Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:00

Goed zo!

Heb je iemand gevonden die je kan helpen met je uitslag? Dat hoop ik zo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:04

Met wie gaat Vigo nu staan dat ze zo opgelucht leek?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 21:19

pien_2010 schreef:
Goed zo!

Heb je iemand gevonden die je kan helpen met je uitslag? Dat hoop ik zo.

Nee nog niet helemaal. Iemand die bij een DA werkt maar die wist ook niet alles natuurlijk.
We zijn get er wel over eens dat ik niet eens meer als grasmaaier door zou mogen als ik een paard was. :j

Hannanas: Vigo moet verkocht en is ruin. Blijkbaar hangt hij zo aan Joy dat werken met hem daardoor moeilijk is. (Ze schreef dat ze meer met hem kon werken als hij niet zo aan Joy hing.)

Ik gok dat hij bij één van de andere paarden gezet gaat worden of in het slechtste geval alleen met een draadje tussen hem en een buur…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:30

Citaat:
We zijn het er wel over eens dat ik niet eens meer als grasmaaier door zou mogen als ik een paard was.

_O- hier moet ik zo vreselijk om lachen. Anders geformuleerd, we zijn watjes als het om onze paarden gaat _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:04

Ik vermoed dat we Kat zouden laten inslapen als ze een paard was geweest. :(:)

Fijn dat je Joy naar huis kan halen straks !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:17

jokari schreef:
Ik vermoed dat we Kat zouden laten inslapen als ze een paard was geweest. :(:)
!

In mijn familie hebben we de slechte pijnlijke rug van mijn vader geërfd. En mijn zus, indertijd een opstandige puber met pijnlijke rug, riep woedend naar mijn vader :" als je een paard was geweest had je een fokverbod gekregen" _O-

Daar moet ik aan denken als ik dit lees _O- pap keek zo bedremmeld :=
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-12-22 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 22:25

Ook hier zijn issues in de rug (onderrug en SI gewricht.)
Ook is er een verdikking in het voorste deel van mijn schedel. Er zitten ontstekingen in mijn ellebogen, polsen en handen naast de issues die al bekend waren. Maar de exacte issues in mijn rug zijn me onduidelijk.

Wel heb ik vandaag in de les gemerkt dat ik mijn beugels uit doe tijdens de appuyementen. :+ na een paar keer vroeg Chris waarom ik mijn beugel uit deed waarop ik dwaas naar beneden keek en alleen kon zeggen ‘geen ide… anders werkt het momenteel gewoon niet… :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 01:07

Deze is donker maar als je goed kijkt zie je wissels om de vier passen :+:

Hij schuift hier weg met een achterbeen. Waarom zie ik niet. Ik draaf daarna een paar passen om te voelen of hij oké is.

Voor de les
Man; ‘weet ge nog hoe het moet? Of moet ik het u uit leggen?’ (Hij zadelt hem altijd bij Chris, en ik heb weinig gereden)
Ik: ‘wat?’
Man: ‘opzadelen’
Ik: *kijkt boos en legt pad op rug, gevolgd door het zadel*
Ik: *kijkt bedenkelijk…. ‘Iets klopt niet…’
Man: *bewonderenswaardig bloedserieus* ‘het dek schat…’
Ik: ‘misschien heb ik toch terug uitleg nodig. :+

Toen hield ie het niet meer. _O-

In de les:
‘Wending om de achterhand naar links’
Ik: *rijd overtuigd een wending om de AH naar rechts terwijl Chris me instructies geeft*
Chris: ‘goedzo. Alleen was ie niet naar links… nu de wending naar links. :+
Man: ‘da’s weg draaien van de kant waar ge uw zweep vast hebt schat.’

Chris: *schiet in de lach*

Jep… ik was goed bezig. :+

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 03:32

Je linkerhand is waar je duim rechts zit ;)

Achgos die Vigo.... :(:)

Wel fijn dat de kogel door de kerk is. Hopelijk klikken je blonde god en Sky goed samen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 13:14

Over Vigo heb ik helaas weinig te zeggen. Ik wil hem nu niet bij Sky maar ik ging er eigenlijk ook van uit dat ze hem niet zou willen verplaatsen. Ze wil hem verkopen en "maakt nu al verlies" op hem dus nog eens betalen om ergens anders te zetten ging heel waarschijnlijk niet gebeuren maar je weet het nooit.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:07

Heb zo de indruk dat Vigo aan elk paard gaat plakken. Gezien zijn leeftijd verbaasd me dat niet eens. Zal ook wel zijn karakter zijn voor een deel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 14:16

petraaken schreef:
Heb zo de indruk dat Vigo aan elk paard gaat plakken. Gezien zijn leeftijd verbaasd me dat niet eens. Zal ook wel zijn karakter zijn voor een deel.

