Gelukkig heb je een instructrice die jullie goed begrijpt en helpt weer op de rails te krijgen.Ah nee Lonneke! Ik duim dat het meevalt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gelukkig heb je een instructrice die jullie goed begrijpt en helpt weer op de rails te krijgen.

woeps en weg is ie 
Hoop dat jullie snel vinden wat er scheelt. Is het enkel in draf of heeft hij er op rust ook last van? 
s1993 schreef:Lekker bezig met Dije, hij ziet er gaaf uitHoe lang ben jij?
Ik ben 1.83m ongeveer
Granoek schreef:Utopia;
Goed bezig met Dije en leuke foto van jullie samen

En jij!! Zo stoer! Echt heel knap
Helemaal leuk!!
Wel hele gave foto van Gentle met je instructrice!!
Hopelijk is de pijn bij jou snel weer weg... 

Lekker genieten van je vakantie!
En mooi dat ze niet onregelmatig is... inderdaad maar op zoek naar een nieuwe zadelpasser 

Arme Gentle ook op boxrust, niks aan....hopelijk snel duidelijkheid en dat het ook gauw weer opknapt

Heerlijke blije snuit 
) en we zijn eerst een kwartier buiten op de weg aan een lang teugeltje samen gaan stappen
Pinda met een blij hoofd en ontspannen, dat vindt ze zo leuk
Niks zo geweldig als met een mens mee buiten mogen gaan wandelen, theemuts dat het ook is
En omdat ze dan niet de krappe bochten om moet maar alleen de weg hoeft te volgen geeft dat ook geen spanning.
Het is weer even echt helemaal terug bij af, maar dit helpt wel om hier weer uit te kunnen komen qua vertrouwen
Heel fijn!!
Fijn dat jullie ook zo blij worden van Dije 
Hij weet gewoon dat hij een mooiboy is
Ik hoop dat de rust wat verbetering geeft.
Goed dat je instructrice zo met jullie werkt op terug naar de ontspanning en het blij zijn. En wat vervelend dat de instructrice op de andere locatie zo over jullie grenzen gaat. Wat is de reden dat je daar blijft lessen? Want het is zo sneu dat jullie allebei zo over de rooie gaan dat je zulke stappen terug moet doen. Jullie zijn een prachtige combinatie, zo zonde dat dit gebeurt! Paardrijden doen we voornamelijk omdat we het leuk vinden he, blijf dat in gedachten houden! Houd jullie plezier, jullie tempo en jullie als combinatie áltijd als prioriteit!
Daar ben ik echt te lui voor haha. Wel heel goed om zo jezelf vast weer voor te bereiden op werk met paard!
Zij kent ons minder goed (komen er eens per 1-2 maand ongeveer), en dan zijn zowel Pinda als ik moeilijk te lezen. Beide binnenvetters die als het moeilijk wordt gewoon stug vastbijten en toch proberen te doen wat gevraagd wordt koste wat kost, op het oog zie je er dan niks aan behalve dat het niet 'blij en makkelijk' gaat zoals normaal. Het geheel ziet wat stug en bot uit dan, en zij gaat uiteraard aan het werk met dat los helpen werken en scherper maken. Alleen spieren die door angst/stress op slot zitten kun je natuurlijk niet zomaar loswerken, en dat laatste heb ik niet adequaat aan haar aangegeven
- nou eenmaal een vrij grote bek lijk te hebben is dat lastig op te pikken voor een buitenstaander
Zij is puur rijtechnisch aan de slag gegaan met wat zij ziet en daar komen we ook voor daar onder andere
Daar is ze namelijk wel enorm sterk in, maar dan moet ik zelf eerst aan de voorwaarde kunnen voldoen dat ik spanning van vreemd terrein af kan vloeien. En op dit moment is dat gewoon nog te veel gevraagd voor ons.
Vientje schreef:Wat een leukerd Babootje, hij sjouwt er lekker over inderdaad! Ook heel braaf zo met de eerste keer zadel op. Hij lijkt heel groot zo, hoe groot is hij?
Dat kan zo'n rust geven voor de paarden, lekker naar buiten. Dat merk ik hier ook heel vaak, bij beide paarden trouwens
De dag dat je mij ziet hardlopen kun je beter de politie bellen want dan word ik achtervolgd ofzo
Hij is 4 en (ik gok) zo'n 1m70. Had gehoopt dat hij ongeveer Dexter zijn hoogte zou krijgen maar ik ben blij dat hij de 1.70 gehaald heeft en elke extra centimeter nu is gewoon fijn meegenomen

Vind dat heel wat mensen onwijs veel vragen van zulke jonge paarden, dus doe maar lekker op jouw en Pinda's tempo. Wel fijn dat je het nu weer een leuke en fijne les hebt gehad. Soms moeten we een paar stappen achteruit om terug vooruit te kunnen. En wie weet gaat ze nu weer hele grote stappen vooruit!
Dat zou je niet zeggen, hij maakt zich inderdaad mooi groot! Fijn voor het beeld straks onder het zadel 

Nou is ze ook van veulen af aan al "mee op buitenrit" geweest met mama:
Als moeke iets eng vond moest baby voorop om het te trotseren, ontaarde moeder is het 

CalipsoLover schreef:Jodym, ze is niet kreupel hoor. In mijn ogen ook nooit geweest. Was gewoon een rare opmerking van de zadelpasser die dus onterecht bleek te zijn volgens vele hier op bokt die haar even bekeken hebben en mijn dierenarts. Gelukkig maar. Ik maak me ook snel druk in zo'n dingen.
Och en BabyPinda! Wat zoet!
Maar juist bij zo’n jonge combinatie moet je imo zo op lol en comfort letten! En ik ben zelf door omstandigheden echt alle plezier en vertrouwen verloren, daar behoed ik graag anderen voor

Zo kan ze wel lekker wennen aan een ruiter op haar rug zonder dat ze echt belast wordt. En, ze leert zo mooi wennen aan het feit dat er meerdere mensen op haar kunnen rijden.