slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:02

symphatico schreef:
Sorry hoor maar ik heb mijn E-pony verloren (en nee hem door z,n hoofd laten schieten,doe toch normaal je gunt een mens toch ook niet kogel door z,n kop) zoja, kan diegene beter in het criminele circuit gaan zitten verkassen daar schieten ze mekaar door de hens.

What goes around comes around..........

Als je van die kwetsende uitspraken doet, zoals ook nu weer, kun je tegengas verwachten!!!

Als je daar niet tegen kunt, moet je een andere hobby zoeken en niet zulke posts plaatsen Boos! Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:29

symphatico schreef:
Mijn E-pony heeft hele nacht moeten vechten tegen koliekaanval ik ben hiervoor zelfs mijn bed voor uit gegaan en hele nacht bij m,n pony gezeten en DA laten komen

Echt waar joh? Ben je daarvoor zelfs je bed uit gekomen? Was het echt niet teveel moeite dan?
Rolleyes

Je kunt ook best even normaal praten hoor, de wereld is niet tegen je (tenzij je ze zelf tegen je op zet met vervelende praatjes, ja, dan wel). Vervelend voor je dat je je X verloren bent, maar een beetje respect tonen jegens andermans mening zou ook geen kwaad kunnen. En goed Nederlands typen ook niet...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:45

Ffortuna schreef:
symphatico schreef:
Mijn E-pony heeft hele nacht moeten vechten tegen koliekaanval ik ben hiervoor zelfs mijn bed voor uit gegaan en hele nacht bij m,n pony gezeten en DA laten komen

Echt waar joh? Ben je daarvoor zelfs je bed uit gekomen? Was het echt niet teveel moeite dan?
Rolleyes

Je kunt ook best even normaal praten hoor, de wereld is niet tegen je (tenzij je ze zelf tegen je op zet met vervelende praatjes, ja, dan wel). Vervelend voor je dat je je schoonmoeder verloren bent, maar een beetje respect tonen jegens andermans mening zou ook geen kwaad kunnen. En goed Nederlands typen ook niet...

dat zinnetje wat jij gequote hebt staat mij ook tegen Clown
ik heb samen met een vriendin 3 nachten buiten in de wei gelopen ,gezeten ,gelegen naast mijn pony van in de 40 jr Knipoog
3 dagen/nachten en toen vond ik het genoeg Ach gut en is hij naar het slachthuis vervoerd!
een toch nog snelle dood had hij wel verdiend na 28 jaar trouwe dienst Ja

voor mij is het heel normaal dat wanneer mijn dier ziek is ,daar de hele nacht[en] bij te zitten!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:11

@symphatico: maar nou de hamvraag, als je zo staat te schreeuwen over criminelen: ben je vegetarisch?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:27

Ja, ik ben vegetarisch..
En bij deze wil ik dan toch maar mijn oprechte excuses voor mijn toon bieden, ik heb mezelf wat te ver laten gaan wat absoluut niet zo de bedoeling was geweest.

Mijn excuses mensen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:00

symphatico schreef:
Sorry hoor maar ik heb mijn E-pony verloren (en nee hem door z,n hoofd laten schieten,doe toch normaal je gunt een mens toch ook niet kogel door z,n kop) zoja, kan diegene beter in het criminele circuit gaan zitten verkassen daar schieten ze mekaar door de hens.

Even nadenken....

"Hé wat i.."
"KNAL"
*leegte*

Weg.
In minder dan een seconde.
Geen pijn geleden.
Geen tijd om na te denken.
Geen tijd om angst te hebben.
Voordat je nog maar beseft dat er iets gaat gebeuren, ben ik weg.

Dus ja, als ik de kans had en ik moest gaan, dan schiet me maar een kogel door de kop. Dan ben ik er het snelst van af (wel goed mikken hé Haha! ) . Ziet er alleen wat luguber uit voor mijn medestanders, maar om wie zijn geluk draait het hier eigenlijk? Ik wil zo pijnloos en snel mogelijk weg zijn, en een kogel is pijnloos en snel.

