Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 13:35

eigenaresse wilde wachten tot Zutendaal af was voor ze hem bracht. :) Kopen is momenteel voor mij geen optie. Dan ga ik het mezelf veel moeilijker maken dan nodig en ik heb eigenlijk al genoeg te doen. :o Joy is mijn hummel en mijn keuze en wb Rocky is het wel een beetje een keuze tussen die twee... En tja, dat is voor mij geen keuze. Joy heb ik zelf gefokt, zien op groeien.... Joy is mijn toekomst... Rocky, lief als hij is, herinnert me vooral aan iets dat had kunnen zijn...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 00:54

Het gupke gaat goed. Zondag is de grote dag. Maar hij is er klaar voor. Hij zal ook wel blij zijn om eindelijk in gras te kunnen rollen. Dankzij Sam zijn sympathieke houding heeft hij dat hier niet zo vaak kunnen doen als ik gewild had,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is happy, nieuwsgierig, speels. Loopt me overal achterna en staat stevig op de benen. :j hij moet nog wat spek bij maar dat komt wel! zijn ribben zie je iig niet meer.

Ik ga zijn aanwezigheid op stal nog missen denk ik maar het uit mesten van zijn stal niet. _O- varken! _O- (de schuilstal mest ik ook uit maar urine kan daar de grond in. Ik weet uit ervaring dat dat veel scheelt met eentje als deze. _O- )

Fysio was beetje bezorgd Wb het verslag.
Het goede nieuws is dat hij wel overtuigd is dat hij me stabiel kan houden kwa mobiliteit enz.

Alleen zou ik niet zoveel ontstekingen mogen hebben als ik al Remicade en cortisonen krijg. Dat betekent dat mijn immuunsysteem de medicatie overwint en dat zou niet mogen.

Hij wil het ook een stuk mentaal gaan zoeken gezien ik iemand ben met vrij veel spanning. Mijn lichaam/hersenen zijn 24/7 ingesteld op dreiging en dat helpt niet. Hij vroeg of ik wist waarom dat is maar dat weet ik echt niet. Ik heb vrijwel alles al verteld aan hem… ik heb geen ide waarom mijn ‘systeem’ zo gestresseerd is en ook niet hoe ik daar achter moet komen/welke vragen ik mezelf moet stellen.

Er is een stuk epi-genetica maar ik weet niet (voldoende) van mijn ouders en niks van mijn grootouders. Heb maar eentje als kind gekend en eentje als peuter. Dat zijn ‘bompa’ en ‘bonneke’ voor mij (vaders kant) maar dus ook niet echt bewust gekend. Langs moeders kant denk ik zelfs niet in oma en opa termen… die noem ik standaard bij hun namen… ze waren overleden voor ik geboren werd dus mijn vader vertelde vroeger wel over ze met hun voornemen en mama heeft het over haar moeder en vader dus dat zijn echt gewoon namen voor mij…

Hij gaat iig aan zijn broer vragen of hij aan de beelden kan komen voor mij. (Zijn broer is hoofd van de afdeling en ik zei dat ik de beelden wilde zien maar niemand ze me geeft. Fysio weet dat ik het beter doe met ‘weten’ dus hij gaat vragen aan zijn broer voor mij.)

Verder was hij zelf een beetje ‘lost for words’ leek het wel… Hij heeft een paar keer herhaald dat dat niet het resultaat is waar hij op hoopte. :(:) zonder beelden was het ook moeilijk om echt duidelijkheid te geven omdat het verslag niet heel specifiek is. Wel heeft hij de pseudo arthrose in mijn rug uit gelegd, een lieve bokker had al een vermoeden geuit en zij had gelijk, mijn lijf heeft een gewricht bij gemaakt tussen mijn ruggenwervel (L5) en mijn SI gewricht, :+
Toen ik daarop zei ‘sometimes you lose one, Sometimes you win one’ schoot ie ondanks zichzelf in de lach, _O-

We ‘Mikken’ nu dus beide ofwel op zijn broer ofwel op mijn huisdokter om aan de beelden te komen. (Dinsdag ga ik naar de huisdokter) en anders mail ik de radioloog. >;) MIJN beelden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 02:22

Spannend zondag! Het blijft een kort dingetje hè, vraag me af of dat zo’n modern sport type gaat worden waar met 1.70 amper een 17 inch zadel op gaat kunnen. Hij is ontzettend opgeknapt!

Dat extra gewricht, noemen ze dat niet de ziekte van bechterew?

