Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:07

XUlyssesX schreef:
Hummer en ik hebben vanmorgen ons wedstrijd debuut gemaakt.
Was ontzettend spannend, inrij terrein was erg vol en dit was hij nog niet gewend,
Eerste rondje een balk omdat hij wilde weigeren en ik hem doordrukte. Kwam niet meer lekker uit.
2de rond foutloos. Allemaal wat wiebelig en onbevestigd maar voor een eerste keer dik tevreden.
Het is BB dus stelt eigenlijk ook niets voor.
https://www.youtube.com/watch?v=4XoYTNv29BY

Goed gedaan! Toch best wat te zien, veel felgekleurde sprongen en planken eronder.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:13

Babootje, chique foto's! Knap paard en gefeliciteerd met de punten. Heel netjes.

Nummie, dat zijn idd heel lange benen. :D

Sorry voor de afwezigheid, was erg drukke periode op het werk. Dan ook weer tien dagen niet gereden. :o
Vandaag wel weer gestart met Danica. Heel tevreden van. Ze liep erg fijn. (Eigenlijk altijd zo fijn nageeflijk, soepel en voorwaarts). Ook nog haar broertje Nesquick gereden. En maandag eindelijk weer eens een oefenwedstrijd met mijn oudste in het M2. Als het goed gaat, vraag ik volgende week mijn startkaart aan. En dan hopelijk deze zomer ook eindelijk met Danica op wedstrijd :)

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:18

@nummie, dat hebben wij ook gemerkt. 2 dagen achter elkaar met 1 of 2 dagen rust tussendoor werkt beter dan om de dag. Leuk dat je paard zo vooruit gaat!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:36

Dat doe ik hier inderdaad ook babootje!

Hele lange benen heeft dat paard zegm mooi!

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:38

Nummie gaat goed zeg! :D Welke jonge paarden competitie ga je doen?

Had dinsdag les met Hurricane ging super goed. Gister ben ik zelf weer gaan rijden ging helaas niet goed :( Hij ging rennen recht op het hek af toen stuurde ik naar rechts, maar hij ging naar links en toen vloog ik eraf... Daarna er weer opgegaan ging hij weer rennen toen verloor ik mijn beugel, waardoor hij nog meer in paniek raakte en ik kreeg mijn beugel maar niet te pakken dus hij bleef maar rennen tot er iemand voor hem ging staan stopte hij kon ik eindelijk mijn beugel weer in doen. Daarna maar weer even aan de longeerlijn gegaan toen wilde hij nog een paar keer gaan rennen, maar werd hij tegengehouden door de longeerlijn en uiteindelijk werd hij wel weer braaf daarna. Maar ik baal er echt van ging de laatste tijd super goed :( Hoop dat het iets eenmaligs was, snap niet waar het vandaan kwam. Hij heeft die dag ervoor wel een wormenkuur gehad, maar daar kunnen ze toch niet zo raar op reageren :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:49

Voorjaarskriebels :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:07

History wordt naarmate hij sterker wordt ook steeds heter. De voorjaarskriebels maken hem iets kijkeriger, maar ik moet zeggen dat hij nog steeds wel braaf blijft. We doen veel galopwerk met hem, maar hij wordt nu wel heel heet; heeft errug veel "go" dus. Blijft - gelukkig - nog steeds wel bewerkbaar.

Ehm.. we waren vrijdag bij Van Rijs in Bodegraven om het zadel na te laten kijken. Zijn we ook weer eens op ander terrein. Na aanvankelijk spanning in de bak was hij redelijk rustig. Mijn dochter was er al een paar x op en af geweest en we stonden even te wachten tot Jan en zij er weer aankwamen om het zadel weer even te proberen. Enfin hij stond dus braaf naast me tot er een paar dingen tegelijk gebeurden: er kwam iemand met een shetlander langs, er vloog een eend op naast de bak en Jan en mijn dochter verschenen weer met het zadel. Hij ging vervolgens vol in de achteruit en ik kon de grond kussen. Had zich dus losgerukt en ik dacht: daar gaat ie. Maar hij bleef staan en deed een paar pasjes naar me toe met een blik van "wat doe je nu"? Ik stond wat wankelend op :+ :+ en hij begon een beetje met de kop te schudden en ik dacht" nou nu gaat ie zeker wel. Maar hij deed het niet, kwam verder op me toe lopen en ik kon hem zo pakken. Wat een lief beest toch!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:08

Hoop dat je je geen pijn hebt gedaan Lisa?

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:13

Ojee hangt het in de lucht :wow:
Nee, geen pijn gedaan, hoop jij ook niet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:24

Nee alleen spierpijn (en flink ook :D :D :D ). Hij ging vol in de achteruit. Echt geen idee waar hij nu zo van schrok, want hij stond als een schaapje naast me. Blijft opletten dus met die vlugge beesten :D :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:21

Lisaa, balen maar gewoon even bekijken of het iets eenmaligs was.
Babbootje. Schrikken kunnen ze altijd maar dat ze zich zo snel herstellen is goud waard.

Die van mij is weer bij de osteopaat geweest. Hij mag van haar wel wat normaler gaan doen want hij is iedere keer best strak achterin zijn rug. Waarschijnlijk van dat steigeren de hele tijd. Hij zal vanzelf wel een keer ouder worden.
Heb ins ook opgegeven voor de eerste puppy springles. Zal waarschijnlijk maar 20 minuren meerijden maar het begin is er dan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:40

Leuk Pol. We zitten er ook aan te denken om in een "huppellesje" te gaan. Weer es wat anders en ze leren er lekker van kijken.

