Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:04

Hè Vientje, wat naar. Het heeft flink indruk gemaakt dus, op jullie allebei :(:) Gelukkig heb je een instructrice die jullie goed begrijpt en helpt weer op de rails te krijgen.

Ah nee Lonneke! Ik duim dat het meevalt :(:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:12

Thanks noisy! Hoop ik ook maar ben er n beetje bang voor...

Eerst die dunne zolen, dat op weten te lossen en nu 6 weken later weer opnieuw ramkreupel en imo zelfs nog erger dan de vorige keer...

Zei toen straks met de tranen in mn ogen: heb echt n zoon van Jill op stal staan...

Lijkt soms wel of het me gewoon niet gegund is om eens gewoon zonder zorgen te kunnen genieten van mezelf en van mn beestjes... sorry, depri modus staat even op standje 100 nu

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:57

Hè getverdemme PL, dat is rot!! :(:) Zo abrupt zo kreupel doet toch denken aan een hoge zweer of zoolkneuzing...sterkte bij de DA dadelijk :(:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:42

Zweer of kneuzing uitgesloten door zowel mn smid als mn da... nou kan hij dat sowieso niet hebben want hij heeft zooltjes maar goed, zeg nooit nooit.

Conclusie voor nu: we hebben geen idee! Dus hij heeft voor 4 dagen metacam en n week (dus tot volgende week vrijdag) boxrust... dan kijken of hij rad is en zo niet komt da terug voor peesscan (wil ik graag!) en als daar niets uitkomt gaan we weer uitverdoven.

Ze gaat morgen nog even de foto's van 6 weken geleden onder de loep leggen omdat ze ook echt zeker wil zijn dat t geen hko oid is (al ben ik daar niet bang voor).

Word vervolgd dus maar ik ben dus ook weer even stiller

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 20:19

Noisy,
Dat kan ook goed doen, 3 weken rust aan huis. Hier waren dat drie maanden geworden toen onze zaak dicht moest en het heeft er hard in gehakt maar die 'rust' heeft ergens ook wel goed gedaan. Veel klusjes klaar gekregen die normaal blijven liggen etc. Geniet ervan! En succes met jullie lesjes alvast

Calipsolover,
Goed nieuws! Doe wel voorzichtig hoor maar af en toe een beetje lol met je paard kan ook deugd doen. De vliegenkap lijkt ze minder enthousiast over :+

Vientje,
Haha ja gek hoe hij zo kan draven hé, ik ben niet gewend om mijn been stil te moeten houden in draf want Dexter die moest je zowat vooruit slepen maar bij Duke leer ik het vanzelf _O- woeps en weg is ie :=
Ahh dipje met Pinda, vreet jezelf er niet over op hoor, iedereen probeert ook alleen maar goed te doen. Het zou pas erg zijn als je er niet van leerde. Wellicht doet een pauze jullie beide inderdaad wel goed

Paint lover,
Arme Gentle :( Hoop dat jullie snel vinden wat er scheelt. Is het enkel in draf of heeft hij er op rust ook last van?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 20:21

Oh ik miste nog een blz zie ik :')
Succes paint lover! Ik duim voor jullie

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:10

s1993 schreef:
Lekker bezig met Dije, hij ziet er gaaf uit :j Hoe lang ben jij?

Mooi dat Koda het zo goed deed met de dubbele lijnen! :D

Granoek schreef:
Utopia;
Goed bezig met Dije en leuke foto van jullie samen <3

Dankjewel! :D
Wauw, knappe Duke!!! <3 En jij!! Zo stoer! Echt heel knap :D Helemaal leuk!!

Oei PL.. wat naar van je rug :(:) Wel hele gave foto van Gentle met je instructrice!! <3 Hopelijk is de pijn bij jou snel weer weg... :(:)
Oh kak, Gentle kreupel.. -O-

Chillse Noisy :D Lekker genieten van je vakantie!

