de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:22

Mooie wedstrijd resultaten komen er voorbij zeg! Dat legt de lat hoog ;-)

Leuk om ieders verhaal te lezen hoe en waarom een G-tje! Nou mijn verhaal is ook een aparte.
Laat ik bij het begin beginnen. 5,5 jaar geleden kocht ik mijn toenmalige 3 jarige Belle. Een vos merrie. Paar maanden zadelmak, en het liefste/fijnste/mooiste paard wat ik me maar kon wensen. Alles ging ons voor de wind, ze heeft het karakter wat ik zoek in een paard. We hebben 5 mooie jaren gehad. Ze deed het top op wedstrijd, ze was super op buitenrit, ik kon lezen en schrijven met dat dier. 2,5 jaar geleden heeft ze een peesblessure opgelopen, heel lang verhaal maar dat zal ik jullie besparen. Uiteindelijk was ik november vorig jaar uitbehandeld op de kliniek, ze zou niet meer als rijpaard kunnen functioneren....heel verdrietig was ik natuurlijk. ;(

Ik heb in al die jaren een goed contact gehad met de fokker van Belle, hele aardige /kundige man. Om een lang verhaal kort te maken, is Belle (mijn vorige merrie) terug gegaan naar de fokker en heb ik Guusje 'gehad'!!! Guusje is een halfzusje van Belle. Zelfde merrie (van de fokker dus) andere hengst. Belle is nu 9 en gaat hopelijk voor een paar mooie baby's zorgen. Guusje blijft in bezit van de fokker maar mag ik als eigen paard beschouwen. Het geval was dus alleen dat Guusje drachtig was, maar goed een gegeven paard niet in de bek kijken noemen ze dat toch?! Haha.

Ik ben er natuurlijk heel blij mee, mijn 'oude' merrie een goed thuis en ik heb een geweldig paard nu. Ze lijken ook zoveel in gedrag op elkaar, dat is zo fijn!!

Maar nu wat foto's van Kasparov!! Vernoemd naar de schaker en mijn zoontje Kasper :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JudithGigi

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:25

Aahhh wat een schatje! <3

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:34

oh wat een dotje!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:39

Wat een leuk veulen! En mooie oplossing met de fokker. Jammer van je oorspronkelijk paardje...

Ik heb mijn vorig paard verkocht, te beperkt voor wat ik graag wou doen (dressuur). Ik wou eigenlijk al een 4-jarige (makkelijker mee weg te rijden dacht ik), maar uiteindelijk is het dan toch een 3jaartje geworden. Veel ouder kon ik niet gaan qua budget/kwaliteit van het paard. Was wel weer aanpassen, zo'n jonkie. Had ik nog niet veel ervaring mee.

Faline: mijn puppypaard is te dik aan het worden :D Je mag wat vetjes van hem ;)

Judarthos: fijn van je zadel, maar hopelijk is het schuiven snel over! Hopelijk ben je er snel aan gewoon.

Picasso: auwtsch, klinkt pijnlijk... Nog niet meegemaakt zeg, wel erg raar.

Ik had gisteren onze eerste officiële wedstrijd (4j paarden). Heel veel stress bij aankomst, we waren veel te laat door een gigantische omleiding + probleem met de trailer. Heb dus maar 15min kunnen inrijden. De hekjes vond hij weer bijzonder eng, wou eerst de piste niet in. Maar na enkele rondjes leek het beter te gaan. Uiteindelijk verschoot hij niet meer constant (vorige keer wel) maar hij had wel veel spanning. Soit. Had een 7.2 voor draf, 7 voor galop, 6.7 voor stap, nageefelijkheid een 6 en algemene indruk een 7.5. Toch wel blij met dit laatste punt. Commentaar was ook wel fijn: "mooi paard met mogelijk grote bewegingen, maar vandaag te veel spanning in bovenlijn". De spanning was dus het grootste probleem. komt wel goed hoop ik :) Hij was ook wel erg braaf. Onder de indruk, maar braaf ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:53

Ow... wat een leukerd, Anonymous!! Mooi op de benen en een prachtig koppie. Ik lees later even bij etc maar hier moest ik even op reageren :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:36

Mooi veulen!

Ik ben vandaag even wezen kijken, moest toch mest halen voor onderzoek omdat ze straks een andere wei op gaat.
Ze is zo leuk klein, wordt steeds blijer als ik haar zie.
Wel weer nieuwe wondjes erbij, op de heup en op haar rug. Het lijken allemaal schaafwonden maar die rug is een vreemde.
Ach ze hoeft voorlopig toch geen zadel op.

Maar ze is totaal niet schraal of smal, dus ben benieuwd wat meer gras gaat doen. Ze gaat wel van het krachtvoer af.
Ze krijgt nu nog een halve kilo per voerbeurt en ben van plan haar een handje muesli te geven na een training. Echt hard werken zit er dit jaar toch niet in.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:36

Mooi veulentje hoor :P
Gino en ik kunnen even niet rijden, hij loopt toch wel wat kreupel van zijn domme actie. Gelukkig nog steeds geen vocht op de benen. Donderdag komt de hoefsmid, die stond sowieso al op de planning, maar even kijken wat hij er van zegt. Wellicht kan een ijzertje uitkomst bieden.

