Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Istabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:33

Wat ik probeer te zeggen met misselijk is dat ik gewoon bang ben dat ik niet het juiste paard heb gekocht.
En zeker als je dan in (ik denk de meeste gevallen) hier hard voor gespaard hebt, en het geld maar 1x kan uitgeven..
Bang dat ie na een week toch tegenvalt oid.. je kan 10x naar een paard gaan kijken, maar je weet pas wat je hebt als hij een paar maanden op stal staat..
Tot het laatste moment voordat je het geld overmaakt blijf je denken, heb ik het goed gedaan of juist niet..
Een auto is imo wel even wat meer zekerheid als een paard. daar werken alle knopjes gewoon op als het goed is.. :D
Bij een paard krijg je garantie mee tot aan de laadklep, daarna zoek je het maar uit.. en als de knopjes dan niet blijken te werken, of je kunt ze niet vinden, dan heb je pech..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:41

Istabella schreef:
Wat ik probeer te zeggen met misselijk is dat ik gewoon bang ben dat ik niet het juiste paard heb gekocht.
En zeker als je dan in (ik denk de meeste gevallen) hier hard voor gespaard hebt, en het geld maar 1x kan uitgeven..
Bang dat ie na een week toch tegenvalt oid.. je kan 10x naar een paard gaan kijken, maar je weet pas wat je hebt als hij een paar maanden op stal staat..
Tot het laatste moment voordat je het geld overmaakt blijf je denken, heb ik het goed gedaan of juist niet..
Een auto is imo wel even wat meer zekerheid als een paard. daar werken alle knopjes gewoon op als het goed is.. :D
Bij een paard krijg je garantie mee tot aan de laadklep, daarna zoek je het maar uit.. en als de knopjes dan niet blijken te werken, of je kunt ze niet vinden, dan heb je pech..

Dan vind ik dat je aan je eigen knopjes moet werken :Y)

Een fijne en goede ruiter is een ruiter die met ieder paard weg kan rijden :j

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:42

listiglistje schreef:
Istabella schreef:

Dan vind ik dat je aan je eigen knopjes moet werken :Y)

Een fijne en goede ruiter is een ruiter die met ieder paard weg kan rijden :j

Idd. Daarnaast weet ik al na 3 rondjes of het wat is of niet, daar heb ik geen maanden voor nodig. Maar goed dat zal wel per persoon verschillend zijn.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:44

goh ik nog nooit van 1 paard een probleem gemaakt en nog bijna nooit gezegd dat een paard mij niet ligt. Eigenlijk ben ik daar helemaal geen moeilijke in. Als ze eerlijk zijn in de stal/weide/onder zadel dan is het al voldoende voor mij. Gewoon geen gemene streken als steigeren of gericht stampen in de stal...

Ben benieuwd naar haar karakter :) dat is toch altijd een verrassing!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:47

hij ziet geen chip maar een haakje aan het hoefgewricht rechtsvoer. advies nieuwe foto maken en als het onveranderd is is het een aanvaardbaar risico mits hij uiteraard op de buigproeven goed is. Het is wel een bemerking. Bij verandering negatief aankoopadvies.
Tsja, vinsd een haakje ook niet fijn!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:49

Adin schreef:
hij ziet geen chip maar een haakje aan het hoefgewricht rechtsvoer. advies nieuwe foto maken en als het onveranderd is is het een aanvaardbaar risico mits hij uiteraard op de buigproeven goed is. Het is wel een bemerking. Bij verandering negatief aankoopadvies.
Tsja, vinsd een haakje ook niet fijn!

hmmmmmmmmm moeilijk. ondertussen zou ik gewoon rond blijven kijken of er nog wat anders leuks te koop staat!

Istabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:50

Altijd fijn als mensen zo reageren op je twijfels...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:51

Istabella schreef:
Altijd fijn als mensen zo reageren op je twijfels...

