Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vonneke schreef:Zoeken jullie dat helemaal uit waar ie heengaat?
Calypso84 schreef:ik moest eerlijk zeggen dat ik ook meteen aan die andere bokker moest denken
maar goed, dat zullen we miss nooit weten en het maakt voor Bertine ook niet uit natuurlijk. Balen gewoon.
maar wij zeggen dan: hij is dan niet voor jou bestemd geweest. Er loopt gewoon nog een veel leuker paard voor Bertine rond hier in Nederland
Fwest23 schreef:Yelly schreef:Geen papier zou mij toch een minder groot issue zijn dan kreupel lopen
Alleen bij een merrie waar ik mee wil fokken vind ik papier belangrijk. Verder intereseert het mij niets, je kunt toch niet op papier rijden
krackertje schreef:[
Bij een merrie is voor ons het papier secu gezondheid heel belangrijk maar ook voor de sport kijken wij echt wel naar het papier. De vaderlijn en moederlijn geeft ons heel veel info wat betreft gezondheid, metaliteit en dus sportverwachting. Als je enige kennis op doet m.b.t. de vererving van hengsten en merriestammen, weet je dat dat soort gegevens zeker van belang zijn.
Fwest23 schreef:krackertje schreef:[
Bij een merrie is voor ons het papier secu gezondheid heel belangrijk maar ook voor de sport kijken wij echt wel naar het papier. De vaderlijn en moederlijn geeft ons heel veel info wat betreft gezondheid, metaliteit en dus sportverwachting. Als je enige kennis op doet m.b.t. de vererving van hengsten en merriestammen, weet je dat dat soort gegevens zeker van belang zijn.
Dat is absoluut waar, maar ik begin redelijk flauw te worden van mensen die een goed paard laten staan omdat ie niet dressuurgefokt is, terwijl het hele type en beweging een goed dressuurpaard is. Ook ken ik meerdere echt hele goede paarden waarbij je het papier beter kan weggooien dan er naar kijken omdat het niets voorsteld terwijl die dieren wel nationaal goed meedraaien.
Bij aankoop gaat het om de kwaliteit en een krack x gribaldi x ferro is geen garantie op een goed dressuurpaard. Ik kijk zeker wel naar het papier omdat ik bepaalde hengsten gewoon nare karakter-vererving vind geven en daar zal ik niet zo snel gaan kijken. Echter weet ik ook dat het niet alles zegt.
Sterker nog, mijn huidige paard stond te koop als lastig en gevaarlijk en bij de bloedlijn dacht ik...............dat lijkt mij heel sterk, die moet wel naar de klote gereden zijn. En die heb ik blind van een video gekocht.Prestatie in de moederlijn is mijn inziens het allerbelangrijkste.
Fwest23 schreef:Ik neem het gehele paard mee Kracker. Laat ik zo zeggen, een goed paard met slecht papier laat ik niet staan om het papier, tenzij ik een fokmerrie wil. Dan vind ik papier heel belangrijk.
Maar een sportpaard, een ruin........het kan mij niet schelen wat voor papier erbij zit, zolang het maar een goed paard is die voldoet aan de eisen die ik op dat moment stel aan een paard.
Linni_ schreef:Dat is niet leuk Bertine! balen zeg..
Ik ben vanavond bij de 4-jarige Guidam de Ravel wezen kijken, was niet geheel mijn paard, meer springtype.
Wel met een erg fijne draf trouwens, maar er was gewoon geen klik.
Welmoed, misschien is dit paard wel wat voor jou? 4 jaar, maar super braaf te rijden, ook al op vreemd terrein geweest e.d. helemaal bruin met 1 klein wit voetje achter, 1.67, merrie.
Fwest23 schreef:Ik neem het gehele paard mee Kracker. Laat ik zo zeggen, een goed paard met slecht papier laat ik niet staan om het papier, tenzij ik een fokmerrie wil. Dan vind ik papier heel belangrijk.
Maar een sportpaard, een ruin........het kan mij niet schelen wat voor papier erbij zit, zolang het maar een goed paard is die voldoet aan de eisen die ik op dat moment stel aan een paard.
tanee_blaze schreef:Ik kan jullie mededelen dat ik mijn topper heb gevonden!
Een 8 jarige schimmel merrie. Ben helemaal gelukkig.
Waarschijnlijk komt ze dit weekend of anders dinsdag