Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:23

En hoe lang duurt het dan, tot ze aan dat geluid gewend zijn? Ze leren snel (dat er verder geen consequenties aan zitten)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:29

Ik denk dat de wolf schtikt van de toeter en hersteld. De bange honden, schrikken en schieten in paniek. Als er iets de wolf nog meer zal triggeren dan bange honden dan is dat wel paniek honden. Afgezien idd van het feit dat er mogelijk ruiters in de buurt zijn. Als men beseft waarom dsn krijg je misschien wel hulp.
Ik zou sowieso 112 bellen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:36

Wolven wennen uiteindelijk overal aan als er verder geen consequenties aan zitten dus uiteindelijk zal niks ze tegenhouden (behalve dat wat niet genoemd mag worden). In een land als Nederland zullen ze ook wel moeten als ze hier willen blijven.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:02

Eng hoor dierenfan!!
En toch ook heel alarmerend dat je honden meteen zo bang waren, terwijl ze de wolf niet kennen als diersoort.

Zo’n grote toeter op gaspatroon is misschien een goed idee idd. Denk alleen in ons geval dat mijn hond daar ook van in z’n broek poept. En aangezien je je eigen hond dan aan de lijn bij je hebt, goed vasthouden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:07

Hannanas schreef:
Eng hoor dierenfan!!
En toch ook heel alarmerend dat je honden meteen zo bang waren, terwijl ze de wolf niet kennen als diersoort.

Zo’n grote toeter op gaspatroon is misschien een goed idee idd. Denk alleen in ons geval dat mijn hond daar ook van in z’n broek poept. En aangezien je je eigen hond dan aan de lijn bij je hebt, goed vasthouden.

Gelukkig niet mijn persoonlijk verhaal wat ik hierboven deelde ;)

Mijn honden heb ik altijd aan heupgordel die zitten dubbel verzekerd vast haha. Maar dan nog geen ruimte over voor zo'n toeter. Ik blijf zelf weg uit wolven gebied zoveel als mogelijk is. Gelukkig hier geen noodzaak om in wolf gebied te komen voor prachtige wandelingen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:42

Tegenwoordig kun je wolven welhaast overal waar een beetje natuur is tegenkomen.... dat is het griezelige

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:53

Babootje schreef:
Tegenwoordig kun je wolven welhaast overal waar een beetje natuur is tegenkomen.... dat is het griezelige

Absoluut maar op het eiland hier is natuur wat er is overwegend open gebieden vol vogels. Er is nu 1 wolf hier langs geweest in april vorig jaar en verder gelukkig geen. Hier komen er niet veel. Daarnaast het stukje bos wat hier is heb ik vanmorgen gelopen. 1 uur gelopen en tientallen teken rijker... Mij zien ze er voorlopig niet meer haha ik blijf wel op minder teek en eolf aantrekkelijk gebied voorlopig

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:58

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:52

Afbeelding

Zo fijn om dit in je wolf werend hekwerk aan te treffen.... Alles moet maar wijken en lijden voor de wolf.
Je zal zo verstrikt in stroomdraad dood moeten gaan... De reden waarom vele dieren houders dit soort netten niet willen gebruiken. Straks ook de jonge reetjes er weer in...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:54

Verschrikkelijk...

Ja alle dieren moeten wijken voor de wolf.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:09

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:27

FrNo schreef:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... -overtuigd

Die laatste zin
'Omdat het vaak honden zijn die wolven dood bijten' 8)7

Bij mij staat er 'Omdat het vaak honden zijn die schapen dood bijten' ;)

Weten niet zeker of het om een wolf gaat maar weten wel dat ze een vrouwtjeswolf hebben gezien >;)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 23:57

irmaz schreef:
FrNo schreef:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... -overtuigd

Die laatste zin
'Omdat het vaak honden zijn die wolven dood bijten' 8)7

Bij mij staat er 'Omdat het vaak honden zijn die schapen dood bijten' ;)

Weten niet zeker of het om een wolf gaat maar weten wel dat ze een vrouwtjeswolf hebben gezien >;)

Ja, klopt. 8)7
Ik kan het nu niet meer aanpassen.
(deden honden dat maar, wolven dood bijten)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:44

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:34

joepie.....

ja dat paartje heeft weer 6 jongen, de eerdere jongen moeten wel steeds verder trekken...fijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:45

Inwoners van Velp maken zich ook zorgen.