Dat vermoed ik ook. Vandaar dat ik ook de optie noem dat het kan zijn dat ze hem "apart" zet. (dus met een draadje tussen). Ik vermoed nl. dat zij dat ook weet. Enfin, in wezen is het "mijn probleem" niet natuurlijk. In die zin dat ik daar niet over ga. :) Ik hoop dat ze hem goed verkocht krijgt en dat ze een dier vindt dat beter bij haar past kwa karakter. :)

Hij is wel over zijn "dipje" heen dus hij ziet er wel erg goed uit nu.

Ze stuurde dat ze iemand moest regelen om te helpen waarop ik terug stuur dat mijn man haar ook kan helpen met Vigo. Daarop kreeg ik terug dat ik mijn handen al vol zou hebben aan Joy. :=
Misschien is ze toch niet zo heel blij. := :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:28

Denk niet dat jij problemen gaat krijgen. Desnoods zet je Sam of Rève op de vrachtwagen als steun.

Tjonge wat zal jij blij zijn dat hij thuis gaat zijn op jullie eigen weide. Eindelijk zelf bepalen hoe en wat met je dier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 01:05

petraaken schreef:
Denk niet dat jij problemen gaat krijgen. Desnoods zet je Sam of Rève op de vrachtwagen als steun.

Tjonge wat zal jij blij zijn dat hij thuis gaat zijn op jullie eigen weide. Eindelijk zelf bepalen hoe en wat met je dier.

Joy ging met afspenen en met die plotse verhuis even simpel op de wagen als Sam. Zijn moeder weigert pertinent om dat deel van het leven simpel te maken. :+

Ik denk dat we Joy gaan halen en dan hier Sky op laden zodat die een vriendje heeft dat hem motiveert om er op te gaan. Dan heeft Sky de kortste rit (en voor Joy scheelt het vijf minuten) en Sky kan er als eerste af dus minder risico dat hij in paniek raakt als we Joy af laden (zijlader dus laatste er op moet er als 1e af.)

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 01:16

Goed plan

Zou bijna adviseren.... rij een extra blok om, zorg dat je half uurtje onderweg bent. Paarden maken heel snel vrienden als ze tijdje naast elkaar vervoerd worden is mijn ervaring.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 01:53

parnassia schreef:
Goed plan

Zou bijna adviseren.... rij een extra blok om, zorg dat je half uurtje onderweg bent. Paarden maken heel snel vrienden als ze tijdje naast elkaar vervoerd worden is mijn ervaring.

Ja met Sky zitten we een beetje met de stress/vermoeidheid van het op de wagen staan. Hij is veel beter dan hij was maar hij is nog niet helemaal ‘bij’. Ook omdat ik niet verwacht dat Joy hem niet gaat accepteren.

Hij krijgt wel gastrogard door om zijn darmen en maag te ondersteunen Ivm de stress (heb zijn mest sinds vandaag goed. :+) dus wil hem ook niet te veel op zijn bordje gooien… we zien zondag wel hoe stevig hij staat en hoe hij het op pakt. Dit soort dingen vergen gewoon een plan A,B,C,D,E zodat je kan schakelen. Met Sam is er gewoon niet zoveel ruimte om te manoeuvreren… Sam is in alles een ‘alles of niks’ paard.., := Dus plan B was wat we nu doen: hem en Sky uit elkaar houden in die zin dat Sam wel contact kan zoeken maar hem niet kan bezeren. En op stal gaat dat overigens ook echt al stukken beter. Maar voor die paar dagen ga ik geen risico’s meer nemen. Als hij nu hier moest blijven zou ik wel meer actie ondernemen om hem te laten wennen maar nu zie ik daar niet echt het voordeel van in. Niet voor Sky en ook niet voor Sam… :o

Sam was een twijfel geval omdat ik weet dat hij volwassen ruinen en hengsten niet accepteert. Rêve had ik ook geen twijfel over dat ze hem gewoon zou accepteren. Ik had alleen niet verwacht dat Sam zo agressief zou reageren dat ik ze echt uit elkaar moest houden. Maar dat hij niet meteen dol enthousiast zou zijn dacht ik wel. Had alleen verwacht dat hij hem zou negeren en Sky bij Rêve zou gaan staan. :=

Joy heeft hij geboren weten worden en dat heeft het verschil gemaakt. Maar Joy heeft inmiddels bij vijf verschillende veulens gestaan en heeft zich altijd makkelijk aan gepast. Ook Vigo die erg opdringerig kan zijn (bijten enz) negeert hij vooral tenzij hij te ver gaat. Maar dat ie zijn hoofd op zijn kont legt enz boeit hem weinig. Ik verwacht dat Joy Sky ‘op sleeptouw’ gaat nemen zoals hij let Rocky deed en eigenlijk ook met Vigo doet.
Sky is ook erg onderdanig en communiceert dat ook goed. Joy reageert daar erg beschermend op van wat ik tot nu toe gezien heb van hem.