Wat moet ik dan doen? Zeggen dat ze het wel of niet moet doen. Was alleen als een positieve tip bedoeldt hoor.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:54

@Adin: een haakje is toch wel iets anders dan OCD. Nieuwe foto maken is idd verstandig. Anders zou je toch blijven twijfelen. Ik blijf toch echt voor je hopen!
@Torius: ook nu weer 2 zielen 1 gedachte
@Istabella: ook met een auto kun je dikke pech hebben hoor. Onze vorige auto was 2,5 jaar oud en was vanaf begin af aan een drama. Niet alleen de knopjes hielden op met werken, ook veel onderdelen gaven de geest. Met een paard heb ik gelukkig nog nooit zo'n ellende gehad als met die ***auto.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:55

istabella, ik heb ook veel twijfels hoor! Maar vooral over gezondheid...

achja uiteindelijk moeten we ons daar gewoon boven zetten he. Er bestaat nooit zekerheid :)

Istabella

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:00

Met knopjes bedoel ik niet met rijden maar gewoon het gehele paard.. En idd blijft ie gezond, hoe gaat hij reageren als ik op wedstrijd gaat, bijt ie een stuk uit mijn nek als ik een deken op leg, hoe is z'n karakter.. weet ik veel.. gewoon alles :)

(ik heb overigens maar 1 x gekeken, voordat ik mn paard kocht.. misschien dat dat ook scheelt.)

@ Marion71 Is waar. maar ik heb liever pech met mn auto als met mn paard als ik mag kiezen :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:47

Torius ik vind jouw laatste post toch echt wel zoiets van := := kijk mij eens dit allemaal betalen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hard moeten werken voor paar duizend euro's.
Marion zit in dezelfde lijn.

Je hebt rijke mensen en gewone mensen en mensen die moeten knibbelen en die laatste 2 mensen moeten bezuinigen.
Maakt dan niet uit waarop maar een paard van 18000-25000 telt niet iedereen ff neer. Sterker nog 10.000 vind ik persoonlijk nogal veel geld.
Of dat nou voor paard/slaapkamer is... maakt niet uit ik moet er hard voor werken.
Zeg niet dat ik het niet heb want ik zocht eerst in de categorie 15000 euro en goedkoper vervolgens dacht ik stik das teveel geld.
Geef ik liever aan andere dingen uit die belangrijker zijn in het leven.

@ Adin ik zou hem laten staan sorry. Voor mij is het over tis weer een paard met bemerking en ik weet het, er zijn er zat die het hebben en in de sport lopen en dat keuren moment-opname is en paard altijd wat kan krijgen.
Toch zou ik het niet doen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:51

Als je er geld in wilt steken zou je nieuwe foto kunnen laten maken Adin maar ik weet het niet, kan je niet zeggen of het wel of geen verstandige keuze is.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:05

tita schreef:
Torius ik vind jouw laatste post toch echt wel zoiets van := := kijk mij eens dit allemaal betalen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die hard moeten werken voor paar duizend euro's.
Marion zit in dezelfde lijn.

Mee eens. Er wordt hier dan gezegd van 'voor zo'n laag budget moet je hard zoeken'. Nou dan maar wat harder en langer zoeken. Ook ik moet er keihard voor werken, dus die zoektocht met gezond verstand en een beetje geluk is het waard geweest. Voor mij is een paard ook een investering, dus bij voorkeur één die in waarde stijgt in plaats van daalt.

@Adin wat balen dat hij niet gewoon goed is en zo'n keuring weer twijfels zaait. Ik zou ook niet weten wat de beste beslissing is. Persoonlijk zou ik denk ik verder kijken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:20

ok ik ben dus niet de enige waar het geld niet op de rug groeit.

ik vond mezelf al behoorlijk "arm" in mijn zoektocht... constant te horen krijgen dat 6000 euro geen geld is...

mmm ok dan ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:21

Bij mij groeit het ook niet op mijn rug :n ik hoop wel dat dat nog een keer gaat gebeuren.

maar ik voel me wel rijk :D das wat anders

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:24

heb mezelf al een ticketje voor de dressuurdag op jumping mechelen gekocht!

dan ga ik daar ook paraderen tussen al die mensen met super veel geld ;) en ondertussen hopelijk wat leuke dressuur kijken!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:33

Ik ga helemaal met tita mee.

