Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:26

Die vos is een ruin ;) , dat van die martingaal dat dacht ik niet ... Geen hulpteugels toegestaan dacht ik ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:52

Wat is hij vooruit gegaan Moniek. Het is gewoon een heel ander paard geworden in vergelijk met de eerste filmpjes die je plaatste.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:58

Dank je wel Leonie voor dit mooie compliment :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:20

Dat leek mij ook al niet toegestaan Ik dacht een ringetje te zien Kwam vast door het schuin houden van mijn laptop :o

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:11

Vorig weekend wedstrijddebuut gehad en ik zou tweede zijn geworden met 192.5 punten en prijs *\o/* (helaas deed ik HC mee dus geen prijs :Y) ) maar wat was ik trots op hem!! Zo braaf voor de eerste keer en heeft geen stap verkeerd gezet! Aangezien we geen B meer officieel mogen starten nu lekker rustig doortrainen en als het wijken er in zit over naar het L1 :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:21

knap hoor! gata allemaal heel snel ineens.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:24

Gefeliciteerd lovecortana top gedaan... Wel raar zeg die halve punten :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:00

moniek, filmpje wil ik later even kijken. klinkt wel als een leuke leerzame dag.
lovecortona: Knap gedaan. Dan ben je ook lekker op weg met je wedstrijden.

Ik heb er na 1,5 week weer opgezeten na de behandeling van de osteo. Gelijk de wei in gereden. 1ha groot en alleen een keer ongevraagd aandraven en galopperen.
Verder weet ik al dat de oefenwedstrijd volgende week heel grappig wordt. Hij wijkt nogal eens van mijn koers af op zo'n open veld. Al met al gaan we wel de richting op die ik wil maar of dat straks binnen de hekjes gaat zijn....... nobody knows.
Verder is het maar goed dat ik nog geen wedstrijd ambities met hem heb want hij vindt de trailer echt oprecht spannend. Nu heb ik alle tijd van de wereld om dat uitvoerig met hem te oefenen en zal het wel helemaal goed komen. Maar wat een stress krijgt hij daar van. Mini stapje voor mini stapje gaan we verder. Kan nu naar een vreemde plek rijden en hem alleen op en af laden. Maar duurt wel eventjes. Én op de trailer staan én een les of wedstrijd gaat hem nog even boven de pet denk ik.
Zo zie je dan ook gelijk hoe groot de verschillen kunnen zijn. Hoewel hij op bepaalde vlakken heel stoer is (verkeer) is hij op andere echt een gigantisch ei.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:07

moniek21 schreef:
Gefeliciteerd lovecortana top gedaan... Wel raar zeg die halve punten :)

Jaa dat is heel erg wennen dat ze vanaf 1 april nu halve punten doen! Maar wel veel voordeliger denk ik... Ik had bijvoorbeeld heel veel 6.5 en het ligt aan de jury maar het kon zijn dat het dan allemaal 6jes waren geweest bij de vorige regeling. En dat scheelt dan dik paar punten in de einduitslag.

Pol013 -- hekjes zijn idd altijd leuk :Y) . Vooral als je een springer hebt die kan het als allemaal lage hindernissen zien :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:35

Wij gaan over 2 wk ons L1 debuut maken ... ben benieuwd , ga me even inlezen en ze uit mn hoofd leren ;)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:21

Ziet er goed uit Moniek! Moest even mijn laptop scheef houden haha!
Super knap gereden!

@gomir hoe ging het 4 jarige springen in Tolbert?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:37

Gaaf filmpje Moniek!

En Lovecortana had een goed debuut :j

Hurricane deed het super! Liep 1 keer van schrik de dubbel uit, maar verder liep hij braaf rond in zo'n entourage :j Punten vielen erg tegen, maar dat geeft niet. Fokkers vonden het ook heel erg leuk om hem te zien en ze waren erg enthousiast over hem.
Waarschijnlijk loopt hij donderdag in Tolbert zijn eerste B-rondje :j

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:48

Moniek....wat een fijn paard is hudson toch!! Je rijd hem fijn in de rondte hoor
Lovercortana....Nette punten hoor, knap gedaan!
Gomir....Wat fijn dat hurricane zo braaf was, is toch een hele happening.
Polo...Moet je op gras starten met alleen bordjes?