CL! Wat goed bezig met Marie!! Wat gaaf :D :D En mooi dat ze niet onregelmatig is... inderdaad maar op zoek naar een nieuwe zadelpasser :=

Wat rot dat 't zo slecht loopt Vientje... :(:)

Kusje van Dije voor iedereen die 'm nodig heeft, of gewoon graag wil hebben <3

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 23:40

Jajajaja had ik nodig! :))

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:21

Hè bah, die onzekerheid is vreselijk PL :(:) Arme Gentle ook op boxrust, niks aan....hopelijk snel duidelijkheid en dat het ook gauw weer opknapt :(:)

Lekker toch zo'n vlijtig paard Granoek! Maar kan me indenken dat dat even wennen is ja. Het is ook meteen zo véél paard aan de loop :))

Ahhh Dije de charmeur :)) Heerlijke blije snuit :D

Gisteravond voor de 3e keer les deze week...instructrice had bedacht ons uit ons cirkeltje te halen om de stress eruit te krijgen. Dus ik werd zonder pardon bij stal al op Pinda gezet (zelfs voor het eerst niet gelongeerd voor het opstappen, en dat deed ze superbraaf *\o/* ) en we zijn eerst een kwartier buiten op de weg aan een lang teugeltje samen gaan stappen := Pinda met een blij hoofd en ontspannen, dat vindt ze zo leuk :) Niks zo geweldig als met een mens mee buiten mogen gaan wandelen, theemuts dat het ook is :P En omdat ze dan niet de krappe bochten om moet maar alleen de weg hoeft te volgen geeft dat ook geen spanning.
Daarna in de bak vooral stapwerk gedaan, puur voltes vergroten en verkleinen met tempocontrole in stap. Paar kleine drafjes aan de longe gedaan. Rechtsom triggert nog wel, maar we hebben de scherpste kantjes er weer wat af. Voor de komende week de opdracht desnoods in de bak alleen wat te stappen linksom en/of aan de longe te rijden, en een stalgenootje te vragen om mee de weg op te gaan om het rijden weer leuk te krijgen voor ons allebei :) Het is weer even echt helemaal terug bij af, maar dit helpt wel om hier weer uit te kunnen komen qua vertrouwen :) Heel fijn!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:05

:D Fijn dat jullie ook zo blij worden van Dije :+:

En wat een mooie doorbreking Vientje!! +:)+ Heeft je instructie top gedaan!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:16

Wat een lekker bekkie Utopia <3 Hij weet gewoon dat hij een mooiboy is :D

Fijn Vientje, zo komen jullie er weer!

PL, pfff nog niks wijzer dus eigenlijk %) Ik hoop dat de rust wat verbetering geeft.

Omdat Rudi en ik dus binnenkort aan de bak moeten, ben ik ook maar weer even aan mijn eigen conditie beginnen te werken. Rondje hard gelopen. Het ging best lekker maar pfff wat is het benauwd vandaag zeg

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:17

Och wat een verdrietige berichten ineens!

Ik duim voor Gentle! Wat ontzettend akelig dat hij zo ineens vanuit het niets zo kreupel is. Kan me je zorgen heel goed voorstellen. En ook je frustraties, ik heb precies hetzelfde bij Feyre. Na twee zorgenpaarden zou ik zó graag een volledig gezond en zorgenvrij paardje hebben maar ja.. Helaasch.

En ook een dikke knuffel voor Vientje en Pinda :(:) Goed dat je instructrice zo met jullie werkt op terug naar de ontspanning en het blij zijn. En wat vervelend dat de instructrice op de andere locatie zo over jullie grenzen gaat. Wat is de reden dat je daar blijft lessen? Want het is zo sneu dat jullie allebei zo over de rooie gaan dat je zulke stappen terug moet doen. Jullie zijn een prachtige combinatie, zo zonde dat dit gebeurt! Paardrijden doen we voornamelijk omdat we het leuk vinden he, blijf dat in gedachten houden! Houd jullie plezier, jullie tempo en jullie als combinatie áltijd als prioriteit!

En daarnaast gelukkig ook nog veel leuke berichten voorbij zien komen, fijn hoor!

Hier is het stil, ik ben razend druk. Feyre heeft een soort van zomervakantie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:41

Ohhh hardlopen, bikkel dat je bent! :)) Daar ben ik echt te lui voor haha. Wel heel goed om zo jezelf vast weer voor te bereiden op werk met paard!

Even iets rechtzetten hoor, over onze grenzen heen gaan op vreemde locatie ligt geheel aan mij en niet aan instructrice :) Zij kent ons minder goed (komen er eens per 1-2 maand ongeveer), en dan zijn zowel Pinda als ik moeilijk te lezen. Beide binnenvetters die als het moeilijk wordt gewoon stug vastbijten en toch proberen te doen wat gevraagd wordt koste wat kost, op het oog zie je er dan niks aan behalve dat het niet 'blij en makkelijk' gaat zoals normaal. Het geheel ziet wat stug en bot uit dan, en zij gaat uiteraard aan het werk met dat los helpen werken en scherper maken. Alleen spieren die door angst/stress op slot zitten kun je natuurlijk niet zomaar loswerken, en dat laatste heb ik niet adequaat aan haar aangegeven :)

