Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:22

Ik lees nog mee, maar vaak ff geen puf om te reageren... Nu onderweg vanuit Frankrijk naar huis.

Jeetje Oji wat erg! Dat zal ook wel een schokkend beeld geweest zijn... Heel veel sterkte :knuffel:

Koekie73, wat een weg heb je al afgelegd zo! Wel "fijn" dat er nu iets nieuws aan het licht is gekomen. Hopelijk kan dat opgelost worden en is het ff klaar 8)7

Volgens mij zag ik ook nog ergens een baby voorbijkomen, gefeliciteerd!

Voor mijn vakantie bezig geweest in kleine stapjes om er weer op te gaan. Steeds goed in "gesprek" blijven of ook hij Ok is en begrijpt wat de bedoeling is. Hij bouwt vooral spanning op door de verwachtingen en het goed willen doen. We hadden al echt stappen gemaakt en ik had er in de laatste les ook even opgezeten.
Daarna kon hij ff 2 weken er over nadenken omdat ik op vakantie ging.
Komende week weer rustig oppakken en zien waar we staan.

Koekie73

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 18:31

Oh jemig Oji |( Wat ongelooflijk verdrietig! Heel veel sterkte!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:25

Heel veel sterkte Oji!!

Wat een bedrag weer Koekie73! Wel ontzettend fijn dat je meer duidelijkheid hebt/maandag gaat krijgen en hopelijk ook de sleutel tot volledig herstel!

Mijn paard is vanmiddag door de ostheopaat volledig oké verklaard. Linkerkant sowieso prima in orde. Rechts wat stijver en meer los gemaakt maar zuiver op zicht en gehoor in lopen dus heel erg blij mee! De afgelopen week is hij al terug volledig opgepakt en was er ook echt aan toe. Heeft ook geen supplementen meer. Nu paar dagen rust en maandag de laatste keer op nieuwe ijzers dit jaar (hierna gaat hij de rest van de winter weer ijzerloos).

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:36

Fijn dat hij weer opgeknapt is +:)+

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 08:43

Dat is heel fijn @dierenfan!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 10:33

Goed nieuws dierenfan!!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 12:28

Fijn Dierenfan!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:40

Hoe gaat het met Ellie nu?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:44

@manic Ellie is tot nu toe braaf. Ze stapt keurig mee, geen gekke fratsen. Wat me alles meevalt.
Vanaf komende week mogen we kleine stukjes draven. Denk dat we dat ook nog maar even aan de hand doen.

Ik ben heel benieuwd naar de controle over 3 weken. Woensdag gaan we weer naar de hoefsmid van Klijndijk, dat is goed bevallen. Helaas zat er vanwege vakantie 8 weken tussen en dat is overduidelijk te lang voor haar. Maar het was even niet anders.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:13

Klinkt in ieder geval als progressie :)

Ik ben net terug van een nachtje Cantharel met mijn kleuter pony en ze was echt zo fenomenaal braaf! Ik vond het nog best een beetje spannend maar had een goede vriendin met paard bereid gevonden te begeleiden.

Trailer ging prima met een beetje hulp bij het laden, daar in de paddock stond ze eerst wel wat te schreeuwen maar met een pluk hooi werd ze ook redelijk snel kalm. Daarna gaan rijden en ondanks wat initiële spanning (bij mij!) deed ze het echt helemaal top. Heb lekker met lang teugeltje kunnen rijden en ook echt voor het eerst lange stukken gegaloppeerd buiten (ze was überhaupt pas voor de tweede keer op buiten rit!). Heel netjes tempo, geen rare fratsen, gewoon super stabiel en stoer en de keren dat ze dingen een beetje spannend vind is haar reactie ook redelijk mild. Het hielp ook enorm dat chaperone paard ook echt maling aan alles had.

Tweede dag 20km gereden. Na ruim 3 uur was ze echt wel een beetje moe. Was ook echt het uiterste hoor maar voor 1 keertje moet dat ook kunnen. Weer lekker gegaloppeerd en lange stukken gedraafd en heuveltjes op en af. De Koninklijke landmacht nam het begrip bombproof wel heel letterlijk op, dus het machinegeweergeluid en mortieren hebben we ook gelijk geoefend.

Terug iets lastiger laden maar dat moet nog een beetje routine worden. Realiseer me nu pas hoe verwend ik was met mijn zelf ladende paard :D Nog even oefenen.

