Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:03

Oh ja dat is helemaal logisch!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:08

Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Wel fijn dat je huidige arts in meedenkmodus zit en niet (zoals vele anderen) het persoonlijk opvat dat je iemand anders mee laat kijken.

Ik had van de week de fysio/osteo (thanks to Babootje die zijn naam hier in het topic plaatste :D ). Was wel interessant om te zien…. Paard bleek aardig scheef te zijn in het bekken/SI gewricht en halswervel. Dus nu weer opbouwen en kijken of het allemaal wat simpeler wil rechtsom.

Ze lijkt er nog steeds wel groot drama van te maken en ik zit zelf nogal in dubio of ik nu op het punt zit van haar erdoor heen rijden of dat er toch nog steeds iets niet lekker zit. Ik vind het “er door heen rijden” sowieso lastig omdat het nogal lomp rijden is :\

Verder doet ze het op het moment wel heel goed. Ze begint echt dingen te begrijpen en dat is heel leuk. Linksom doet ze alles met 2 vinger in haar neus :D Rechts wat minder.

Ik heb ook eerste tripje/overnachtig Veluwe geboekt met haar dus ben heeeel benieuwd hoe dat gaat worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:44

Ja Dustin is echt de beste die je kunt hebben :D

Hoe is het eigenlijk verder gelopen met je zadel?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:44

Ja was heel bijzonder om te zien. Vooral bij ouder paard van stalgrnootje die echt pislink kan zijn, die stond echt te slapen bij hem.

Zadel komt deze week weer terug, maar weer verder niet wat er aan veranderd is. Ik dacht dat ze het helemaal gingen nakijken en er andere kussens onder gingen zetten, maar ik ga het zien.

Paard is onder leenzadel en na verwijderen wolfstandjes wel echt veel fijner geworden.

Rechts is nog steeds soms reden tot “drama” maar ik kan nu toch momenten haar wel laten buigen en been onder laten zetten en voorheen was de gedachte daaraan al genoeg om haar op tilt te krijgen. Dus misschien ook vooral een kwestie van haar daar sterker in maken zodat het voor haar gewoon ook wat makkelijker wordt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:52

@manic dat 'er doorheen rijden' ben ik over het algemeen ook geen fan van. Plus ik denk dat jezelf ook het beste aanvoelt of dat wel of niet een juiste beslissing is in dit geval.
Verder klinkt het wel positief, toch? Fijn om te lezen!

@babootje wat balen van die veiling. Zijn die veilingkosten te overzien? |o

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:17

Ja balen van die veiling inderdaad…. Veulen prijzen zijn volgens mij sowieso bedroevend op het moment. Een veulen opfokken is ook allemaal heel kostbaar geworden, zeker als je niet zelf de mogelijkheid hebt dit te doen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:05

Koekie73 schreef:
@manic dat 'er doorheen rijden' ben ik over het algemeen ook geen fan van. Plus ik denk dat jezelf ook het beste aanvoelt of dat wel of niet een juiste beslissing is in dit geval.
Verder klinkt het wel positief, toch? Fijn om te lezen!

@babootje wat balen van die veiling. Zijn die veilingkosten te overzien? |o

Ja dat valt mee. Het filmpje maken was iets van 180 of zo. Ik adverteert nog even op SH (niet iedereen vindt bieden op een veiling fijn). Een opfokplek had ik gelukkig voor de zekerheid geregeld. Daar gaat hij woensdag heen. Ik heb m ook verzekerd (je weet maar nooit wat er gebeurt met transport). Dus evt koper kan opfokplek en verzekering overnemen :D
Als hij niet wordt verkocht is opfokken de enige keuze en dan hopen dat de prijzen over 2 jaar aangetrokken zijn.

Wanneer ga je naar de Veluwe Manic?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 18:54

Zo blij en gelukkig! Vandaag 10 kilometer in 2span gedaan en geen stap onzuiver! Afgelopen week al gestopt met de supplementen en dus alsnog zuiver pffff na wekenlang stress erg welkom dit! Dinsdag gaat hij mee naar het bos en de rest van de week nog niet gepland dan zaterdag einde middag de ostheopaat

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:08

Succes morgen bij SDMC Koekie. Warm is het nu niet meer :D :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Effen een foto van mijn prinsesje…. Ze ziet er echt zo goed uit :D

Afbeelding

Je ging donderdag toch koekie?