dat de volgorde van prijzen niet echt klopte zeg maar maar ach dat is dressuur he, en mijn gevoel was gewoon heel goed.
IwanLuver
Geplaatst: 15-05-15 11:11
Goed gedaan van Golden Girl en Guapa de Apache!
@ Bzoem, jouw tijd komt nog wel, ze zijn nog maar 4.
Wij gaan vandaag verhuizen naar een andere stal. Ik heb met mijn vorige paard daar 17 jaar gestaan, maar ik dacht dat bij de buren het gras groener was, niet dus Gelukkig mochten we nog terug!
Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat in de kudde. Het scheelt dat ze nou ons fjordje, die ook op die stal 12 jaar heeft gestaan, kent dus daar kan ze zich aan optrekken.
Om bij die stal te komen moeten we wel een snelwegtunnel onderdoor onder het zadel, spannend!
Gefeliciteerd Nathie en Peetje! Wat een punten scoren jullie!
Goed nieuws van mijn kant: George zojuist gescand, geen twijfel over mogelijk, hij is 100% goed. Niets van de pezen lijkt erop dat hij een beschadiging heeft opgelopen. Dierenarts vroeg zelfs of hij het been wel moest scannen, want het zag er zo goed uit en hij liep 100% rad. Voor mijn eigen gevoel toch maar even gedaan, en ben heel erg opgelucht. Waarschijnlijk komt dat kleine beetje vocht van een gekke draai of idioot spelen in de wei. Niets om me zorgen over te maken, een natuurlijke reactie van het lichaam.
Ik had voor de zekerheid wel wedstrijden afgezegd voor de komende periode. Nu maar besloten hem deze weken vakantie te geven (tijdens mijn toetsweken), en hem dan in juli wel gewoon lekker door te rijden waar ik hem eigenlijk een vakantie had ingepland.
Pfffff... Ik ben zo opgelucht! Dierenarts zei dat er absoluut geen twijfel over mogelijk was. Hij zou de scans nog doorsturen naar de andere dierenarts als ik dat prettig vond. Ik ben blij! Nu toch nog even een beetje rust voor George, maar over 2 of 3 weken ga ik hem weer lekker oppakken en weer volop genieten!
Ik vind het ook zo heerlijk! M'n debuut is weliswaar dan niet 17 mei, maar ik denk dat ik 19 juli hem voor het eerst start. Iets later, maar ach, wat maken die maanden uit? Hij is ineens zo ontzettend aan het groeien, dus nu nog drie weken vakantie zodat ik m'n toetsen kan maken, is helemaal niet verkeerd.
Haha, het kriebelt wel ontzettend. Ben gelijk allerlei concoursen aan het kijken voor over twee maanden!
gefeliciteerd nathie en peetje mooie scores gereden.
Gino heeft vandaag voor brokkepiloot gespeeld. Hoe en wat die precies gedaan heeft is onbekend maar hij heeft achter zn hoef tot aan de verzenen een flink stuk in het leven afgebroken , soort ingescheurde nagel idee, bloed kwam er uit gutsen dus schrok nogal. Snel binnen gehaald en spoelen en koelen . Stal eigenaar heeft het losse stuk hoef afgknipt. ik ondertussen dierenarts gebeld. uiteindelijk stopte het bloeden en leek het de da beter om niet in te tapen. Maar hem na ontsmetten zo buiten in het gras te laten En morgen kijken hoe het er uit ziet. Pfff altijd zorgen als je dieren hebt
Mijn zusje heeft gisteren met Guusje de 2e selectie gereden. Ze was 6e met 192 punten. Ze was weer mega braaf. Vorige selectie was ze 3e dus nog iedere x prijs gereden!
Kady1 wat vreselijk balen! Zo heb je niks zo ineens wel. Hoop dat het hierbij blijft en het meevalt
IwanLuver
Geplaatst: 15-05-15 21:16
Wat super dat George goed is, en kun je nu lekker op je toetsen richten.