Wij hebben aankomende zondag ons L1 debuut gepland staan, ben benieuwd.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:50

Fokfanaat, die van jou is ook al echt heel stoer. Buffel doet hem geen recht hoor.
Moniek, ook even gekeken. Echt super knap. Mooi gedaan samen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:53

Thanx!

Vandaag weer naar les geweest, hij ging echt zo fijn op het eind, heerlijk paard. Op vreemd terrein heeftie veel meer go, thuis is dat het grootse issue.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:25

Bedankt allemaal :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:27

Pff... Zit met m'n handen in het haar... Hudson wordt stout op stal en in de paddock.. Steeds aan het klauwen met z'n voorbenen als er andere paarden voorbij komen.. Ik ga hem nu eerst maar meer aan het werk zetten en anders even z'n bloed na laten kijken of hij misschien toch niet nog een bal heeft.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:31

gatsie dat zijn geen grapjes.

kan hij zijn energie wel kwijt, haribo en zijn grote vriend Boris de C pony, staan de godsganse dag in wei en paddock te vechten, spelen, rennen, bijten ed.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:40

Het zit ook wel in de lucht.
Toen een maandje geleden de zon ineens ging schijnen waren Elmo en zijn buurman ook aan het klieren tot en met op de paddock.
Bij ons kunnen ze nu gelukkig weer de wei op en ik heb weer een veel relaxter paard.

Weet niet of de wei op bij jou een optie is?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:05

fokfanaat schreef:
gatsie dat zijn geen grapjes.

kan hij zijn energie wel kwijt, haribo en zijn grote vriend Boris de C pony, staan de godsganse dag in wei en paddock te vechten, spelen, rennen, bijten ed.

Dát inderdaad. Wat een debielen zijn het af en toe zeg. Ik vraag mij ook altijd af hoe die van mij onder het zadel zou zijn als hij niet zo veel stoom zou afblazen tijdens de dag. Ik wil die gekke fratsen echt niet meemaken.

Balen Moniek. Hoop dat het snel beter gaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:14

die van mij is helemaal gespikkeld van de bijtplekken van de terrorpony (en vice versa)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:31

Hudson staat alleen... Er kan geen ander bij helaas ik ben bang dat ie diegene sloopt ;(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:03

hahaha fokfanaat: same here. Zit helemaal onder de bijtplekken van ik-grijp-stevig-in-opa-owen
opa owen heeft dan weer zo goed als geen plekken.
Ik hoop eigenlijk dat ze dat richting deze zomer een beetje minderen maar dat zal nog wel even valse hoop zijn. Is maar goed dat het beide mijn eigen paarden zijn. Als het paard van een ander dit zijn doen zou ik waarschijnlijk minder amused zijn....

Moniek: Dat slopen lijkt vaak maar zo. Mijn jonkie heeft vooral veel bravoure en poeha maar delft toch echt het onderspit. Zelfs tov onze minishetlander. Daar kan hij best ruig achteraan vliegen maar als puntje bij paaltje komt moet hij toch echt aan de kant voor die dame. Verkijk je daar dus niet op.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:46

Misschien ga ik het toch even voorstellen ;)

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:05

Hade is afgelopen zaterdag voor het eerst mee geweest naar vreemd terrein. We hadden haar opgegeven voor twee rondjes bb springen. Ze gedroeg zich keurig, reageerde bijna nergens op. Alleen terug de trailer op wou ze niet. Ook maakt ze zich nog steeds extreem sterk op het bit. We hebben nu de enkelgebroken omgeruild voor een dubbelgebroken. Dit gaat al wel beter, hiermee loopt ze niet te klieren met haar tong. Maar toch pakt ze hem nog wel eens vast. Welke bitjes gebruiken jullie voor je jonge paarden? Ik zat te denken om toch eens een rolletjes bit te proberen om te voorkomen dat ze het bit blijft vastpakken. Hoe denken jullie daarover? Ze maakt zich ontzettend sterk voor de sprong. Hierbij wat foto's van haar eerste concours.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding