[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:37

In het Nederlands is het alleen mogelijk te voet te wandelen, niet al je erop zit.
Das buitenritten rijden, recreatie.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:42

Ik kijk ook geregeld op Kapaza om te zien of er iets geschikts tussen zit en ik verbaasde me al over al die wandelpaarden die te koop werden aangeboden (wandelen doe ik wel met mijn hond), maar daarmee bedoelen ze dus recreatiepaarden :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:45

betadine schreef:
Bestaan er bij jullie dan geen wandelruiters ?
Maar mischien is jullie accent wel raar. Had dit weekend meeting met de skiers van bokt en soms begreep ik er ook niet zo veel van hoor :=

Wandelruiters? :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:49

Mchll__ schreef:
Misschien is deze merrie iets voor iemand hier? (Ik kan de lijst niet zo snel vinden met wie wat zoekt)

http://link.marktplaats.nl/615848585

Merrie, schimmel, 6 jaar, 165cm, B/L niveau, vp € 3500,-

Vader: Unieko
Vader moeder: Lorton
Vader van vader: Manno

Paard heeft bij huidige eigenaresse nooit in span gelopen maar is gewoon bereden ohz, is ongeveer al 2,5 jaar in bezit van huidige eigenaar. Helaas voor mij niet helemaal het paard waar ik naar opzoek was maar wel een super leuk dier!

Ik vind dit best een leuke merrie.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:51

@ mrjlnx het is ook echt een leuk paard! Ben jij ook opzoek naar een paard?

Vind de prijs ook netjes weet niet wat jullie daar van vinden?

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:52

Het is mijn soort paard niet, maar ik vind de vraagprijs wel netjes hoor. Je moet er ook altijd nog rekening mee houden dat er wat speling in de vraagprijs zit. (nouja je moet niks, maar zou ik wel doen)

Ik vind die rijfotos er trouwens niet zo heel fijn uitzien. Niet om vervelend te doen, maar ik dacht ik zeg het er toch maar even bij. Paard komt naar mijn idee niet helemaal tot zijn recht, vind ik eigenlijk zonde om zo in de advertentie te zetten.
Laatst bijgewerkt door NoTrouble op 13-11-12 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:54

Ja ik ben wel op zoek naar een paard, alleen eigenlijk liever pas volgend jaar want ik heb nu een 0 uren contract dus totaal geen zekerheid en dat vertrouw ik niet. Verder heb ik echt een zwak voor tuigers vandaar dat ik haar erg aansprekend vind.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:55

NoTrouble schreef:
Het is mijn soort paard niet, maar ik vind de vraagprijs wel netjes hoor. Je moet er ook altijd nog rekening mee houden dat er wat speling in de vraagprijs zit. (nouja je moet niks, maar zou ik wel doen)

Ik vind die rijfotos er trouwens niet zo heel fijn uitzien. Niet om vervelend te doen, maar ik dacht ik zeg het er toch maar even bij. Paard komt naar mijn idee niet helemaal tot zijn recht, vind ik eigenlijk zonde om zo in de advertentie te zetten.

Dit is volgensmij haar bijrijder, misschien zijn er wel meer rijfoto's van haarzelf of filmpjes dat weet ik niet.

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:56

Ik vind die schimmel ook leuk, maar voldoet niet aan me eisen lijstje, dus jammer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:56

Die laatste rijfoto vind ik niet heel gek :) Ze vraagt wat rechterstelling (of het paard is scheef :+ ). De eerste foto vind ik storender met die handen zo laag. Maar goed..

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:57

mrjlnx schreef:
Ja ik ben wel op zoek naar een paard, alleen eigenlijk liever pas volgend jaar want ik heb nu een 0 uren contract dus totaal geen zekerheid en dat vertrouw ik niet. Verder heb ik echt een zwak voor tuigers vandaar dat ik haar erg aansprekend vind.

Ik weet verder niet wat voor contract je precies hebt, maar met normale 0 uren contracten heb je in principe het gemiddelde aantal uren van de afgelopen 3 maanden (gerekend per week) op contract. Die kun je ook in contract opeisen. Is alleen niet altijd even goed voor de verstandhouding met de werkgever, maar ik wilde je er toch even op wijzen.

*sorry off topic :$

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:00

mrjlnx schreef:

Ik heb zelf ook een tuiger gehad (zie mijn profiel) en heb er ook echt een zwak voor haha! Ik snap je onzekerheid, jammer dat je nu een 0 uren contract hebt wordt dit volgendjaar wel een vast contract?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:00

Ik weet het ik heb de afgelopen 5 maanden steeds minimaal 32 uur gewerkt en momenteel dus al anderhalve week niet ingepland. Heb alleen besloten om i.v.m. verstandhouding dit dus niet op te eisen. Maar bedankt voor het meedenken *D
Laatst bijgewerkt door mrjlnx op 13-11-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:03

Mchll__ schreef:
mrjlnx schreef:

Ik heb zelf ook een tuiger gehad (zie mijn profiel) en heb er ook echt een zwak voor haha! Ik snap je onzekerheid, jammer dat je nu een 0 uren contract hebt wordt dit volgendjaar wel een vast contract?

