Cowgirl schreef:nounou, be nice.Gezellig clubje dat BOKT.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Dat een paard direct beter moet gaan lopen na een les, ben ik niet met jullie eens.
Als een paard opeens heel anders moet gaan lopen, spreekt hij spieren aan die hij eerder niet gedaan heeft.
Dit zou dus weleens kunnen resulteren in spierpijn de dagen erna.
Sjuim, misschien is dat ook een reden dat Ozep nu niet fijn loopt.
Citaat:Dat een paard direct beter moet gaan lopen na een les, ben ik niet met jullie eens.
SuperPepeijn schreef:nounou, be nice.
Zep schreef:wat mij opvalt is dat mensen zichzelf vaak, nadat ze dus in de problemen zijn gekomen, verdedigen door te zeggen dat ze toch niet beter wisten. Ik vind dat geen excuus. Ook als je niet de ambitie hebt om Grand Prix te rijden kun je blijven zoeken.
Of verschuil je er iig niet achter en zeg gewoon dat je niet beter wist maar dat je er ook niet naar gezocht hebt omdat je het niet nodig vond. En dat hoeft ook niet zo te zijn, want er zijn (gelukkig!!) nog altijd meer "recreanten" met gezonde paarden dan met slechte...
In de rechtspraktijk mag je alleen aanspraak maken op het feit dat je iets niet wist, als je het redelijkerwijs niet kon weten of niet hoefde te weten. Dat vind ik ook van toepassing op dit gegeven.
Desiree schreef:los daarvan, er zijn zat mensen die pretenderen goed te rijden en anderen zwaar bekritiseren. MAar vergeet niet dat er mensen zijn die op hun eigen L niveau veel beter kunnen rijden dan andere ruiters op Z niveau! aan de hand van bokt kun je niet stellen hoe je rijdt maar ik denk wel dat er veel mensen zijn die onterecht hoge dunk van zichzelf hebben. Ik zelf ben nieuwsgierig genoeg om van iedereen een graantje kennis mee te pikken.
Citaat:Je bevindt je dan echt nog niet in de positie dat je een ander kan bekritiseren over zijn/haar kunnen.
Citaat:Het is jammer als dat misschien niet is wat je wilt horen, maar dat is jouw probleem.
Zep schreef:Colinda: om bij Ozep te blijven, ik heb nog steeds geen antwoord op waar jij je uitspraak op baseert dat hij in het losrijden te kort in de hals was. Ik zou dat toch graag nog eens uitgelegd hebben want ik begrijp je niet helemaal.
Eleonoor schreef:Dat plaatje wat jij in je hoofd hebt Sjuimpje is inderdaad niet het beoogde eindresultaat. Pas als een paard ontspannen loopt met aanspanning van de onderste spierlijn (o.a. de buikspieren) en de bovenlijn oprekt van staart tot oren kan de onderhand er goed onderkomen. Zover ik heb begrepen is dat de basis van waaruit verder wordt gewerkt. PAs als het paard zo in evenwicht en recht loopt kan pas aan de oprichting worden gewerkt met behoud van de ondertredende achterhand. HEt is dus een weg naar het eindresultaat, niet het eindresultaat zelf. (p.s. je foto van het longeren van jou paard is niet wat hij bedoelde, er zou dan meer horizontale lengte in moeten komen, paarden eten met een gestrekte hals naar voren en niet tussen hun benen).
Citaat:Cowgirl, wat je me hier quote was gericht op mijn kritiek op de Bodt zelf en zijn werkmethode Het spijt me als je je aangevallen voelt, want zo is het niet bedoeld. Ik erger me niet aan het niet verder kijken van mensen, wel aan het feit dat ze dat dan later, als ze eenmaal in de problemen zijn gekomen, als een excuus gaan gebruiken. Ik hoopte dat duidelijk te maken door de uitspraak die ik eerder al eens deed tegen jippie, om te verduidelijken wat ik eerder schreef, nogmaals te herhalen
astridh schreef:Zep ik vind je reactie eerlijk gezegd een beetje overtrokken. Als ik teruglees zeg je toch dat de ruiter waarvan een paard slecht is gaan lopen (en HKO klachten heeft ontwikkeld) door verkeerde rijmethode dat die ruiter dat enkel en alleen aan zichzelf te danken heeft.
Zep schreef:Ik vind het argument dat Ozep niet fijn loopt door spierpijn vergezocht en eerlijk gezegd weer iets om de boel maar zo te draaien dat je het weer positief krijgt.
UniferB schreef:Het is maar te hopen dat de paarden van de mensen die "tegen" de AdB methode zijn nooit HKO krijgen. Stel je voor je paard krijgt het en je bent echt ten raad.....Ik zou het wel weten dan...