Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:27

Fijn dat het beter gaat met je rug Calipsolover! Op zich wel begrijpelijk dat je wat twijfelt om helemaal zelf aan de gang te gaan. Misschien gewoon dat niet "plannen" maar op een dag dat je zelf het gevoel hebt van, waarom ook niet we gaan ervoor 8-) , het spontaan een keer alleen oppakken? Dat werkt hier wel, dan zit je in de juiste mindset zonder twijfels. Zodra het "moet" ga je toch vaak gauw aan je twijfels voorbij, is mijn ervaring. En dan is het juist tricky.

Koda vindt echt zijn plekje zo te zien, top! En ook supergoed bezig met rijden, dat zijn leuke berichten +:)+

Knappe brave Dije, topper! Wat een hals heeft hij al :j

Wat sneu van Tim, dat hij zo lastig in de groep staat :(:) Het kan lang duren dus snap wel dat je het nog even aanziet, maar lastig is het wel. Zeker omdat apart zetten zo ook niet 1 2 3 makkelijk klinkt :\ Vervelend hoor!

Heel goed dat Rudi na een tijdje rust weer zo makkelijk op te pakken is! Dat is echt heel fijn :)

Zwangerschapsgymnastiek :)) Dat kijkerige en niet opletten is herkenbaar wanneer je rustig rijdt, dan hebben ze natuurlijk ook de tijd om om zich heen te gaan koekeloeren.

Na de ups zitten wij weer even in een down helaas. Van de week weer wat puberspatjes die ik redelijk opgelost kreeg. Maar gisteren bij les bij andere juf op locatie was het een drama, Pinda gedroeg zich wel netjes maar sloot zich finaal voor me af. Het was net of ik een ander paard van stal gehaald had, een afgeragd bejaard betonnen manegepaard bijvoorbeeld... Geen hulp kwam meer door, ze voelde als een giraffe-plank. Het deed me heel erg denken aan de "freeze" die ze heeft als de druk te hoog wordt (bijv. bij het ophalen uit de opfok, toen liet ze zich zelfs vallen met laden omdat de stress van uit de groep halen te hoog werd. Kan dus vrij extreem zijn bij haar en moet ik echt voor oppassen, is heel sneu :(:) ).
Juf had echt zoiets van "Kan ze dit nou nog niet??" over de simpelste dingen als voorwaarts op beendruk- waar ze met wat ze zag op dat moment gelijk in had. Dus dat was een redelijke afgang voor mij want voelde echt alsof ik mijn paard aan het verprutsen ben en we alleen maar achteruit gaan ipv vooruit :o

Maar goed, toen ik aangaf hoe het voelde (en dat dit niet Pinda is zoals ik haar normaal heb om mee te werken) snapte ze wel wat er aan de hand was, we blokkeren beiden gewoon totaal wanneer de druk op de een of andere manier te hoog wordt. En blijkbaar is les op locatie iets waarbij dat gebeurt, iig bij mij }:0 Iets met willen bewijzen dat we goed bezig zijn }:0 Wel goed om te weten nu, want later met wedstrijden gaan we hier natuurlijk zeker weten ook tegenaan lopen. Beter nu met les op kunnen lossen dan tzt voor een verrassing staan...
Met een hoop basiswerk werd het uiteindelijk iets wat enigszins op werken met je paard lijkt, maar goed naar les gaan heeft op deze manier natuurlijk totaal geen zin. Voelt echt alsof ik mensen hun tijd verdoe en voor Pinda en mijn plezier in het werk doet het ook niks goeds, dus wie weet beter om voorlopig thuis te blijven. Of juist wel vaker gaan, dat weggaan met de trailer met meer regelmaat wordt zodat het normaal voor ons wordt...

Dus tja, 3 stappen vooruit gegaan en nu weer even een aantal terug. Dinsdag maar met andere juf thuis overleggen wat te doen, die staat wat dichterbij ons dus kan misschien wat meer inzicht brengen. Vanavond iig maar lekker met Pinda aan de wandel buiten, fijn samen wat doen waar we blij van worden ipv al dat mentale moeten steeds :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:11

Mrs_Midnight schreef:
Zwangerschapsgymnastiek :') ik had zelf echt 0,0 focus toen ik zwanger was, dus heel snel met rijden gestopt. .

Beweeg ik tenminste nog iets :')

Mrs_Midnight

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:17

Ooooh wat balen vien ! Maar idd ergens wel fijn dat je er nu al achter komt. Druk blijft hier ook altijd een dingetje, ik moet heel erg leren in het moment te zijn want bij een verwachting sluit Tim zich ook af. Moeilijk!
Jodym nou superfijn als het gewoon kan toch!! :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:24

Knappe Timmie :+: Vind het echt een tof paard, jammer dat 't in de kudde net niet lekker loopt... hopelijk leert ie voor zichzelf opkomen!

Inderdaad hè Vientje... dat vond ik ook al! Volgens mij wordt dit echt een beer van een hengst!! Stuurde laatst een foto van mij en Dije naar een vriendin en die dacht dat 't Tamme was _O- Tot ze m'n cap zag :')

Deze:

Afbeelding

En Tamme:

Afbeelding

Twee druppels water toch _O- :P
Maar, als je je bedenkt dat Tamme een 14 jarige hengst is, en Dije nog maar 3.. is 't al wel een flinke kerel ja!! :+: En dit is Tamme toen ie 3.5 was, nog wat ouder dan Dije nu is:

Afbeelding

Ach Vien, wat een klotegevoel is dat... Maar je hebt d'r heerlijk voor elkaar juist!! Goed dat je 't kon benoemen richting die instructrice. Had toevallig met Dije van 't weekend hetzelfde, sloeg ook volledig dicht toen we wat serieuzer gingen oefenen met sturen, kon ook ineens niet meer voorwaarts op druk van m'n been. Denk dat 't met een hoop oefenen juist een stuk beter gaat worden! Juist lekker vaak met de trailer op pad, misschien niet gelijk ook steeds lessen, maar gewoon ergens anders gaan rijden. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.. Lekker wandelen is dan wel heel erg fijn :+:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:31

Vientje, niet zo streng voor jezelf.
Dat klinkt inderdaad als een situatie waarin alles even te veel is, maar daar heb je dan nu toch weer iets van geleerd? Geniet van je prachtige, fijne, getallenteerde paard, je hebt alle tijd.
Ik heb heb ook wel zo‘n instructeur gehad die al snel dingen zei als: ze is al 5! Dan dacht ik: ehhh correctie, ze is pàs 5. Je hoeft er inmers je geld niet mee te verdienen toch, morgen weer een dag :)

Calypsolover, fijn dat je rug weer wat beter voelt. Volg je gevoel, als je zelf denkt dat het weer gaat dan lukt het vast wel en als je nog even want is het ook goed.

Bjelle is aan het groeien, ik merk dat ze ineens weer moeite heeft met haar lijf. We doen even rustig, zeker met de warmte. Gisteren heeft mijn dochter (6) met haar „gewerkt“. Eerst aan de longe erop gezeten en daarna aan de hand tussen pionnen door, met een vlag gewappert en onder een flessen gordijn door. Wat een braaf dier.....! Mijn missie om een paard te kopen dat kind-mak is, is gelukt :D
Ik plaats geen foto‘s van mijn dochter on-line, maar hier toch een sfeer foto van paard alleen.
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:37

Knappe stippel :+: Mooi dat ie zo braaf is met je dochter!

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:47

Sizzle wat fijn! Niks zo waardevol als een kindproof paard!
Utopia, ik zie de verwarring wel hoor! Maar beide mooie beesten!!

Gister leek het erop dat Timmie iets meer mocht, weet natuurlijk niet of het een moment opname is. Hij wilde zelf wel heel graag terug naar de kudde na het werken, misschien is er iets veranderd. Vandaag helaas niet echt tijd om uitgebreid te blijven kijken.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:56

Dije is een jonge versie van Tamme :)) Wat een buffel is Tamme zeg, en idd Dije is al meer "paard" dan hij op die leeftijd was dus die wordt nog veel breder dan Tamme waarschijnlijk :wow: Tof hoor :)

Wauw wat braaf, al een kind van 6 zomaar op Bjelle kunnen laten zitten en ermee laten werken! Super karakter dan, klinkt alsof de missie inderdaad geslaagd is :D Ze kijkt ook bepaald niet onder de indruk van de flesjes haha, echt zo'n "whatever... }:0 " hoofd :))

Dat klinkt vorzichtig positief met Timmie, fijn! Hopelijk zet dit door :)

Thanks voor de fijne woorden allemaal :) Het is inderdaad ook gewoon weer een leerervaring, puur doordat ik mezelf/ons verwachtingen op ga leggen voelt het zo rot- maar de ervaring is gewoon maar weer meer ervaring.
Een hoop nadenkwerk gedaan en inmiddels ook filmpjes van de les gezien, en hoewel ik zeker ook zie wat ze bedoelde ziet het er een stuk minder dramatisch uit dan het voelde. Maar dat gevoel wil ik iig niet weer terug krijgen, dus we gaan er wel wat mee moeten om dit uiteindelijk op te kunnen lossen. Of ik daar nu meteen mee aan de slag ga weet ik nog niet (even weer wat vertrouwen in ons opdoen in onze eigen veilige buitenbak zonder "vreemden" die meekijken en vanalles ervan zullen vinden voelt wel zo prettig momenteel :o ), kan ook zijn dat ik het uitstel totdat we wat stabieler zijn. We hebben ja absoluut geen haast...

