inowa schreef:hier heb ik nog aan toe te voegen....gelukkig ben ik wel een echte paardenmens.....ik heb alles voor mijn schatjes over...
Lees het topic eens helemaal door voordat je zulke uitspraken doet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
inowa schreef:hier heb ik nog aan toe te voegen....gelukkig ben ik wel een echte paardenmens.....ik heb alles voor mijn schatjes over...
Waratje schreef:inowa schreef:hier heb ik nog aan toe te voegen....gelukkig ben ik wel een echte paardenmens.....ik heb alles voor mijn schatjes over...
Lees het topic eens helemaal door voordat je zulke uitspraken doet
LDRD schreef:Dan is dat mijn antwoord dus.
Ik denk ook dat het een misvatting is dat de echte paardenmensen massaal hun kennis overdragen.
Vaak hebben ze hier helemaal geen behoefte aan, omdat feeling ergens voor hebben nauwelijks over te dragen is. Je ziet heel vaak dat zij alleen bereid zijn kennis over te dragen aan anderen waarin zij zich herkennen.
Ze werken in de regel liever gewoon met hun paarden dan met mensen.
KiWiKo schreef:Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........
Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...
Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt
een paardenmens doet instinctief het goede
KiWiKo schreef:precies.......... die boer waar vorige maand de paarden bij in beslag genomen zijn, KAN een heel, heel echt paardenmens zijn, ondanks dat hij zn spul niet te eten geeft bij wijze van
chevax schreef:Ik kan mezelf echt niet veranderen hoor.
Ninx schreef:Maar je paard ophokken EN paardenmens zijn kunnen voor mij niet in 1 zin.... dat hele begrip 'paardenmens' verliest ook terstond zijn glans in dat geval.
LDRD schreef:Ninx schreef:Maar je paard ophokken EN paardenmens zijn kunnen voor mij niet in 1 zin.... dat hele begrip 'paardenmens' verliest ook terstond zijn glans in dat geval.
Uiteraard kan ik daarvoor ook weinig waardering opbrengen, maar het is zeker niet uitgesloten dat zo iemand wel die feeling heeft die vele anderen missen. Die feeling is wat mij betreft doorslaggevend voor de term paardenmens. Die term heeft bij mij niets te maken met een hoog knuffelgehalte
Ninx schreef:Maar je paard ophokken EN paardenmens zijn kunnen voor mij niet in 1 zin.... dat hele begrip 'paardenmens' verliest ook terstond zijn glans in dat geval.
LDRD schreef:chevax schreef:Ik kan mezelf echt niet veranderen hoor.
En dat is ook juist de essentie van het zijn van een paardenmens of niet.
Je bent paardenmens van geboorte...of niet.
runningkawa schreef:dat staat er toch helemaal niet Chevax?
Nee, ik denk dat het mensen zijn die een paardenmens hebben gekend
Misschien zelf zijn, geen idee, maar wel weten wat het is.
Kim heeft goed omschreven wat het is.
Heeft niets met setjes of verwaarlozen te maken, maar een natuurlijk talent in de omgang met paarden.
Niet zoals de meeste onder ons die het allemaal moeten leren, zelfs de basis.
Die mensen leren uiteraard ook wel bij, maar de basis kennen ze gewoon zomaar. Vanuit zichzelf.
Ik ben ook geen paardenmens, heb veel bij de paarden door gebracht, daardoor fijn wat dingen geleerd, maar het is imo geen aangeboren talent bij mij
Deed en doe teveel fout