Maar al in al echt zo trots op haar!! En ze heeft echt enorm veel bijgeleerd in 2 dagen. Ik heb nog steeds een grijns van oor tot oor als ik de filmpjes terug kijk. Dit heb ik allemaal zo gemist!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:40

@manic dat klinkt als een succes :D Geen rare fratsen, zou ik al heel blij mee zijn haha.
Knap hoor en heerlijk als ze weer zoveel bij leren.
Dat trailer laden komt wel. Heb je dat al vaker met haar gedaan?

Ellie is heel makkelijk met laden, maar ik heb er 1 gehad waarbij dat drama was dus ik realiseer me ook altijd hoe fijn het is dat Ellie er altijd maar weer zo de klep op stapt <3

Ik ben trouwens 20kg afgevallen, dus als Ellie nou eens opschiet met het herstellen kan ik zelf ook weer eens opstappen *\o/* Alhoewel ik denk dat mijn dochter haar na alle ellende haar dan niet afgeeft :(:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 16:42

manic schreef:
Terug iets lastiger laden maar dat moet nog een beetje routine worden. Realiseer me nu pas hoe verwend ik was met mijn zelf ladende paard :D Nog even oefenen.

Paard wil niet terug? Klinkt als dat je maar gewoon moet gaan verhuizen _O-
Maar wat een heerlijkheid zeg!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:19

Wat heerlijk zo'n buitenrit Manic!

En wat goed Koekie -20 kilo. Ik moet er ook nodig weer mee aan de slag alleen door alle stress en ellende komt het er eerder aan als dat het eraf gaat...iets met emo-eten.

Nog 3 nachtjes slapen en dan heerlijk 2,5 week naar Italie.....Owen krijgt ook lekker vakantie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:00

Koekie73 schreef:
Ik ben trouwens 20kg afgevallen, dus als Ellie nou eens opschiet met het herstellen kan ik zelf ook weer eens opstappen *\o/* Alhoewel ik denk dat mijn dochter haar na alle ellende haar dan niet afgeeft :(:)

Goed zeg! (Had ik even overheen gelezen)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:30

Jaaaa knap afgevallen. Zelf weer op Ellie stappen lijkt me een goede motivatie ook, hopelijk gaat het nog steeds helemaal okay met haar. Jullie hebben echt zo een bak ellende gehad, mag nou wel eens over zijn.

Op 2.5 week Italië kan ik ook wel een beetje jaloers zijn, zeker als hier echt de herfst weer intrede gedaan heeft.

Mijn trots gevoel met mijn paardje gaat echt steeds beter. Achteraf gezien heeft ze waarschijnlijk echt zo een last van die wolfstand fragmenten gehad… en nu dat verholpen is gaat ze echt zo hard vooruit. Stukjes schouder binnenwaarts, wijken, doet ze eigenlijk allemaal heel simpel. Ze vindt het ook echt wel moeilijk en laat dat merken maar paard ie veel blijer en doet echt haar best. En zo ken ik haar weer en heb echt het idee dat ik mijn paardje weer helemaal terug heb.

Ik moet zelf nu soms even een pas op de plaats maken dat ik niet stiekem al even wil kijken of ik haar wat van de grond af kan laten draven hahaha…

Maar ja helemaal leuk nu

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:21

Heerlijk dat je zo van haar aan het genieten bent, Manic <3

Ik heb Ellie even in draf bekeken op de cirkel. Niet verslechterd maar ook niet verbeterd.
Maandag bellen voor controle in Heesch.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 21:30

Oh koekie wat balen dat je nog een verbetering ziet.

Hier hebben Owen en ik een paar weken vakantie. Owen gewoon lekker vrij en ik zit in Italie…. Heerlijk! Hetis hier super zomers. Weekje voor mijn vakantie liep Owen ineens enorm met de handrem erop. Had dus besloten hem dan maar een weekje eerder vast vakantie gegeven met wei/paddock en dagelijks even in de stapmolen. Voor anderhalve week na mijn vakantie vast een afspraak met de osteopaat staan om te kijken of hij ergens vast zit maar ga hem na mijn vakantie wel weer gewoon rustig opbouwen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 09:23

Heerlijk, Oji! Dat is jou zo gegund.Vakantie en osteopaat gaat vast fijn zijn voor Owen.

Wat betreft Ellie; ik weet het gewoon niet zo goed meer. Ik gok dat een MRI de volgende stap is als bij de controle in Heesch idd blijkt dat ze niet verbeterd is. Dan is daarna ook letterlijk het geld op. Dus eigenlijk wil ik dat niet.