Voor degenen die nog goedkope cavaletti(dragers) zoeken... Ik kwam deze tegen op FB. Hartstikke handig voor als je nog een kleine bij je hebt _O- _O- _O- (kinderpotje Lilla bij Ikea)

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:42

Er zijn er dus meer die knetter fris zijn :Y)

Gelukkig is het mee gevallen lisa en babootje

hier van de week ook had er al paar dagen niet opgezeten even longeren voor ik opstap Blazen staart erop bokken Uhm weet je wat we longeren vandaag wel gwn hihi Later in de week gwn gereden nog wel ff een paar rondjes gelongeerd van te voren Meneer kijkt nooit ergens naar maar nu wel wat loeren her en der

Het hals strekken heeft die inmiddels ook ontdekt vind die heerlijk :o Verder wisselen we veel af in hoofd hals houding Je merkt dat die het af en toe wel moeilijk vind en wat tegen de hand komt een paar passen Maak me daar niet zo druk om dat gaat er wel weer uit (hoop ik) Het aangalopperen in de hoek links doet die inmiddels ook niet meer!

Dat steigeren is niet leuk pol013 Vind dat altijd lastig steigert die omdat die vast zit of zit die vast door het steigeren Is zo een kip of ei verhaal Ben benieuwd of het steigeren nu dan ook minder is na de osteo

Babootje hahaha wat handig zo een potje

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:02

Auw babootje. Liza die van jou doet dan echt zn naam eerst aan... Hopelij blijft het hier bij!

Polo aan de gang met steigers. Dat is ook niks.

Hier niet een heel fris paard. Wel af en toe stoeien om lichtvlekken in de baan maar gelukkig eindigen we altijd fijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:57

Volgens mij steigert die van Polo in de wei tijdens het spelen en niet tijdens het werk. Lijkt me dus niet zo'n probleem, anders dan dat hij een keer vaker naar de osteopaat moet omdat hij daar blijkbaar wat vast van gaat zitten. Ze worden vanzelf wel minder speels als ze wat ouder worden en meer aan het werk gaan :+

Vervelend van Hurricane Liza, maar het is vast het voorjaar. Bij mij zijn alle paarden zo kriebelig als wat, mijn Hurricane is eigenlijk nog het braafste onder het zadel van het hele stel :))

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:52

Precies wat gomir zegt! Hij doet het in zijn vrije tijd. En omdat ze hier 24/7 buiten staan heeft hij heeeel veel tijd om op zijn achterpoten te staan......
Maar ben er op zich blij mee hoor. Doet hij maar lekker als ik er niet bij ben.
Ik verwacht/hoop inderdaad dat het iets minder gek wordt als hij meer gaat werken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:58

Pol 013 had het niet goed begrepen gelukkig doet hi het in de wei en niet als je erop zit :o

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:34

Ohhh dat is al minder erg dan onder d eman. Maar zoals ik lees toch wel lastig!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:29

Nog eens een vraagje aan de gebruikers van het whey proteine

Hoe doen jullie het met het geven van het poeder als ze weer op het gras gaan ?

Bij ons is de wei in de winter dicht Deze gaat dan april/mei weer open Kun je het dan gwn blijven voeren? of beter even stoppen zolang er nog vol gras op staat?

Alvast bedankt :)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:52

Ik blijf doorvoeren Dresjoepie. Alleen op de dagen van zware arbeid.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:02

Vandaag voor het eerst op "wedstrijd" geweest! *\o/* was een oefendressuurwedstrijdje hier in de buurt maar wat ben ik trots!! Puppylief keek helemaal nergens naar en deed alles super braaf!! Het werd beloond met 197 punten :D
Volgende week wedstrijddebuut in de B HC en als we er over een tijdje klaar voor zijn starten we L1 maar alles op zijn tijd (ik ben bij de pony's 2 keer Z gestart dus mag helaas geen B meer starten -.-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:12

Super joh. Maar waarom niet gewoon B starten? in de B kun je toch geen verlies rijden en als je winst rijdt is het wel zonde van de punten.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:21

Babootje schreef:
Super joh. Maar waarom niet gewoon B starten? in de B kun je toch geen verlies rijden en als je winst rijdt is het wel zonde van de punten.

Ik mag niet meer officieel B meer starten.. Alleen dus hc.. Ik heb dispensatie aan proberen te vragen maar dit is helaas geweigerd. Ik doe het dus niet om geen verliespunten te rijden maar puur omdat ik niet meteen L1 wil starten met zo n jonkie maar eerst nog wat wedstrijdervaring wil opdoen :o
En we zijn ook nog niet klaar voor het L1! Ben blij als we in de goede galop aanspringen haha
Laatst bijgewerkt door MS_eventing op 28-03-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:28

O ja (ik had je onderschrift gewoon niet gelezen 8)7 ) Suf. _O- _O- _O-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:58

Wat gaan jullie lekker allemaal.

Oef babootje dat was ff ongelukkig.. Gelukkig " schrok " hij er zelf ook van en bleef hij staan.

Ik heb even niet veel te melden.. Hudson gaat fijn :) zaterdag voor het laatst gereden en deed hij het super.
Zaterdag avond laat op m'n werk bij een aanrijding met persoon geweest ( werk bij de NS in een veiligheidsfunctie ) dat was naar , daardoor zondag niet geweest en vandaag te veel storm ;) .. Morgen ga ik hem longeren . Woe weer rijden en donderdag les, zaterdag nog even aan de longe en dan zondag naar de finale van de horsefood competitie :)