@ Kady1 Pfff wat ellendig. Klinkt als horror. ben wel nieuwsgierig hoe het eruit ziet, wil je een foto maken?
Paarden zijn veilig op de nieuwe stal aangekomen, de tunnel vond Gadget spannend maar stapte dapper met ons fjordje mee. Ze zijn vandaag ff een uurtje in de weide geweest met de kudde aan de andere kant van het draadje. Morgen weer zo samen met een braaf paard uit de kudde en daarna helemaal in de kudde..
Ook weer spannend. Hopelijk wordt ze niet volledig in elkaar gemept.
Brandje_04
Geplaatst: 15-05-15 21:21
Leuk om al die verschillende verhalen te lezen! En dat er eigenlijk toch veel mensen niet opzoek waren naar een jong paard!
@Picassox, Gelukkig! Fijn dat er niks aan de hand is!
@Kady1, Wat balen, hopelijk valt het mee!
Gisteren op wedstrijd geweest met Goofy, wat was hij braaf! Ze waren een paard aan het longeren en ik zag het fout gaan dus paard los en man op de grond. Gelukkig was Goof super braaf en keek heel verbaast naar het loslopende paard had een fijne proef gereden maar punten en plaatsing viel wat tegen. 182 en 14e maar ik moet niet vergeten dat dit pas de 2e officiële wedstrijd van ons is.
hoi hoi, ik heb al een hele tijd niet meegelezen vanaf nu probeer ik weer iets fanatieker te zijn
Gisteren met Phoebe dressuur gereden in Wierden. Mooie accomodatie. Voor het eerst tussen de hekjes gereden. Was even een rondje raar, vooral de bloemen die er ook bij stonden, maar daarna was het gewoon normaal. Beide proeven fijn gereden, aangalopperen blijft een aandachtspunt. Ik had een 6, een 5, een 5 en een 3. Die 3 was ook echt terecht. Maar had in die proef toch nog 196 punten en een 4e prijs met de complimenten van de jury dat ik haar fijn en vriendelijk had gereden! Andere proef had ik 186 en had ik een 9e plek. Na 3 wedstrijden staat de teller nu op B+6!
Is ook helemaal niet erg Penny, om onze jonkies even op rust te zetten. Super dat er niks aan de hand is.
Ai Kady, dat klinkt ernstig! Snap dat je bent geschrokken.
Ik zit weer op mijn roze wolkje Ze heeft een weekje rust gehad, kon vandaag zo opstappen en wegrijden, ze deed ook nog eens super haar best! Wat een droompaard heb ik toch staan..
Kady1
Geplaatst: 16-05-15 18:39
Wonder boven wonder been niet dik, niet warm. In stap helemaal zuiver. In draf lichtjes kreupel, moet je heel goed kijken. Gino is een taaie zo te merken, mijn overleden paard als die al een schrammetje had kon je donder op op zeggen dat ie de volgende dag met een dik been zou staan. Dat ben ik dan ook gewend dus dit was echt zo van hij is niet dik of warm ...
Even ego berichtje. Gisteren terug gekomen van vakantie in Spanje. En uitgerekend afgelopen dinsdag nacht is Guusje bevallen van een hengstje. Groot èn knap natuurlijk Heel wat spanning voor mijn ouders die in ons huis zitten om op alle diertjes te passen. Alles is goed gegaan. Zodra ik wat meer tijd heb plaats ik foto's!
En ja ik weet dat mijn tijd nog wel komt. Ze gaat volgende zondag verhuizen naar 24/7 in een kudde van 12 merries. Ze loopt nu alleen overdag paar uur op de wei met een klein groepje merries. Eerste nacht gaat ze in een box en vanuit daar gewoon kijken hoe het gaat. Ze heeft een fijn karakter dus verwacht niet veel problemen, maar nieuwe kudde is toch spannend.
Kady1
Geplaatst: 17-05-15 09:07
Ben benieuwd naar foto's van je hengstje anonymous.
