slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:41

_Tamara schreef:
Okay, ik ga ff kijken maar hou mijn cursor op het kruisje Vork.

edit;; heb 'm meteen weggeklikt Bloos

waarom heb je hem weggeklikt?
het is binnen 1 sec gebeurt,echt niks engs of legubers aan.
een mooie dood Knipoog
dit is geen filmpje waar je nachtmerries van krijgt.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:09

nee hoor geen dood eng filmpje
gewoon een filmpje hoe slachting paard in nederland gaat
stukje voorlichting zeg maar

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:12

tina schreef:
nederland heeft betere dierenbeschermingswetten maar dat betekend niet dat er hier niks gebeurt Knipoog en altijd alles feilloos gaat

Ik geef je gelijk dat slacht niet altijd feiloos zal verlopen, maar dat geldt nu eenmaal ook voor het inslapen.

"Ik kies niet voor de slacht want ze moesten maar eens verkeerd schieten", gaat dus niet op. Want je kan evengoed zeggen "Ik kies niet voor inslapen want ze moesten maar eens vechten."

Je kan de kans wel verkleinen door op voorhand goed te gaan informeren. Mensen vragen met ervaringen van een bepaald slachtoffer, met een DA goed bespreken hoe het geven van een fatale spuitje er aan toe zal gaan...

Zelfs dan kan het nog wel eens misgaan in beide gevallen. Maar dat gewoon een op de zoveel keer zijn, en om het heel cru te zeggen 'gewoon pech gehad'.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:29

mirgino schreef:
_Tamara schreef:
Okay, ik ga ff kijken maar hou mijn cursor op het kruisje Vork.

edit;; heb 'm meteen weggeklikt Bloos

waarom heb je hem weggeklikt?
het is binnen 1 sec gebeurt,echt niks engs of legubers aan.
een mooie dood Knipoog
dit is geen filmpje waar je nachtmerries van krijgt.

Weet ik ook niet. Zou het 'heel graag' willen zien, maar ik kom steeds verder Vork.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:30

Auw, dit doet pijn. Dit meisje op de penny ( Clown) stuurt een bericht terug:dat versje gaat niet echt over een slachtpaard maar meer over dierenmislhandeling trouwens wat jij zegt dat is vredig is niks van WAAR ze worden als afval in een bak gegooid ik kan niet snappen dat dat versje jou kwetst de slager is vreselijk ik ben vegetarier en eet dus geen vlees en dan moet jij snappen dat jou verhaal mij heel erg KWETST

p.s. het is niet echt boos bedoelt maar ik haat de slager en dierenmishandeling en wat jij schreef moet ik bijna van overgeven

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:34

tina schreef:
indragen van niet eten in paspoort is niet effectief ,pass word weggegooid en wie leest dan?

Zo werkt het niet in NL Tina, over het algemeen hebben paarden met deze vermelding in het paspoort bep medicijnen gehad waardoor je ze niet meer mag consumeren.

Zelf aan laten geven dat ze niet geschikt zijn voor consumptie is redelijk nutteloos, je krijgt ze dan nl niet meer verzekerd. Dat is nl de enige manier voor de verzekering om nog wat terug te beuren voor het paard.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:41

_Tamara schreef:
Auw, dit doet pijn. Dit meisje op de penny ( Clown) stuurt een bericht terug:de slager is vreselijk ik ben vegetarier en eet dus geen vlees

Typisch he, dat hier zoveel vegetariers zijn? Clown

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:42

oh das nieuw voor mij
woon ook al fikse tijd hier in dld bijna 6 jaar
dus je moet je paard als slachtgeschikt zeg maar laten staan anders mag die niet in een levensverzekering ?

maar wat dan als je wilt inslapen dan moeten ze toch ook uitbetalen al is dna niet de 100% misschien

bij mijn oude verzekring was deze optie wel mogelijk nml en werd uitgekeerd

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:46

IKbenEllen schreef:
_Tamara schreef:
Auw, dit doet pijn. Dit meisje op de penny ( Clown) stuurt een bericht terug:de slager is vreselijk ik ben vegetarier en eet dus geen vlees

Typisch he, dat hier zoveel vegetariers zijn? Clown

Tong uitsteken

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:47

IKbenEllen schreef:
tina schreef:
indragen van niet eten in paspoort is niet effectief ,pass word weggegooid en wie leest dan?

