Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 00:05

als goed hebben we paard bij klimke gevonden , volgende week nog een keer rijden. gaat om 4 jarige trakhener donkerbruim=n net maand ondrer het zadel nog klein 164 maar gk ink rontgen

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 00:58

Fijn mamabird dat jullie geslaagd zijn!

Dingle spannende tijd :D

Chichika

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 02:22

wordt hj no]g170?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:57

Gefeliciteerd mamabird! Deel je foto's?
Dingle; spannend! Hoe lang duurt zo'n test normaal gezien?
Chichika; hij zal allicht nog groeien, maar garantie dat hij nog 1.70m wordt heb je nooit.

Die van mij wordt vandaag gekeurd, ik hoop zo dat hij wordt goedgekeurd. Het is nogal een logistieke operatie want de eigenaar heeft geen trailer, dus alles bij elkaar moet ik rond 11.30 al van huis omdat hij om 15.00 gekeurd wordt :=

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:59

Vanillia schreef:
Chichika; hij zal allicht nog groeien, maar garantie dat hij nog 1.70m wordt heb je nooit.

Die van mij wordt vandaag gekeurd, ik hoop zo dat hij wordt goedgekeurd. Het is nogal een logistieke operatie want de eigenaar heeft geen trailer, dus alles bij elkaar moet ik rond 11.30 al van huis omdat hij om 15.00 gekeurd wordt :=

Succes vandaag Vanillia! Hoe liet jij ook alweer keuren?
Ik (ofja het paard) ben om 13.30 aan de beurt, gelukkig ontmoet ik de huidige eigenaresse op de kliniek :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:07

Klinisch en röntgen van de benen. Ik ben nogal van het zoveel mogelijk risico's afdekken, maar een volledige röntgenologische keuring kon ik tegenover mezelf niet echt verantwoorden gezien de prijsklasse van het paard := En als ie dan toch daar is even een APKtje voor zijn tanden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:15

Vanillia schreef:

Veel succes!

Dat van die logistieke operatie is herkenbaar!
Paard dat morgen gekeurd wordt staat in Limburg. Eigenaar heeft geen trailer.
Wij wel, maar die staat in de Achterhoek en kunnen we niet bij huis kwijt ivm net geleverde bouwmaterialen.

Dus vandaag trailer ophalen en zien m ergens in de buurt kwijt te kunnen.
En dan morgen vanuit Arnhem naar Zuid Limburg en hopen dat we niet met een lege trailer terugrijden.
Pfff... je moet er wat voor over hebben.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:24

Vanillia schreef:
Klinisch en röntgen van de benen. Ik ben nogal van het zoveel mogelijk risico's afdekken, maar een volledige röntgenologische keuring kon ik tegenover mezelf niet echt verantwoorden gezien de prijsklasse van het paard := En als ie dan toch daar is even een APKtje voor zijn tanden.

Ah nou top toch dat de benen rontgen mee gaan :D
Het scheelde voor mij niet zo veel om hals en rug erbij te doen, dus gekozen om er wel voor te gaan. Maar dat is ook omdat ik met mijn huidige merrie mij alleen maar zorgen maakte met rijden en nu wil ik nergens aan hoeven twijfelen. Vind het wel heeeel spannend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:30

Klinkt goed Chichika.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:30

Verder iedereen succes bij het keuren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:49

Heel veel succes allemaal!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:00

Succes allemaal!

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:00

Heb de prijzen discussie even meegelezen. Ben normaal een stille meelezer, maar wil nu toch een bericht schrijven.

