Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:04

Gefeliciteerd Brenda, heel leuk paard!

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:06

Dank jullie wel :D
Hij meet nu 1,69 en is nog iets overbouwt en met zijn leeftijd, in mei wordt hij 3, trekt dat nog wel recht. De dierenarts zei dat er ongeveer 4-5cm bij komt. Hij mag nu eerst ook lekker groeien en doen we wat grondwerk en een beetje longeren, het stelt dan ook allemaal niet zo veel voor.

MyWishMax

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:07

Wat een leuk koppies zeg, gefeliciteerd!

La_Gaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 13:45

Hoi iedereen,

Net nieuw op Bokt.nl en ik zag deze topic.

Ik ben zelf recent gestart met het zoeken naar een geschikt western paard. Puur voor de recreatie, geen wedstrijdambities.

Ik heb zeer zwakke polsen, dus zoek een ervaren paard dat goed is doorgetraind in natural horsemanship zodat ik vooral op zit en been kan rijden. Natuurlijk 100% bomproof voor de buitenritten.

Met mijn specifieke eisen zoek ik ook in een hogere prijsklasse.

Alleen waar vind ik zo’n paard? Ik heb geen haast. Maar zou toch enorm tof zijn om voor de zomer een super paardenvriendje te verwelkomen om heerlijk te dwalen door de bossen en op de heide.

Wie weet een western stal/ranch dat supergoed is voor zijn paarden en betrouwbaar is.

Groetjes Sabrina

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:37

Ik weet misschien iemand ga hem even appen dan stuur ik je eventueel een pb met nummer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:02

Wat leuk, La Gaucha!
Misschien loont het ook om even rond te snuffelen op het western subforum hier op Bokt: [WN] Western

Daar zitten sowieso mensen die je in de juiste richting kunnen wijzen! En voel je uiteraard vrij om je zoektocht ook hier te delen. :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:59

Leuk La Gaucha! Ik rijd momenteel een quartermerrietje bij, met alle knopjes erop en eraan, heb je inderdaad niet veel hulpen voor nodig. Heb wel te horen gekregen dat haar eerste jaren als rijpaard niet zo fijn waren, wat ik helaas nog wel zie bij reining. Je hebt dan wel een paard wat alles doet maar at what cost.. Intussen vertrouwt ze me wel en ben ik vooral veel aan het flodderen :o

In elk geval fijn dat je actief op zoek gaat naar een stal waar ze goed en met respect opgeleerd worden, ik hoop dat je zo een plekje vindt! Ik heb mezelf na mijn ervaringen voorgenomen om geen beleerde quarter te kopen, niet omdat ik mezelf zo geweldig vind maar omdat er echt wel cowboys tussen lopen en zou geen paard willen met zo'n start :\ (Nu niet dat ik op dit moment verder wil met reining, vind dressuur leuker).

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:19

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:29

Ik hoor hier nog wel verhalen van mensen die paarden kopen uit Spanje (in de corona dan door niet te kunnen reizen) en dat het best wel oké was.. ik zou dat zelf echt niet aandurven maar langs de andere kant als het een jaarling is kan je bij bezichtiging toch ook niet gek veel doen en als je wel super veel beeldmateriaal hebt ontvangen enzo, zou ik de gok ook nog wel durven wagen als hij verder perfect in je plaatje past.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:33

Voor mij was het juist wel weer een eis dat ik 'm in het echt kon zien, ook bij een jaarling :)

Vond het een fijn idee om te weten hoe hij op me zou reageren en wat voor gevoel ik erbij zou hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:34

Brenda66 schreef:
Mijn zoektocht is volbracht. Ik had zelf niet z’n heel groot wensenlijstje en de klik moest er zijn. Nou die was er en de rest van de eisen ook, behalve de stokmaat. Maar goed hij groeit nog dus dat komt vast ook goed. En de klik vond ik belangrijker en wilde hem daarvoor niet laten staan. Meet Santo <3

[ [url=m/ZzAlk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap paard! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:35

Afbeelding

(Maar ik weet dat ik regelmatig voor gek verklaard word, dus trek je vooral niet teveel van mij aan. :') )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:38

Wou zeggen: en anders een reisje Polen.

Maar dat mag natuurlijk weer niet voorlopig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:44

Dilan93 schreef:

Toch blijft het me verbazen hoe gemakkelijk veel mensen in de praktijk de grenzen over kunnen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:46

Mkango schreef:
Dilan93 schreef:

Toch blijft het me verbazen hoe gemakkelijk veel mensen in de praktijk de grenzen over kunnen.

Dat wel idd

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:54

Hahahaha Mkango

Dilan93 schreef:

Ja inderdaad, ieder ander moment was ik naar Polen gegaan, zeker gezien ik net een nieuwe lease auto heb waarbij privé kilometers door heel europa worden vergoed ... :+ Ik had het wel gecheckt. Vooral Duitsland lijkt lastig te zijn, ook voor doorreizen.

Ik heb wel gevraagd of ze het karakter kan omschrijven, hoe hij in de hand is etc. Maar het feit dat je 'm niet even kan bekijken vind ik ook lastig en dat is wat me dan toch ook het meeste tegenhoudt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:35

Doen!
Heel l*llig maar als hij tegen valt in gedrag verkoop je hem toch weer.
Maar zoals hierboven ik word ik ook weleens voor gek verklaard en neem graag risicos en koop ik vaker ongeziend.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:43

Ik word soms al gek aangekeken omdat ik zonder keuring koop :+

Heel nuchter bekeken is het idd wel zo, als het niet bevalt, kun je weer verkopen.

