Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:10

nathe gefeliciteerd *\o/* heel veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst :)

Spannend Adin, ik hoop voor jou dat dit hem toch wordt!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:11

Spannend Adin!

Vanavond ga ik de merrie betalen en morgen middag wordt ze gebracht!
Ik moet morgen wel de hele dag werken dus ik ga ze pas rond half 8 zien 's avonds...

achja ik weet dat ze er goed staat dus het komt wel in orde :)

Haar naam is: I Rumba Caliente :)

Snuupke

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:12

Dat is een hele mond vol hahaha

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:21

Nathe gefeliciteerd!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:23

bedankt allemaal!

ik ga het pas geloven als ze morgen op stal staat :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:23

Nanthe onwijs gefeliciteerd, eindelijk dan toch een leuk paard gevonden!!

Ik hoop dat Adin ook geluk heeft, we wachten in spanning af!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:25

@Nathe: niet uit het topic weg gaan he?! We willen wel graag foto's zien van je nieuwe aanwinst (tenminste ik heeeeeeeel graag!)
@Adin: succes met wachten. Jeetje wat een spanning en onzekerheid moet dit weer zijn. Vind het echt sneu voor je. Maar wie weet.......... komt het toch allemaal goed! Ik hoop het voor je en zal mijn duimen kapot draaien.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:33

foto's volgen er zeker nog ;)

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:33

ik ben een still meelezer... Maar gefeliciteerd Nathe!!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 11:44

Marion71 schreef:
@Tita: niet netjes en nogal aanvallend. Waarom? Komt bij mij nogal gefrustreerd over. Je hebt het paard irl nooit gezien. Ga je mij of het paard nu afbranden en het slaat nog nergens op ook. Je opmerking komt vanuit het niks uit de lucht vallen. Kwaliteit is kwaliteit of een paard zadelmak is of niet. Wat dacht je dat een 2e bezichtingshengt op de SelectSale zadelmak is? Ga me ook verder niet verdedigen. Ik weet wat ik op stal heb staan, jij niet. Ik ben aan jou geen verklaring of toelichting schuldig. En daar laat ik het bij.

@Torius: dat is mij idd ook opgevallen. Scheelt mij vaak een hoop typewerk.

@Ingetje: jammer, je bent de TS en 132 pagina's verder heb je nog niet gevonden wat je zocht. Wel fijn dat je paard weer goedloopt. Goed genoeg om je zoektocht te staken of niet?

@Adin: phoe wat een tegenvaller. Wel heel vreemd dat de andere da dat dan helemaal over het hoofd heeft gezien. Toch maar hopen dat je da het niet goed heeft gezien.

ik ben idd ts en na 132 pagina's nog niks gevonden, maar ik ben dan ook niet zo actief in het zoeken van een paard geweest als adin en nathe. De 1ste 1,5 maand wel omdat mijn eigen paard toe nog stil stond, maar nu ik weer kan rijden en de oefingen van t m ook weer kan rijden staat mijn zoektocht ook lager.
Heb het nu ook even druk met werken. Dus kan zo kijken hoe het gaat lopen.
Ik wil mijn zoektocht niet staken. Omdat ik met whinny de sport niet meer in kan. Ik wil wel een nieuwe voor op wedstrijd. Omdat ik echt een wedstrijdruiter ben Maar heb geen haast. Loop er vanzelf een keertje tegenaan.

Istabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:46

Nog een lezer. Gefeliciteerd Nathe!
Dat gevoel dat je misselijk word dat je zoveel geld gaat uitgeven voor een paard had ik ook..
Ook dat je dan bang bent dat je iets over het hoofd hebt gezien, of er geen addertjes onder het gras zitten, of z'n karakter wel echt leuk is.. Dat had ik ook zo erg!!

Je krijgt nu weer allerlei andere onzekerheden.. of je nieuwe aanwinst echt wel is wat je ervan verwacht.
Ik hoop het voor je. Maar het zal best wel goedkomen!

Probeer er lekker van te genieten!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:01

Gefeliciteerd Nathe!

Ben erg benieuwd Adin want als het er echt zit dan is het niet operabel.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:15

Nee dat las ik inderdaad.
Dus als er een chip zit die problemen op kan leveren moet ik verder zoeken :(
Hoop het niet.
Las ik een stukje dat als het een klein chipje is die boven in zit en hij klinisch goed is het risico klein en het dus acceptablen wordt genoemd is maar bij alle andere opties is het gewoon een verhoogd risico, en daar begin ik dan toch maar niet aan.

Maar voor nu blijf ik duimen dat er geen chip zit en dat ik over kan gaan tot een klinische keuring en rugfoto's

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:17

Ik duim mee!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:19

Hoop dat ie wel echt begin van de middag gaat bellen dan :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:23

ik duim voor je Adin!

ik blijf dit topic volgen tot je er ook 1tje gevonden hebt!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:28

@Nathe gefeliciteerd!!Veel plezier met het dier voor nu en in de toekomst!
@Adin succes met de keuringen en hopelijk geen chip,alleen vind de volgorde van keuring een beetje vreemd,had eerst een klinische keuring laten doen die veel goedkoper is en wanneer deze goed zou zijn dan pas de benen en de rug op de foto,is een beetje zonde van het geld anders?!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:36

Nathe: ik ben idd ook erg benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst als die er is.