Dat is het ook wel hoor, juf haar referentiekader is die-hard dressuur sportpaardenwerk, terwijl mijn referentiekader een allround rijpaard die minstens 20 jaar gezond meegaat is. Daar zitten gewoon andere tijdslijnen aan vast. Voor mijn eigen referentiekader gaan we echt ruim goed genoeg vooruit, zelfs met de ups en downs die we hebben. Regelmatig een beetje op scherp gezet worden heb ik zeker nodig, maar dat moet ik wel in mijn achterhoofd houden om niet steeds het gevoel te krijgen tekort te schieten.

Gisteren inderdaad gaan wandelen, dan kan ik toch zo genieten van mijn gezellige dappere dodo :+: Met loshangend touwtje blij naast me kachelen, nergens bang van, alleen op pad of vooraan / achteraan met een ander maakt niks uit, als ander paard iets eng vindt kan ik van Pinda op aan dat ze wel even stoer het goede voorbeeld geeft, er gewoon bij langs gaat en de ander daarin meeneemt, stilstaan om te wachten doet ze braaf... Heerlijk dier :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:01

Dije is zeker al een hele vent, ben ook benieuwd wat voor kanon hij is als hij uitgegroeid is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:19

Vientje schreef:
ds, dus wie weet beter om voorlopig thuis te blijven. Of juist wel vaker gaan, dat weggaan met de trailer met meer regelmaat wordt zodat het normaal voor ons wordt...

Er is ook nog zoiets als ertussenin: gewoon je geen zorgen maken dat het even allemaal niet lukt. Dat is doodnormaal. Vaker gaan kan helpen maar overvraag niet. Het is gewoon een kwestie van wennen.

@Sizzle. Goed geslaagd zou ik zeggen. Wat een lievie.

Knap paard @Xutopia!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:28

Hier gebeurt nog niet zo heel veel behalve longeren en lekker vrij. Dubbele lijnen gaat prima. De rem zit er al op. Hij kan netjes wachten en kent al wat stemhulpen. Zadeltje erop gelegd, geeft hij ook niks om.
Van de week beugels los laten hangen, ook dat zorgt niet voor spanning.
Voor de eerste keer zadel op:
https://www.youtube.com/watch?v=qdcNwcE0JBI

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:59

Thanks Mrs_Midnight :D Ik zie 't inderdaad ook wel nu :P

Haha ja Tamme is wel een buffel ja Vientje :P Niet zo hoog (íetsje groter dan m'n Quarter _O- ) maar oogt zo indrukwekkend! :+: Ben zó benieuwd hoe Dije wordt!
Klinkt wel heeeeel erg fijn hoor, die Pinda <3 Knap paard.. Gelukkig laat je je niet van de wijs brengen, gewoon lekker in je eigen tempo doorgaan :D +:)+

Thanks Sizzle en Babootje :D

Goed bezig ook Babootje!! Goed begin is het halve werk :D Je doorloopt precies dezelfde stappen als die ik met Dije heb gedaan :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:56

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:21

Wat goed dat Koda conditie begint op te bouwen!

Knappe Dije <3

Wat vervelend van Timmie -O- Nu weet je toch waar het zo vandaan komt. Hopelijk vinden jullie daar nog een oplossing. Is dat een opfok stal?

Wat goed Noisy! Bewijst ook dat Rudy zijn lessen snapt en ze goed blijven hangen.

Zwangerschapsgymnastiek haha :)) Ook leuk! Vooral blijven doen!

Pinda doet me denken aan het weidemaatje van Marie (ook qua uiterlijk btw :+ ) maar die is ook zo. Kan de ene dag de sterren van de hemel lopen en de volgende dag een giraf van baksteen zijn. Is ook nog maar 4 jaar. Dat is zo ongelofelijk frustrerend. :(:) Op locatie is de stress sowieso al wat hoger. Leg er niet te veel druk op, je bent er tenslotte om te leren. Zeker met zo'n jong paard. Komt wel weer goed! En zoek vooral ook iemand die jou steunt in jouw referentiekader. Want een goede lesgever is een, maar ik vind dat ze nog steeds moeten doen wat goed is voor jou en voor jouw paard, niet voor de sport of wat zij uiteindelijk afleveren in de wedstrijdring onder hun naam. Je moet je er wel goed bij voelen.

