Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 12.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:29

k ga vanavond een poging doen Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:14

Ik heb dit nog nooit gedaan en geloof ook zeker niet dat ik het goed heb ofzo, maar toch vind ik het wel leuk om te proberen! Lachen

Foto 7, bruine paard:

Het eerste wat in me op kwam, is dat dit paard niet op een grote stal staat, waarschijnlijk met 2 of 3 andere paarden, particulier bij iemand thuis? Qua karakter lijkt hij (ruin?) wat schrikkerig, heet gebakerd, snel heet. Wel braaf, doet zijn best in het werk, maar toch snel de schrik in zn lijf en dan heel ineens, onverwacht. Ik heb niet het idee dat dit zich heel erg uit in steigeren, bokken, rennen o.i.d. maar eerder ineens afgeleid zijn en dan een soort zich schrap zetten, hoofd omhoog en met grote ogen en neusgaten snurken.
Dit paard heeft ook een bepaalde trots en dat kan een discussie punt zijn tussen zijn ruiter en hem, waardoor hij weleens dwars/eigenwijs wordt gevonden. Verder heel lief paard wat erg aan 1 iemand hangt.
Heeft hij iets met zijn rechter voorbeen gehad?

Ben benieuwd, ik verwacht er verder niks van hor! Clown

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:45

Ok, foto 2:

Volgens mij een merrie, rond de 9 jaar oud. Is een vrolijk typje, en zeker werkwillig, alleen werkt het lichaam niet altijd even goed mee. Ik krijg het idee dat ze iets heeft meegemaakt toen ze 2 was. Of ze destijds een trap heeft gekregen van een ander, of iets anders, weet ik niet. Staat ze toevallig samen met een pony (haflinger)?

Dit was wat ik bij foto 2 beleefde. Als ik er dan naast zit, zit ik er in ieder geval goed naast!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:29

Foto van de vrouw door niet-reader

Deze dame heeft een hele krachtige persoonlijkheid. Kan veel verantwoordelijkheid dragen en heeft ook heel wat meegemaakt denk ik, ik vermoed op gebied van ziekte. Heeft ze kinderen of een meisje waar ze voor verantwoordelijk is/zich verantwoordelijk voor voelt? Er komt iets van problemen in me op, niet tussen hen, maar met het meisje zelf. Maar niet recent? De vrouw zelf hecht veel waarde aan een gezellig huis. Is creatief. Gevoel voor humor, maar fijn, niet ten koste van mensen. Ze gaat verantwoordelijk om met de gevoelens van andere mensen. Houdt erg veel van dieren. Van natuur uberhaupt, een bos bloemen is welkom bij haar. Ze heeft het karakter van iemand die echt carriere zou kunnen maken maar volgens mij is dat niet gebeurd, dat is niet waar deze vrouw veel belang aan hecht. Er komt ook steeds iets in me op van reizen, buitenland. Ze geeft veel om haar omgeving, echt een warme persoonlijkheid. Maar geen vrouw om onder de voet te lopen, zeker niet. Dominantie en koppigheid zit er ook wel in.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:08

Paard op de 2e foto sprak me gelijk aan maar ik kreeg echt niks door...

Dan maar de hond:

Is volgens mij ongeveer een jaar overleden, wordt gemist, maar is nog steeds veel thuis. Ongeveer 11-12 geworden?
Gestorven van "ouderdom", nooit geen echte gezondheidsproblemen gehad, mss ooit iets aan een voorpootje? Links?
Lief, allemansvriend maar zeer rustig, komt zich niet opdringen, woont in een gezin met 2 of 3 kids, is van een meisje of houdt hier het meest van.
Reu.
Naam Blacky? Klinkt heel grappig weet ik maar dit kwam in me op.
Rustig karakter, makkelijk dier, past zich aan, vindt alles best, is gelukkig in het gezin. Zorgend karakter. Is graag buiten maar weinig onstuimig. Geen blaffer. Woonde binnen.
Had hij een grote knuffel? Die er oud uitzag? Konijn of zo?Of grote beer? Iig groot of hij vond hem groot. Ik zie hem ermee zeulen. (als dit klopt ga ik echt freaken want dit beeld zie ik heel duidelijk)
Werd graag geaaid.
Goed met kids en katten, iets onzeker bij andere honden? Er leefde een kat bij hem. Of meerdere? Een zwart-witte en een rosse, de rosse is nonchalant en brutaal maar hij vindt het best. (ook dit zie ik voor me, vreemd)

Zo weer een heel boek van mij, ben benieuwd!!!!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:23

Hallo, ik wil het ook wel eens proberen. Ik heb er ooit eens een boek over gekocht en het lijkt mij geweldig om het te kunnen.

Ik het het zwarte paard in foto 2 gedaan:

Leef je nog? Ja, natuurlijk. Merrie van ongeveer 9 jaar oud. Ze is van een jong meisje. Er is iets met een hond bij mij in de buurt, die is ziek of er moet in elk geval naar gekeken worden.
Ik ben een dressuurpaard. Dat vind ik geweldig, dressuur rijden. Daar wordt ik trots van dat ik het zo mooi kan. Ik groei er helemaal van, ik kan het goed.
Ben je gezond? Ja, ik voel mij goed en heb veel energie
Wat voor karakter heb je? Ik ben lief, vrolijk, rustig en kalm. Ik houd wel van een beetje gezelligheid.