Het is trouwens nog al eens gezegd en ik zeg het je nogmaals, gezien je ongelofelijk afkeer tegen het schot. Hoe weet je zo zeker dat een paard geen doodsangsten uitstaat bij inslapen? Je paard wordt verlamd, een vluchtdier. Zijn enige kans om te overleven is wegvluchten, en plotseling wordt hij slap, valt hij op de grond en kan niets meer. Hoe kan je zeker zijn dat een paard dat zo schijnbaar rustig op de grond ligt vanbinnen geen doodsangsten uitschreeuwt, maar gewoon de kracht is ontnomen om te reageren?(op enkele na, die nog zwaar doorvechten tegen het spuitje).

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:01

wou nog even een link geven Clown
is welliswaar in duits maar gaat om in laten slapen
t61 is middel wat veel problemen veroorzaakt ,de verhalen van dat niet goed ging met inslapen komen vaak door dit middel
op deze link staat de naam en werkstof van middel wat beter is met inslapen
mocht iemand voor inslapen kiezen ipv slachten dan dit even onthouden
http://www.pferde-euthanasie.de/Euthana ... den109.pdf

eh las ergens terug over ophalen door verzekering en zelf niet meegaan

advies ,geef paard zelf af en vertrouw de ophaler nooit 100% ermee tenzij het je eigen familie is

indragen van niet eten in paspoort is niet effectief ,pass word weggegooid en wie leest dan?
ook 20 plus paarden worden verwerkt tot vlees

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:07

dan nog stukje voorlichting over bolzenschuss (hoe heet dat in nederland het schot??)
deze schot is niet dodelijk maar binnen een seconde is je paard bliksemsnel verlamd (verdoofd)omdat door hersens heen gaat
vandaar dat men direct de halsslagader doorsnijd binnen 60 seconden omdat na die tijd de verdoving ,verlamming weg kan vallen
dus bij doorsnijden halsslagader treed tijdstip dood in

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:30

Sorry hoor Tina, maar bij een schot door het hoofd waarbij het centrale zenuwstelsel wordt uitgeschakeld, kan er echtniks meer herstellen, hoor. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met allerlei indianenverhalen op te hangen over wat er allemaal kán gebeuren. Je kunt zo honderd sites noemen waar de meest afschuwelijke verhalen staan, die direct voor waarheid worden aangenomen. Laat ieder zijn eigen keuze maken, uit het oogpunt van het welzijn en de conditie op dat moment van het paard. Neem je beslissing samen met je DA of op basis van je eigen intuïtie, maar niet op basis van allerlei wild-west-verhalen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:35

chevax schreef:
Sorry hoor Tina, maar bij een schot door het hoofd waarbij het centrale zenuwstelsel wordt uitgeschakeld, kan er echtniks meer herstellen, hoor. Ik denk dat iedereen eens moet stoppen met allerlei indianenverhalen op te hangen over wat er allemaal kán gebeuren. Je kunt zo honderd sites noemen waar de meest afschuwelijke verhalen staan, die direct voor waarheid worden aangenomen. Laat ieder zijn eigen keuze maken, uit het oogpunt van het welzijn en de conditie op dat moment van het paard. Neem je beslissing samen met je DA of op basis van je eigen intuïtie, maar niet op basis van allerlei wild-west-verhalen.

Alweer een dikke AMEN voor Chevax..

@symphatico STOP FEELING SORRY FOR YOURSELF AND GET OVER IT. Meer heb ike r niet op te zeggen.

@ Alle andere penny trutjes in ons midde, Grow up voor je wat te zegge heb in topics waar je geen klote vanaf weet, Voor je een beetje rond gaat lope schreeuwen en mensen DIEP maar dan oko echt DIEP raakt, en vervolgens gaat lope mekkere dat je een poedersuiker naar je kop gestuurd krijgt.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:06

ik bedoel ook zeker niet dat paard of welk dier ervan herstelt
dat lijkt me ook niet de bedoeling Clown
maar dat er dus 60 seconden verdoving is en dus niet door schot gedood is zoals meeste denken Knipoog
de doodsoorzaak komt door uitsnijden ,lees bloedtoevoer hart afgesloten ,halsslagader

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:07

Klopt ook, de organen stoppen dan pas met werken. Mààr het zenuwstelsel is voor die tijd wel uitgeschakeld. En imo zal het paard van die laatste organenstuipen dus niets meer meekrijgen. Dus laten we zeggen dat voor mji zijn 'ziel' al weg is bij het eerste schot, alleen het lichaam heeft een beetje vertraging Lachen .

