewel ik echt denk dat het bij mijn spanning vandaan kwam en ik lekker zat te knijpen met mijn bovenbenen van de stress, want was die dagen voor de vakantie extreem overprikkeld door weer onverwachts gedoe. Maar toch fijn om het even zeker te weten en als ik hem ergens een beetje vast heb geknepen dat hij weer lekker los wordt gewerkt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 19:34

Heerlijk zo'n weekje vakantie Oji. Kan je er weer lekker tegen. En weer lekker aan de bak met Owen.
Koekie, goed bericht in ieder geval. Hopelijk kan je straks weer lekker opbouwen.

Leuke foto Roosa. En niks mis met een mooie koudbloed hoor. Ik heb er genoeg in het Z gezien, dus genoeg te doen.

Hier gaat alles goed. We hebben beide paarden weer aan het lopen. Ennn we gaan weer verhuizen.
We hebben het prima gehad bij Judith maar de reistijd brak ons echt op. Vanmiddag ook weer bijna 1,5 uur enkele reis naar huis. Dat doet Babette natuurlijk voornamelijk, maar dat brak echt op.
Vandaag moesten we naar de hoefsmid met Mexx. Raymond (de smid) komt niet helemaal in Vijfhuizen (die beslaat meestal op 1 locatie of daar in de buurt) dus moeten we naar hem. Dat is 50 min-1 uur heen en naar stal, 1 uur naar de smid een uur terug en vandaag dus 1,5 uur weer terug naar huis. dus we zijn dan grootste deel van de dag, nou ja zeg maar de hele dag, onderweg om alleen maar een paard te beslaan. Dat zijn veel vrije dagen nemen.

Jan Verboon in Schipluiden had zijn pensionstal opgedoekt en alleen nog zijn veulenopfok gehouden, omdat hij klaar was met de hele pensionstal en het werk eraan. Eigenlijk met het nooit weg kunnen. Heeft nu dan besloten om toch weer zo'n stuk of 15 stallen te gaan verhuren omdat ie het toch zonde vindt dat t spul niet meer wordt gebruikt. Binnenbaan 20x40, buitenbaan 20x60 met agterberg, grote longeerring overdekt en overdekte 6 paards stapmolen.
En genoeg paddocks. Heeft helaas geen wei meer (alleen nog voor de veulenopfok), maar die hebben onze paarden bij Judith dit seizoen ook niet gezien. Maar er ligt een goede basis.
Ik heb een kennis die er staat dus ik ben snel langs gegaan en heb 2 boxen (3 x 4) gehuurd. Het is wel weer zelf mesten en ook voeren. Verboon voert 1 x per dag en de rest moet je zelf/onderling regelen. Van die kennis van mij weet ik dat er goed hooi is. Dus moeten we wel weer even onze weg in vinden.
Maar het is sowiezo heerlijk om weer 20/25 minuten te reizen ipv 1+ uur enkele reis. *\o/*

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 19:45

Daar zou ik ook niet vrolijk van worden 1 uur heen 1 uur terug van de paarden.
Lekker dat je nu dichter bij huis bent.

Oji weer lekker opgeladen heerlijk 3weken Italië wat een genot.
Nu het luie zweet er weer uitrijden :))

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:07

Babootje, wat fijn dat beide paarden weer helemaal okay zijn en jullie er weer mee aan de slag kunnen. En lekker straks een stuk dichter bij huis!

Nou Owen zat behoorlijk vast in zijn lendenen. Ik denk dan toch dat hij vastgelegen heeft in zijn box oid want voor mijn vakantie was het zo raar. Maandag voor mijn vakantie had ik gereden, echt heerlijk gereden en liep ie als een zonnetje. Dinsdag zat ineens de handrem erop, en niet een klein beetje handrem maar gewoon echt niet naar voren willen terwijl hij normaal gesproken helemaal niet tegen het been is en goede looplust heeft. Ik had hem toen 2 dagen alleen aan een halstertje gelongeerd en daarna weer gereden, weer die handrem dus toen heb ik hem een week vervroegd vakantie gegeven. Maar hij had dus ook echt wel ergens last van. Hij is helemaal losgewerkt, nu een paar dagen alleen longeren en dan weer rustig opbouwen omdat hij dan natuurlijk 4 weken niets gedaan heeft.