heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:11

Ik heb al een paar keer overwogen om ook (tijdelijk) te stoppen. Het zou dan gaan om ong. een half jaar rust, even niets qua rijden ondernemen. Maar telkens wanneer ik die beslissing neem dat ik daadwerkelijk stop, neem ik me voor om nog een keer te rijden voordat ik stop - als een soort afsluiting. En elke keer weer gaat het rijden dán ineens wel heel erg goed, zit alles mee, en lijkt alles perfect. Dus dan ga ik met goede moed verder, tot ik een paar weken later weer tegen hetzelfde aanloop Huilen van het lachen
Een soort jojo-effect dus Huilen van het lachen

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:55

Ja, 3 jaar geleden. Ik reed toen op een manege, en ik moest élke week hetzelfde doen. Ik kwam gewoon niet vooruit, voor mijn gevoel. Ik wou er echt mee stoppen.

Tot een avond we met ze allen aan het eten waren:

"Tessa, we hebben besloten dat je een eigen pony krijgt."

Mijn reactie is makkelijk te raden dus. Huilen van het lachen

xxamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:19

ik zou echt never willen stoppen met paardrijden

xxamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:20

zonder paardrijden weet ik het niet meer hoor

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:37

Stoppen met paardrijden betekent toch niet dat je helemaal stopt met alles wat met paarden te maken heeft Knipoog Ik zou heel goed zonder rijden kunnen zolang ik maar wel lekker andere dingen kan doen Lachen

Maar even antwoord op de vraag, ja ik heb wel eens overwogen om te stoppen met rijden, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:31

Nooit. En zonder paardrijden zou mijn wereld ook helemaal in storten. Dat met paarden bezig zijn en te berijden geeft mij energie, daar kan ik gewoon mezelf zijn en het is gewoon heerlijk!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:59

Ik overweeg soms wel eens om te stoppen met wedstrijd rijden. Ik heb nl. zoveel last van spanning dat het gewoon niet leuk meer is en ik denk: waar doe ik het ingodsnaam voor!
Ik train veel, en wil dat zo graag op wedstrijd laten zien, en daardoor heb ik heel veel spanning. Zeker als ik weer een klasse hoger ga starten.

Voorlopig rijd ik even wat minder wedstrijden en ik zie het allemaal wel.

Maar stoppen met paardrijden.... NOOIT. Ik houd van paarden en als ik geen wedstrijden meer zou rijden, zou ik dat jammer vinden, maar dat is zeker niet het eind van de wereld. Ik kan ook zo genieten als ik met m'n paardje naar de bossen ben geweest en ze de hele tijd loopt te briessen.

Ik snap ook niet dat mensen van de een op de andere dag ineens kunnen stoppen.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:52

Ik rij nu 11 jaar paard en doe het nog steeds met veel plezier zit er nog steeds dus niet aan te denken om te stoppen is ook nog nooit bij me opgekomen. Maargoed, ik weet natuurlijk niet hoe ik er over een paar jaar overdenk Knipoog

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:07

toen mijn pony verkocht was heb ik een paar jaar niet gereden omdat ik het gemis van mijn pony heel erg voelde als ik ging rijden. Daarna wel weer een paar jaar gereden en toen gaan studeren in de stad en jaren niet gereden. En toen ging het weer kriebelen Tong uitsteken

Het is een virus waar je nooit meer vanaf komt Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:07

Ik ben ermee gestopt en bevalt me prima hoor. Als ik iets doe dan wil ik het goed doen, dan wil ik vooruitgang zien en iets kunnen creëren wat in de buurt komt van - in mijn ogen - perfectie. Om dat met een paard te bereiken heb je natuurlijk goed les nodig. En goed les is tegenwoordig schaars in Nederland, dus dat kost ook wat, dan heb ik het over 20 a 30 euro voor een uur/3 kwartier. Dit moet met regelmaat, dus circa 1x per week/2 weken. Dat zou dus betekenen dat ik iedere maand zo'n 80 euro op moet hoesten. Dat heb ik wel maar ik heb er totaal geen behoefte aan om het daaraan uit te geven. Ik wil ook wel eens wat leuks kopen, nieuwe kleren, beltegoed, ik wil op vakantie een zakcentje hebben: dan geef ik het liever daaraan uit dan aan iets wat eigenlijk niet eens echt mijn passie is. Ik ben nog niet volwassen, heb zo nu en dan een baantje maar dat is niet genoeg om die luxe van het rijden erbij te nemen. Dus nu heb ik een rijpaard waar ik niets mee doe behalve wat longeren, wandelen en soms een buitenritje - deze wordt dan ook verkocht - en een mini (volgend jaar uitbreiding met meer ukkies) en dat is absoluut mijn passie. Daarbij komt dat ik helemaal geen tijd heb om iedere dag een paard te trainen: ik heb een bult sociale contacten die ik allemaal bij wil houden, help extreem veel in het huishouden, moet mijn Havo halen en wil ook nog wat vrije tijd over houden voor mijn cursus Spaans en overige dingen. Een paard op hoog niveau zien te krijgen en daar houden past dan niet in het plaatje. Met mini's is het alweer een stuk makkelijker. Nee als je alles bij elkaar optelt dan heb ik meer met paarden vanaf de grond. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:15

ik ben helemaal gestopt in de paardenwereld omdat mijn pony was overleden, na 6 jaar kon ik er niet meer tegen om elke nacht over paarden te dromen en ben ik 2 weken geleden weer begonnen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:46