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:10

tina schreef:
ik bedoel ook zeker niet dat paard of welk dier ervan herstelt
dat lijkt me ook niet de bedoeling Clown
maar dat er dus 60 seconden verdoving is en dus niet door schot gedood is zoals meeste denken Knipoog
de doodsoorzaak komt door uitsnijden ,lees bloedtoevoer hart afgesloten ,halsslagader

Erm, de hersenen zijn toch wel dusdanig belangrijk voor een paard dat je kan stellen dat het dier 'hersendood' is nadat hij een pin door z'n hersenen heeft gekregen. Ik geloof niet dat mensen of dieren die hersendood zijn nog iets voelen of meekrijgen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:13

daarom heb je ook de verhalen over slachten Knipoog

een schot die bv niet goed gezet word en overnieuw moet worden gedaan ,gevolg paniekerig dier wat half verlammd op de grond ligt
en sommige zijn dan niet netjes en zetten dan de snee erin zonder 2e schot

moet wel kantmerken dat dit meer voor landen zolas waar ik woon en erom heen is
hoor het minder in nederland

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:15

Een schot verkeerd zetten klinkt mij als een verhaal, niet meer en niet minder. Dan zou dat wel een hele beroerde slachter zijn. Ik geloof niet zo in die verhalen, je hoort ze wel maar niemand was erbij.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 12:23

Jus_dOrange schreef:
Een schot verkeerd zetten klinkt mij als een verhaal, niet meer en niet minder. Dan zou dat wel een hele beroerde slachter zijn. Ik geloof niet zo in die verhalen, je hoort ze wel maar niemand was erbij.

ik denk dat dit meer voorkomt in landen waar dieren slachten lopende band werk is zoals in Italie.
daar zijn ook die filmpjes van waar ze tussen ijzeren kleppen staan en dan doorglijden naar een volgende plek waar de volgende handeling plaatsvind
maar als jij je paard in Ned laat slachten is mijn ervaring dat dat aan de hand vastgehouden gebeurt,en dat het paard dan niet angstig is omdat het niet zoals in Italie bv in een smalle ruimte los staat en flink kan bewegen.

je kan Ned niet vergelijken met die slachthuizen.

in Ned zie je ook taferelen met het vervoer niet,omdat hier veel meer controle is!

en ik geef mijn paard gerust mee met de verz,ik vertrouw hun daarin en je mag mee als je dat wilt
mij hebben ze toen ook gevraagt of ik erbij wilde zijn.
heb je daar geen vertrouwen in dan moet je meegaan tot ze de deur inlopen.
je hoeft je paard niet tot het eind binnen te begeleiden als je dat niet wilt.

van onze shetlanders die alle 3 tegen en in de 40 jr geworden zijn heb ik de tanden gekregen
ik heb ze tot de deur gebracht en een lieve man nam ze over en later op de dag kon ik terug komen om de tanden op te halen[ of staat als je dat wilt]

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:20

nederland heeft betere dierenbeschermingswetten maar dat betekend niet dat er hier niks gebeurt Knipoog en altijd alles feilloos gaat
tenslotte staan wij niet elke dag op onze neus erbij toch?

zo word ook wel eens een overbeladen vrachtwagen hier weggehaald met paarden erin van de weg

en italiaanse vrachtwagen(s) staat iedere jaar geparkeerd bij de zuidlaardermarkt bv

dat wil ook niet zeggen dat alles bij slachthuizen altijd goed gaat
tenslotte is iedereen die er werkt menselijk en mensen staat er nou een keer om bekend wel eens een foutje te maken Clown