Adin: pfff vervelend gedoe allemaal. Hopelijk valt het allemaal mee.

Ik ben ook niet erg druk meer met rondkijken. Neem de tijd, maar merk echt dat ik het rijde erg mis. Maar goed. Ik heb de tijd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:09

Het paard is al rontgenologisch gekeurd, al voordat ik hem eventueel wilde kopen. Hij zou helemaal goed zijn. Mooi dacht ik, dat scheelt mij een keuring, dan hoef ik alleen klinisch en rug te doen, heb al genoeg geld aan keuringen betaald vond ik.
Omdat de man, fokker, er geen rapport van had laten opmaken en ook geen cdrommetje thuis had mocht ik met de kliniek bellen.
Kijk, ik ga niet over tot klinisch en rug als er rontgenologisch al een bemerking is die ik niet zie zitten.

Daar ben ik dus nu nog mee bezig.
Als hij rontgenologisch toen echt in orde was dan ga ik over tot klinisch en rugfoto's.
Dat zijn dan ook de enige kosten die ik maak aan de keuring.

Zo duidelijker? de volgorde lijkt onhandig maar ik wil dus gewoon weten of hij idd rontgenologisch in orde was zoals wordt gezegd. En als dat zo is ga ik verder.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:24

Logisch toch! Zonde om geld te spenderen als je toch al bijna zeker weet dat je het niet aandurft.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:30

Goede keus Adin. Ik ga voor je duimen!

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:45

Istabella schreef:
Nog een lezer. Gefeliciteerd Nathe!
Dat gevoel dat je misselijk word dat je zoveel geld gaat uitgeven voor een paard had ik ook..
Ook dat je dan bang bent dat je iets over het hoofd hebt gezien, of er geen addertjes onder het gras zitten, of z'n karakter wel echt leuk is.. Dat had ik ook zo erg!!

Je krijgt nu weer allerlei andere onzekerheden.. of je nieuwe aanwinst echt wel is wat je ervan verwacht.
Ik hoop het voor je. Maar het zal best wel goedkomen!

Probeer er lekker van te genieten!

Goh daar heb ik dus geen last van (dat ik misselijk word als ik (veel) geld ga uitgeven voor een paard).
Immers de trailer waar mijn paard in staat en de auto die er voor loopt is qua kosten ook geen kattepis....en ook daar kan van alles mee komen (of ik moet zo'n dure garage hebben ;) ) ook de kosten voor wedstrijd, hoefsmid, zadel, hoofdstel (tja die van Schockemulle was zo mooi en idd daar hing een fors prijskaartje aan, net als mijn op maat gemaakte kalfslederen laarzen..) vallen niet altijd mee. Het hele leven is een groot risico, maar als je die durft te nemen, dan leef je, je leven!
Ik zie soms paarden waarop fors bespaard is door de eigenaar, maar niet op kleding ruiter alsmede zadel, hoofdstel, vervoer etc. Raar.
Kijk geld is natuurlijk ontzettend belangrijk...........maar als ik m'n dagafschrift elke dag bekijk, wordt ik daar echt niet vrolijker van.....
Wel als mijn toppertje me begroet in de stal en ik haar keer op keer weer bewonder, daar kan (nog) geen geld tegenop!
Als ik dan samen op wedstrijd ben met mijn twee tante-zeggertjes van 7 en 10 en we winnen in onze eigen rubriek alledrie de eerste prijs.......
Dát is echt genieten!!!!!!!!!!
Dan maar een onderbroek met een gat erin, minder vaak naar de kapper etc. want dit zou ik echt voor geen goud willen missen!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:52

zowel trailer (nieuwe iw hb511) als auto (nieuwe toyota hilux) zijn wel van mijn ouders hoor :D ahnee ik heb 3000 bijgelegd voor de trailer...
Maar voor het jonge grut heb ik nu maar een wintecje isabel werth liggen en een hoofdstel van 70 euro ofzo. Mijn nieuwe rijbroek is dan weer gesponserd door mijn vriendje...

Maar ondertussen moet ik wel sparen voor een huis te kopen en voor mijn auto te kunnen houden,... dus dan vind ik 6000 euro wel veel geld om zo uit te geven hoor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:57

Torius16 schreef:
Dan maar een onderbroek met een gat erin, minder vaak naar de kapper etc. want dit zou ik echt voor geen goud willen missen!

Nou ik niet hoor :+ ik hou veel van mijn hobby/paard, maar ikzelf ga toch echt voor...ik ga echt niet met gaten inmijn onderbroek lopen :')

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:04

haha :D