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:13

Je hebt zijn mest sinds gisteren goed *\o/*
Super nieuws, maar eigenlijk ook intriest.
Want hoe lang is hij nu bij jullie? Een weekje?
Een weekje om dat zielige hoopje te doen opfleuren, maar mensen die een opfok houden slagen daar niet in. Waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Wat kan ik daar boos en verdrietig om worden.

Ik ben benieuwd hoe Sky en Joy het samen gaan doen op de nieuwe plek.
Je post vast wel wat foto's toch? *hint* ;-)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:37

Nou wat een beetje goed voer en zijn medicijnen geven kan doen. Snap werkelijk ook niet dat een opfokbedrijf dat niet voor elkaar krijgt. Ofwel had dat beestje zoveel stress daar en dat hij dat nu pas kwijt is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:51

Fijn dat het goed gaat met Sky nu. Verder eens met alle opmerkingen hierboven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 16:07

Frieke84 schreef:
Een weekje om dat zielige hoopje te doen opfleuren, maar mensen die een opfok houden slagen daar niet in. Waar ben je dan eigenlijk mee bezig? Wat kan ik daar boos en verdrietig om worden.

Hij is sinds zes december bij ons. :j Ik kan er ook echt gewoon niks anders van maken dan dat ze hem daar gewoon verwaarloost hebben. Je ziet hem ook veranderen. Hij glanst, die opgezwollen buik is in verhouding. Schouders zijn minde hoekig. Hij is er nog niet maar hij is al niet meer zo armoedig.

Het ergste van het verhaal is nog dat haar eigen veulen (van de opfok) dus wel goed doorvoed was. :x :x Dan is het geen kwestie van onwetendheid en denken dat een veulen zo "hoort" uit te zien omdat ie in de groei is als je eigen veulen wel goed is. Sky zal waarschijnlijk gewoon een extra duwtje nodig gehad hebben (rocky had dat ook nodig toen.) en dat heeft hij gewoon niet gekregen. Terwijl hem toen een weekje op gang helpen waarschijnlijk veel voorkomen zou hebben. :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 18:31

Frieke84 schreef:

Natuurlijk krijgen jullie foto’s. :j sorry dat het er even bij in schiet maar het is best een beetje chaos. :+

Eigenaresse (S) is hier geweest. Voor we het wisten hadden we twee uur vol gel*ld. _O-
Sky ging drinken maar het water is natuurlijk koud. Ik vul wel goed bij dat ze niet écht ijswater aan het drinken zijn maar goed ik kan niet toveren. Na dat hij dronk gooide hij even geërgerd met zijn hoofd en draafde naar zijn hooi. _O-
Je hoorde bijna de ‘ sh*t, sh*t, sh*t da’s koud!!’ :+

Heb hem net wat geweekte luzerne gegeven met warm water. Zo kan hij een deel van zijn vocht uit slobber en luzerne halen ipv uit de koude bak. Het is -7 hier op de middag nu dus tenzij je elk uur aan vult is het water nu eenmaal koud. := maar goed met warme weke slobber en geweekte luzerne krijgt hij zijn voeding en vocht ook deels binnen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:23

Oei -7 overdag bij jullie? :oo damn ben ik blij dat wij dan in de kustprovincie wonen. Hier was het rond de 4 graden deze namiddag. de grond begon zelfs al wat te ontdooien deze namiddag hier. Heel dun laagje weliswaar maar je voelt het toch dat dat bovenste laagje zacht was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 19:25

petraaken schreef:
Oei -7 overdag bij jullie? :oo damn ben ik blij dat wij dan in de kustprovincie wonen. Hier was het rond de 4 graden deze namiddag. de grond begon zelfs al wat te ontdooien deze namiddag hier. Heel dun laagje weliswaar maar je voelt het toch dat dat bovenste laagje zacht was.

Ja het blijft ver onder nul. Wel droge koude nu en geen wind dus eens je bezig bent is het wel doenbaar. Begin van de week zaten we rond 20:00 op -10 en natte sneeuw. Dat was doffe ellende. :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 20:20

Afbeelding
Heb de eigenaresse er even af geknipt daarom is het zo'n gekke foto. Maar dit is de jongeheer dinsdag.

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:36

Hoe is het nu met Rocky trouwens? Dat was toch deze die ook naar jullie zou komen en waarover je twijfelde of je hem zou kopen of niet?