Sizzle, jouw paard is echt een held _O- Kan Marie nog zoveel van leren! Dit is idd echt goud waard <3

Mooi hoor Babootje!

Ik heb gisteren en vandaag terug met Marie gewerkt, gisteren er al eens (alleen) opgekropen en gewoon gestapt, ging lekker! Vandaag kwam de zadelpasser weer langs want haar zadel schoof naar alle kanten terwijl de zadelpasser amper een maand geleden geweest is. Dus Marie haar boom laten aanpassen in een maatje groter, maar bij het longeren voor ik er op kroop vond de zadelpasser dat Marie links achteraan niet helemaal correct liep. Alsnog wel even opgekropen en ook gedraafd voor het eerst sinds mijn val (en dat zonder mijn lesgeefster)! *\o/* Maar zijn opmerking baarde me natuurlijk wel zorgen. Heb Marie daarna nog eens los gelaten in de piste en gefilmd. Ik zie er niet echt iets aan buiten dat ze wat lui is omdat ze natuurlijk wel al had gewerkt. Maar als er mensen met een goed oog eens willen kijken en hun objectieve mening willen geven stuur me dan zeker een pb, dan stuur ik het filmpje zo even door. Ik heb het filmpje ook naar 2 dierenarts-vriendinnen gestuurd, de ene zegt dat ze wat stijf is maar niet mank en de andere vind dan wel weer dat ze mooi netjes en actief loopt en zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken. Haar benen zijn ook nergens dik of warm. Nu had ik zo graag trots op mezelf (en Marie) willen zijn dat we samen zonder onze lesgeefster hebben kunnen rijden, maar nu kan ik er totaal niet van genieten -O- Ik maak me daar zo ongelofelijk snel zorgen over.

Maar ze heeft wel een lekker koppie.
Afbeelding
Afbeelding

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:09

Wat ziet ze er goed uit zo Calipso! En nee Timmie staat niet in de opfok. Bewust niet. Helaas is deze kudde ook niet erg volwassen in gedrag :o de jongste is Timmie met zijn 3,5 Daarna komt een ruin van 15, een merrie van 17 (maar kapot), een ruin van 24 en twee oude haflingerdames waarvan 1 goed kapot.
Voorheen liepen hier nog een ruin van 14 en de leider ruin van 12 bij, die hielden het geklier wel in toom. De ruin van 15 loopt de boel te verstieren, vorig jaar speelde hij veel met Timmie, maar nu ontregelt hij de boel. De ruin van 24 is de 'leider' maar die doet eigenlijk niks, alleen als hij er zelf iets bij wint en dat is, zeker op de grote wei, niet echt vaak het geval dus die hanteert het laissez faire beleid...
Gister ook bijzonder; Timmie staat op het tussenstukje te eten en klier staat aan de andere kant van de draad te wachten tot hij klaar is. De kudde loopt een heel eind verderop in de wei, op het gemak.
Tim mag de wei weer in (en wil da ook graag), en vervolgens rennen ze samen richtinig kudde, gewoon, met oortjes gezellig enzo. Vlak bij de kudde drijft de klier Tim met zijn lijf de andere kant op, zijn oren blijven op stand gezellig. En hapt ineens naar Tim als Tim achter de kudde langs wil grazen. Dus duidelijke taal is het niet, en ik begrijp dat Tim het dus ook niet snapt.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:54

Het is hier rustig, misschien is iedereen op vakantie :p Hopelijk alles goed met iedereen!

Timmie wat onrust in de kudde, vervelend altijd! Hopelijk trekt het binnenkort bij. Ik vind het regelmatig ook moeilijk om het gedrag van sommige paarden te begrijpen....

Leuk dat je weer iets met Rudi hebt kunnen doen, ik vind in de regen werken niet zo'n probleem :) Zolang het maar niet te hard waait en niet te heet is.

Lekker bezig met Dije, hij ziet er gaaf uit :j Hoe lang ben jij?