Zo werkt het niet in NL Tina, over het algemeen hebben paarden met deze vermelding in het paspoort bep medicijnen gehad waardoor je ze niet meer mag consumeren.

Zelf aan laten geven dat ze niet geschikt zijn voor consumptie is redelijk nutteloos, je krijgt ze dan nl niet meer verzekerd. Dat is nl de enige manier voor de verzekering om nog wat terug te beuren voor het paard.

en daarom heb ik mijn paarden NIET verzekerd. Ik wil zelf bepalen hoe en wanneer mijn paarden niet meer op deze aardbol mogen rondlopen. Ik hoop dat de natuur dit overigens zelf beslist (over een heeeeele lange tijd) De wereld zou perfect zijn zonder de mens!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:47

_Tamara schreef:

als je echt goed wil doen als je tegen de vleesindustie bent dan moet je geen vlees meer eten zeg ik altijd maar ook geen leren rijlaarzen dragen ,geen leren rijzadel pakken op je paard ,alle dingen van leer niet kopen
geen suede
slachtindustrie is niet alleen vlees als neventak komen er de huiden vandaan en gaan de leerindustrie in,ook de paardenhuiden dus

oh en ook geen haribo ,gummibeertjes eten of winegums
heb gezien hoe dat gemaakt werd ,varkensvellen zijn daarvan nml een ingredient (echt!!waar)
en dat is ook zo bij van die glibberpudding Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:48

tina schreef:
oh das nieuw voor mij
woon ook al fikse tijd hier in dld bijna 6 jaar
dus je moet je paard als slachtgeschikt zeg maar laten staan anders mag die niet in een levensverzekering ?

maar wat dan als je wilt inslapen dan moeten ze toch ook uitbetalen al is dna niet de 100% misschien

bij mijn oude verzekring was deze optie wel mogelijk nml en werd uitgekeerd

dat is hier ook ,iig wel bij EquineRisk en bij nog 1
een stalgenootje heeft haar paard zelf in laten slapen en daar werd dan op de uitkering gekort.

meegeven hoeft niet ,lees de voorwaarden en alles maar goed door van jouw verz.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:52

Zo werkt het in ieder geval bij mijn verzekering. Toevallig dit jaar nog voor moeten tekenen, als ik die optie in mijn paspoort op laat nemen ben ik uitgesloten.

Voor de verzekering is het ideale uitbetalen: paard ophalen en naar de slacht, want dan beuren ze nog een paar 100 terug.
Als ik in mijn paspoort op laat nemen dat ie niet geslacht MAG worden (wat onherroepelijk is) scheelt ze dat dus zowiezo geld.

Wil niet zeggen dat alle paarden uit de verzekering geslacht worden: als de veearts bepaalt dat het lijden ondraaglijk is mag ie gewoon afgespoten worden, maar meestal doe je dat in overleg met de verzekering.
Mijn paard is afgekeurd door de veearts op artrose, en die heb ik terug gekocht van de verzekering. Zij geniet van haar oude dag, dat was gelukkig mogelijk voor haar.

Kijk de kleine lettertjes van je polis maar eens na.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:56

Ik vind inslapen persoonlijk fijner ik zou graag bij m'n paard (heb er nog geen Tong uitsteken ) blijven als die word ingeslapen dat is voor hem ook vertrouwd.
Maar ik denk over het algemeen dat het ook ligt aan het soort paard dat je hebt.
Maar zelf zou ik altijd voor inslapen kiezen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:57

je kan ook bij je paard blijven als hij geschoten wordt hoor Knipoog

maar de meesten kiezen op basis van hun eigen gevoel...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:58

Glover schreef:
Maar ik denk over het algemeen dat het ook ligt aan het soort paard dat je hebt.

