Koda vindt echt zijn plekje zo te zien, top! En ook supergoed bezig met rijden, dat zijn leuke berichten

Knappe brave Dije, topper! Wat een hals heeft hij al

Wat sneu van Tim, dat hij zo lastig in de groep staat

Heel goed dat Rudi na een tijdje rust weer zo makkelijk op te pakken is! Dat is echt heel fijn

Zwangerschapsgymnastiek

Na de ups zitten wij weer even in een down helaas. Van de week weer wat puberspatjes die ik redelijk opgelost kreeg. Maar gisteren bij les bij andere juf op locatie was het een drama, Pinda gedroeg zich wel netjes maar sloot zich finaal voor me af. Het was net of ik een ander paard van stal gehaald had, een afgeragd bejaard betonnen manegepaard bijvoorbeeld... Geen hulp kwam meer door, ze voelde als een giraffe-plank. Het deed me heel erg denken aan de "freeze" die ze heeft als de druk te hoog wordt (bijv. bij het ophalen uit de opfok, toen liet ze zich zelfs vallen met laden omdat de stress van uit de groep halen te hoog werd. Kan dus vrij extreem zijn bij haar en moet ik echt voor oppassen, is heel sneu

Juf had echt zoiets van "Kan ze dit nou nog niet??" over de simpelste dingen als voorwaarts op beendruk- waar ze met wat ze zag op dat moment gelijk in had. Dus dat was een redelijke afgang voor mij want voelde echt alsof ik mijn paard aan het verprutsen ben en we alleen maar achteruit gaan ipv vooruit

Maar goed, toen ik aangaf hoe het voelde (en dat dit niet Pinda is zoals ik haar normaal heb om mee te werken) snapte ze wel wat er aan de hand was, we blokkeren beiden gewoon totaal wanneer de druk op de een of andere manier te hoog wordt. En blijkbaar is les op locatie iets waarbij dat gebeurt, iig bij mij

Met een hoop basiswerk werd het uiteindelijk iets wat enigszins op werken met je paard lijkt, maar goed naar les gaan heeft op deze manier natuurlijk totaal geen zin. Voelt echt alsof ik mensen hun tijd verdoe en voor Pinda en mijn plezier in het werk doet het ook niks goeds, dus wie weet beter om voorlopig thuis te blijven. Of juist wel vaker gaan, dat weggaan met de trailer met meer regelmaat wordt zodat het normaal voor ons wordt...
Dus tja, 3 stappen vooruit gegaan en nu weer even een aantal terug. Dinsdag maar met andere juf thuis overleggen wat te doen, die staat wat dichterbij ons dus kan misschien wat meer inzicht brengen. Vanavond iig maar lekker met Pinda aan de wandel buiten, fijn samen wat doen waar we blij van worden ipv al dat mentale moeten steeds