Maar wat dan wel? Ga ik haar dan idd maar een jaar de wei op gooien? Ze is verder vrolijk, in het dagelijks leven lijkt ze geen pijn te hebben.
Pfff wat een ellende. Een OCD heeft een prima prognose dus ik had niet gedacht op dit punt te komen. Ik heb ook geen jong springpaard gekocht voor mijn dochter om nooit meer te kunnen rijden. Ik merk dat ik het even een plekje moet geven.
Heesch gaf in principe aan dat het allemaal niet persé ernstig is en dat de prognose nog steeds goed is. Maar de praktijk lijkt toch anders.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 10:53

Ja begrijpelijk dat je het even niet meer ziet zitten…. Je bent nu al zo lang met haar bezig en idd al zoveel gekost. Het is een hele moeilijke situatie. Sterkte :\

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:13

Koekie73 schreef:
Heerlijk, Oji! Dat is jou zo gegund.Vakantie en osteopaat gaat vast fijn zijn voor Owen.

Wat betreft Ellie; ik weet het gewoon niet zo goed meer. Ik gok dat een MRI de volgende stap is als bij de controle in Heesch idd blijkt dat ze niet verbeterd is. Dan is daarna ook letterlijk het geld op. Dus eigenlijk wil ik dat niet.

Maar wat dan wel? Ga ik haar dan idd maar een jaar de wei op gooien? Ze is verder vrolijk, in het dagelijks leven lijkt ze geen pijn te hebben.
Pfff wat een ellende. Een OCD heeft een prima prognose dus ik had niet gedacht op dit punt te komen. Ik heb ook geen jong springpaard gekocht voor mijn dochter om nooit meer te kunnen rijden. Ik merk dat ik het even een plekje moet geven.
Heesch gaf in principe aan dat het allemaal niet persé ernstig is en dat de prognose nog steeds goed is. Maar de praktijk lijkt toch anders.

Wat vreselijk balen Koekie. Ik denk dat je toch niet ontkomt aan een MRI. Misschien is er bij de MRI bij Den Ham nog een stukje gemist of zit er inderdaad nog steeds botoedeem. Maar dan snap ik het uitverdoof verhaal niet helemaal.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:14

Ik kom weer onder mijn meeleessteen vandaan, wil weer gaan proberen wat actiever mee te praten hier :)

Wat ontzettend balen nog steeds van Ellie, Koekie. Je weet gewoon niet meer waar je goed aan doet en logisch dat de bodem van de portemonnee ook in zicht is, niet heel gek :(:)

Voor de rest wel wat opgeknapte paarden en paarden die het goed doen. Wat super fijn! <3

Hier is de kleine ondertussen alweer 2 maanden oud, ze gaat regelmatig mee naar stal (zeg zo'n 2x per week :') ). Odin heeft weinig interesse in dr, gisteren kwam ie wel weer even in de maxi cosi snuffelen en dat doet ie super lief en zacht <3
Ondertussen heb ik hem ook weer 2 keer aan de lijn gehad en dat doet ie ook weer heel braaf, tandarts is geweest afgelopen vrijdag, de gevoeligheid op zn voorste kiezen is over, dus wil binnenkort weer eens het bit erin hangen.
Met mij gaat het eigenlijk ook heel goed, al voel ik mn bekkenbodem wel nog af en toe, dus probeer nog wel wat rustig aan te doen.
Begin november hoef ik pas weer aan het werk en dat wordt ook rustig opgebouwd gelukkig.

Bedoeling is in ieder geval dat ik dit jaar nog een keer op Odin kan gaan zitten :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:19

Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat Claudia. De kleine alweer 2 maanden oud, wat gaat dat hard he?
De beste manier trouwens om je bekkenbodemspieren te oefenen is ..... tadaa..... paardrijden. :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:33

Ja bizar, tijd vliegt echt voorbij.

Oftewel, opschieten met inrijden hahah :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 16:35

Ah leuk om te lezen, Claudia! Lekker nog even fulltime genieten van je kleine meiske <3

Nou ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb Ellie voor het eerst weer even aan de longe gehad en dat zag er al een stuk beter uit. Ik neem echt de tijd, dus zal over 2 weken weer eens kijken. Tot die tijd stappen aan de hand en kleine stukje draf op rechte stukken.

Ik ben nog niet op controle geweest bij SMDC want ik vind het zo'n klere-eind weg :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:23

Klinkt goed Koekie.. Hebben ze nog wat aan behandeling gedaan laatste keer in Heesch?