Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:ja moet net zo'n groene het zien, dan moet je opletten dat je er ook niet aangaat.... toevallig 20 jaar nu geleden dat een groene Pim heeft vermoord.
En dat ging alleen maar omdat Pim had gezegd dat nertsen mochten blijven. Nergens anders om.
Esperanza schreef:Ik hoor hier in Oostenrijk op het moment helemaal niets over wolven. Een jaar of 2 terug scheen er een in het dal hier te zijn, toen waren mensen er druk mee bezig, maar nu hoor ik niets meer. Je zou toch zeggen dat ze hier ook moeten zitten?
Esperanza schreef:Dat is sowieso zo. Maar de jagers weten volgens mij verdomd goed wat er in de bergen zit. Die zouden dan toch ook aangevreten wild moeten vinden. Maar ze kunnen hier natuurlijk niet zo makkelijk verspreiden van het ene dal in het andere.
En ik geloof zeker dat ze hier ongezien afgeschoten worden, ik denk ook niet dat ze het hier zover laten komen dat ze hier in grote mate voorkomen. De wildknuffelaars zitten hier voornamelijk in de grote steden. Hier in het berggebied bepalen de jagers wat er gebeurt en dat kan meer ongezienMaar toch, je moet hem dan ook kwijt, en even een gat graven en daar de wolf instoppen, dat gaat ook niet.
Hier staan koeien en paarden natuurlijk de hele zomer op een Alm, en als daar wolven zouden lopen breekt de pleuris uit.
Esperanza schreef:Dat is sowieso zo. Maar de jagers weten volgens mij verdomd goed wat er in de bergen zit. Die zouden dan toch ook aangevreten wild moeten vinden. Maar ze kunnen hier natuurlijk niet zo makkelijk verspreiden van het ene dal in het andere.
En ik geloof zeker dat ze hier ongezien afgeschoten worden, ik denk ook niet dat ze het hier zover laten komen dat ze hier in grote mate voorkomen. De wildknuffelaars zitten hier voornamelijk in de grote steden. Hier in het berggebied bepalen de jagers wat er gebeurt en dat kan meer ongezienMaar toch, je moet hem dan ook kwijt, en even een gat graven en daar de wolf instoppen, dat gaat ook niet.
Hier staan koeien en paarden natuurlijk de hele zomer op een Alm, en als daar wolven zouden lopen breekt de pleuris uit.
Citaat:Het is een tijdje rustig geweest, hopelijk is hij/zij weg! Helaas, gisterenavond is het weer mis gegaan. Nu geen schaap of kalf maar een oudere melkkoe. Een groepje droge koeien liep heerlijk van een welverdiende vakantie te genieten in een weiland tussen Someren en Heeze totdat ze bezoek kregen van naar alle waarschijnlijkheid de WOLF!! Dit heeft 1 koe (7,5mnd drachtig) het leven gekost en 3 koeien gewond. Wanneer grijpen we in?!?! Hoe moet dit verder?!? Dit kan zo niet langer!!! Excuus voor de walgelijke foto
Mac schreef:Nu ook een koe met een enorm gat in haar buik gevonden in Anderen (Drenthe).
Dus op twee plekken wolven actief die een grotere prooi niet schuwen.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/146551 ... -door-wolf