Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:11

Ik zie het imageshack wil niet dus ik dacht neem een ander site doet het dus ook niet...

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:14

Ik ben wel benieuwd naar het kleurtje...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:14

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:15

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:17

Apart kleurtje!!

Gefeliciteerd!!! :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:18

Duijfje schreef:
Apart kleurtje!!

Gefeliciteerd!!! :)

Ja dankje! Hopelijk kan ze snel mijn kant op!!!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:24

Leuk!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:26

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:45

nog gauw even een foto van het uitproberen vanmiddag.
en ja.. de pony is oerlelijk geschoren :+

Afbeelding

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:47

Wel een leuk kleurtje :D

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:52

Ja inderdaad, jammer dat het hem niet is geworden. Vond het inderdaad ook wel een apart verhaal.

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:54

Heb trouwens nog een vraag aan jullie.
Stel je hebt je paard eenmaal gekocht, en hij komt aan op stal.
Wat doe je dan met hem? Eerst een dag op stal laten? Meteen op de wei? Geef je hem al veel aandacht of laat je hem eerst even rondkijken? Zijn er mensen die de eerste dag gaan rijden?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:02

Ik vind dat een paard de eerste dagen eerst even de kans moet krijgen om te wennen. Mijn paard hebben we, toen ze werd gebracht, in de paddock gezet. Daar heeft ze die middag lekker gestaan met water en hooi. Verder heb ik haar de eerste dag alleen gepoetst en wat aan de hand gestapt, geloof ik. Meteen rijden zou ik zelf niet doen :n

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:13

Yelly schreef:
Ik vind dat een paard de eerste dagen eerst even de kans moet krijgen om te wennen. Mijn paard hebben we, toen ze werd gebracht, in de paddock gezet. Daar heeft ze die middag lekker gestaan met water en hooi. Verder heb ik haar de eerste dag alleen gepoetst en wat aan de hand gestapt, geloof ik. Meteen rijden zou ik zelf niet doen :n

zo doen wij dat ook en langzaam kennis laten maken met de kudde en dag 2 a 3 langzaam aan oppakken afhankelijk van het paard.. elk paard reageert anders op een nieuwe omgeving

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:53

De eerste dagen laat ik het paard met rust evt na 2 dagen even aan de longe en daarna rustig oppakken met rijden. Paard gaat alleen in de paddock of het land op om deze even rustig aan de omgeving te laten wennen.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:03

paardjes123 schreef:

Aparte kleur inderdaad! Gefeliciteerd met je aankoop :D

Aukjee_ schreef:
Wat doe je dan met hem? Eerst een dag op stal laten? Meteen op de wei? Geef je hem al veel aandacht of laat je hem eerst even rondkijken? Zijn er mensen die de eerste dag gaan rijden?

Ligt er ook een beetje aan op wat voor stal je staat, op een grote manege of kleine pensionstal?
Als ik uit ga van een kleinere pensionstal zou ik hem de eerste dag gewoon op stal zetten, tweede
dag rondje over het erf en laten kennismaken met de bak/paddock of wat er ook aanwezig is op
stal, als het paard overal lekker relaxt op reageerd zou ik daarna beginnen met wat longeren en
rijden maar als hij nog erg druk overkomt zou ik een extra dagje bak/paddock verkennen doen. Niet
te snel willen, je kan beter iets langer wachten dan een verkeerde start maken! als het goed is heb
je het paardje voor jaren dus álle tijd om te rijden :)

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:11

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:50

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:23

Aukjee_ schreef:

Eerste dag niks, het paard is dan immers gesedeerd geweest ivm de keuring, wel in de wei/paddock. De volgende dag ga ik er gewoon mee aan de slag.
Wennen aan de omgeving vind ik een beetje onzin, als je op concours gaat op vreemd terrein laat je je paard daar ook niet eerst een paar dagen wennen...

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:41

Ik geef een paardje altijd een week om te aclimatiseren. Dit heeft niks te maken met de nieuwe omgeving, maar wel met de veranderde situatie (nieuwe stal, paarden en baas). En daarna gewoon langzaam oppakken.

Wat zouden jullie doen. Ik heb een paardje gezien bij een bokker in het buitenland. Paardje leek wel geschikt (moest met spoed), maar zij zou voor mij nog het eea op film zetten. Nu heb ik al 3 weken niks van haar gehoord (pm is ook niet gelezen en ook geen reactie op e-mail (hoop niet dat ze in het ziekenhuis ligt door mij := )) Het was wel al vrij definitief als het paard het goed zou doen.

Nu heb ik toevallig gister een paardje in Nl gezien die waarschijnlijk ook aan onze eisen voldoet. Maar straks vraag ik een hoop van die eigenaresse en dan krijg ik weet contact terug met die bokker... en 2 paarden kan ik dan weer niet kopen.

ik wil de bokker vanavond nog proberen te bellen met een nummer wat ik via via heb gevonden, waarvan ik dus ook niet weet of dat nummer klopt. Maar als ik haar nu niet te pakken krijg? Wat zouden jullie doen?

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:49

Als je haar niet te pakken krijgt, zou ik gewoon verder kijken... Je schrijft dat het "best definitief" is/was. Heb je dat contact dan alleen via e-mail gedaan?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:52

Als ze 3 weken niets laten horen ga ik ook verder kijken hoor.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:57

Het is inderdaad tot nu toe allemaal via pm gegaan. Paardje staat te ver weg om op bezoek te gaan. Maar ze zou nog wat voor ons op de film zetten en als dat in orde was zouden we tot koop overgaan... dat wist ze ook. Ik weet ook niet of ze "express" mij negeert (wat ik eigenlijk niet verwacht) of op het moment mij gewoon niet kan bereiken (internet/computer kapot of zo) of niet in staat is... (ze zou kijken hoe het paardje onder het zadel reageerde op bepaalde zaken, dus niet dat het paard geflipt is en ze nu door mij in het ziekenhuis ligt.... :oo )

Het is gewoon heel vreemd, want hiervoor reageerde ze wel vrij vlot. En ze heeft ook een goede naam...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:59

KarinvdM schreef:
Aukjee_ schreef:

Eerste dag niks, het paard is dan immers gesedeerd geweest ivm de keuring, wel in de wei/paddock. De volgende dag ga ik er gewoon mee aan de slag.
Wennen aan de omgeving vind ik een beetje onzin, als je op concours gaat op vreemd terrein laat je je paard daar ook niet eerst een paar dagen wennen...

Hier hetzelfde. Alleen zorg ik ook dat op stal niet iedereen komt buurten, maar dat hij beetje rustig kan staan.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:00

Als het ver is, kan ik me voorstellen dat je (nog) niet bent wezen kijken. Ik zou alleen wel iemand willen spreken denk ik. Gelukkig heb je nu een nummer, maar ik zou denk ik wel verder kijken hoor. Klinkt mij wat te vaag allemaal :-).