In Nederland kun je gewoon je scans op een cd’tje laten branden en meekrijgen, is dat in België niet gewoon? Zou fijn zijn als je ze hebt. Als je Horos download kun je er vervolgens leuk mee spelen. https://horosproject.org/about/

Kwa spanning altijd goed om aan de slag te gaan, een lichaam is natuurlijk altijd 1 geheel spiritueel, emotioneel, fysiek en mentaal. Je zou ook eens kunnen kijken naar integrale massage, haptonomie, sjamanistisch soul retrieval en dergelijke.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:12

Wat een onzin dat ze je die beelden niet gewoon geven, het is toch zeker jouw lijf ?! Is je ziekenhuis niet aangesloten op mynexushealth ?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:57

https://www.mijngezondheid.belgie.be/#/

Als ik me niet vergis kan je hier zelf de beelden online vinden. Samen met alle andere medische gegevens die bekend zijn, zelfs voorschriften op je pas. Wel zonder het verslag/uitleg. Maar die heb je volgens mij wel al.
Je moet wel ooit toestemming gegeven dat je medische beelden gedeeld mogen worden zodat andere ziekenhuizen/behandelaars ook aan je dossier mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:44

Ik heb een tijdje alleen meegelezen. Arm veulen. Ziet er nu al een stuk beter uit.Wat "gewoon" voeren al doet met een schraal pupje. Alleen dat steile achter, dat is niet fijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-12-22 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:47

Morganlefay schreef:
Ik heb een tijdje alleen meegelezen. Arm veulen. Ziet er nu al een stuk beter uit.Wat "gewoon" voeren al doet met een schraal pupje.

Dat geeft ook wel aan hoeveel ie hiervoor (niet...) gekregen heeft

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 13:25

Morganlefay schreef:
Ik heb een tijdje alleen meegelezen. Arm veulen. Ziet er nu al een stuk beter uit.Wat "gewoon" voeren al doet met een schraal pupje. Alleen dat steile achter, dat is niet fijn.

Laat hem eerst maar eens volledig herkomen voor je zijn bouw be/veroordeeld. :(:) Ik snap uberhaupt niet dat dat in dit topic en deze context nodig is. :o :o Hij wordt hoe hij wordt. Ze wil hem niet als dekhengst maar als rijpaard en daar gaat hij ruim voldoende voor zijn mits er niks mis loopt natuurlijk.

GUSTIxBILL schreef:
https://www.mijngezondheid.belgie.be/#/

Als ik me niet vergis kan je hier zelf de beelden online vinden. Samen met alle andere medische gegevens die bekend zijn, zelfs voorschriften op je pas. Wel zonder het verslag/uitleg. Maar die heb je volgens mij wel al.
Je moet wel ooit toestemming gegeven dat je medische beelden gedeeld mogen worden zodat andere ziekenhuizen/behandelaars ook aan je dossier mogen

Normaal inderdaad wel. Deze dus niet. Enkel het verslag. Zowel op cozo als op nexus health (waar deze site ook naar door verwijst) kan ik enkel het verslag vinden. :)
alle andere beelden kan ik gewoon op cozo vinden (mri, Rx, CT, echo's..) alleen deze niet...

Hannanas schreef:
Spannend zondag! Het blijft een kort dingetje hè, vraag me af of dat zo’n modern sport type gaat worden waar met 1.70 amper een 17 inch zadel op gaat kunnen. Hij is ontzettend opgeknapt!

Dat extra gewricht, noemen ze dat niet de ziekte van bechterew?

In Nederland kun je gewoon je scans op een cd’tje laten branden en meekrijgen, is dat in België niet gewoon? Zou fijn zijn als je ze hebt. Als je Horos download kun je er vervolgens leuk mee spelen. https://horosproject.org/about/

Kwa spanning altijd goed om aan de slag te gaan, een lichaam is natuurlijk altijd 1 geheel spiritueel, emotioneel, fysiek en mentaal. Je zou ook eens kunnen kijken naar integrale massage, haptonomie, sjamanistisch soul retrieval en dergelijke.

Sjanamistische kant hebben we al over gesproken maar veel van hun rituelen moet je wel echt zeker zijn dat je al het negatieve los gelaten hebt en dat ben ik niet 100% :) Anders kunnen die rituelen (even bij gebrek aan een beter woord) heel erg negatief uit draaien dus daar durf ik nog niet aan. :o Ik weet dat er nog heel veel verdriet zit. Ik weet alleen niet hoe ik dat een plaats moet geven. Er over praten heeft duidelijk niet gewerkt. Als iemand me zou vragen wat het meest overheersende gevoel is op mijn slechte dagen dan zou dat niet angst/schaamte of boosheid zijn maar verdriet.

