Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
danneke80 schreef:vlees is wel erg vet ja. Ik ga bijvoorbeeld nooit naar Mac. De mensen die dit regelmatig doen hebben vaak iets meer formaat dan ik. Lijnen doe ik bijna nooit.
Mijn knollie is erg eigenzinnig maar meestal wel lief.
sjorsie schreef:crocus: de mens is een vleeseter, altijd geweest, honderden jaren dus, dat noem ik fundamenteel, als jij anders wilt prima maar leg het anderen niet op.
Symme schreef:Wat ik me afvraag he, waarom worden mensen wel vegatarier, maar geen veganist?
Ik weet het er zijn er veel die deze woorden door elkaar gebruiken, dus even een kleine uitleg, een veganist eet/gebruikt echt niks waarin ook maar iets dierlijks is verwerkt, dus ook bv. geen drop, zit gelantine in, is gemaakt van o.a. koeienbotten of lijm en ze houden (de echt strenge haha) geen huisdieren want, is ook een vorm van mishandeling het dier kan niet doen wat het in de natuur doet.
Komt dit puur omdat mensen dat allemaal niet uit willen zoeken en daar geen zin in hebben, of omdat...
Ben wel benieuwd eigenlijk.
arnjojo schreef:Mensen die vegetarische zijn vind ik knap. Mensen die dat niet zijn begrijp ik ook.
Ik vind het niks zoals de beesten behandeld worden. Alleen Bij mij is het zo tja het ligt nu toch al in de supermarkt :S moet ik het dan laten liggen? Het is toch lekker?
En dan niet zeggen ik eet geen paardenvlees want dat is zielig, voor die kippen/varkens/koeien/konijnen is het ook zielig... De manier waarop het gaat is gewoon bij alle dieren niet goed.
kitty_gomez schreef:Ik ben het met whisperramse eens
Ninx schreef:arnjojo schreef:Mensen die vegetarische zijn vind ik knap. Mensen die dat niet zijn begrijp ik ook.
Ik vind het niks zoals de beesten behandeld worden. Alleen Bij mij is het zo tja het ligt nu toch al in de supermarkt :S moet ik het dan laten liggen? Het is toch lekker?
En dan niet zeggen ik eet geen paardenvlees want dat is zielig, voor die kippen/varkens/koeien/konijnen is het ook zielig... De manier waarop het gaat is gewoon bij alle dieren niet goed.
Dit is echt een hele rare redenatie...
De VRAAG bepaald het AANBOD. Hoe minder vlees er gegeten wordt, hoe minder vlees er geproduceerd hoeft te worden, hoe beter dat is voor de dieren aangezien er dan op kleinere (normale) schaal vlees geproduceerd kan worden.
Je kunt dus wel degelijk iets betekenen!
En dat het lekker is... tja, je kunt toch minder eten en dan kwalitatief iets beter vlees kopen bij een lokale slager? Supermarktvlees is erg goedkoop, stimuleert nu juist die bio-industrie en is niet erg goed voor je.
Los daarvan, ik vind taart ook erg lekker.... maar wanneer ik dat elke dag eet krijg ik een dikke reet.
Begrijp je wat ik bedoel? Het is een mooi streven een beetje 'met mate' vlees te eten....
Ninx schreef:Ah, sorry... ik reageerde op Arnjojo (o.i.d.). Die had het over: "Ik vind het niks zoals de beesten behandeld worden. Alleen Bij mij is het zo tja het ligt nu toch al in de supermarkt :S moet ik het dan laten liggen? Het is toch lekker?"
Daar reageerde ik op, ik haalde even wat dingen door elkaar....
Overigens zou bovenstaande redenatie hilarisch zijn als het niet serieus bedoeld was, maar helaas wel... en veel meer mensen denken zo. Nou ja, denken...
danneke80 schreef:@ Whisperramse: Dat vind ik heel erg goed zoals jullie dat doen. Is tenminste bewust vlees eten, het dier heeft een goed leven gehad.
Deden alle vleeseters het maar zo...
Symme schreef:Wat ik me afvraag he, waarom worden mensen wel vegatarier, maar geen veganist?