Balen dat jullie zo blokkeerden tijdens de les Vientje! Maar wel goed om daar in een les doorheen te kunnen werken inderdaad :) Ik heb met mijn instructrice ook vaak gesprekken voor/tijdens/na het rijden over mijn doelstellingen etc. Heel fijn dat zij zich goed kan aanpassen aan mijn wensen :D

Heerlijk dat Bjelle zo braaf is! Leuk om samen met je dochter bezig te kunnen zijn :D

Goed begin babootje!

CL fijn dat je er weer op hebt gereden *\o/* Oh van die vage net-niks dingen vind ik ook altijd zo lastig...

Ik heb zondag een lesje dubbele lange lijnen gehad, vind dat zelf heel lastig en wordt daar heel ongemakkelijk van :p Maar Koda deed het heel goed!
Afbeelding

Maandag gereden maar ging niet echt fijn, ach hoort er soms ook bij. Gister had hij vrij en vandaag weer geoefend met de trailer, al een stuk relaxter dan vorige keer. Hij was nu in zijn nieuwsgierige/onderzoekende modus en bleef zelf denken ipv gewoon maar doen wat ik vraag. Ik hoop binnenkort de trailer weer te huren en naar het bos te rijden :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:03

Ik heb het zelf super druk gehad, dus hier wat onder de radar geweest.
Nu eens even bijlezen en zelf ook nog een leuke update :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:31

Mrs_Midnight schreef:
Timmie was gisteravond uit de kunst knap. We zijn verhuisd naar de grote wei, en ik was aan het puzzelen over waar we dan het beste kunnen longeren en hoeveel priokpaaltjes iok dan ongeveer nodig zou hebben om dat stukje even af te zetten. Ik dacht, Tim kan best even meepuzzelen, dus hem meegenomen om het weiland rond te lopen. Ik dacht onderweg dat ik hem misschien best even op verschillende plekken een rondje kon laten lopen om te kijken hoeveel ruimte we daadwerkelijk nodig hebben en hoe hij per plek reageert. Nou. Hij laat zich gewoon braaf longeren <3 Nog niet harder laten lopen dan draf, hij was best moe ook al, maar hij heeft maar 1 keertje geprobeerd of hij ervandoor kon (en dat kon dus niet) en daarna was hij steenbraaf!

Ah zo flink! Ik moet hier ook altijd behelpen. Thuis geen plaats voor een bak en bij mijn vriend op stal willen ze er geen wei voor opgeven _O- Snap ik, zij rijden niet en ik heb niks te zeggen :+
Dus hier ook altijd prikpaaltjes (of geen paaltjes ook wel eens) in de wei, is tot nu toe altijd goed gegaan! Ben er wel achter gekomen dat het toch ook ontzettend veel voordelen heeft, zo'n rijbak. Maar dat volgt onderaan in de update nog wel.
Heb jij ook draad door de prikpaaltjes dan? Echt een cirkel afgemaakt zeg maar?
Dat heb ik nl nog niet geprobeerd.

Zie je volgende updates nu, fijn dat je gevonden hebt wat er scheelde

s1993;
Wat goed van hem op de trailer! En goed van jou dat je zijn spanning evengoed opmerkt. Blauw staat hem ook mooi zeg :~ Ben je niet bang dat hij gaat profiteren van dat stilstaan wanneer hij spanning opbouwt? Heb altijd het idee dat ik daar erg op moet letten want Duke zou dat dus 100% doen.
Lekker op neckrope gereden lees ik, zaaalig! Ik heb het 1 keer geprobeerd, was geen succes haha

Berdien;
Die gaat inderdaad nog wel de hoogte in denk ik zo! Blijft echt een knapperd hé.
Pubert die nog steeds? Ik hoop dat ik het hier toch wel gehad heb nu :=

Phuddle;
Hopelijk snel weer alles oké!

CalipsoLover;
Is zo dubbel dan hé.. je bent blij dat ze het goed doet en baalt dat je het zelf niet kunt doen. Veel beterschap met je rug en troost je aan het feit dat ze in goede handen is! Echt wel je rust pakken hoor

Splinter;
wat naar van je oude paardje, inderdaad nog jong! Sterkte
Limara ziet er netjes uit, helemaal ontspannen op die laatste foto haha :)

Vientje;
aahhh dat filmpje, super gaaf! Niks puppy meer aan zo! Gefeliciteerd met jullie winstpunt!
Oeps, te vroeg gejuicht zie ik := Toch nog een beetje puber puppy O:)

Sizzle;
Oeps haha ik moest wel lachen met hoe je het schreef. Geeft wel vertrouwen hé!
Toen ik Dexter 2 weken had deden we ons eerste buitenritje, kwam gelijk de vuilniskar langs in een smalle straat. Dexter die bleef ook gewoon sjokken, wist gelijk weer waarom ik hem gekocht had.
Lekker spikkelbillen heeft ze!