Bechterew hebben ze toen ik 12 was al ooit laten vallen maar zouden ze daarna nooit meer gezien hebben op geen enkele scan. :? Nu ga ik er van uit dat deze vergroeiingen er niet op 2 jaar tijd komen (twee jaar geleden nog een scan gehad van de rug/het bekken). Dus dat snap ik dan ook niet goed.... :o

Hij oogt voor nu vrij kort idd maar goed, het gup is 7 maanden en een inhaalslag aan het maken kwa groei. Ik durf nu echt nog geen uitspraken te doen over zijn bouw. Het enige wat ik wel zie is dat ie erg fijn kan draven en stappen. Galop heeft ie nog niet echt getoond behalve tussen het bokken door. :+ Hij is lief, leert snel en als hij al schrikt herpakt hij zich gigantisch snel. Wat dat betreft heeft hij dus alle kwaliteiten die een fijn paard nodig heeft. Ik heb er eigenlijk geen twijfel over dat dit een fijn rijpaard gaat worden als er niks gebeurt.

Rocamor: Dat denk ik ook steeds als ik hem nu zie en de eigenaresse wordt eigenlijk alleen maar bozer op de vorige opfok nu ze ziet hoe snel hij herkomt. := Ik denk dat het nu pas echt een beetje aan het door dringen is. :(:)

Even heel in het algemeen zou ik het waarderen als een veulen van 7 maanden dat amper gevoerd geweest is en nu amper twee weken aan het herkomen is niet beoordeeld en uit elkaar gehaald zou worden als een toekomstige dekhengst. :o Als dat het gebruik wordt van de foto's die ik post in dit topic dan stop ik daar mee. Ik weet wel dat het niet slecht bedoelt is vanuit jullie maar dat is gewoon echt niet de bedoeling. Hij heeft amper een lijn om te beoordelen. Hij staat momenteel op harde (besneeuwde) ondergrond... Geef hem nog eens even om een bovenlijn op te bouwen en we zullen nog wel eens kijken wanneer ie op een degelijke ondergrond staat. Het is hier nog steeds -4 wat al 3 graden warmer is dan de vorige dagen maar nog steeds is de grond keihard en oneffen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-12-22 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:49

Quoten kan ik niet maar snap zo dat je vooral verdriet voelt en wat is dan wel de oplossing ervoor. Lastig hoor. Praten, erkennen etc je verstand weet het wel maar je gevoel wil wat anders, kan ik me indenken.

Ik vind je echt zo krachtig. Voor mij ben je echt een voorbeeld. Wat jij doet met alle beperkingen. Zo knap. Verdriet mag er ook zeker zijn denk ik. Ik zou het vooral raar vinden als je dat niet zou zeggen. Dat zou in mijn ogen eerder ontkennen zijn als er geen verdriet zat. En dat is nog lastiger om te handelen.

Ik hoop dat je snel zelf de beelden kan zien zodat je het een plekje kan geven. Ondertussen genieten van je paardjes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 13:51

Het verdriet is niet eens grotendeels door de beperkingen eerlijk gezegd, natuurlijk ook voor een deel. Maar daar zitten ook een heel stuk dingen van van ruim voor mijn infarct in die nu nog steeds "spelen" of meer waar ik nu nog wekelijks mee geconfronteerd wordt en dat maakt het moeilijk om het echt los te laten denk ik...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 01:47

Vandaag even door de zure appel heen en samen met mijn man en S de ergste mest klonters uit zijn vacht gehaald. :(:) staart heb ik het meeste uit. Zijn billen zijn nu ook proper genoeg dat hij de rest proper gaat kunnen rollen in de sneeuw/dauw/gras. :(:) net even met een gewone borstel over zijn billen gegaan om hem terug een leuke borstelbeurt te geven.

S ook geholpen met hem leren haar ruimte respecteren, ze vroeg waarom hij met mij zo braaf was en bij haar nog al wilde duwen en niet wilde stil staan terwijl hij op rust gaat staan als ik hem vast heb dus haar even geholpen met haar timing en lichaamstaal. :j ze heeft zelf toe dat ze heel erg twijfelt aan haar zelf met hem. :(:) Dus dan help ik graag.