Al ben ik daar zelf niet zo nuchter in hoor :') Raak nogal snel gehecht aan dieren, dus je moet het ook kunnen, verkopen als het toch niks is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:49

Brenda66 schreef:
Mijn zoektocht is volbracht. Ik had zelf niet z’n heel groot wensenlijstje en de klik moest er zijn. Nou die was er en de rest van de eisen ook, behalve de stokmaat. Maar goed hij groeit nog dus dat komt vast ook goed. En de klik vond ik belangrijker en wilde hem daarvoor niet laten staan. Meet Santo <3

[ [url=m/ZzAlk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! <3 Gefeliciteerd!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:51

LunarEclipse schreef:
Mijn blik is gevangen door een onwijs mooie arabische jaarling hengst. Maar, dingetje, hij staat in Polen bij de fokker. Zijn moeder en zus zijn prachtige paarden, paarden uit dezelfde moederlijn zijn ook eigenlijk wat ik zoek en ik heb veel beeldmateriaal van de fokker ontvangen. Ik vind het moeilijk of dat ik dit nu serieus moet overwegen. Mijn verstand zegt: joh doe normaal met een lijstje van alle tegenargumenten in mijn hoofd, mijn gevoel zegt heel hard: ja doen!!
Zelfs mijn moeder was niet eens op tegen :')

Zijn de paarden stukken goedkoper daar? Dat zou voor mij ook wel meewegen in de beslissing. Zolang je weet dat je je aankoopbedrag wel terug kan krijgen, bij een gebrek aan die klik als je hem live ziet, dan kan je de gok wel nemen toch?

La_Gaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:32

esje01 schreef:
Hij is mee naar huis
Meet Guinness
[ [url=m/4YycC9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dRFlJa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo verschrikkelijk blij.
Lief, aanhankelijk en heel wit.....iemand nog tips om hem schoon te houden en schoon te krijgen :D

Prachtig paard om een mooi team te vormen! Heel veel plezier samen toegewenst

La_Gaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:34

Mkango schreef:
Wat leuk, La Gaucha!
Misschien loont het ook om even rond te snuffelen op het western subforum hier op Bokt: [WN] Western

Daar zitten sowieso mensen die je in de juiste richting kunnen wijzen! En voel je uiteraard vrij om je zoektocht ook hier te delen. :D

Heel erg bedankt voor het advies!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:41

LunarEclipse schreef:
Hahahaha Mkango

Dilan93 schreef:

Ja inderdaad, ieder ander moment was ik naar Polen gegaan, zeker gezien ik net een nieuwe lease auto heb waarbij privé kilometers door heel europa worden vergoed ... :+ Ik had het wel gecheckt. Vooral Duitsland lijkt lastig te zijn, ook voor doorreizen.

Ik heb wel gevraagd of ze het karakter kan omschrijven, hoe hij in de hand is etc. Maar het feit dat je 'm niet even kan bekijken vind ik ook lastig en dat is wat me dan toch ook het meeste tegenhoudt.

@LunarEclipse waar in Polen staat die? Zo'n gekke reis is het ook weer niet en zelfs met corona moet het lukken. Ik heb het in ieder geval een poosje terug gedaan, Duitsland is nog steeds toegankelijk met enkel doorreizen, al lijkt me overnachten wel een dingetje.

Ik ben stiekem Pools dus mocht ik iets voor jou kunnen betekenen dan hoor ik het graag :) zoals een kennis verzoeken om het paardje voor jou te bekijken ofzo?

Ik ben zelf nog steeds op zoek en een beetje vastgelopen :') ik ben namelijk erg verliefd geraakt op een jonkie van net geen 4 maar gezond verstand zegt niet doen, hij is nog zoooo groen... als ik de springfilmpjes bekijk denk ik dat mijn rijkunsten helaas niet voldoende zijn om er zelf mee aan de slag te gaan. Dit weekend ga ik weer twee paarden kijken, wie weet ben ik dit keer wel geslaagd :D

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:38

Ik heb je even een PB'tje gedaan Fly_High :)
En ik zal voor je duimen van 't weekend. Wat voor paarden zijn het?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:18

Brenda66 schreef:
Dank jullie wel :D
Hij meet nu 1,69 en is nog iets overbouwt en met zijn leeftijd, in mei wordt hij 3, trekt dat nog wel recht. De dierenarts zei dat er ongeveer 4-5cm bij komt. Hij mag nu eerst ook lekker groeien en doen we wat grondwerk en een beetje longeren, het stelt dan ook allemaal niet zo veel voor.

Nou dat kan nog wel eens een uit de kluit gewassen paard worden als hij met 169 nog 3 moet worden.
Je moet je echt niet verbazen als er nog 10 cm bij komt. Neem de tijd want dit soort grote paarden hebben meer tijd nodig voordat je echt gaat belasten. Hij ziet er idd nog erg puppy uit. Wat is de afstamming?
Hij lijkt qua uitstraling op ons vorige paard. Die was 155 bij aankoop, 2,5 jaar en mat 163 toen hij 8 werd.