Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:52

Snelle afhandeling is vaak gelijk meenemen, niet keuren en niet x keer terug komen. Is prijs ook naar meestal

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:14

Een goedkope kan snel een dure worden na dikke dierenartsrekeningen. Of onbruikbaar blijken te zijn, weggegooid geld. Een paard kan pijnstillers hebben gehad. Ik zou op zijn minst toch een klinische keuring willen met afname van bloed.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:32

Vind het ook echt onzin, keuring is een dag en daarna kan die meteen mee.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat ze al weten dat er iets is... want bij een gezond paard kost de keuring echt niet niet veel meer tijd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:28

c_alsemgeest schreef:
Vind het ook echt onzin, keuring is een dag en daarna kan die meteen mee.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat ze al weten dat er iets is... want bij een gezond paard kost de keuring echt niet niet veel meer tijd.

Wij wilden ook zaterdag (vandaag) komen. Ik denk ook zoals jij…

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:35

Ik ken de stal verder niet, maar wat mij bijvoorbeeld opvalt bij de volbloed die ze verkopen:
- Juiste naam staat er bij
- Juiste afstamming netjes vermeld
- Leeftijd is correct
- Prijs in combi met leeftijd stokmaat etc etc normaal.
Is dus niets over te zeggen.
Ik denk inderdaad dat gaan kijken bij zulke gevallen het belangrijkste is.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 23:29

Ik vraag mij af wat de reden zou zijn van snelle afhandeling? Stel dat het om een kerngezond paard zou gaan.
Is het dan puur omdat hij een paar dagen langer staat en dus een paar dagen meer eet en een paar dagen langer een stal bezet houdt?
Dat kost geen 100den euro’s? Maar potentiële kopers verlies je er wel mee dus staat het paard weer langer op stal en puntje bij paaltje maakt het dan geen verschil?
Of zie ik iets over het hoofd?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 00:36

Seni schreef:
Ik vraag mij af wat de reden zou zijn van snelle afhandeling? Stel dat het om een kerngezond paard zou gaan.
Is het dan puur omdat hij een paar dagen langer staat en dus een paar dagen meer eet en een paar dagen langer een stal bezet houdt?
Dat kost geen 100den euro’s? Maar potentiële kopers verlies je er wel mee dus staat het paard weer langer op stal en puntje bij paaltje maakt het dan geen verschil?
Of zie ik iets over het hoofd?

Misschien al een nieuw paard ingekocht die binnen enkele dagen komt? Dus moet er 1 snel weg om plaats te maken?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 01:12

Dus dan specifiek die en de rest van de verkooppaarden niet?

Edit: typo

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 06:33

Bellen en je kan het vragen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 07:48

Ik kreeg alle tijd om het paard te bekijken en te rijden etc. Dus mocht je echt interesse in het paard hebben, zou ik bellen en alvast wat vragen stellen. Dan kun je daarna altijd zien of je wel of niet gaat kijken.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:57

Ik ben inmiddels ook weer op zoek nr een pony.
Ik zocht een geheel bereden en getuigde pony. Nou die vliegen weg...
Gisteren nr een onbeleerde gaan kijken.
Ik had er direct een klik mee.
Alleen.prijs was onderhandelbaar.
Hoeveel procent zou ik kunnen bieden?
Wat is redelijk? Pony zit al bovenaan de prijs van gemiddelde pony in deze maat etc.
Ik vind het lastig.. het is totaal niet wat ik zocht..
Maar zo'n klik...pff

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:26

Vind een klik altijd zo overrated!
Waarom zul je iets kopen wat je absoluut niet zoekt?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:47

Ikzelf geloof echt geen snars van zo'n verhaal niet mogen keuren vanwege snelle verkoop. Zou voor mij hoe dan ook een rode vlag zijn. Ik vraag me nl af of je sneller verkoopt als dat je stelling is, want je sluit een hele grote groep potentiele kopers uit op die manier.

Kijk als een verkoper zegt, je mag keuren maar als in afwachting van die keuring er een koper langskomt die hem meteen meeneemt, is ie weg, dan is dat iets heel anders. (hoewel ik zelf alleen koop bij handelaren die niet van de snelle verkoop zijn en dat wachten op een keuring nooit een issue is)

Alja schreef:
Vind een klik altijd zo overrated!
Waarom zul je iets kopen wat je absoluut niet zoekt?

Hier ben ik het mee eens. Ik zou uberhaupt niet gaan kijken bij paarden die vooraf al niet aan voldoen wat ik zoek om dit te voorkomen. Kijk als de kleur niet is wat je zoekt, dat is iets anders, merrie of ruin is ook "minor" in mijn ogen, maar als het paard gewoon niet geschikt is voor wat ik er mee wil of in een hele andere leeftijdscategorie of type zit als wat ik wil, dan ga ik überhaupt niet kijken.