Babootje;
welkom! Mooi paard heb je !!

Fransje;
Dat is wel heel beleefd van Joya :) Alsof ze het al jaren doet

Malenka;
Goed van Roos!

Utopia;
Goed bezig met Dije en leuke foto van jullie samen <3

Noisy;
Terug de draad opgepakt, super!
---
Ik hoop dat ik iedereen gehad heb, sorry als ik iemand over het hoofd heb gezien!

Van mij wel een hele leuke update :#
Duke is ondertussen weer helemaal beter, ben blij dat ik ze naar huis heb gehaald want hij heeft geen last meer gehad van zijn been. Ik ben dan ook na een week of 3 wat serieuzer met hem aan de slag gegaan :)

Met een vriendin afgesproken om bij haar thuis in de bak te gaan rijden. Deels om hem te laten wennen aan nieuwe omgevingen en deels om hem van Dexter weg te hebben (want: drama queen).
Voor de eerste dag (2 weken geleden) had ik gepland hem gewoon daar in de bak los te laten en zijn ding te laten doen, hopen dat hij de boel niet afbreekt. En dat ging eigenlijk verbazend goed. Hij ging even helemaal uit zijn plaat maar toen ik de bak in kwam zocht hij me op en was hij ook echt heel gefocust. Hij volgde me op lichaamstaal, ho en achteruit deed hij perfect en was véél minder afgeleid dan thuis. Heb hem daar nog 'gelongeerd' en zelfs nog opgestapt! Helemaal trots was ik, zo op een nieuwe locatie! Dit was pas zijn tweede keer weg van stal/huis en de eerste keer was naar de dierenarts om te castreren, 2 jaar geleden.
Er was toen veel van dit

Afbeelding

Afbeelding

Maar dit ging ook top!
Afbeelding

De week erna zijn we weer geweest, eigenlijk vooral hetzelfde gedaan en zelf voor het eerst gedraafd onder zadel! Hele korte stukjes want ik ben een grote softie maar hij deed het over het algemeen super flink!

Afbeelding

Afbeelding

Nog 1 blooper want ik was niet aan het opletten :+

Afbeelding

Dat was dus vorige week. En zaterdag kwam een mede-bokker hier op bezoek en die heeft ons ons eerste lesje gegeven *\o/*
Ik heb leren longeren, eindelijk :+ En ze heeft me er ook nog op gegooid.
Eerste keer los gedraafd en eigenlijk geen tijd gekregen om na te denken en te piekeren, Duke was top en ik glunderde :D
Na een half uurtje wel bekaf hahaha

Afbeelding

Maar als die vetjes er af moeten ga ik echt wat meer moeten doorzetten. En de dierenarts heeft gezegd dat hij dringend moet afvallen oepsie :o
Hier dus op korte tijd veel gedaan en heel trots yayyyy!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:36

Wat is Duke leuk!

Goed gedaan zo samen. :)

Ik ben nu niet actief omdat ik even geen vervoer heb. Ik kan dus niet naar mijn paarden toe. :( Maar dat komt als het goed is begin volgende week weer goed.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:14

ik ga vanmiddag even n lange bijleespost doen :D

Granoek! Wat fijn dat Duke het zo goed doet!!!! <3

Hier niet veel te melden, vorige week ruzie gehad met Gentle (lees: hij vond iets moeilijk, wisselde om de pas (supervet natuurlijk want we zijn met het wisselen bezig!) maar daarbij gaf hij dus ook wat bokken en de combi wisselen/bokken was voor mijn rug dus ietsjes minder) ;(

Nu loop ik dus al ruim n week weer rond met gigantische rugpijn, heb ik afgelopen zondag toch maar een nieuwe brace besteld en loop nu dus daarmee rond...

