de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:10

Afgelopen donderdag was er bij ons een opendag op stal.
Dit werd georganiseerd door een oud stagair die een evenement moest
organiseren voor zijn examen van de opleidng paardenhouderij.
Mijn vriendin/stalhoudster en instructrice had voor mij nog een verassing
in petto en heeft mij voor de leeuwen gegooid.

Ik zou me die dag bezig houden met het klaar maken van de hengsten dus een soort
groom, maar moest ook nog eens met mijn merrie de baan in.
In de bak hingen vlaggetjes, stond er publiek op een plaats waar nooit mensen staan en
werd er door een karaoke set uitleg over de paarden gegeven en uiteraard muziek gedraaid.

Eerst aan de hand maar een rondje door de bak gestapt, zodat ze alles kon bekijken en daarna er op.
Wat ben ik trots op mijn meisje 3 maanden onder het zadel en toch netjes met alle spannende dingen
de bak rond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peetje82

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:17

wat fijn dat ze zo braaf was!

Oei, buitenritje was dan best spannend!!
Mss eens bloed laten prikken? Doe ik sowieso 1 x per jaar, soms hele lichte bloedwormen ofzo maar kan wel grote gevolgen hebben.

Mijn blondje ziet er echt super uit, blinkt als een spiegel en loopt superfijn.
Het is gewoon een "echt" paard ineens en weet perfect wat er van haar verwacht wordt.
Donderdag hebben we weer wedstrijd.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:51

Heerlijk zeg Peetje82! Ze is ook echt heel knap! Succes donderdag! :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:19

dank je wel, is een hele drukke wedstrijd op gras dus ben ben weer benieuwd!

MOrgen moet ik wel naar de kaakchirurg waar ze aan mn linkerkant mn verstandskiezen eruit gaan halen, rechts was niet zo'n pretje dus hoop dat ik niet teveel last heb en nog wel even lekker kan trainen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:40

Ai, da's altijd naar! Ik ben er ook heel ziek van geweest en durf nu niet voor de andere kant! :=

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:48

Wat een knappe paarden komen er weer voorbij
Peetje sterkte das niet fijn om die te laten trekken.
Buitenrit stond op het lijstje van vandaag. Om voor de eerste keer naar het bos te gaan. Helaas past het zadel niet dus nu even uitstellen totdat we een passend zadel hebben

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:42

Mijn instructrice stuurde me een appje, mijn zadel is binnen, en volgens de mal moet ie passen! *\o/* *\%/*
Nu nog hier krijgen, maar dat zal een kwestie van een dagje of een paar dagen zijn :))

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:44

@Kaitlynn: balen, ik zou zondag (17 mei, Kootwijk) tegen jou starten! Helaas is George niet helemaal fit en heb ik me net moeten afmelden. Jammer, had graag Gibbie en jou zien rijden! :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:34

Picassox schreef:
Ai, da's altijd naar! Ik ben er ook heel ziek van geweest en durf nu niet voor de andere kant! :=

aan de rechtse kan hadden ze mn zenuw geraakt bij t verdoven en daar ben ik nu wel bang voor :o

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:40

Iewl naar! Bij hebben ze links per ongeluk in m'n tong geprikt met verdoven waardoor die helemaal dik en gezwollen was en kon een week niet slikken, praten en eten. Heel naar. Vooral dat slikken, soms dacht ik echt dat ik stikte...

En ze zijn 1,5 (!) uur bezig geweest met twee verstandskiezen. Volgens de kaakchirurg viel ik in de categorie pechvogel, maar dat heb ik geweten ook... Wat een beulen...

Zolang het niet hoeft, ga ik niet...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:00

Ow jasses, Peetje ik kan me voorstellen dat je nu wat huiverig bent.

@Picassox: wat jammer dat George niet fit is. Wat scheelt hem? Succes Kaitlyn! En JudArthos, spannend dat je zadel er is! duimen dat hij helemaal goed is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:20

Nou ik ben altijd een beetje een zeikerd met mijn paard... :o

Hij had vorige week zondag iets vocht langs de pees van het voorbeen (heel nihiel, voor gemiddelde paardenmens niet te zien of te voelen). Paar dagen gekoeld en gestapt. Maar voorbeen is dus heel heel licht vozig, echt werkelijk waar voor niemand te zien die mijn paard niet kent, maar ik weet hoe keihard hij op de benen is. Toch vandaag in overleg met DA besloten vrijdag een scan en echo te maken van de pees. Hij is totaal niet kreupel en is negatief op de buigproeven, dus alles helemaal oké, maar ik wil even 100% uitsluiten dat er niets beschadigd is aan de pees door bijvoorbeeld gek draaien of rennen in de wei. Ik wil namelijk niet een peesblessure in de hand werken door nu door te trainen. Het is echt nihiel, maar wat ik zeg, ik ben echt een zeikerd... Ik wil gewoon niet iets chronisch en neem het zekere voor het onzekere. Ik geef hem nu lekker vakantie, stap met hem over het harde, koel 4x daags en smeer er Traumeel op. Iedereen kijkt mij aan alsof ik gek ben, maar voor mijn gevoel moet ik dat doen. Vrijdag even de scan afwachten, 99% zeker niets aan de hand en gewoon gek gedraaid in de wei vorige week (hij speelt nogal eh... lomp :+ ) maar dat is beter voor mijn eigen geruststelling. Ik wil namelijk nog langer van George genieten als alleen nu! :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:50