Jup, alleen ben natuurlijk wel op zoek om dit eerder intern voor elkaar te krijgen. Die van jou was ook prachtig. Mooi kleurtje had ie.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:27

mrjlnx schreef:
Ik weet het ik heb de afgelopen 5 maanden steeds minimaal 32 uur gewerkt en momenteel dus al anderhalve week niet ingepland. Heb alleen besloten om i.v.m. verstandhouding dit dus niet op te eisen. Maar bedankt voor het meedenken *D

Nee dat begrijp ik en dat is meestal ook het beste als je daar nog een tijd met plezier wilt werken. Wat je wellicht wel eens kan doen is naar je werkgever gaan, hem uitleggen dat je jezelf wel een beetje went aan een bepaald aantal uren en dat je het liefst die uren wel een beetje gelijknatig wilt hebben per maand, omdat je je uitgaven erop aanpast als je een aantal maanden hetzelfde of bijna hetzelfde hebt verdiend. De meeste werkgevers zullen daar wel begrip voor opbrengen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:29

NoTrouble schreef:
mrjlnx schreef:

Nee dat begrijp ik en dat is meestal ook het beste als je daar nog een tijd met plezier wilt werken. Wat je wellicht wel eens kan doen is naar je werkgever gaan, hem uitleggen dat je jezelf wel een beetje went aan een bepaald aantal uren en dat je het liefst die uren wel een beetje gelijknatig wilt hebben per maand, omdat je je uitgaven erop aanpast als je een aantal maanden hetzelfde of bijna hetzelfde hebt verdiend. De meeste werkgevers zullen daar wel begrip voor opbrengen.

Hmm dat is een mooie tip! Dankjewel!

NoTrouble

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:33

Dat is vaak beter dan je gelijk vijandig op te stellen door dingen op te gaan eisen e.d. Daar haal je de meeste werkgevers het bloed mee onder de nagels vandaan en dat is in de meeste gevallen dus niet handig. Als je gewoon rustig je siuatie uitlegd zul je veel meer begrip krijgen en daar kom je denk ik toch in de meeste gevallen verder mee dan op je strepen gaan staan. En als ze toch al vanplan zijn je uren op contract te geven kan het met zo'n gesprek weleens versnellen en dat zou natuurlijk mooi zijn.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:38

Ja dat zou zeker mooi zijn, mijn leidinggevende vroeg mij laatst al hoe erg het was als ze me een weekje niet kon inplannen waarbij ik de situatie wel heb uitgelegd. Woon namelijk ook samen en het is toch fijn als je een bijdrage kunt leveren. Een weekje vakantie is leuk, maar hoop dat het volgende week wel weer komt. Daarom ook de reden dat ik nu alvast hier mee lees. Hopen op een mooi vooruitzicht.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:15

ik meld me op dit topic.
ik heb al overal gezocht en toen kwam ik op dit topic

ik zoek een lieve fjord die beleerd is onder het zadel en voor de kar kan lopen. het liefst een wat oudere(vanaf 10) pony want ik wordt nog wel eens onzeker tijdens het rijden. ruin of merrie maakt niet uit.
kunnen jullie me verder helpen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:26

op de bokt markt staat een 28 jarige fjorden merrie misschien is dat wat voor je :+

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:47

Alja schreef:
op de bokt markt staat een 28 jarige fjorden merrie misschien is dat wat voor je :+

een beetje te oud :o

hij/zij moet nog wel fit zijn. mijn pa wilt dat ie even later op t land gaat werken.(kleine stukjes)

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:04

Hoi Allemaal!
Ik heb mijn nieuwe paardje nu iets meer dan twee maanden en mede dankzij jullie hulp gevonden! Ik ben er helemaal blij mee!
Ik heb wel even een vraagje en heb eigenlijk jullie hulp nodig! Ik doe mee met een fotoactie waarbij ik likes op facebook moet krijgen.
Ik wil jullie vragen om op onderstaande link te klikken en de foto te liken!
Alleen degene met de meeste likes wint en ik moet er nog heel veel, ik hoop dat jullie me helpen!
Alvast heel erg bedankt!

De link: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Gr, Iris

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:11

Die elite merrie is ook een erg mooie! *D

De ruin van 1.78 is wel een beetje groot voor een kabouter als mij :') (En ik zoek ook geen ruin, maar inderdaad geen verkeerd paard om te zien.)

28 is inderdaad wel een hele leeftijd. Mijn oudje is 19, die doe ik het ook niet meer aan om te verkopen, maar goed die staat hier ook al vanaf haar 3e en is eenkennig/heeft last van heimwee dus ik vermoed dat die er niet beter van zou worden als ik haar ging verkopen :=

Zag dat hier ook nog wat stallen genoemd waren, die ga ik eens even googlen, kijken wat ze hebben. :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:19

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:29