6-10.000 zijn geen gekke prijzen voor gezonde paarden. Zowel aangereden als onbeleefd. De ene misschien wat mindere gangen, maar super braaf. De ander misschien super mooi, maar met gebruiksaanwijzing. Als je zelf niet de handigheid en ervaring in huis hebt om hier doorheen te rijden moet je deze lekker laten staan voor andere ruiters. Maar als hobby ruiter die wil rondhobbelen en het bos in wil hoeft dat paard toch ook niet veel te kunnen? Makkelijk lopen en braaf is dan toch het enige wat belangrijk is? Ja hij moet gezond zijn op de benen. Maar nog altijd minder belangrijk dan bij een dressuur paard die zijgangen moet doen. Tuurlijk mag hij geen kissing spines hebben als je erop wil gaan zitten. Maar er zijn zat dingen die minder van belang zijn voor een hobby paard. En die kosten dan ook stukken minder. Maar als jullie als echte Hollanders voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....tja....
Ik denk dat jullie je plaatje moeten bijwerken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:14

Ik heb perongeluk ineens mijn droompaard gevonden.. ik wil wel gaan kijken, maar hij zou dan eventueel pas in september kunnen komen.
Heeft iemand dit wel eens gehad en hoe regel je de periode dat het paard nog bij de verkoper staat? Stel er gebeurt iets?

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:19

Wij zijn gisteren wezen keuren en weer met een lege trailer naar huis gereden -O- Paard was bij de klinische keuring niet rad. Over 2 weken herkeuring. Dus nu 2 weken in spanning zitten. Vreselijk!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:20

Mamabird, je kan best die foto delen van hals hoofd :~

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:33

Vanillia schreef:

Jij ook heel veel succes! Hou ons op de hoogte!

Uitslag van een pssm test kan soms wel eens tot vier weken duren... de haren zijn opgestuurd naar een lab in Amerika. We wachten nog even vol spanning af.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:34

Marlies1 schreef:
Wij zijn gisteren wezen keuren en weer met een lege trailer naar huis gereden -O- Paard was bij de klinische keuring niet rad. Over 2 weken herkeuring. Dus nu 2 weken in spanning zitten. Vreselijk!

Oh jeetje! Wat enorm zuur! Worden er ook nog röntgenfoto’s gemaakt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:51

Marlies1 schreef:

Oh nee ;( Blijf hoop houden. Die van mij is de 2e keer goed gekeurd.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:25

Ja, als hij de volgende keer goed door de klinische keuring komt, wordt hij ook röntgenologisch gekeurd.

Dingle, is er een speciale reden dat dat in Amerika getest wordt?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:39

Gefeliciteerd @mamabird!
Ah wat rot @marlies, hopelijk is het de volgende keer wel goed!

Ik ben gister voor 2e keer wezen kijken bij paardje die ik heel leuk vond. Vind het echt een geweldig leuk dier. Het rijden ging wel iets beter dan vorige x, maar nog steeds niet heel soepel ze is heel afwachtend en gaat dan erg remmen, en omdat ik ook afwachtend ben schiet dat niet zo op. Nu durfde ik het nog wel aan met het idee om dan veel les te nemen en met behulp van mijn instructrice te zorgen dat we naar elkaar toe groeien en ik haar niet verpest (ze is pas 4 namelijk). Ze zat alleen aan de top van mijn budget en de eigenaren wilden niet zakken met de prijs. Het wordt me dan net even te duur in combinatie met de extra begeleiding die ik wil, en vind het dan ook een te groot risico.

Rustig weer verder op zoek maar.

Dingle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:51

Marlies1 schreef:
Ja, als hij de volgende keer goed door de klinische keuring komt, wordt hij ook röntgenologisch gekeurd.

Dingle, is er een speciale reden dat dat in Amerika getest wordt?

Er zijn maar weinig laboratoriums in Nederland die testen op pssm. De testen gaan daarom vaak naar Duitsland of zelfs naar Amerika.
Zover ik weet is er één instantie in Nederland die testen. Maar daar betaal je dan ook gelijk de volle mep voor.
Daarom gekozen voor een partnerlab in Amerika. Scheelt iets in kosten en qua tijdsduur maakt het niks uit.

En ik duim mee voor je! Hopelijk dan een goede keuring! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:53

Vanillia schreef:

Spannend! Succes!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:01

tita schreef:
Mamabird, je kan best die foto delen van hals hoofd :~

Ssst.... het lukt me nog niet om een fotote plaatsen , moet ik nog even uitvogelen

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:05

Afbeelding