Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:49

josien_m_ schreef:
Misschien valt er gewoon niet zoveel te ontdekken en is er geen geheim doel...
Dat er wolven zijn die onze dieren bedreigen is al erg genoeg, ook zonder complot en wantrouwen. Dat gedupeerden zelf allerlei aannames maken over boeren weg willen hebben of de dierhouderij, ook of juist hobbydierenhouders willen laten ophouden, komt misschien voort uit eigen verzet en de weinige mogelijkheden die we zo ervaren om gehoord te worden. We worden wel gehoord, maar dat betekent niet dat de politiek alleen met ons dierhouders rekening heeft te houden. Er zijn veel meer belangen.

Een geheim doel en complot theorieën, daar geloof ik ook niet in. Maar dat veel belangen tegenstrijdig zijn is een feit.
In veel gevallen ligt het niet aan de politiek in het algemeen, steeds meer partijen worden gelukkig minder naïef wat betreft de wolf. Maar er zijn veel groepen zoals bijvoorbeeld Partij voor de Dieren en veel andere dierbelangen organisaties die de plank volledig misslaan. Als je al hun speerpunten goed doorneemt dan kom je telkens op hetzelfde punt. Namelijk dat ALLE dieren in vrij moeten leven in de natuur, zonder bemoeienis van de mens.

Samenleven en samenwerking tussen mens en dier wordt niet op prijs gesteld, dat is volgens deze groepen altijd een vorm van uitbuiting. Door de komst van de wolf is hun belang, namelijk het verwijderen van dieren uit de maatschappij nu wel steeds duidelijker geworden.

Zij zullen dan ook geen moment treuren om het feit dat iemand zijn hobby of kleinveehouderij opgeeft. Want dat is tenslotte precies wat zij willen bereiken. Dat de wolf hun daarbij een handje helpt is wat hun betreft alleen maar mooi meegenomen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 14:57

Zo “rommelt” er ook al jaren iets bij Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten. Ook zij schromen niet om de wolf “in te zetten” alsmede “gebruik” van te maken tegen de vele bezoekers waar dieren en planten last/schade/hinder van ondervinden. Ook indirect spelen er een hoop “voordelen” bij de komst van de wolf. Daar waar een hoop mensen wars van zijn, daar het mens eigen is enkel problemen te onderkennen welke hen aangaan.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:13

Kaja schreef:
Zo “rommelt” er ook al jaren iets bij Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten. Ook zij schromen niet om de wolf “in te zetten” alsmede “gebruik” van te maken tegen de vele bezoekers waar dieren en planten last/schade/hinder van ondervinden. Ook indirect spelen er een hoop “voordelen” bij de komst van de wolf. Daar waar een hoop mensen wars van zijn, daar het mens eigen is enkel problemen te onderkennen welke hen aangaan.

Klopt, en veel problemen worden pas achteraf onderkent. Op dit moment is de wolf bijzonder en interessant. Maar is de wolf belangrijker dan andere flora en fauna? Waar eerst veel werdt geïnvesteerd in heidelandschap vanwege het behoud van zeldzame planten en insecten en kleine zoogdieren, lijkt dat behoud nu opeens een stuk minder belangrijk. Veel begrazing wordt bij natuurmonumenten en staatsbosbeheer gedaan door verhuur aan hobbydierenhouders. Maar veel van hen willen niet het risico lopen om hun dieren te verliezen aan de wolf.
Ik ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen, want deze grote partijen kunnen best overal van willen profiteren, maar uiteindelijk zullen er toch keuzes moeten worden gemaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:15

Maar die smoes hebben ze al. De heide gaat dood door de stikstof. De boer. Niet door geen onderhoud.
Dat heide sowieso cultuurlandschap is en geen natuur zijn ze altijd al stil over.
Dus dat onderhoud optimaal moet zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:33

journee schreef:
Kaja schreef:

Klopt, en veel problemen worden pas achteraf onderkent. Op dit moment is de wolf bijzonder en interessant. Maar is de wolf belangrijker dan andere flora en fauna? Waar eerst veel werdt geïnvesteerd in heidelandschap vanwege het behoud van zeldzame planten en insecten en kleine zoogdieren, lijkt dat behoud nu opeens een stuk minder belangrijk. Veel begrazing wordt bij natuurmonumenten en staatsbosbeheer gedaan door verhuur aan hobbydierenhouders. Maar veel van hen willen niet het risico lopen om hun dieren te verliezen aan de wolf.
Ik ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen, want deze grote partijen kunnen best overal van willen profiteren, maar uiteindelijk zullen er toch keuzes moeten worden gemaakt.