“Als een wolf zich inmiddels over de wildrasters van Nationaal Park Veluwezoom, aan de randen van de bebouwde kom laat zien, wat dan..? Moeten we ons zorgen maken voor onze huisdieren, kippen, katten en konijnen…?”

Ik zou me inderdaad ook zorgen maken voor mn huisdieren.
Wel erg hoor dat je in dat kleine stukje natuur dat NL nog heeft inmiddels gegijzeld wordt door de Wolf.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:42

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 06:23

Het gaat vanaf nu gewoon heel rap. Er is geen wild populatie om op peil te houden. Het wild wordt gewoon compleet op gegeten. Ook wild komen ze gemakkelijk tegen net als vee hier in NL met de kleine gebieden. Wat ze dus met schapen doen, pakken om te pakken geloof ik gerust dat in de natuur hier ook gebeurd. Gewoon omdat het kan. Niet zo extreem als bij vee in de weide maar wel meer dan nodig is.

Ik las ook dat de grazende kuddes vergezeld gaan worden door kudde bewakingshonden. Nu eerst nog aangelijnd, daarna los en passanten moeten dan sowieso 25 meter afstand blijven houden..... Hoe lang gaat het duren eerdat de eerste hond vermoord gaat worden? Die bewakingshonden gaan echt niet leren wat een passerende hond is en wat een wolf. Ze bewaken gewoon en klaar.

Ik vraag me echt af waar dit alles heen moet gaan

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:48

Het is idd geen houdbare situatie en er zal pas ingegrepen worden als het al heel ver is gekomen.
Wat is de weg terug dan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:23

Mac schreef:
Het is idd geen houdbare situatie en er zal pas ingegrepen worden als het al heel ver is gekomen.
Wat is de weg terug dan?

Af schieten en bejagen. Net als de vos. Uitroeien lukt niet maar de populatie goed schuw krijgen en sterk verkleinen wel. Dan wel in samenwerking met de landen om ons heen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:16

dierenfan schreef:
Mac schreef:
Wat is de weg terug dan?

Af schieten en bejagen. Net als de vos. Uitroeien lukt niet maar de populatie goed schuw krijgen en sterk verkleinen wel. Dan wel in samenwerking met de landen om ons heen

In de negentiende eeuw lukte uitroeien wel degelijk. Maar toen was er nog geen Europese Unie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:42

Idd ! En iedere man ouder dan 15 moest meedoen, anders gevangenis ! Ze zijn moeilijk te bejagen als er geen sneeuw ligt omdat ze heel slim zijn

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:35

Mist schreef:
Idd ! En iedere man ouder dan 15 moest meedoen, anders gevangenis ! Ze zijn moeilijk te bejagen als er geen sneeuw ligt omdat ze heel slim zijn

Als de wil er maar is dan kun je de wolf heel effectief uit roeien. In de negentiende eeuw lukte het met de beperkte middelen die er in die tijd waren. Tegenwoordig zou je ze makkelijk op kunnen sporen doormiddel van drones met warmte camera. Als het er echt op aan zou komen dan is de wolf machteloos tegenover de mens.

Of dat wenselijk is dat is een compleet andere discussie. De huidige Europese politiek vindt van niet.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:58

Wolven bejagen moet met de moderne technieken idd niet zo heel moeilijk zijn.

Maar ik bedoelde meer: tegen de tijd dat er wordt ingegrepen zijn prooidierenbestanden gedecimeerd en staan er overal torenhoge hekken rond de weilanden. Dat kun je nog maar heel moeilijk terugdraaien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:23

Mac schreef:
Wolven bejagen moet met de moderne technieken idd niet zo heel moeilijk zijn.

Maar ik bedoelde meer: tegen de tijd dat er wordt ingegrepen zijn prooidierenbestanden gedecimeerd en staan er overal torenhoge hekken rond de weilanden. Dat kun je nog maar heel moeilijk terugdraaien.

Als alle natuurlijke prooidieren op zijn dan gaan de natuurclubs zoals gebruikelijk de boeren de schuld geven. Maar verdiep je eens wat de natuurorganisaties zelf allemaal doen om de natuur om zeep te helpen. Zaken als vervuild slip en recyclinggranulaat in hun eigen natuurgebieden dumpen.