Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:15

ruitje schreef:
Dilan93 schreef:
Voor nu is het plan de verkoop rond te maken en dan een poos de opfok in :)

En in de toekomst hoop ik er endurance mee te kunnen starten. Lagere klasse hoor, heb geen ambitie voor klasse 3 of 4 :)

Leuk! Ben erg benieuwd naar beeldmateriaal straks!

Zal zeker wat foto's plaatsen binnenkort :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:55

Gini schreef:
Kiwiaa schreef:
Ik ben het nu inderdaad ook gewoon om met PRE's te rijden, die zijn toch een stukje sensibeler (of nouja, ik zal niet veralgemen, degene die ik reed waren sensibeler :p ) vandaar ook dat ik bij deze opstapte, dacht aan draf. Er gebeurde niks. Huh :+

Maar kan je dat verwachten van een paard waar je voor de allereerste keer op gaat zitten? Als een paard het niet is, is het hem niet, maar ergens moet je toch ook de tijd nemen om een team te worden en op elkaar afgestemd te raken.
Als je op eender welk paard gaat zitten, aan draf denkt en het dier gaat in draf, dan zou paardrijden een poepiesimpele sport zijn die iedereen dan zou beoefenen. :D

Haha je hebt zeker gelijk, maar met andere paarden ging het veel vlotter. Nu had ik echt béen en dan een tik nodig om hem in draf te krijgen en dat is zo anders dan ik gewoon ben! Ik reed ook zonder sporen en snapte niet zo goed waarom ze me een zweep gaven. Op zich heb je zeker een punt maar ja, het is een giga stap voor mij en ik was echt efkes van mijn melk. Stom ik weet het.

MyWishMax

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:58

Oke, dat is wel echt andere uiterste bijna ja :')

Huidige merrie was ook traag aan been met proefrijden. Maar hengstig en ze liet wel merken dat ze snel kon reageren. Heb ook proefgereden op 1 die niet beter ging reageren en daar geloofde ik minder in het fijner of feller aan hulpen maken.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:03

Wat wedstrijden betreft, ik heb de mijne in niveau nul (B) gestart en was regelmatig eerste, maar ik heb wel een knap zwart paard. Ik vond zelf dat het allemaal wat moeilijk was en meneer deed het ook duidelijk tegen zijn zin, daarom ook nooit hoger gestart. Maar denk wel dat uiterlijk wel meespeelt, vond zelf de punten namelijk niet altijd geheel terecht haha. Ik vind het zelf erg leuk om een doel te hebben en alles zo goed mogelijk te krijgen en vind het dan ook fijn om naar een wedstrijd toe te werken. Als ik dat niet heb dan word ik wat slordiger met mijn figuren en mis ik de motivatie wat. Maar zo is iedereen daar anders in natuurlijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:32

Kiwiaa schreef:
Gini schreef:
Maar kan je dat verwachten van een paard waar je voor de allereerste keer op gaat zitten? Als een paard het niet is, is het hem niet, maar ergens moet je toch ook de tijd nemen om een team te worden en op elkaar afgestemd te raken.
Als je op eender welk paard gaat zitten, aan draf denkt en het dier gaat in draf, dan zou paardrijden een poepiesimpele sport zijn die iedereen dan zou beoefenen. :D

Haha je hebt zeker gelijk, maar met andere paarden ging het veel vlotter. Nu had ik echt béen en dan een tik nodig om hem in draf te krijgen en dat is zo anders dan ik gewoon ben! Ik reed ook zonder sporen en snapte niet zo goed waarom ze me een zweep gaven. Op zich heb je zeker een punt maar ja, het is een giga stap voor mij en ik was echt efkes van mijn melk. Stom ik weet het.

Ach ja, kijk, een paard is natuurlijk niet niks. Ik vind het dus zeker niet stom dat je wacht tot de echte klik. En als dat dan een ietwat sensibeler paard is, dan is dat zo. Zovele mensen, zovele wensen. :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:05

Leuk plaatje helpt wel. Moet ie daarna niet als n krant lopen natuurlijk.

Mijn pony is een plaatje om te zien , mooi halsje, goede bewegingen. Heeft vaak t voordeel van de twijfel, omdat het er makkelijker uitziet als t is.

Pony van een kennis is niet zo knap, zo-n dun nekje en die moet er echr hard aan rijden, om beetje leuk te scoren.

Mijn Freiberger merrie heeft ook n mooie zelfhouding en is fijn in de aanleuning. Mooi stil. Super stap, goede galop en simpele draf. Die scoort hoog, al leg ik t in de middendraf af tegen de dressuurgefokte toppers. Maar die heeft niet iedereen.

Ben van mening dat correct rijden altijd beloond moet worden , maar n mooi beeld is toch makkelijker.

Lina_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:09

Hoor dat heel veel mensen nu een paard kopen, een instructice die ik ken verkoopt ook paarden en ze heeft nog nooit zo goed gelopen en zulke mooie bedragen gekregen. Ik heb al een leuke pony dus is niet nodig om opzoek te gaan, een fijne stalling is wel lastiger in de omgeving hier haha.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:56

Lina_horse schreef:
Hoor dat heel veel mensen nu een paard kopen, een instructice die ik ken verkoopt ook paarden en ze heeft nog nooit zo goed gelopen en zulke mooie bedragen gekregen. Ik heb al een leuke pony dus is niet nodig om opzoek te gaan, een fijne stalling is wel lastiger in de omgeving hier haha.

:Y) joh!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:20

Afbeelding
Zaterdag eerste oefencross gelopen

Brenda66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:37

Mijn zoektocht is volbracht. Ik had zelf niet z’n heel groot wensenlijstje en de klik moest er zijn. Nou die was er en de rest van de eisen ook, behalve de stokmaat. Maar goed hij groeit nog dus dat komt vast ook goed. En de klik vond ik belangrijker en wilde hem daarvoor niet laten staan. Meet Santo <3

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:41

Brenda66 schreef:
Mijn zoektocht is volbracht. Ik had zelf niet z’n heel groot wensenlijstje en de klik moest er zijn. Nou die was er en de rest van de eisen ook, behalve de stokmaat. Maar goed hij groeit nog dus dat komt vast ook goed. En de klik vond ik belangrijker en wilde hem daarvoor niet laten staan. Meet Santo <3

[ [url=m/ZzAlk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd!! Ik hoop dat die van mij ook nog 5cm gaat groeien.. ook een beetje kleiner dan ik wilde

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:46

Brenda, gefeliciteerd met je knapperd!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:47

eSje leuk joh, gaat goed!!

Wat een knapperd brenda <3 gefeliciteerd!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:59

Brenda66 schreef:

Wat een knapperd <3 veel geluk met hem!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:01

Brenda66 schreef:

Wat een knapperd, veel plezier met hem <3
Hoe oud is hij?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:14

@brenda66
Zooo wat een knapperd!!!! Gefeliciteerd *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:15

esje01: Wat leuk! :D

Brenda66: Wat een prachtig dier! <3

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:16

Brenda66 schreef:

Wat een leuk aansprekend paard!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:18

Aansprekend en lief paard, zeg!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:45

Gefeliciteerd Brenda, gaaf dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:28

Die is heel leuk Brenda!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 06:34

Wat een knapperd is Santo

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 06:57

Knapperd! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:01

Wat een leuk dier Brenda! Gefeliciteerd! Wat is de stokmaat?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:51

Mooi paard, Brenda!