https://www.facebook.com/groups/1503466 ... 727851636/

Ze zien al in dat ze een probleem hebben

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 15:50

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:07

Dat daar een schoen wringt roep ik al jaren. De komst van de wolf brengt zo vele indirecte voordelen met zich mee. Ten koste van wat we gewoon zijn. Maar een mens heeft moeite met verandering en zo is de politieke stempel niet direct ingrijpen. Ze laten er jaren overheen gaan en laten mensen denken dat ze het zelf verzonnen hebben. Dat de boer, de veestapel en de vrijheid om van de natuur te genieten moet krimpen, is het uiteindelijke doel. De wolf is slechts een pion. Het grotere idee er achter in de vorm van klimaatverandering en klimaatbeleid, krijgt zoveel mensen mee dat de bijkomende schade als de boer en onze veestapel slechts een hobbel op de weg lijkt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 17:08

DuoPenotti schreef:
Net zo goed dat het jou perceptie is dat je nog gehoord word als je niet fel aanwezig bent.

En eigenlijk zeg je het zelf ook. Echt luisteren zit er niet meer in...
Wat blijft er dan over dan jezelf in de kijker zetten?

Maar ik zeg ook niet dat ze niks goed doen hè!
Ik zeg alleen dat de boodschap die je uit wil dragen zo misschien juist minder gehoord word.
Laten we wel wezen dat veel mensen ook juist zich niet uit spreken of durven uit te spreken.

Soms wil je ook niet geassocieerd worden met bepaalde mensen/groepen maar ben je het soms wel eens met wat ze zeggen maar niet de manier waarop.

Ik denk en vermoed dat er hier ook zat meelezers zijn die er wel wat van vinden maar door de felheid die hier soms aanwezig is zich misschien niet durven uitspreken.
Dus moet je mijn inziens ook kijken naar hoe je je boodschap overdraagt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:18

Ik denk dat ze bij de bijeenkomst in Diever vast wel iets nuttigs konden inbrengen. Maar met hun hele attitude joegen ze iedereen tegen zich in het harnas.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 19:29

Kaja schreef:
Dat daar een schoen wringt roep ik al jaren. De komst van de wolf brengt zo vele indirecte voordelen met zich mee. Ten koste van wat we gewoon zijn. Maar een mens heeft moeite met verandering en zo is de politieke stempel niet direct ingrijpen. Ze laten er jaren overheen gaan en laten mensen denken dat ze het zelf verzonnen hebben. Dat de boer, de veestapel en de vrijheid om van de natuur te genieten moet krimpen, is het uiteindelijke doel. De wolf is slechts een pion. Het grotere idee er achter in de vorm van klimaatverandering en klimaatbeleid, krijgt zoveel mensen mee dat de bijkomende schade als de boer en onze veestapel slechts een hobbel op de weg lijkt.

Begrijp ik je goed dat jij denkt dat er niet aan de hand is met het klimaat of de stikstofuitstoot? Of bedoel je dat niet?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:00

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 20-01-24 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:07

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 13:40

Had ze al een bericht gestuurd.
Het is De Glind OF Ede, Ede ligt onder Barneveld en De Glind ligt tussen Barneveld en Leusden.

Maar het is al vaker raak geweest bij die schapenhouder. Vorige week nog en 2 keer in november las ik.

Bericht terug, schapenhouder woont in De Glind en de aangevallen schapen stonden in Ede.
Zin is aangepast.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:27

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:04

Ik heb net wolvengehuil gehoord tijdens mijn wandeling in het bos. Krijg er nu pas kippenvel van.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:36

Dan hebben ze toch een prooi te pakken?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:47

SusanH schreef:
Ik heb net wolvengehuil gehoord tijdens mijn wandeling in het bos. Krijg er nu pas kippenvel van.

Wat eng ! Waar liep je ? Alleen of met hond ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:02

Liep met de hond, dochter was ook mee. Het was bij Amerongen en Overberg in de buurt. Opvallend vond ik, er loopt daar een waakhond die altijd aanslaat als je passeert en ook blijft blaffen tot je uit zicht bent. Die hond was meteen stil. En die is nooit stil als je voorbij loopt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:02

Brr

Dat van de hond zegt ook genoeg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:04

Ja dat was ook waardoor ik dacht, dit moet wel echt een wolf zijn. Er zit daar ook een dierenasiel in de buurt, eerst maakte ik mezelf wijs dat daar vast een husky of zo moest zitten maar het geluid kwam uit een totaal andere richting.

Edit: er zit momenteel ook nog maar 1 hond in het asiel zie ik, dus dat is sowieso geen optie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 17:59

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:01

Ja maar nu vragen ze aan mij of ik het een melding waard vind. Sorry maar dan haak ik af. Zij zijn toch degenen die dat bepalen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:02

Oké…… dat vraagt om de rollende ogen smiley.
De groep geen wolf vroeg dit?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 19:05

Krijg de melding net binnen.

Persoonlijk geef ik niks om die huilmeldingen.

Ik liep toevallig ook rond die tijd in het bos maar wij hebben niks gehoord.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:07