Gaat gelukkig nu elke dag wat beter maar voorlopig moet ik dus wel opletten en voorzichtig zijn! Heb sowieso n slechte rug (dubbele nekhernia gehad, dubbele rughernia gehad en dat wat ik nu heb lijkt wel heel veel op wat ik dus toen had!) maar deze pijn heb ik serieus al in geen jaren meer gehad |(

Dus mn thuis instructrice heeft Gentle afgelopen maandag en dinsdag gereden en men, wat is hij gaaf <3
Afbeelding
De buitenbaan was nieuw voor hem maar zoals ik van Gentle gewend ben keek hij nergens van op of om <3

Ga vandaag wel even proberen er zelf weer op te stappen want wil weten of mn brace het toelaat... zo ja, dan ga ik voorlopig rijden met mn brace om :)

Word dus voor mij ook geen koeien clinic op 29 augustus, dat laat ik toch maar aan mn man over want mijn rug heeft me wel echt duidelijk gemaakt dat ik rare/snelle bewegingen niet meer kan handelen :n

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:30

Ben, helaas, niet op vakantie maar heb het te druk om uitgebreid te reageren.
Het is kwartaalafsluiting en vakantietijd dus erg druk op het werk.
Daarnaast gaat het gewone leven ook weer aardig door.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:57

Vientje, hoe gaat het nu? Het is altijd lastig als het ineens even niet meer wil. Denk je lekker te kunnen rijden, gaat mevrouw net doen alsof ze net zadelmak is. Het hoort erbij en is ook niet erg. Gewoon weer even een paar stapjes terug en dan zul je zien dat je straks weer grote stappen maakt. Komt goed!

Babootje, knappe kerel zeg!

s1993, lange lijnen/dubbele lijnen is ook lastig en je raakt ontzettend snel in de knoop :j Ik zit ook altijd te knoeien met die wirwar aan lijnen. Links, rechts, over m'n schouder, overal hangen ze in de weg :')

Granoek, respect voor je bijleespost _/-\o_
Wat fijn dat Duke op een andere locatie veel meer gefocust is, kun je tenminste lekker meters maken. Wat weer goed voor zijn lijn is :D

PL, wat balen van je rug zeg. Ik hoop dat de brace helpt. Gentle ziet er super uit +:)+

Hier zijn we even in de vakantie/klus modus.
Ik heb vanaf deze week lekker 3 weken vrij. We gaan niet weg, vanwege de Covid-19 en alle regels in het buitenland heb ik daar geen zin in. Dus we doen lekker dagjes uit in eigen land. Deze week eerst thuis even een paar klusjes afmaken die steeds maar vooruitgeschoven worden en dan zien we het wel. Lekker chillen met de billen :z
Met Rudi gaat het ook goed. Ik ga deze week beginnen met in de bak te rijden. Het sturen gaat steeds beter dus ik denk dat het wel zal gaan. Eerst nog even aan de lijn en dan los.
Vanaf 1 september gaat hij even een maandje uit logeren bij Wendy van Osch. Ik kan een hoop zelf maar ik vind het toch wel erg prettig als er een begin gemaakt is aan de oefeningen zoals spin, stop en rollback. Dan maken we gelijk een goede start. Ik krijg dan ook 2x per week les dus dan groeien we mooi samen door

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:27

Wat leuk dat Koda de les goed deed, ondanks dat jij het minder leuk vind :+

Wat goed dat het bevalt met Duke thuis en hij geen last meer gehad heeft van zijn been! Wat loopt hij ook netjes. Soms is het even goed om niet na te denken. :D Doe zo verder! Het ziet er alvast hartstikke leuk uit.

Lastig Malenka

PL :(:) Veel beterschap. Ik ken je gevoel, ik had de afgelopen weken ook zoveel pijn door mijn val. Ben ook rugpatiënt (Scoliose, vaak ontstoken gewrichten daardoor en bekkeninstabiliteit) Het is ontzettend vervelend. Wel weer een prachtige foto van jou en Gentle <3 Luister vooral naar je lichaam zou ik zeggen, verwen jezelf even!

Hier gisteren weer les gehad met Marie. En neen hoor, helemaal geen onregelmatig paard :+ Heb een filmpje gemaakt en naar meerdere personen/een dierenarts doorgestuurd en niemand kan wat zien. Dus mijn slecht gevoel is gelukkig gesust en ik ga maar op zoek naar een nieuwe zadelpasser denk ik := Stond er gisteren nog iemand te kijken naast de piste en gaf een compliment over haar mooie draf :') Eerst heeft mijn lesgeefster Marie goed doorgereden dus ze was al wat moe toen ik er op kroop. Eerst was ik niet van plan om veel te doen met haar, maar mijn lesgeefster heeft me er echt impulsief opgezet en gezegd dat ik maar even moest tanden bijten. En ja hoor, dat had ik even nodig. Want wat een geweldig paard is het <3 Ze is zo onwijs braaf en ze voelt echt heel fijn aan. We moeten beide nog beter leren ontspannen en ik moet ook terug wat meer durven.