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:23

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:30

waar ik wel nieuwsgierig naar was en ik hoop dat deze vraag mag stellen aan degen die hun paard verloren hebben en gekozen voor de slachtoptie
,hoe deed je dat met medicijnen op laast?? ,want de meeste medicijnen mogen niet voor vlees bv pijnstillers
heb je de wachtijden gewacht of niks gezegd bv

edit typos Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:45

tina schreef:
waar ik wel nieuwsgierig naar was en ik hoop dat deze vraag mag stellen aan degen die hun paard verloren hebben en gekozen voor de slachtoptie
,hoe deed je dat met medicijnen op laast?? ,want de meeste medicijnen mogen niet voor vlees bv pijnstillers

edit typos Clown

ik hoef daar niks over te zeggen ,het is bij mij door de DA geregelt.
en de paarden die met de verz meegingen hadden geen medicijnen meer gehad en de oude shet had spierverslapper en ik dacht pijnstiller ,maar deze is wel voor consumptie gegaan
lekker oud lapje Knipoog 40+

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:03

symphatico schreef:

Mijn E-pony heeft hele nacht moeten vechten tegen koliekaanval ik ben hiervoor zelfs mijn bed voor uit gegaan en hele nacht bij m,n pony gezeten en DA laten komen (maar ja wat DA zij ik heb niet de middelen bij me die er nu voor nodig zijn) dus op naar de kliniek, en reken maar dat ik de beste arts ter beschikking kreeg voor of er nog wat te redden viel, maar nee nadat ze foto's hadden gemaakt was het al zo ver ik kon kiezen of pijn laten lijden, of af laten schieten, of een spuitje? Nou wat denk je zelf ik heb natuurlijk voor het spuitje gekozen en niet een maar 2 eerst in alle rust en stilte liefdevol afscheid nog genomen.

En dan heb ik mijn liefdevolle schoonmoeder die op 45 jarige leeftijd op 8 mei 2007 overleed aan ''Alvleesklier Kanker'' (noemen jullie dat ik nooit zoiets dierbaars met vreselijke rot ziekte heb verloren, ga toch verkassen jullie weten niet wat in mij afspeeld).

En voor alle duidelijkheid ik ben geen ''penny'' girl, hadden jullie wel gewild he nou not duzz!

Kijk voortaan naar jezelf voordat je over andermans gaat lopen discusieëren Doei, doei

zelfs; Ben je dan te lui om voor een dierbare je bed uit te gaan? Ik slaap voor mijn part een week in de stal om mijn pony te redden, als er nog een goeie kans is dat het gaat lukken.

*Is op tilt geslagen Bloos*

Jippe was mijn verzorgfries. Hij kreeg koliek, niet zomaar een aanval. Hij lag op z'n rug van de pijn, op naar Utrecht. Daar is hij geopereerd en zijn darmen lagen gewoon uitelkaar! Toen is ie ingeslapen in de narcose. Ik ben er 1 maand ziek van geweest en toen ging het beter. Nee, dat is geen paardenliefde inderdaad.

Dus jij hebt in alle rust liefdevol afscheid genomen? Ik niet, dacht je dat? Ik heb Remco geknuffeld en gedaan, in tranen afscheid genomen en weggelopen. En dan zeg jij dat ik niet van mijn paard hou? Ik hou nog steeds van 'm! En omdat ik zo veel van mijn paard hou, hebben wij voor de slager gekozen! Ik heb nog een pluk van zijn staart, die ligt naast me. Nu ook, zo is ie er toch nog bij. Je weet niet wat je allemaal uitkraamt, je kwetst iedereen die voor de slager heeft gekozen en een dierbare heeft verloren! Je weet niet wat je allemaal uitkraamt met dat pennygeklets van je.

En nee, wij verkassen niet.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:11

tina schreef:

edit typos Clown

Remco had pretnisolon. Op de verpakking stond ook 2 weken voor de slacht, de dierenarts heeft 'm nog gekeurd of het goed was.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:12

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:14

Is geen naar filmpje hoor! Volgens mij gemaakt op een Bokt-meeting? Of is dat weer een ander filmpje? Nou ja, leuk is het natuurlijk niet maar het gaat vriendelijk en snel.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:15

Okay, ik ga ff kijken maar hou mijn cursor op het kruisje Vork.

edit;; heb 'm meteen weggeklikt Bloos