Hij heeft alleen verder hele goeie voeten om hem nou vierkant op ijzers te zetten terwijl ik 3x in de wek een half uurtje rijd vind ik toch wel beetje overdreven (als het moet dan moet het) maar alleen achter ijzers gaat dat??

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:59

Anonymous1: een beetje hetzelfde verhaal bij mij...

Mijn Z-paard staat al 18 maand op rust... (Al zijn 2de peesblessure) en was heel het gedoe een beetje beu. Daarom besloten om met een nieuw projectje te beginnen :) Mijn 2 paarden komen van bij dezelfde handel/dressuurstal. Met een 2de paard erbij kan ik mijn Z-paard wat sparen als hij opnieuw in orde komt...

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:07

Wat een leuk veulen komt hierboven voorbij! (zijn eigenlijk alle veulens niet schattig :') ) Hoop zo dat mijn merrie ook een scheetje van een veulen gaat krijgen!

Gio is er nog (gelukkig) Heb de handelaar niet weer gezien en ben er zelf ook niet achteraan gegaan. Gisteravond heb ik zo zitten genieten op die knol. Ik zat er net op toen het begon te regenen, niet zo hard dus ben gewoon door gereden. Op een gegeven moment kwam het toch met bakken uit de lucht en Gio liep onverstoorbaar door. Niet scheef of met het hoofd schudden, maar gewoon braaf zijn dingetje aan het doen!! :D Ik was nat tot op mijn onderbroek en Gio was net een verzopen kat, maar ik heb zo'n lol gehad in de regen!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:14

Golden Girl mag vanavond mee naar de oefenavond van de PAVO.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:18

Wat een prachtig veulen! Vooral met het verhaal erbij.

@ Alizeetje mooie punten!

@ Kady1 moeilijk, ik zou haar zonder ijzers laten, dan maar ff niets.

Gio maakt de regen toch nog leuk!

Peetje succes met de oefen avond, weer allemaal nieuwe indrukken voor je meissie..

Sinds vrijdag staan wij dan op onze nieuwe stal, en het rijden in de nieuwe omgeving gaat best goed. Gadget is echt wel een coole kikker.

Wel mept ze in de kudde flink naar andere paarden, goed voor haar zelf verdediging maar minder leuk als een stalgenoot haar paard wil pakken :o

Gadget moet nog wel ff leren dat andere paarden ook gewoon uit de groep gehaald kunnen worden, zonder je ermee te hoeven bemoeien.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:10

ze deed het echt heel fijn, goeie tips en lekker kunnen rijden!

<3
Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:12

Knapperd!!!!!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:47

Ik vind haar zooooo mooi <3

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:07

Wat een gaaf paard is Golden Girl, ze doet ook haar naam echt eer aan!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:20

Wauw, die manen!!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:21

Wow, wat is zij al lekker uitgezwaard Peetje! Die van mij is echt de helft zo smal! Prachtig dier, ziet er goed uit!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:22

Ze is inderdaad alweer wat uitgezwaard!
Ze ziet er goed uit, prachtig paard!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:42

Wat een mooi paard zeg!

Met Gigi ging het ietsje minder. Ze was voorwaartser en liet haar rug lekker los, maar omdat een vrachtwagen in de hoek van de bak stond was die 'eng' en begon ze heeel veel over haar binnenschouder heen te vallen :\

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:44

Picassox schreef:
Wow, wat is zij al lekker uitgezwaard Peetje! Die van mij is echt de helft zo smal! Prachtig dier, ziet er goed uit!

Ze is te dik

Dank jullie wel!!!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:01

Peetje, wat een ontzettend mooi paard! Die blonde manen en staart zijn heel mooi!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:10

Mooi paard Peetje, hoe groot is ze?

Fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben op de nieuwe stalImwanLuver.

Balen Nathiie van je Z paard, komt het nog goed?

Hier gaat het goed, Kasparov is nu een week oud. Guusje trekt ook alweer lekker strak. Vanavond maar eens proberen om merrie en veulen even uit elkaar te halen, een minuutje of 5. Zo rustig uitbouwen. Ik wil er graag met een maand weer rustig gaan beginnen met rijden.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:18

Ze is 1.73 , goed aan de maat dus!!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:24

Anonymous: dat weten we nog niet zeker... We proberen de pees zo goed mogelijk te krijgen en dan hopen dat ze het houdt als we mogen opbouwen.

Peetje: Golden Girl is echt een prachtig paard!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:26

Ik heb mij met beide paarden opgegeven voor concours op 2e pinksterdag. Ik zag maandag de startlijst en ik had met Gio een uur tussen beide proeven zitten. Dus ik een mail gestuurd dat Gio een uur tussen beide proeven niet gaat trekken, dus of ik dichter bij elkaar kan worden gezet. Gister een nieuwe update, wel 8 minuten minder.... -O- En mijn andere paard ook 3 kwartier, daar worden we vrolijk van.

Nu ben ik normaal niet zo'n zeikerd en was ik terug gegaan naar de kar, ff kopje thee drinken en beetje kletsen en er dan weer op. Alleen staan de trailers op kilometer afstand van het concoursterrein, dus ff naar de trailer zit er ook niet in. :')

Als er niks wijzigt ga ik er nooit meer heen, ook al is het op 5 km van mijn huis.