Zijn mest was vandaag echt goed ook in zijn stal. Ik verhuis hem met een gerust hart morgen. Zijn vacht isoleert goed en zijn vertering systeem lijkt weer vertrokken.

De weide is klaar. Het doel is dat er nog een overkapping komt boven het raam zodat de daar hooi kunnen zetten. Voorlopig gaan we hooinetten hangen in de stal naast de baal
De grond is te hard nu om palen in de grond te krijgen voor het dak. Dan zou de baal onder het dak voor het venster komen dat ze van binnen en buiten kunnen eten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er staat nog een baal stro klaar om er bij te doen overigens. Kan altijd stro gaan bijhalen bij mijn boer en hooi brengt hij. :+: de slobber voor morgen staat te weken.
Rond de middag was het hier -4 toen we linten hingen

Ik heb geen exacte meting maar mijn thermometers geven f*cking koud aan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb net een kleine paniekaanval gehad over de hond (Yaiko) door iets wat mijn man zei (niet mijn man zijn schuld) en ik was aan het huilen maar Yaiko zat langs me en hij kalmeert me. Ik was hem zonder nadenken aan het aaien en mijn man wilde me troosten en zei ‘schat zeg tegen Yaiko dat het goed is dat ik naar u toe kan komen.’ Maar ik zat nog in mijn ‘paniek.’ En voor mij is Yaiko rust op dat moment dus ik zeg ‘hij is toch rustig’ (was hij ook, hij zat tegen mijn been geplakt en heb hem zelden stiller geweten.)

Tot mijn man zei ‘schat die hond is gelijk gij. Als die rustig is waarschuwt die niet meer zeker niet als gij over stuur zijt.’

Toen kwam het pas terug door. :o :o Yaiko doen gaan liggen en toen durfde mijn man weer bij me te komen al bleef Yaiko er bij zitten. :+ hij is op zo’n moment ‘rustig’ (zit stil en jankt niet) omdat hij fixeert, dat is je waarschuwing. := als ik rustig ben weet ik dat maar op het moment zelf was ik even niet helemaal ik. :o

Ergste was nog dat Arras ineens aan mijn andere kant zat en mijn man alleen kon mompelen ‘Yaiko snap ik ma gij zijt een verrader.’ :=

Herders kiezen partij voor de zwakste zo blijkt, enfin Arras iig. Yaiko hoort gewoon bij mij. Ik heb ooit nog een herder gehad die me af gepakt is en waarvan ik weet dat ze daarna niet het leven geleid heeft dat ze verdiende en mijn man zei zonder het te weten iets wat dat schuldgevoel triggerde… en Yaiko boeit het niet waarom ik over stuur ben, hij wijkt gewoon niet van mijn zijde. :o

En nu heb ik nog steeds een klemmend gevoel op mijn borstkast,,, dat bedoel ik dus met het verdriet… :o soms gaat het zo lang goed en dan is er een mini iets en dan ben ik niet meer bereikbaar en onredelijk en Yaiko is blijkbaar een hond die instinctief weet wat hij moet doen om me te kalmeren en houdt de wacht zolang ik over stuur ben.., :=

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:05

Succes met de verhuis van de twee paarden. Hoop dat ze snel vriendjes zijn.

Mooi te lezen hoe Yaiko je aanvoelt maar inderdaad wel lastig dat zelfs je man dan niet bij je kan komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:07

<3 Dat noemen ze een hulp hond <3 .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:49

Yaiko is idd een geboren hulphond voor jou, fantastisch is dat. <3 Hij zou alleen moeten kunnen snappen dat jouw man te allen tijde bij jou moet kunnen. :\

Succes vandaag met het verhuizen !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 13:23

Ja dat is nog een dingetje, nu weet ik niet of hij hem effectief niet bij me zou laten of dat hij gewoon bij me blijft zitten a la 'je doet wat je wil maar ik blijf bij haar". Dat kan mijn man dus moeilijk inschatten op zo'n moment. Ik denk eerder dat laatste. Ik denk zo lang je mij geen pijn doet dat hij niet zou uit vallen gewoon dat hij niet van mijn zijde wil wijken en dat soort van door wilt communiceren maar ik snap ergens ook wel dat mijn man het risico niet wil nemen.