Wij hebben op dit moment dus meer baat bij eerst een meer psychologisch werkje ipv rijtechnisch. Maar omdat ik- en Pinda ook, we lijken best wel op elkaar :P - nou eenmaal een vrij grote bek lijk te hebben is dat lastig op te pikken voor een buitenstaander :P Zij is puur rijtechnisch aan de slag gegaan met wat zij ziet en daar komen we ook voor daar onder andere :) Daar is ze namelijk wel enorm sterk in, maar dan moet ik zelf eerst aan de voorwaarde kunnen voldoen dat ik spanning van vreemd terrein af kan vloeien. En op dit moment is dat gewoon nog te veel gevraagd voor ons.

Verder helemaal eens qua uitgangspunten hoor! Dat is zeker belangrijk om te onthouden :j
Laatst bijgewerkt door Vientje op 24-07-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:41

Vientje schreef:
Wat een leukerd Babootje, hij sjouwt er lekker over inderdaad! Ook heel braaf zo met de eerste keer zadel op. Hij lijkt heel groot zo, hoe groot is hij?

Hij is 1,60 haha. Hij maakt zich groot. Houdt iedereen daarmee voor de gek :+

Ik vind jouw Pinda ook prachtig zeg! Voel je niet schuldig hoor over dat een keer over de zeik gaan. Grenzen aftasten hoort er ook allemaal bij maar ik kan me voorstellen dat je dan baalt.

@PL wat een domper zeg. Ik hoop dat het allemaal meevalt vandaag.. Y;(

@Utopia, kusje van zo'n knapperd als Dije is altijd leuk. :):)

@Granoek: Wat een leukerd, die Duke. Grote vriendelijke reus. Gaat ie nog groter worden?

@CalipsoLover; ik heb het filmpje gezien en kan er zo even niks aan zien wat kreupelheid betreft, maar ik ben geen DA natuurlijk.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 15:00

Ohh Vientje lekker hoor <3 Dat kan zo'n rust geven voor de paarden, lekker naar buiten. Dat merk ik hier ook heel vaak, bij beide paarden trouwens

Noisy, jij bent ijverig := De dag dat je mij ziet hardlopen kun je beter de politie bellen want dan word ik achtervolgd ofzo

Berdien, succes met de drukte! Ik voel met je mee, weet ook niet meer welke dag het is en soms moet ik kijken of het nog licht is buiten.

Babootje, ik hoop dat ie nog 10cm groeit meer vrees dat we het ver gehad hebben nu := Hij is 4 en (ik gok) zo'n 1m70. Had gehoopt dat hij ongeveer Dexter zijn hoogte zou krijgen maar ik ben blij dat hij de 1.70 gehaald heeft en elke extra centimeter nu is gewoon fijn meegenomen :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:19

Pfoeh veel gebeurd

Viertje wat naar van de dip. Grappig dan toch wat bij jullie rust geeft hier dan weer mega spanning geeft (naar buiten gaan). Dat nu maar losgelaten, eerst volledig vertrouwen en ontspanning in de bak, en volgend jaar maar weer wandelen. Merk dat ik het toch niet durf.

CL, vervelend die kreupelheid, lijkt me zo onzeker

Granoek, ik vind jouw paarden nogsteeds zó stoer!!

Was nog iemand aan t hardlopen, mij niet gezien :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:36

Jodym, ze is niet kreupel hoor. In mijn ogen ook nooit geweest. Was gewoon een rare opmerking van de zadelpasser die dus onterecht bleek te zijn volgens vele hier op bokt die haar even bekeken hebben en mijn dierenarts. Gelukkig maar. Ik maak me ook snel druk in zo'n dingen.

Zo te zien weer slecht nieuws voor sommige :(:)

Wat zonde Vientje -O- Vind dat heel wat mensen onwijs veel vragen van zulke jonge paarden, dus doe maar lekker op jouw en Pinda's tempo. Wel fijn dat je het nu weer een leuke en fijne les hebt gehad. Soms moeten we een paar stappen achteruit om terug vooruit te kunnen. En wie weet gaat ze nu weer hele grote stappen vooruit!

PL, ook balen zo te horen. Snap je depri modus. Echt niet leuk. Veel sterkte en succes.