Ik weet het er zijn er veel die deze woorden door elkaar gebruiken, dus even een kleine uitleg, een veganist eet/gebruikt echt niks waarin ook maar iets dierlijks is verwerkt, dus ook bv. geen drop, zit gelantine in, is gemaakt van o.a. koeienbotten of lijm en ze houden (de echt strenge haha) geen huisdieren want, is ook een vorm van mishandeling het dier kan niet doen wat het in de natuur doet.
Komt dit puur omdat mensen dat allemaal niet uit willen zoeken en daar geen zin in hebben, of omdat...
whisperramse schreef:Ik en mijn vriend kopen altijd samen met mijn ouders de helft van een koetje op, dat twee jaar op een weide heeft gestaan.
Ja; van dat beest ben ik zeker dat het een mooi leventje heeft gehad voor het op mijn bord lag.
Ken de eigenaar goed, is nl. mijn buurman.
Zie het koetje dus ook de gehele twee jaar staan.
Voor de rest van mijn vlees ga ik naar de Keurslager waar mijn vriend soms werkt.
Mijn eigen dieren daarentegen zou ik helemaal niet kunnen opeten.
Zal nooit een kip of konijn van mezelf opeten hoor, geloof me vrij...
Airiin schreef:whisperramse schreef:Ik en mijn vriend kopen altijd samen met mijn ouders de helft van een koetje op, dat twee jaar op een weide heeft gestaan.
Ja; van dat beest ben ik zeker dat het een mooi leventje heeft gehad voor het op mijn bord lag.
Ken de eigenaar goed, is nl. mijn buurman.
Zie het koetje dus ook de gehele twee jaar staan.
Voor de rest van mijn vlees ga ik naar de Keurslager waar mijn vriend soms werkt.
Mijn eigen dieren daarentegen zou ik helemaal niet kunnen opeten.
Zal nooit een kip of konijn van mezelf opeten hoor, geloof me vrij...
Mijn buurvrouw houdt voor de hobby Herford (als je dat zo schrijft) koeien. Soms heeft ze teveel stieren en dan gaat er een naar de slager. Het vlees dat er af komt wordt verdeeld onder vrienden van haar, en zelfs ik als vega zou dat vlees nog eten. Puur omdat ik weet dat die beesten een geweldig leven hebben gehad. Van het vlees in de supermarkt weet ik niet waar het vandaan komt, dus daarom eet ik het niet. Als ik het vlees zou eten van de buurvrouw steun ik ook geen slachthuis, bio-industrie of watdanook. De betreffende koei wordt geslacht door een slager. Ik ben dus vegetarier omdat ik het niet eens ben met de manier waarop de dieren worden gehouden, ik ben niet tegen beesten eten in het algemeen. Als ik moet survivallen in het regenwoud eet ik echt wel een beest op, maar ik vind het gewoon pure onzin hoe de dieren hier gefokt en gehouden worden.
...Nu gaan alle mede-vega's mij zeker bashen door deze heidense uitspraken
Crocus schreef:Ik ben maar eventjes on-line en kan niet alles doorlezen. Op het gevaar af dat dit al gezegd is: de mens is helemaal geen vleeseter. Dan zouden we lange hoektanden hebben gehad: om vlees mee aan stukken te scheuren cq een dier te doden. 'We' zijn dat door de jaren heen wel vleeseters geworden, maar van nature is dat niet zo.
Wat ik fundamenteel niet vind kloppen aan vlees eten (vraag van iemand) is dat ik het niet van beschaving vind getuigen dat er zo barbaars met andere levende wezens wordt omgegaan. Dan bedoel ik ook dieren die op biologische wijze gehouden worden. Dieren houden om ze na verloop van tijd te doden en ze vervolgens op te eten ..., nee. Kan het niet beter uitleggen.
Crocus schreef:Wat ik fundamenteel niet vind kloppen aan vlees eten (vraag van iemand) is dat ik het niet van beschaving vind getuigen dat er zo barbaars met andere levende wezens wordt omgegaan. Dan bedoel ik ook dieren die op biologische wijze gehouden worden. Dieren houden om ze na verloop van tijd te doden en ze vervolgens op te eten ..., nee. Dat doe je gewoon niet. Kan het niet beter uitleggen.