Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:01

Wat heftig Moniek! Krijg je dan wel nazorg als je zo iets meemaakt?

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:14

Gefeliciteerd lovecortana!
Spannend Monique *D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:30

Leonie, ja dat krijg je zeker alleen liep het nu wat raar... De ambulance en brandweer waren aanwezig en wij als eerste van de NS ter plaatste ( op de machinist en conducteur van de trein na dan ) wij komen dan voor de opvang van de machinist en conducteur als daar nog niemand voor is... Dan voor eventuele evacuatie van de reizigers, dat was in dit geval niet nodig omdat de wachtdienst ( die komt voor de opvang van het ter plaatste zijnde NS personeel ) de trein naar het eerst volgende station heeft gereden zodat de reizigers niet over een slootje heen hoefde te kruipen waar een ladder overheen was gelegd... Dit zorgde bij ons ( mij en 2 andere collega's ) wel voor hilarische momenten ... Wij moesten er namelijk wel overheen door een weiland en heel toevallig over het terrein van een paardenbedrijf ..
Maar daardoor was er voor ons geen opvang gelijk... De machinist en de conducteur gaan voor alles op dat moment en dat is logisch ... Wij hebben zondag ( gister ) opvang gekregen.. Dat is wel heel goed geregeld bij de NS.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:38

Gelukkig maar. Lijkt mij echt enorm heftig om mee te maken

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:22

nou zeker!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:29

Leonie .. Ik moet zeggen dat het ( voor nu ) mee valt , weet natuurlijk niet of het een volgende keer harder binnenkomt . Ik ben vooral blij dat we er voor de machinist en conducteur konden zijn .

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:09

Wat naar Moniek! lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:09

Ulysses, het is ook naar het went nooit, maar het is ( helaas ) wel een deel van mijn werk.. En echt er is weleens gebeurd dat er 5 op een dag zijn ;( door heel Nederland )

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:28

Gister weer gelest op Hurricane, ging weer super goed dus waren waarschijnlijk toch gewoon de lentekriebels inderdaad :D

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:21

Even een vraagje voor de Whey gebruikers hebben jullie al veel verschil gemerkt?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:54

Ik ben al een tijdje niet meer heel actief geweest op bokt maar wil toch weer proberen mee te kletsen!

Monique...wat een goed resultaat op de horsefood competitie!! Succes alvast op de finaledag! Sterkte met de nare ervaring van de week.

Lisa.....fijn dat hurricane nu weer braaf was, hoor meer mensen erover dat de paarden af en oe fris zijn.

Babootje....Wat een fijn debuut, ze zagen er prachtig uit!!

Polo...Gelukkig doet hi dat steigeren niet onder het zadel maar alleen in zijn vrije tijd.

Lovecortana.....Gefeliciteerd met de punten!!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:07

Bedankt voor het antwoord Ulyesses

Wat naar Moniek dat je dat soort dingen tegen komt in je werk Kan me voorstellen dat je daar even goed beroerd van bent

Wil je alvast veel succes wensen met de finale moniek +:)+

Gefeliciteerd met de punten Lovercortona

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:12

Bedankt allemaal :D

Hudson gaat erg fijn op het moment, ook de finale gaan we zien als een trainingsrondje.. We gaan zonder verwachtingen heen ;)
Ik dacht zaterdag in galop kijken wat hij doet als ik m'n binnenbrengt aanleg na het afwenden .. Hij ging zo hup opzij.. De knapperd , vandaag weer even meegepakt.. Hij vind het leuk even spelen onder al dat " serieuze gedoe " hahaha hij wordt echt steeds leuker en sterker.
Zal vragen of er zondag gefilmd wordt door m'n vriendin die mee gaat om me te helpen :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:05

Wat heftig moniek! Lijkt me echt aangrijpend...

Fijn dat alle paardjes zo goed gaan!

Ik ben ook rustig wat meer aan het doen. Volte openen en sluiten, wat slangevoltes etc, meer schakelen :). Hoe meer hij moet doen hoe makkelijker hij is.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:21

moniek21 schreef:
Ulysses, het is ook naar het went nooit, maar het is ( helaas ) wel een deel van mijn werk.. En echt er is weleens gebeurd dat er 5 op een dag zijn ;( door heel Nederland )

Wel fijn dat jullie er voor elkaar kunnen zijn.

Hummer is vandaag voor het eerst alleen mee geweest naar het bos. Ik heb helaas wat een rot week. Door dit heerlijke ritje mijn koppie weer lekker leeg. Hij was hartstikke braaf! Hij blijft mij een beetje verbazen hoe hij vooruit gaat in alles!
https://www.youtube.com/watch?v=TGlpJ6nJCBs

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:18

dresjoepie schreef:
Nog eens een vraagje aan de gebruikers van het whey proteine

Hoe doen jullie het met het geven van het poeder als ze weer op het gras gaan ?

Bij ons is de wei in de winter dicht Deze gaat dan april/mei weer open Kun je het dan gwn blijven voeren? of beter even stoppen zolang er nog vol gras op staat?

Alvast bedankt :)

In het jonge gras zit al veel in, dus denk best even stoppen dan! Daarna kan je nog zien of het toch weer nodig is. Ik geef dat zelf ook maar een tijdje en dan stoppen, omdat het anders teveel wordt.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:20

Moniek, dat moet vreselijk zijn. Zeker voor de machinist elke keer. Die vraagt daar echt niet om. Snap de mensen niet die zo'n dingen doen...

Moniek ik ga je trouwens even een pb'tje sturen met een vraag :o

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:46

Vandaag was de dag , de finale van de horsefood competitie :D
Het was 2 uur en 20 min rijden .. Hudson had veel spanning helaas en dat was te merken met rijden .
Hij was er heet en wordt daardoor wat krabbelig is draf ;) , maar man wat heb ik daar een complete paarden gezien zeg pfff.. Hudson was echt een puppy vergeleken bij die dieren ( wat ik overigens wel het normale postuur vind voor een bijna 4 jarige ;) )
We hadden evengoed 70,5% weet nog niet waar we geëindigd zijn maar geen laatste :D
Het is gefilmd :D het kijkt wel een beetje rot omdat ze een beetje raar gefilmd heeft ;)
https://youtu.be/SeJ1FmurAFU

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:11

Knap gereden! Gefeliciteerd! Ziet er netjes uit in het filmpje.
Die paarden bij jou in de baan zijn idd ook al flink, mijne is ook echt nog niet zo hoor...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:14

Dank je Lisa :) ... Nou en daar liepen er nog veel meer van rond ;) .. Die vos bij mij in de baan is overegens van J van Uytert ;) .. Die heeft me nog wel geholpen het baantje binnen te komen ;) Hudson durfde niet hahaha hij pakte hem even vast en hup naar binnen :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:15

Super netjes. Knap hoor. Mijne is wel een Mega Buffel al. Alleen kwa rijden nog heel groen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:18

Dank je Fokfanaat, ik hoop dat Hudson ook nog wat cm groeit in de hoogte en de breedte ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij was wel weer superbraaf op vreemd terrein.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:36

Aha die vos ziet er ook gaaf uit ja *D Loopt ook al helemaal opgericht. Is dat geen hengst die zijn vaak ook wel wat flinker.

Die van jou ziet er idd al goed uit fokfanaat!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:13

Ziet er goed uit moniek Die spanning is ook niet zo heel gek in zo een baan Je hebt keurig gereden!

Heeft die vos nu een martingaal aan? Of zie ik het verkeerd?