Zoals ik hem in schat wil hij gewoon duidelijk maken dat hij zich niet gaat laten weg jagen. Maar mijn man vertrouwd hem op zo'n moment niet echt. Want ik zeg uiteindelijk alleen maar "tis goed Yaiko" en haal zijn hoofd dichter bij mijn been en dan kan mijn man gewoon bij me komen. Dus ik denk zo lang hij hem niet van me weg wil houden dat er niks aan de hand is.

Ik heb nog even om mijn koffie op te drinken en dan Sky nog een portie voor te geven voor we Joy gaan halen. (dan heeft hij nog ruim de tijd om dat naar binnen te smikkelen.) en voer klaar te zetten voor straks op weide. :+ De slobber is al gemaakt. :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:47

Het is maar te hopen dat jij nooit meer met gillende sirenes moet worden weggebracht, ze gaan Yaiko moeten meenemen. :D

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:53

Ik zou denk ik toch maar eens proberen yaiko aan te leren dat je man erbij mag. Mocht het ooit nodig zijn is het zowel voor jou als yaiko denk ik fijner als dat wel lukt. Zo sneu als ze hem moeten sederen oid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:26

Ik denk dat elke keer dat je zo'n akkefietje hebt waarin je even moet zeggen dat je man er bij mag, voor Yaiko ook wel zal bevestigen dat je man "goed volk" is zeg maar en het normaal wordt dat hij er bij mag op dergelijke momenten.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:41

Ben erg benieuwd, hoe vinden ze elkaar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 19:53

Het is erg goed gegaan. Ze vonden elkaar meteen leuk en waren meteen rustig. :+:
Ik post zo één uitgebreide update. Ben net klaar met alles.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jullie krijgen ook filmpjes. Ik kan ook zeggen dat N en ik heel positief uit elkaar gegaan zijn. Kreeg zelfs een knuffel. :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:01

Fijn Kathleen, goed gedaan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:05

Wat fijn dat die twee elkaar gevonden hebben! Ziet er mooi uit zo samen :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:06

Wauw!!!! De foto’s spreken al boekdelen, wat fijn zeg!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:27

Zalig om te zien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 20:32

Ja we hebben Joy eerst geladen, we passeerden een merrie en Joy weet nu toch wel dat ie hengst is. :+ Hij murmelde en showde (maar touwtje bleef los) en ik zei "Nee Joy mama is nog niet klaar om jou als grote jongen te zien." waarop N in de lach schoot. _O-

We hebben alles rustig door gesproken. Ze zei dat ze eerst even niet goed wist wat doen maar dat ze daarna besefte dat Vigo nu aan huis kon en ze niet meer op en af moest naar de weide met hooi enz en dat dat veel tijd zou besparen en dat ze toen eigenlijk wel opgelucht was. Dat ze ons wel ging missen maar dat ze ook snapt dat het voor mij een stuk makkelijker is en voor haar ook. We hadden af gesproken dat we Joy zo snel mogelijk zouden laden en wegrijden zodat ze niet op elkaar zouden roepen op elkaar. Joy wilde niet meteen mee :+ (hij heeft toch wat van zijn moeder >;) ) maar toen hij er op stond en ik haar nogmaals bedankte voor de goede zorgen (want Joy is echt rond en gezond) gaf ze me spontaan een knuffel en zei ze dat ze ons ging missen. Dus ik heb gewoon gezegd "joh, we horen en zien elkaar nog! Gewoon sturen!"

Ze vroeg ook hoe het gegaan was.

Eenmaal thuis heb ik Sky genomen omdat S een beetje nerveus was maar Sky volgde me gewoon de vrachtwagen op alsof ie nooit anders gedaan had als met mij de vrachtwagen op lopen. _O-

Naar de weide gelopen, hem er af krijgen was iets moeilijker. :)) :)) Even met de twee heren rond gegaan zodat ze weten waar de grenzen zijn en ze los gelaten en eigenlijk gebeurde er weinig spannends. _O- Ze draafden wat rond. Sky heeft één keer naar Joy gemept waarop Joy stomverbaast naar mij keek a la "uhm baas deze spreekt tegen?" maar dat was het dan. _O-

Had voor een grote bak slobber gezorgd en die hebben ze samen leeg gesmikkeld naast hun gewone eten (Sky moet nog poeder krijgen dus toen moest ik ze even apart houden.)

Joy is nu ook echt wel gezegend met mannelijkheid overigens. _O-

Joy wilde trouwens in geen geval onder doen voor Sky kwa mest vlekken zoals jullie kunnen zien. >;)