Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 19:49

Yaiko was vandaag niet mee op training dus we zijn samen op stap geweest. Kon ik mijn hoofd ook even leeg maken.
Een aantal mensen die we tegen kwamen vonden hem prachtig. De meerderheid vroeg of ze konden passeren terwijl hij zo dicht tegen mijn been loopt dat hij me net niet opzij duwt. (Dat moeten ze. Ze moeten contact houden met ons been zodat ze altijd op ons gericht zijn.) :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy ziet er nog steeds geweldig uit. Hij was zich wel aan het moeien met hoeveel hooi ze moesten krijgen. _O-

Muga

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:53

Ik snap die mensen wel. Mijn hond is al meerdere malen gegrepen door een mechelaar die in eerste instantie ook bij de baas liep maar tijdens het passeren toch onze kant op dook.

Sindsdien een hond met trauma voor mechelaars terwijk het baasje het zo leuk vindt.

Wat fijn dat joy het goed doet en sky ook aan het landen is. Hopelijk vindt sam hem ook snel leuk. Gaan ze over 2 weken in 1 kudde of de veulens samen naar de wei?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 20:04

Mja het pad was ruim zat. Ze had ook geen hond bij trouwens. :) Hij is ook vrijwel constant naar mij aan het kijken dus je ziet ook wel dat hij echt wel afgericht is aan de manier waarop hij langs me loopt. Zodra ik stop gaat hij ook zitten zonder dat ik een commando moet geven dus ben stil gestaan zodat hij ging zitten.

Yaiko is op die paar keer nu al meerdere keren aangevallen door klein grut. (Maltezers, beagle, een jack Russel). Ik ga vanaf nu ook vragen of het veilig is om te passeren denk ik… Lijkt me stiekem ook wel een beetje grappig. :))

Ze gaan voor nu met hun twee de weide op. Zodat Sky kan wennen aan Joy en steun heeft als ze naar de grote weide gaan waar ze wel in een (kleine) kudde komen als alles goed gaat. Heb voor nu ook beslist dat ik Vigo niet bij Sky wil zo lang hij niet volledig op krachten is. :o dat spijt me erg voor N maar Vigo is erg opdringerig en daar is Sky niet sterk genoeg voor nu. Nu denk ik ook niet dat dat echt een issue zal zijn. N kan Vigo in principe gewoon inscharen bij een van de andere paarden gezien hij ruin is. Als Joy geruind zou worden zou ik hem iig niet op een opfok zetten als ik thuis een kleine kudde had lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 02:41

Afbeelding
Frosty Sky. :+

Morgen nog eens fatsoenlijke foto’s maken. Vandaag de hele dag op oefenwedstrijd geweest met mijn man en Arras. ‘S morgens genoeg hooi in de netten dat ze nog ruim over hadden toen ik binnen haalde.

Frosty ben ik wel moeten gaan halen. Mijnheer lag te dutten. >;)

Rêve heeft de waterbak buiten verdingest ergens tussen 7 en 23:30 (om 19:00 was alles nog oké.) dus weet morgen weer wat doen. :+ :roll:

Denk dat het sowieso tijd is om de automatische drinkbakken dicht te zetten. Hoop alleen dat Sky dat ook snapt gezien hij buiten nog steeds niet uit de bakken drinkt. (Met de groeten van Rêve heeft hij een nieuwe plas in de paddock. :roll:)

Hij begint langzaam aan wat vlees te krijgen. Niet meer op geblazen in die buik en het knokige is een fractie ‘zachter’, hij rent, rolt en speelt nu ook dus hij bouwt ook spieren op natuurlijk. Je ziet ook die zachte ronding in het halsje ipv ingevallen… zijn vacht golft niet meer maar ligt mooi plat waar ie geen zand heeft hangen. :+ Dat soort kleine veranderingen die toch er op wijzen dat hij aan het aanvullen is. Eigenaresse heeft hem gisteren ook vitamines gegeven (flesje van de DA die hij eens per week krijgt tijdelijk.) Dat samen met onbeperkt hooi en seniores priores doet veel. Ik mix nu ook een klein beetje grasbrok er bij (laat ik mee weken met de slobber.). Dan eet hij de slobber beter. Alleen zijn mest blijft wisselvallig.. :\