Je moet het wel zeggen van die hond.

Ik ben soms een beetje verdrietig. Waarom? Ik mis mijn vorige eigenaar. Weet je waarom je weg moest? Ja, ze was ziek of zo. Ze kon het niet meer opbrengen. Ze was een wat oudere vrouw. Blond. Ik wist niet dat ik wegging dus ik heb geen afscheid kunnen nemen. Dat vind ik jammer.
Was het lang geleden? Ja, best wel.

Groetjes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:44

Wanneer is het voorzien dat de eigenaren komen vertellen? Er zijn ondertussen toch wel wat reacties geweest weer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:53

eind van de maand, dus over een weekje Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:51

Die zullen zich wel kapot zitten lachen Haha! Haha! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:00

Zou me niet verwonderen Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:46

Dat denk ik ook! En ach, tis gewoon leuk om te proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:56

Waarom krijgen we alleen niet ook de naam van het paard/ander dier/persoon en de (bokt)naam van de eigenaar? De 'echte' readers krijgen die toch ook te weten als ze een reading doen? Lachen

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:02

WildWings schreef:
Waarom krijgen we alleen niet ook de naam van het paard en de (bokt)naam van de eigenaar? De 'echte' readers krijgen die toch ook te weten als ze een reading doen? Lachen

Dat vind ik eigenlijk wel een hele goeie!
Misschien een goed idee?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:28

Maar ben je dan niet bevooroordeeld? Of dat je kan gaan zoeken op Bokt of internet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:36

Maar dat zouden 'echte' readers dan toch net zo goed kunnen doen? Lachen
Als dit topic juist het 'experiment' is om te kijken wat anderen ervan bakken is het wel zo eerlijk als die dezelfde informatie krijgen die de 'echte' readers ook krijgen IMO.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:38

Ja, das waar!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:47

WildWings schreef:
Waarom krijgen we alleen niet ook de naam van het paard/ander dier/persoon en de (bokt)naam van de eigenaar? De 'echte' readers krijgen die toch ook te weten als ze een reading doen? Lachen

De echte readers zeggen dat ze niets na zoeken dus voegt dan niets toe. Het zou de "echte" readers wel sieren als ze aan deze test meededen. Dit is geen discussietopic dus dan is het gewoon goed of fout.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 06:21

poes schreef:
Zou me niet verwonderen Lachen

Mij ook niet, ik heb een paard als merrie getypeerd waar twee anderen denken dat het om een ruin gaat. Hopen dat het nou niet net een hengst is hahaha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:26

Ik heb de hond zelfs een naam gegeven, zijn favo speeltje beschreven en zijn huisgenootjes Huilen van het lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:51

Mag ik ook een poging wagen????

Ik doe de 3e foto van de beginpost

Nou ik krijg onmiddelijk pijn in mijn keel
Volgensmij is het nog een redelijk jong paard wat al best veel mee heeft get in zijn relatief korte leven.
Hij is speels en vind aandacht van zowel mensen als paarden heerlijk
Word er veel met hem getraint? Ik word namenlijk een beetje rillerig alsof in een aantal kilometer heb hardgelopen ofzo.
Volgensmij is het wel blij met waar hij nu is. Dat merk ik ook weer aan wat ik eerder zei. Hij vind aandacht heerlijk. Volgensmij krijgt hij ook meer dan genoeg.

Naar mijn iedee een blij paard

Dit is de eerste keer dat ik dit doe dus ik kan er helemaal naast zitten... Ik ben benieuwd.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:16

Ik ga het vanavond eens proberen, ben wel benieuwd of ik der wat van kan Knipoog

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:30

Oh, ik ben zooo benieuwd naar einde van de maand
kan eigenlijk nie wachten om te lezen hoe of wat... Lachen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:58

Nou ik heb het geprobeerd maar volgens mij bak ik er niks van. Nou hier komt ie.

Foto 2:
Is een ruin, maar er komt toch iets naar voren met een veulen en ik zie een lange kronkelende weg

Foto 8:
Dit paard heeft of had iets aan zijn/haar linker achterbeen. Verder zie ik paniek/angst, maar waarvoor weet ik niet

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:40

Ook ik heb het geprobeerd, ook foto 2 gewaagd.

Ik krijg een heel rustig en warm gevoel over me heen, ik denk dat het een ruintje is van een jaar of 8-9. Volgens mij is het een heel rustig dier, dat zeker in is voor een knuffel. Kortom, volgens mij is het een brave goedzak. Nu ik verder kijk, denk ik dat hij op sommige dingen angstig reageert, tractor, vrachtwagen, of misschien een trailer? Ik weet het niet. Of hij heeft iets meegemaakt ofzo.. Hij is ergens bang van.

Ik ben dus ook een niet reader, en ben erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:42

slimmerik schreef:
WildWings schreef:

De echte readers zeggen dat ze niets na zoeken dus voegt dan niets toe. Het zou de "echte" readers wel sieren als ze aan deze test meededen. Dit is geen discussietopic dus dan is het gewoon goed of fout.

Natuurlijk voegt het wel iets toe, want als dit juist een experiment is, is het toch volledig logisch dat wij dezelfde gegevens krijgen als de 'echte' readers? Zo, en niet anders, heb je een nauwkeurig 'experiment'. Op deze manier is het 'experiment' 100% 'veilig' voor de readers zelf, want kan nooit iets ten nadele van hun bewezen worden.