Spannend Bzoem het verhuizen en kennismaken zal vast wel goed gaan.
Ik had een hele tijd terug gepost dat ik Go wilde gaan verkopen ivm met mijn rug. Onder tussen al meer dan maand voorbij nog steeds niet echt actie ondernomen. Gaat me toch aan het hart. Gisteren met wat gepush van mijn vriend hem toch op bokt gezet. Binnen 3 uur over de 50 reacties in mn pb box en verschillende telefoontjes. En over een uurtje komen de eerste kijkers... Is toch wel even rouw op mn dak dat het zo snel gaat. Dat had ik niet verwacht.
Ik zag hem staan Kady, ik herkende hem gelijk van je foto's. Sterkte ermee!
Ik ben blij dat ik vandaag m'n debuut niet had. Ik ben gister overreden (onder het paard terecht gekomen) door één van mijn lesklanten... Heel vreemd. Ik stond met m'n rug naar haar toe omdat ik iemand anders aan het helpen was, en zij reed over mij heen. Nu flink bont en blauw. Enkel verstuikt, zit een groot ei op, hoofdpijn van de klap op de grond, mijn nek- schouderspieren hebben een flinke optater gehad waardoor ik niet meer kan omkijken... Gaat lekker!
Ik denk dat de vakantie van George goed getimed was!
Oei picassox das niet fijn. Had je lesklant haar paard niet meer onder controle? Ik heb het ook wel een gehad. Hoop dag je nog een beetje kan lopen En dat de stijfheid snel wegtrekt
Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat er precies gebeurd is. Het ging zo snel... Volgens mij ging er niet echt iets mis maar keek ze naar haar paard in plaats van voor haar... Ik blijf het heel vreemd vinden! Ik heb het afgelopen jaren nog nooit meegemaakt!
IwanLuver
Geplaatst: 17-05-15 11:07
Lekker is dat, ben je door een paard van een ander in de kreukels.. Niet echt handig.
Gisteren zijn de paarden in de kudde ggekomen, gelukkig geen ongelukken.
Wij kwamen van een stal waar ze alleen in paddocks konden, en nu staan ze in de weide, wat een prachtig gezicht! Raya ons fjordje was alleen minder happy met haar graasmasker, die was echt boos!!
Mijn Fjordy heeft ook een graasmasker om. George kan de grasjes wel hebben, maar Fjordy niet. Fjordy laat wel merken dat hij het er heel erg niet mee eens is!
Faline
Geplaatst: 17-05-15 16:21
Oei! Dat klinkt niet lekker Picassox Wel heel apart inderdaad!
Onze paarden staan ook allemaal al weer lekker op het land. Al een hele tijd op ons schrale landje om weer aan het gras te wennen maar sinds een week of 3 staan ze nu ook weer op het grote weiland. Kan er uren naar kijken, ze hebben een paradijsje op aarde daar.
Kan mijn puppypaard zich heerlijk tegoed doen aan grasjes en nog eens wat meer vetjes kweken. Moet wel lukken met al dat verse gras op 6 a 7 hectare Bij haar hoef ik er niet over in te zitten dat ze teveel krijgt, is ook wel eens makkelijk, want die pony's van mij groeien van de lucht. Die blijven zelfs op het schrale stuk nog zeer goed op gewicht
En nog even een leuke foto, zo komt ze altijd mooi bij me. Ik ben ook de enige bij wie ze zo komt, ze is heel erg eenkennig en moet niks van 'vreemde' mensen weten. (Zelfs niet van mn vader die de paarden altijd voert) Kun je ook goed zien hoe smal ze nog is en puppy. Heeft nog wel even nodig om uit te gaan zwaren.
Gisteren eindelijk op mijn nieuwe zadel kunnen rijden, ging opzich heel fijn, maar ik schoof alle kanten op Beetje spierpijn nu en maar wat stübben hamanol besteld in de hoop dat dat het leer wat stroever maakt Ook gaan we nu over op 2x per week rijden, dus woensdag waarschijnlijk weer