Ik geef je alleen maar gelijk Picassox! Ik heb trouwens hetzelfde op dit moment met mijn oudere paard. Die heeft nu net weer het been dun en ga ik opbouwen.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:51

Veel mooie foto's zien voorbij komen :)

Gisteren met Guapa meegedaan aan een selectiewedstrijd van de SBB-competitie voor jonge paarden. Ze liep echt top! We wonnen zowel de voormiddag- als de namiddagproef :D en werden daarmee 1ste in het dagklassement van de 4-jarige! :D Ben zo fier op haar! Donderdag de 2de selectiewedstrijd en dan kunnen we ons hopelijk selecteren voor de finale in juni.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:03

Net iets apart mee gemaakt. Was met mijn andere paard bezig toen er ineens een auto stopte en de oprit op reed. Stapte een jonge gozer uit en vroeg of het springpaarden zijn. In gebrekkig engels Valentino en gio aangewezen als springpaard. Val was te oud, maar gio vond die wel een mooi paard. Moest even filmpje maken van losspringen en aan de eigenaar vragen wat hij moest kosten.

Vind het nog steeds apart. Hij komt morgen of woensdag nog terug voor de filmpjes. Ik woon schuin tegenover een grote handelsstal, daar ging hij heen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:04

Gewoon zeggen dat je voor 25.000 euro er eventueel wel een strik om heen wel doen! :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:11

Bijzondere gewaarwording, Daantjuh maar het komt voor. Ik heb het ook al eens meegemaakt. Jaren geleden. Ik ben aan het rijden, komt een auto op de oprit, stapt een man met 2 meiden uit. Die meiden gaan staan kijken terwijl ik aan het rijden ben en die man zie ik niet meer. Even later zie ik ze met de eigenaar van het paard praten en gaan ze weg. Ik ben inmiddels klaar en ga naar binnen voor een kop koffie. Zo zegt de eigenaar: ik kreeg net een bod van ..... en ze willen de auto met de trailer erbij. Eigenaresse in alle staten: paard ging niet weg. Ik ben ook maar weg gegaan, geen getuige van een echtelijke ruzie te willen zijn. Paard is gelukkig wel gebleven :=. Maar dat waren ook onbekende mensen die vanuit het niets kwamen maar ze moesten het paard kennen, dat kon niet anders.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:18

Haha, geinig Anneruth!

Ik heb het nu 2 keer gehad sinds ik George heb... :o

Toen ik George had gekocht, hij stond in de trailer naar huis, kreeg ik een telefoontje. Een vrouw had via de handelaar mijn telefoonnummer gekregen en wilde vragen of ik hem wilde verkopen aan haar. Ik zei: eh, nee, ik heb hem pas een halfuur? Ze drukte mij op het hart dat als ik hem ooit weg deed, zij hem wel wilde. Desnoods over 5 of 10 jaar wilde ze hem wel?!

En van de winter was ik aan het longeren in de bak. Toen kwam er een man aangereden, om te vragen wat ik voor George moest hebben. Hij deed toen een bod van het dubbele wat ik er twee maanden daarvoor voor had betaald. Mijn vriend zei: doen, dat is snel verdiend. Maar aan de andere kant... Ik heb er lang naar gezocht en zou het geld er nu ook ruim voor over hebben voor zo'n fijn, braaf en goedbewegend dier.

Ik had het met mijn vorige merrie wel eens meegemaakt dat mensen na de wedstrijd bij de trailer stonden om te vragen of ze te koop was. Maar bij George liep het wel heel idioot... Ik denk ook eerlijk gezegd als ik hem op MP zet, dat hij zo weg is...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:04

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:17

Haha hier laatst ook al onder het rijden, heb al maar 40/50 meter over de weg voor ik bij het bospad ben dus de kans dat ik verkeer tegen kom is al minimaal (boerengat hier) en dit ligt ook nog net buiten het ''centrum'' maar reed precies iemand langs die hem diezelfde nog op wilde komen halen. Maar doe hem zeker niet weg, hij heeft zo'n top karakter.

Gave foto's van Garola ook weer Ketly, blijf haar echt zo prachtig vinden! Vooral die foto dat je voor haar zit <3

Eros is nu wel iets aan de schrale kant maar is afgelopen 2 maanden dik 3 cm gegroeid, en mag nog wel even doorgroeien met die lange benen van mij :') En weet iemand hier toevallig hoe het komt dat hij z'n tanden zo doet? Hij doet dit alleen de eerste 5/6 minuten na het instappen en het maakt niet uit of je hem aan de lange teugel laat lopen of oppakt. Hij is verder ook helemaal niet onrustig in z'n mond juist heel licht en makkelijk.

Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:20

Het was een Spanjaard of Portugees toch? Dat zijn trekjes van hen. Alle PRE's en Lusitano's die ik reed voor mijn toenmalige werk deden het eigenlijk. Een zenuwentrekje...

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:45

Gave foto's ketly! Die van jou loopt ook leuk _Zoe, hij springt er al mooi onder met de achterhand!

Ik vond het wel een rare gewaarwording. Maar op zich ook wel grappig. Ben benieuwd of hij nog weer komt voor de filmpjes. De eigenaar moet ook nog gebeld worden, maar daar heb ik mijn vader voor ingeschakeld. (ik kan die man altijd zo slecht verstaan aan de telefoon) :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:17

Zo, ik heb alles weer bijgelezen! :D

Ik ben blij om te horen dat het niet heel raar is dat Garola niet erg dik is, vooral omdat ze zo gigantisch de hoogte in schiet. Ik rijd haar momenteel iets minder actief, zodat ze lekker paard kan zijn en lekker de hoogte (en hopelijk breedte) in kan gaan. Ik kom er nog wel bijna dagelijks om heerlijk met haar te knuffelen. Vooral met dit warme weer vind ik het iets te veel voor haar.

@Overzee, super dat je er zelf al op zit! Moet heerlijk voelen om op je eigen beestje te kunnen rijden. Ook voelt het natuurlijk raar dat je op je eigen fokproduct zit! Ik vond het met mijn vorige paard altijd heel raar, die heb ik ook zien opgroeien. Ik had altijd het gevoel dat ik weer op mijn 'veulen' stapte. :+

@Syl, wat super dat jouw merrie zich zo goed heeft gedragen met al die nieuwe dingen! Heel erg terecht dat je trots op haar bent.

@Peetje, we doen het even wat rustiger aan momenteel, als ik het gevoel heb dat ze nog niet aankomt ga ik zeker bloed laten prikken. We laten haar ook nog een keertje ontwormen voor de zekerheid. Fijn dat je weet wat je van jouw paard kan verwachten! Ze is echt superknap. :D

@Zirano, hopen dat je snel een passend zadel hebt, er is niks vervelender dan de zoektocht naar een goed zadel die bij zowel het paard als de ruiter past.

@Judarthos, ik hoop dat het zadel ook daadwerkelijk op jouw paard past! Dan kunnen jullie ook eindelijk weer eens lekker doorzetten.

@Picasso, het is juist super dat je zo voorzichtig bent met George. Je kan nooit té voorzichtig zijn, vooral niet met de jonge paarden. Hij komt er vast weer snel helemaal bovenop, dan kunnen jullie ook weer los.

@Nathiie, gefeliciteerd met je prijzen! :D Je mag zeker trots zijn!

@Daantjuh, ach dat is ook een manier om een paard te kopen. :+ Heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik woon dan ook in een afgelegen dorpje.

@Zoe, dankjewel! :D Die foto ben ik zelf ook erg trots op, is inmiddels ook al mijn profielfoto op Facebook.. :o Eros ziet er goed uit hoor. Jullie zijn een leuke combi.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:48

Zo ik ben het weekend weer terug gekomen van een weekje frankrijk. Lekker om even weg te zijn en niks te 'moeten'.

Ik heb natuurlijk wel met jullie mee gelezen.
Ik heb leuke foto's voorbij zien komen en goede verhalen gelezen.
Ook over een niet passend zadel maar dat is hopelijk op te lossen!

Maandag heb ik een klein gokje gewaagd en heb ik giv gereden met bareback pad, voor de 3e keer in de bak.
Man wat heb ik toch een super paard <3
Zó braaf _/-\o_
Afbeelding

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:39

Wat een knappe paarden worden het toch! Mooi om te lezen dat de een al op wedstrijd is geweest en de ander er nog maar net op zit!

@Syl1612, knappe dame zeg! Is volgens mij ook geen kleintje!

@Picassox, beter het zeker voor het onzekere!

@Nathiie, Gefeliciteerd!

@Ketly, Wat een knapperd!

@Pradadaan, Wat heeft Giv toch een heerlijk koppie!

Voor Goofy zijn de eerste kopers ook al geweest. Sta bij een handelaar op stal dus dat is op zich niks geks. Gelukkig is de verkoop niet door gegaan dus kan ik nog wat langer van Goof genieten. Al is hij nu wel flink aan het puberen en zit in de 'ik wil niet fases'. Gisteren een fotoshoot met mijn paardjes gehad. Van Damiro heb ik al de foto's (er is ook al een topic van op bokt :7 ) Van Goof nog niks binnen maar hoop ze volgende week ergens te krijgen en dan plaats ik ze natuurlijk hier!

Na het lezen van de verhalen dat mensen spontaan komen vragen of je paard te koop is, ben ik mij gaan afvragen met wat voor reden je een jong paard hebt gekocht. Voor de verkoop, sport of gewoon omdat dit paard op je pad kwam? Ik vind het enorm leuk om 2,5 jarige paarden zadelmak te maken om ze daarna door te rijden en een aantal wedstrijden te starten en dan uiteindelijk te verkopen.