Ook als je een slacht-soort-paard hebt? Knipoog

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:01

IKbenEllen schreef:
Glover schreef:

Ook als je een slacht-soort-paard hebt? Knipoog

Dat is moeilijk te zeggen ik zou zelf inslapen kiezen maar ik moet ook aan het paard denken dus als ik een slacht soort heb dan moet het maar zo. Hoe erg ik het zelf ook vind ik vind dat je toch aan je paard moet denken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:03

maar zoals jij het zegt,denk je meer aan jezelf als aan je paard,wat noem jij een slacht soort paard en wat een inslaap soort paard

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:06

Snoevie schreef:
maar zoals jij het zegt,denk je meer aan jezelf als aan je paard,wat noem jij een slacht soort paard en wat een inslaap soort paard

Ik denk juist wel aan m'n paard want ik wil dat hij op de manier die voor hem het beste is word afgemaakt.
Maar een slachtpaard noem ik een paard wat een vechter is en dus zal vechten tegen de spuit voor het inslapen.
En een inslaap paard vind ik een paard wat er vrede mee heeft dat ie word ingeslapen en dus niet gaat vechten tegen de spuit.
(Kan het een beetje moeilijk uitleggen)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:07

tina schreef:
_Tamara schreef:

als je echt goed wil doen als je tegen de vleesindustie bent dan moet je geen vlees meer eten zeg ik altijd maar ook geen leren rijlaarzen dragen ,geen leren rijzadel pakken op je paard ,alle dingen van leer niet kopen
geen suede
slachtindustrie is niet alleen vlees als neventak komen er de huiden vandaan en gaan de leerindustrie in,ook de paardenhuiden dus

oh en ook geen haribo ,gummibeertjes eten of winegums
heb gezien hoe dat gemaakt werd ,varkensvellen zijn daarvan nml een ingredient (echt!!waar)
en dat is ook zo bij van die glibberpudding Clown

Ja, dat vind ik ook Ja

Varkensvellen? Nooit geweten, weer wat geleerd Pling

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:07

Persoonlijk denk ik dan aan een paard dat zich niet gemakkelijk overgeeft aan de veearts, daar erg bang voor is.
Eigenlijk zoals mijn kat is, maar willen ze die bij de slager of moet ik daar echt voor naar China?

Mijn kat moet 3 dubbele narcose, anders blijft ie wakker en HEEL boos. Vrijdag moet ie weer zijn jaarlijkse checkup, de dierenarts is zich nu al aan het voorbereiden Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:08

oh zo ja op die manier bedoel je het glover,maar omdat je zei dat je inslapen zelf persoonlijk fijner vind,dacht ik dat he

het geeft mij ook een vrediger beeld,maar toch zou ik,indien mogelijk,mijn paard laten schieten,omdat het zó ontzettend snel gaat

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:09

Ik snap Glover wel hoor, zo denk ik er ook over Knipoog

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:09

mirgino schreef:
Binckydenice schreef:
De perfecte dood is een natuurlijke dood, het is alleen vaak de mens die het hun niet gunt om oud te worden....

dus jij wilt jouw paard laten lijden totdat hij uiteindelijk overlijd?

jij wilt jouw paard niet uit z`n lijden verlossen?

want en paard dat niks mankeerd en ineens dood neervalt komt zeer weinig voor Knipoog

Ik vind wel dat ze gelijk heeft maar ik denk dat ze bedoel met natuurlijke dood dat ze door ouderdom in hun slaap inslapen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:11

Geloof me Glover: zij heeft GEEN gelijk. Knipoog