Die foto van Dije is helemaal geweldig <3

Feyre lekker aan het genieten van z'n zomervakantie :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:27

Is die maar 1.60m Babootje :wow: Dat zou je niet zeggen, hij maakt zich inderdaad mooi groot! Fijn voor het beeld straks onder het zadel :)

Dexter toont ook veel groter dan zijn 1.70m hoor :))

Gek hè, dat dat zo verschilt qua binnen/buiten rijden. Lekker opbouwen binnen de comfortzone, komt vanzelf! Ik ben ook gewend dat buiten rijden veel meer spanning geeft bij paarden dan in de bak, maar Pinda is duidelijk een echt buitenpaard. Die vindt dat machtig mooi :j Nou is ze ook van veulen af aan al "mee op buitenrit" geweest met mama:

Baby Pinda week of 6-10 oud en op ontdekkingsreis in Zuidbroek :)) Als moeke iets eng vond moest baby voorop om het te trotseren, ontaarde moeder is het :+
Afbeelding

Afbeelding

We hebben sinds een paar weken 's avonds een stalker: ze gaat mee poetsen, buiten wandelen, in de bak aan het werk, laatst kachelde ze ook al door een proefje heen...Poekepoek vindt alles veel te gezellig. Pinda is nu dus ook kat-mak :+ :+:

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 14:08

Hahaha wel een leuke stalker! Hier zal het ook wel aan het type paard liggen. Buitenritjes zijn fysiek veel gemakkelijker voor ze dan die bochten in een piste, alles hier is tot nu toe super makkelijk buiten. En ze staan langs de weg dus zijn verkeer ook wel gewend

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:29

CalipsoLover schreef:
Jodym, ze is niet kreupel hoor. In mijn ogen ook nooit geweest. Was gewoon een rare opmerking van de zadelpasser die dus onterecht bleek te zijn volgens vele hier op bokt die haar even bekeken hebben en mijn dierenarts. Gelukkig maar. Ik maak me ook snel druk in zo'n dingen.

Oh gelukkig maar!

Die baby pinda! Te schattig <3 <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:32

Wat een gezellige stalker! :D Och en BabyPinda! Wat zoet!

Ik snap ook wel hoe je ‘externe’ instructrice erin staat hoor Vientje :j Maar juist bij zo’n jonge combinatie moet je imo zo op lol en comfort letten! En ik ben zelf door omstandigheden echt alle plezier en vertrouwen verloren, daar behoed ik graag anderen voor :))

Hopelijk morgen niet al te slecht weer, dan ga ik lekker met Feyre aan de slag!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:47

Ahh die foto's van Pinda <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:11

Zo wat is er veel gepost, moet even bijlezen zie ik.
Pinda komt wel weer goed hoor, soms is het nog niet zo slecht om tegen je grenzen aan te lopen. Als veulen was ze duidelijk ook al dapper zat.

Gentle ineens kreupel zag ik, wat naar. Hopelijk was het gewoon een domme misstap uiteindelijk en gaat het vanzelf weer over. Sterkte.

Verder ben ik nog niet met lezen :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:33

Ik zie nu die foto‘s van Duke, wat een kanjer. Echt tof hoe goed en makkelijk hij beweegt ondanks zijn grote lijf. Ben wel benieuwd of je de grond dan voelt trillen :P

Marie is echt een fijn paard zeg en babootje, van jouw paard wordt ik stiekum jaloers _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:14

Eindelijk weer eens een rustig weekend, mijn andere paard wordt vandaag geëntertaind door een vriendin duuusss.. Feyre tijd *\%/*

Ze was het er zelf ook mee eens :D
Afbeelding

Ze wordt zo snel echt volwassen nu.. mijn knappe puber!
Afbeelding

Het was ondertussen denk ik al gauw anderhalf tot twee maanden geleden dat we wat ‘onder het zadel’ hebben gedaan. Dus eerst even wat aan de lange lijn gestapt en toen vriendinnetje gevraagd om op te stappen. Zij is niet zo groot en weegt niets, dat vind ik nu Fey nog zo overbouwd is een betere optie dan ik met mijn ruime 1.80 :)) Zo kan ze wel lekker wennen aan een ruiter op haar rug zonder dat ze echt belast wordt. En, ze leert zo mooi wennen aan het feit dat er meerdere mensen op haar kunnen rijden.

Het was weer letterlijk opstappen en wegrijden! We hebben een rondje linksom en een rondje rechtsom gestapt. Alsof ze het al jaren doet <3
Afbeelding

Zo gaan we de rest van de zomer nog even door, lekker stappen aan de hand met iemand erop. Ondertussen het longeren wat meer bevestigen en dan na de zomer wat serieuzer aan de slag. Kleine stapjes, heb absoluut geen haast en ze is nog maar drie. Maar ben zoooo trots op haar! Mijn onverstoorbare blondje :+: