Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:16

Gefeliciteerd met je aanwinst Nathe. En veel plezier en geluk er mee !

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:42

Gefeliciteerd !!

ik heb mijn zoektocht stil gelegd, stalling opgezegd, even jaartje geen paarden in mijn leven.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:44

oei dat is een drastische beslissing?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:58

De paarden die boven subtop gaan zullen in prijs niet veel lager zijn nee. Maar de betere basis paarden die 5 jaar geleden nog 12 kosten brengen dat echt niet op. De echte talenten brengen hun geld wel op, maar niet meer zo absurd als 5 jaar terug.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:15

Sundral schreef:
nathe schreef:
Wel tof dat je Fairlane dan echt hebt kunnen verkopen aan iemand die er echt verder mee gaat! Dan kan je haar zelfs blijven opvolgen?

En vindt je echt "kwaliteit" voor 12000 euro? Ik hoor tegenwoordig allemaal prijzen van >15000... nu ben ik zelf niet opzoek in die prijscategorie dus heb er werkelijk geen idee van :)

Voor 12 duizend euro krijg je in elk geval geen 2e of 3e bezichtigingshengst ;).

Iid maar dat zei marion71 en dat zou ze moeten weten want jullie vroegen al aardig wat voor een merrie die niet zadelmak was.

Vind persoonlijk budget wel laag van fairlylane gezien haar eisen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:18

Van harte nathe

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:28

nathe schreef:
oei dat is een drastische beslissing?

Dat klopt idd, ben der helemaal 'klaar' mee. in 6 jaar tijd 3 paarden verloren... durf en wil niet meer opnieuw beginnen.
Mis Vulcano ( mijn vorige paardje ) en niet 'de paarden'

Wie weet of een een jaar of iets wat er op me pad komt. maar voor nu niet meer.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:30

nathe schreef:
Wel tof dat je Fairlane dan echt hebt kunnen verkopen aan iemand die er echt verder mee gaat! Dan kan je haar zelfs blijven opvolgen?

En vindt je echt "kwaliteit" voor 12000 euro? Ik hoor tegenwoordig allemaal prijzen van >15000... nu ben ik zelf niet opzoek in die prijscategorie dus heb er werkelijk geen idee van :)

Voor 12 duizend euro krijg je in elk geval geen 2e of 3e bezichtigingshengst ;).[/quote]

Iid maar dat zei marion71 en dat zou ze moeten weten want jullie vroegen al aardig wat voor een merrie die niet zadelmak was.

Vind persoonlijk budget wel laag van fairlylane gezien haar eisen.[/quote]

Ja dat was ook gericht aan marion71. Vroegen wij aardig wat voor een merrie of bedoel je marion?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:40

DA heeft gebeld.
Oc's geen bezwaar maar het lijkt alsof er een een chipje in het hoefgewricht zit.......
hij kijkt morgen nog even en ook in combinatie met het rapport en belt me dan begin van de middag terug.....

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:43

Dat is dan minder Adin. Ben benieuwd wat hij er morgen van zegt als hij met het rapport heeft gekeken.

Wel weer een domper dus.

Tja amigootje, daar kan ik me wel wat bij voorstellen :(:)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:45

Marion71 vroeg behoorlijk wat geld voor merrie die ze uiteindelijk niet wilde verkopen omdat ze nog meer waard zou zijn.

Kijk ik had geen budget mijn 1e advertentie vermelde ik een prijs.
Kreeg veel reacties teveel en elke 3 jarige was ineens 10000 euro waard....werd er verdrietig van.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:46

Oh jee wat zonde Adin... hopelijk morgen nog goed nieuws maar ik zou me er in het kader van zelfbehoud ook niet meer op verheugen...

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:49

Wat fijn Nathe! Eindelijk gelukt, gefeliciteerd!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:53

Oh Nathe, helemaal vergeten, gefeliciteerd!

Dit is wel een domper maar wie weet ziet hij het verkeerd. Hij was nog niet overtuigd hoor dus er is nog een kansje.

Da's volgrns mij ook niet operabel dus dat maakt het extra lastig.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:03

@ Nathe: Gefeliciteerd! Super zeg dat je een leuk paard hebt gevonden.

@Adin: Idd een domper. Maar weer afwachten tot morgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:08

@Nathe: geweldig, gefeliciteerd en heel veel plezier en succes met je nieuwe aanwinst :j *\o/*

@Amigootje: heel verdrietig en ook heel mooi... ik mis mijn paardje en niet de paarden... Misschien idd even geen paarden :(:) :(:)

@Adin: dat is idd wel even een domper, maar eerst maar weer even afwachten, wie weet is het toch niks.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:09

Gefeliciteerd, Nathe *\o/*

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:14

@Nathe: Gefeliciteerd met je (bijna) nieuwe aanwinst en heel veel succes en plezier :)
@Amigootje: Wat schattig en eerlijk van je: als je gewoon je paard mist is het misschien beter om ff geen paard te kopen totdat je de nieuwe klik tegenkomt. Of ga je over een tijdje de paarden weer missen!
@Adin: dat zou wel eens een domper kunnen worden maar eerst ff afwachten wat je DA zegt! In ieder geval weer een dag langer spanning :(

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:31

NATHE!! JOEHOEE *\o/*
Gefeliciteerd zeg!
Helemaal geweldig!

@adin, Laten we het beste hopen!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:45

@Tita: niet netjes en nogal aanvallend. Waarom? Komt bij mij nogal gefrustreerd over. Je hebt het paard irl nooit gezien. Ga je mij of het paard nu afbranden en het slaat nog nergens op ook. Je opmerking komt vanuit het niks uit de lucht vallen. Kwaliteit is kwaliteit of een paard zadelmak is of niet. Wat dacht je dat een 2e bezichtingshengt op de SelectSale zadelmak is? Ga me ook verder niet verdedigen. Ik weet wat ik op stal heb staan, jij niet. Ik ben aan jou geen verklaring of toelichting schuldig. En daar laat ik het bij.

@Torius: dat is mij idd ook opgevallen. Scheelt mij vaak een hoop typewerk.

@Ingetje: jammer, je bent de TS en 132 pagina's verder heb je nog niet gevonden wat je zocht. Wel fijn dat je paard weer goedloopt. Goed genoeg om je zoektocht te staken of niet?

@Adin: phoe wat een tegenvaller. Wel heel vreemd dat de andere da dat dan helemaal over het hoofd heeft gezien. Toch maar hopen dat je da het niet goed heeft gezien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:03

Niet aanvallen maar jij zou moeten weten dat een bezichtigingshengst duurder is.

12000 is veel geld voor leuk paard maar een eyecather en potentie daarvoor is hard zoeken

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:26

Waarop ik dat baseer is, zoals ik ook eerder schreef, op de lijsten met verkoopprijzen van bijv. de SelectSale. Vorig jaar zaten er een heel stel van rond de 9 tussen. Dat zullen niet de allerbesten zijn, maar wel heel goede paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 01:37

Torius16 schreef:
Hadden wij het vanmiddag nog over, veel mensen denken dat nu de markt op z'n gat ligt, men aan een goedkoper paard kan komen met veel kwaliteit.
Die ervaring delen wij helaas niet. Wat goed is blijft duur, wat slecht is, is aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Daarbij is het doel ook verschillend wat mensen willen en de tijd die ze daar over willen doen.
Niks ten nadele van iemand, maar dit topic gaat meer over de onderkant van de markt (prijs, kwaliteit etc.)
Helaas kun je geen Mercedes rijden voor de prijs van een Fiat. Dat was zo, Dat is zo, Dat blijft zo.
Overigens vind ik het een beetje apart dat mensen hier zo spastisch doen over: maar een paard dat koliek heeft gehad...etc.
Dat kan elk (goed) paard krijgen en heeft vaak niks met paard uit te staan maar meer met de voeding en verzorging....
@Marion71 merk dat wij veel dingen gemeen hebben, zal wel met ervaring te maken hebben hahahahaha!
@Nathe: heel veel plezier, succes én wijsheid toegewenst....!

Wat wel een beetje een probleem is, is dat een groot deel van de kopersgroep niet eens een goed paard herkent. Wat ze meestal wel kennen is het merk dekje en bandages wat er om geknoopt is, maar dat zegt natuurlijk zelden iets over het paard. Zeker in de groep jongere paarden weten mensen helemaal niet eens waar ze naar moeten kijken en dat een goed paard misschien iets anders is dan eentje die met de staart op zijn rug de baan door stuitert. Er staat een enorme groep gewone paarden te koop en ook een flinke groep net daarboven, maar dan ben je al boven het budget van dit topic. Dit zijn wel vaak de jonge paarden die ogenschijnlijk nog niet zo apart zijn onder het zadel, maar wel heel degelijk zijn opgeleid waardoor je er als gemiddelde ruiter voorlopig wel even mee voort kan. Mijn paard is ook voor te weinig verkocht, maar heeft wel een hele leuke baas gekregen en ooit komt er misschien de kwaliteit uit die erin zit, we zullen het zien. Om eerlijk te zijn ben ik ook blij dat hij niet voor het dubbele naar iemand is gegaan met ook het dubbele aan pretenties maar de helft aan geduld.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:24

Ik ben ook van mening dat je binnen 12.000 euro niet kan voldoen aan het wensen lijstje van fairlylane.
De goede jonge paarden leveren tegenwoordig toch wat meer op, zeker als deze zich net presenteren onder het zadel..
Ook ik zeg dat de markt zeker niet is ingestort.

Ben het eens met het bovenstaande dat veel mensen een goed paard niet herkennen.

@ adin: Ik hoop dat het goed voor je uit gaat pakken

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:09

Ik hoop het ook. Hoop dat hij ook echt snel belt en me duidelijkheid kan geven!