Hij krijgt al psyllium (in overleg met de eigenaresse ) maar dit zijn korrels… heb van paard natuurlijk de psyllium onderweg. (Eveneens in overleg)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 10:25

Je kan bij pit en pit ook aan psyllium geraken. Zowel de vezels als de zaden. Ik gebruik altijd de zaden omdat mijn paarden die goed eten in hun voer. Met de vezels lieten ze het voer staan.

Ik heb altijd een voorraad. Je hebt de bruine zaden en zwarte. Zwarte zijn kleiner maar ook duurder. Werking is gewoon hetzelfde. je kan ze in 2,5 kg verpakkingen aanschaffen. Nog nooit van psylllium korrels gehoord.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 19:12

Mister Joy wilde vandaag wel even poseren. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:20

Dat poseren deed hij precies toch niet met zijn volle goesting. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:23

Knapperd! Wat kent hij toch veel uitdrukkingen in zijn blik.

En wat heeft Reve toch mooi symmetrische sokken gecreëerd <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 19:39

petraaken schreef:
Dat poseren deed hij precies toch niet met zijn volle goesting. :+

Ik had mijn vinger omhoog steken a la ‘nee staan blijven’ want eigenlijk wilde hij komen knuffelen. _O- _O-

Het mooie is dat als ze naar de weide gaan er meer foto’s van mijn stiefvader komen. Professionele dus. :D die woont nl. naast de weide.

Ik had met mijn man gewisseld voor de fysio en toen ik thuis kwam had hij de stallen al gedaan en water gegeven :+:
Als hij alleen al water gegeven had was ik al blij geweest gezien ik in water in het donker moet geven. Voor de stallen heb ik licht.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:12

Ach, dat is nog eens leuke verrassing geweest.

Denk dat deze koude nu ook je gewrichten geen goed doen.

KmbrlyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:44

Ik ben er vrij zeker van dat ik Joy van veraf hebt gespot :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:53

Ooo hij is echt een perfect barbiepaard <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:13

Joy staat er mooi genoeg op. Hij moet nog even oefenen voordat hij de mare stare goed onder de knie heeft. Hier is een echte merrie-eigenaar nog niet van onder de indruk. Sterker nog, hij kijkt best lief.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:24

Mooie aansprekende Joy en lieve fijne man die goed voor je zorgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 21:28

Mijn neurologe heeft gemaild dat er op verschillende gewrichten ontstekingen te zien zijn maar niet op welke en het verslag is voor mij pas vrijdag beschikbaar. :x :x :x *sigh*

dat er ontstekingen zijn wist ik, daar had ik geen scan voor nodig. Wáár ze zijn is wat ik wilde weten. :roll:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:14

Fijn is dat, halve informatie. En dan ook nog de helft die je al wist.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:23

Daar heb je dus weinig aan. Jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 22:48

Maflinger_S schreef:
Fijn is dat, halve informatie. En dan ook nog de helft die je al wist.

Heb haar terug gemaild of ik het verslag kan krijgen. Dat ergert haar misschien maar goed ze is mijn dokter niet mijn vriendin. Toen ik daar was wilde ík alleen beelden van mijn handen… Ik wil weten hoe het daarmee zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 23:30

Is er iemand die mijn verslag wil helpen vertalen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 19:30

Zo, N is op de hoogte, komende zondag gaan we Joy halen. Ze was een beetje opgelucht denk ik eigenlijk. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:32

Goed zeg!
En jij ook een beetje opgelucht zeker?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 19:41

ja heel erg. :j Keek er heel erg tegen op. Ze heeft hem super verzorgd maar dit is voor mij gewoon op elk gebied handiger. :o

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:14

Wat fijn!! En dan zondag samen de wei op? Heerlijk de paardjes in eigen handen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 20:27

Ze gaan dan inderdaad samen op weide. :j

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:53

Fijn dat het geregeld is