Zoals ik al zei was ze al gereden door mijn lesgeefster, dus was ze al wat moe waardoor ze soms een beetje stil valt en balans zoekt. Ik moet vooral ook nog leren overtuigd te zijn, en haar dan ook niet laten stil vallen. Maar ik ben wel ontzettend trots <3

Afbeelding
Nog even de vliegenkap getest, ziet ze er heel blij uit _O-

Afbeelding
Marie gaat nu weer even op rust, twijfel nog of ik ze 2 weken of meteen terug een maand met rust laat. Ze heeft een klein zweertje op haar lip, daarom was ze waarschijnlijk ook de laatste keren zo vervelend op haar bit. Weet niet van wat het komt, maar vermoed of toch van haar bit, of van een plant. Want twee andere paarden die de weide naast haar staan hadden het onlangs ook gehad en nog 2 andere paarden hadden plots een verschrikkelijk verbrande neus. Maar kan niks vinden op de weide. Iemand dit al eens gehad?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:59

Wat een leukerd Babootje, hij sjouwt er lekker over inderdaad! Ook heel braaf zo met de eerste keer zadel op. Hij lijkt heel groot zo, hoe groot is hij?

Goede stappen vooruit zo Calipsolover, wat leuk! Terecht gewoon trots op jullie beiden zijn hoor *\o/* Knappe Marie, ze droogt echt mooi op :j Ik kan me voorstellen dat je even goed schrikt bij zo'n opmerking van de zadelmaker, zou ik ook doen...gewoon in de gaten houden, gekke pasjes zijn niet ondenkbaar bij een jong paard met nog weinig balans. Idd, wanneer het erger wordt of een patroon wordt kun je altijd nog verder laten kijken. Zo te lezen moet je je vooralsnog nog niet zorgen maken :(:)

Dat is inderdaad wat raar gedrag richting Tim van dat paard, snap dat hij dat niet snapt. Hoe goed is het andere paard gesocialiseerd? Een goede leider is echt onmisbaar in een groep, klinkt alsof dat hier nu wat mist.

Dubbele lijnen is idd lastig! Maar fijn dat Koda dat zo goed oppakt :)

Granoek, wat een mega bijleespost _/-\o_ En wat kan hij sjouwen zo zeg, voor zo'n zwaar paard heeft hij mooi veel actie in de benen! En zulke goede stappen vooruit, wat een opeenvolging van mijlpalen zo *\o/* Die blooper is een heerlijke timing qua foto :D

Sterkte met je rug PL :(:) Gentle is echt stoer zo!!

Succes met de drukte Fransje!

Hier is de dip nog groter geworden, dinsdag bij les thuis was Pinda echt helemaal van het padje. Bang voor de hand, bang voor het been, een bol spanning, stuurloos...met zijn tweeën waren we aardig in de stress. Zo sneu, met alle goede bedoelingen van alle kanten is les zaterdag toch echt voorbij haar grenzen gegaan :(:) Voel me onwijs schuldig, ik heb echt niet goed genoeg aangevoeld hoe geblokkeerd ze was en ook niet genoeg naar instructrice gecommuniceerd waar onze grenzen nu liggen- en Pinda is daar nu de dupe van -O- Beste smak leergeld dit nu...

Instructrice thuis is de rust zelf en heeft ons er goed mee geholpen, is zelf nog op Pinda gestapt om vanuit haar rust paardje weer wat meer vertrouwen te kunnen geven zonder dat mijn stress er nog bij kwam kijken. Dat maakte al veel verschil gelukkig, maar dit gaat even flink herstelwerk vergen. Arme muppet ;( :(:) Vanavond komt ze weer om ons te helpen, en wanneer de rust en het vertrouwen weer wat terug zijn binnenkort denk ik dat Pinda ook even een paar weken vrij gaat krijgen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:48

Vind t zo sneu voor jullie Vientje maar jullie komen er wel doorheen! Vind jullie n leuk team en soms gaat t gewoon even niet zo als we graag zouden willen.

Ik sta niet op de foto ;) dat is onze staleigenaresse/instructrice :D

Nou.... hier komt straks de da voor Gentle |(
Instructrice stapt toen straks op werkt m in stap los, draaft aan en BAM! ramkreupel |(

Maandag niets, dinsdag niets, gister was zijn standaard vrije dag en vandaag dit!

Niets warm of dik, smid was op stal (en is er tot 5u) dus die erbij gehaald en hij heeft alles nagekeken maar niets kunnen vinden... raadsel dus wat t nou weer is maar da is gebeld en die komt tussen 3 en 5u langs.

Blegh! Voel me nu echt even heel depri