Moeilijk adin, ik zou hem er ook om laten staan denk ik, maar ik heb het paard niet gezien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:35

nathe schreef:
heb mezelf al een ticketje voor de dressuurdag op jumping mechelen gekocht!

dan ga ik daar ook paraderen tussen al die mensen met super veel geld ;) en ondertussen hopelijk wat leuke dressuur kijken!

:D hahahahahahahahah sla dan gelijk een rijke gulle vent aan de haak

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:57

Het beste dan nog op leeftijd

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:02

ik heb wel een gulle vent ..maar die is niet op leeftijd en dan nog vind ik heb absurd om 15.000 voor een 3 jarig paard naar te tellen... paardrijden is voor mij een hobby en niet meer dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:28

Istabella schreef:

Dit bedoelde ik laatst dus ook, maar een paard is geen robot met garanties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:31

Vind ik ook Studiemiep. Voor een paar duizend kun je ook heeeeeel leuke paarden vinden. Wij hebben 7 jaar geleden ons eerste paardje gekocht voor 1500 – leuk dier, z'n bouw voor de dresuur niet helemaal mee maar kerngezond, kende gewoon niet veel/had niet zo veel bereikt en de eigenaresse moest er af. Kerngezond dier, in vier jaar tijd geen pas gekreupeld, we zijn echt dolgelukkig met hem geweest en op het laatst liep 'ie dressuurmatig op M-niveau.

Toen een sportpaard (1e paardje was een Arabiertje), zeer correct gebouwde Ierse volbloed, M2 dressuur en M SGW uitgebracht, vanaf zijn derde van één eigenaar geweest, voor 4000 euro.

Toen een PRE ruin, die was vanzelfsprekend duurder, maar was objectief gezien het minste paard van de vier die we in ons bezit hebben gehad. banketstaaf maar wel waar.

Ons huidige paard heeft ons echt nauwelijks wat gekost. Vijf jaar oud en met best wel een heftige historie: met drie jaar ingereden geweest maar toen hij enkele maanden onder het zadel was heeft hij zijn spronggewricht gebroken. Na twee jaar verplichte vakantie is alles uitgebreid op de foto geweest, en er was echt helemaal niks op aan te merken, dus hij mocht weer aan het werk. Dus nu hebben we:

Een vijfjarig paard, onder het zadel erg groen, in z'n koppie al wat volwassener, SUPER meewerkend, erg aasprekend dier, best wel spectaculaire gangen, pakt alles super goed op en vindt echt ALLES (springen, dressuur, buitenrijden, wandelen, longeren, andere paarden, aandacht... gewoon ALLES) leuk, MAAR een ruin (dus geen fokwaarde), kruising (Hackney x KWPN, dus geen vol papier), en medische historie (maar geen bezwaar meer), en dus eigenlijk heel goedkoop.

En ik denk dat we nog nooit zo gelukkig zijn geweest met een paard als met het paard dat wij nu bezitten.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:41

Nee hoor, ik laat andere dingen. Ik geef weinig uit aan kleding, auto's interesseert me ook niet en op vakantie ga ik nooit. Van dat geld doe ik dus dingen die ik belangrijk en het waard vind.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:05

Jeetje wat een klote keuze moet ik nu maken.
Of ik kies voor risico of ik laat een leuk paard staan,
Had liever een chip dan een haak.
Verstandig is laten staan denk ik maar ben er nog niet helemaal over uit.
Er is nog een paard dat misscien wel leuk voor me kan zijn maar deze was zo lief en superbraaf.
Wil alleen niet dat over een paar jaar er flink artrose al zit in het voorbeen. HIj is nog maar 3,5...