Oke, ik had al wat pb gehad en beantwoord maar gooi het hier er dan ook maar in. Voel mij een beetje zo een zeur maar zit er echt mee
Ik wil mijn 'kudde' afmaken door er een paard of pony bij te nemen. Zo kan ik er altijd 1 pakken zonder dat er 1 alleen staat. Mijn 3jarige merrie is nu 1.55, dit is aardig kleiner als verwacht. Ze is vrij snel zenuwachtig als ik mijn pony pak, ze staat niet alleen want ik heb een shet van iemand geleend. De merrie heeft denk ik wat leiding/kudde opvoeding nodig, op de opfok had ze dit gedrag nl niet. Ze is nog erg puppy en speelt graag.
Mijn pony is een ruintje die erg gevoelig is en behoorlijk onderdanig, beetje het sukkeltje van de groep. Speelt wel erg graag en gaat helemaal op in typisch ruinen spel.
Nu wil ik een toevoeging aan mijn kudde(is altijd afwachten) maar wat is een juiste toevoeging?
Ik zou zelf 3 type paarden graag willen maar wat is een juiste keuze? Ene kant zeg ik een pony want dat valt kwa extra werk en eten best wel mee. Andere kant, stel mijn merrie blijft echt zo klein en ik pas er gewoon simpelweg niet op? Is dan een rijpaard niet leuker? Is wel weer meer werk, dit geeft twijfel omdat ik lichamelijke veel klachten heb(zenuwpijn en versleten rug).
Ik heb jaren terug een prachtige haflinger gehad en altijd een klein beetje mijn hart verloren aan ze. Dus ik zit een beetje wat is handig? Een pony, warmbloed rijpaard of een haflinger? Ruin of merrie? Welke leeftijdscategorie?
Ik ben laatst bij een droom paard wezen kijken maar viel over de gangen omdat ik als rijpaard geen hoog opgooiend paard kan hebben bijv. Alles was ik zou doen is puur recreatief en niet fanatiek.
Komt misschien heel kneuterig over maar ik zou een paard niet snel verkopen als ik die eenmaal heb. En ik besef mij dat de positie enorm luxe is :D
Mijn stalletje inclusief huidige monsters
[ [url=m/2lAROD.jpg]Afbeelding[/url] ]