Een klik kan groeien, maar als jij een paard koopt dat gewoon niet geschikt is voor jou, alleen dat je zo leuk klikt toen je hem voor het eerst zag...dat wordt een dagelijkse frustratie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:05

Grappig, ik ga alleen kijken bij paarden waar ik op basis vd foto's een bepaalde klik voel. Zou niet weten hoe ik dat anders moet noemen. Tot nog toe heeft dat louter goed uit gepakt. Maar misschien is het wel eerlijk er bij te vertellen dat ik goed ben in het snel maken van keuzes. Dat heb ik met het kopen van kleding ook :')

Wat betreft wel of niet keuren bij snelle afhandeling: er zijn vast mensen die daar geen problemen mee hebben. Als het voor jou voelt als een red flag dan zou ik gewoon verder zoeken en dit paard laten staan.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:34

Gaat het toevallig om dat grote paard wat al in december vorig jaar is gekeurd? Want dan snap ik ergens wel dat ze zeggen hij moet weg want de kosten zijn onderhand te hoog geworden voor de vraagprijs. Wat niet wegneemt dat ik het niet ok vind dat je het paard niet mag overkeuren natuurlijk, zeke zo'n lange tijd na hun keuring.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:08

Oh ik beslis ook snel hoor. Ik weet het wel bij de eerste bezichtiging. Als ik daarna denk dat ik nog een keer moet kijken, weet ik eigenlijk ook dat het hem niet is.

Maar ik ga dus niet kijken bij paarden die niet in mijn zoekprofiel passen, zodat ik ook niet hoef na te denken als ik er eentje wel heel leuk vind maar die niet past.

Misschien ga ik dit jaar een veulen kopen. Ik zie echt heel veel supercute veulens voorbij komen op FB. Maar eentje die qua afstamming niet past voor wat ik zoek, ga ik dus ook niet live bezichtigen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:47

magicmist schreef:
Wat is redelijk? Pony zit al bovenaan de prijs van gemiddelde pony in deze maat etc.
Maar zo'n klik...pff

Niet doen. Met een onbeleerde heeft bijna iedereen een klik, banketstaaf gezegd maar je begrijpt vast wat ik bedoel :)
Je hebt geen idee hoe hij/zij onder het zadel of voor de kar is, los van het feit dat je er een smak geld én tijd tegenaan moet gooien voor hij/zij zover is. Gewoon verder kijken.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:59

Ik heb iemand een mailtje gestuurd via ehorse, nu heb ik zelf een bevestiging mail gekregen. Het antwoord blijft uit :+
Heb ik iets fout gedaan of krijg ik gewoon geen antwoord? Zou natuurlijk ook kunnen. Heb nog nooit iemand benaderd via ehorse dus weet het niet. Staat wel een telefoonnummer bij maar ik durf niet te bellen, is in Duitsland en ik spreek geen Duits :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:28

UK_eef schreef:
magicmist schreef:
Maar zo'n klik...pff

Niet doen. Met een onbeleerde heeft bijna iedereen een klik, banketstaaf gezegd maar je begrijpt vast wat ik bedoel :)
Je hebt geen idee hoe hij/zij onder het zadel of voor de kar is, los van het feit dat je er een smak geld én tijd tegenaan moet gooien voor hij/zij zover is. Gewoon verder kijken.

Als je handig bent met jonge paarden en je kunt adhv de afstamming een beetje inschatten wat het karakter doet, dan kan je eens een gokje wagen.

Met onbeleerde en jonge paarden weet je niets zeker, dat is waar. Als je zeker wil zijn hoe ze in het werk zijn, dan is een onbeleerde niet wat je zoekt.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:41

Tirzasarah hoe dacht jij een paard te gaan kopen dan bij iemand die je niet verstaat en waarmee je dus niet kunt communiceren?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:52

Ik snap jullie hoor.
Ik zelf vind een klik juist het belangrijkste.
Iets in deze advertentie maakte dat ik wilde gaan kijken.
Had het al meerdere malen weggeklikt en steeds kwam ik weer terug bij de adv.
Nu ben ik sinds de kinderen voorzichtiger geworden en was ik met paarden op mijn hoede meer.
Maar bij deze was het meteen goed op een of andere manierm ik had meteen vertrouwen in haar en dat heb ik niet snel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:22

Een klik is,vind ik,net zoiets als verliefd worden.Het is superleuk en alles lijkt rozig.Soms slaat het aan en is het blijvend,soms blijkt dat je je vergist hebt.Ik ga ook alleen kijken bij paarden die in principe voldoen aan mijn zoekprofiel zodat ik niet de kans loop verliefd te worden (en te kopen dan!) op een paard dat niet bij me past.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:38

Mijn moeder gaat morgen bij een jonge, bruine ruin kijken. (Ik ben op vakantie, maar ik vertrouw haar en zei; doen!)

Die voldoet, behalve de kleur, wel aan alle eisen. En mogen we op de foto zetten. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen, hoe hij is en wat mijn moeder denkt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:00

Spannend Always, success.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:27

Lizenlotte schreef:
Tirzasarah hoe dacht jij een paard te gaan kopen dan bij iemand die je niet verstaat en waarmee je dus niet kunt communiceren?

Heb jij wel eens iemand gecontacteerd via ehorse? ;)

Blegh weer zo een fanatieke reactie. Ik heb in mijn mailtje via Google translate en mijn beste Duits gevraagd of de pony nog te koop was.
Als ik terug krijg dat ze nog te koop is wil ik heen gaan met een kennis die Duits is. Dus ja zo dacht ik het te gaan doen :)
Goed genoeg?