Een enkele keer wel. Na mijn verhuizing toen er geen leuke manege meer voorhanden was. Ook veel lichamelijke problemen bij het rijden (heuppijn en extreme doorrijplekken) Uiteindelijk een half jaar niet gereden en toen op het mennen overgestapt met mijn eigen pony. Twee jaar geleden ook weer ernstige twijvels gehad. Ik had er geen lol meer in. Achteraf bleek dat meer te komen door de stal waar ik stond. Ging met tegenzin daar naar toe. Nadat ik de pony's heb verhuisd was dat ook weer opgelost. Echt helemaal stoppen zal wel niet gebeuren maar ik kan me voorstellen dat het op een lager pitje zou komen als er kids komen.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:49

doordat mijn vorige paard overleden is tijdens een ongeval en ik moest revalideren, heb ik een tijd geen paard gereden. Bij elkaar ong 2 jaar niet. Ik wilde het ook nooit meer doen vanwege mijn oude maatje....
Tot mijn vriend mij meenam (heeft niets met paarden) Naar een paard en mij erop zette....Ik werd toen weer mezelf en werd weer vrolijk en ik ben nooooooiiiiiiit meer gestopt. Ik kan geen dag zonder en heb inmiddels mijn eigen paard weer aangeschaft.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:56

Ja....., na 10 jaar gereden te hebben moest ik noodgedwongen stoppen met rijden door een ongeval met de fiets, waarbij mijn gehele knie vanbinnen aan gort lag.
Ik heb toen een tijd niet meer kunnen rijden en toen het weer kon wist ik niet waar ik moest beginnen.
Toen toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en op een manege weer begonnen, ik merkte dat rijden prima ging ondanks de kleine naween van het ongeluk. Nu ben ik lekker aan het bijrijden, op dit moment zijn mijn man en ik zelfs aan het kijken voor een eigen paardje.

Ik hoop dat ik nooit meer hoef te stoppen! Haha!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:57

Tja, overwogen wel, maar eigenlijk nooit doorgezet...

Ooit in een grijs verleden (lees puberteit) wel eens 3 maanden gestopt Clown En nadat mijn vorige knollie zijn been brak riep ik heel hard dat ik nooit meer een paard wilde, of er op zitten....... Tot ik de volgende dag op stal stond en vervolgens een paar maanden later huidig knollie kreeg Haha!.

Ik kan me ook geen leven zonder paardenbeesten voorstellen......

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:39

Echt bewust heb ik nog niet overwogen om te stoppen met paardrijden.
Echter, door een hoop omstandigheden, ben ik een tijdje terug wel wat minder gaan paardrijden. In plaats van nauwgezet 3 keer per week te gaan lessen, ging ik dan eens in de 3 weken een buitenritje maken. Zulke fases heb ik wel vaker.... Na verloop van tijd begint het dan toch weer te kriebelen en dan pak ik paardlief weer wat op en trainen we als vanouds.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:25

Ja, zit er momenteel over te denken.

Ik heb vorig jaar november een ongeluk gehad met mijn vorige paard.
Ik was echt al het vertrouwen kwijt, durfde later wel te rijden maar alleen in de bak. Nu vond ik dat absoluut niet leuk, en heb het paard verkocht. Heb toen een fjorden merrie gekocht om weer mee naar buiten te kunnen, maar ze bleek exceem te hebben, waardoor ik er niet mee kon rijden.

Nu heb ik weer een ander paard, heel lief en braaf. Maar ik vind het eigenlijk niet meer leuk.
Heb de laatste tijd helemaal geen zin meer om te rijden. En heb nu ook een baan waar ik druk mee ben, dus echt veel tijd is er ook niet. Straks ga ik er ook nog eem opleiding bij doen, en zal ik er helemaal geen tijd meer voor hebben.

En voor de 1x per week dat ik rij het paard te houden vind ik ook te gek. Vooral als je ziet wat het kost en ik het geld wel ergens anders voor kan gebruiken op het moment.

Waarschijnlijk als ik later een keer een huisje heb met ruimte voor een paard ik er weer 1 terug neem.