Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:24

nou, hoe dol ik ook op mijn maatje ben.. als er echt serieus geld geboden werd, zou ik hem toch verkopen.
(natuurlijk moet er wel een goed tehuis geboden worden..)

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:25

tjah.. geld maakt niet gelukkig maar als het nou heeel veel geld is.. dan weet ik niet goed wat ik zou doen, gelukkig hoef ik dat nu ook niet te beslissen want ik vind het wel best zo!:D
(maar een ton en een super goed thuis??) Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:27

aan de ene kant denk : wil je er een lintje om of zo meenemen, maar aan de andere kant het gaat nu zo lekker, ik zou het zonde vinden dat iemand anders nu dan gaat profiteren van alle moeite die ik erin heb gestopt.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:29

Ligt eraan hoe gek ik met dat paard ben dan en om wat voor bedrag het gaat.

Vier x zoveel is net hoeveel je paard op dat moment 'waard' is (want het is nog steeds hoeveel een gek ervoor geeft).

Heb ik op dat moment een topper onder mijn kont waar ik het goed mee kan vinden en heb ik geen geld 'nodig' nee, dan doe ik het niet. Heb ik op dat moment een rotbok waar een ander wild mee is...meteen gaat er dan een rood strikkie om...

Mijn huidige paard is papierloos, ZZlicht en 18 jaar dus momenteel hooguit nog zo n 2000 euro waard haha en ook al bieden ze 10, hij gaat echt tot zijn dood niet meer bij mij weg maar ja, heb dan ook een heel verleden met hem en hopelijk ook nog een hele toekomst. Dat paard heb ik toen hij 12 was, verkocht voor een heel mooi bedrag maar niet zoveel keer meer dan wat hij waard was, gewoon voor wat hij toen ook écht waard was. Daarvan heb ik toch wel veel spijt gehad en nu is hij weer bij me terug en gaat gewoon nooit meer weg, punt. Maar goed, ik heb dan ook echt niet de verwachting dat er iemand voor hem zo n 10000 zou gaan bieden, ik denk dat ik dan gewoon heel hard in de lach schiet.

Ook heb ik eens een etterbak van een knol gehad, ik kon het er niet mee worden, de koper wel, daar heb ik meteen een rood strikkie omgedaan en was blij dat ik van het kreng af was (heb zelfs een betalingregeling erop gegokt omdat ik van het dier af wilde).

Ach, die bedragen zijn leuke fantasietjes hoor maar het komt toch zelden tot nooit voor dat zoiets geboden wordt...

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:18

Toen mijn eerste pony kwam heb ik altijd geschreeuwt dat hij niet weg ging.
Maar toen ik hem niet meer reed merkte ik dat hij chagarijnig werd, hij vind het niet leuk dat zijn "vriendje" wel mocht en hij niet. Op dat moment ging er bij mij een knop om en heb ik gezegd dat hij weg ging. Hij is bij een heel goed tehuis gekomen.

Mijn tweede pony was hetzelfde verhaal.

Mijn paard gaat voor een heel goed bod weg, maar liever niet.
Ik zie in hem potentie voor de hogere dressuursport en ik hoop dat zelf met hem te kunnen bereiken!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:35

Nee.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:36

Nee, nooit! Lachen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:36

Ik weet het niet, als het in de buurt is misschien wel (maar dan echt VEEL geld, want heb aan m'n ponytje 150 euro betaalt en dan zouden ze een miljoen moeten geven) maar anders niet denk ik;)

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:37

daar vraag je me wat.. maar ik denk dat ik het niet zou doen Knipoog hij heeft een gouden karakter, ik kan er alles mee.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:40

NOOITT!!! echt niet achter mijn paard zit zo'n verhaal, dat ik dat niet over mijn hard kan krijgen. Er word weleens gevraagt om mijn paard tegen een andere te ruilen Clown
Maar, dat gaat dus nooit gebeuren!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:45

ABSOLUUT NOOIT!!!!!!!!!!!! Al zou het 10.000.000 zijn Zou Kyla nooit van n'n leven verkopen!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:41

Ja ik zou het denk ik wel doen als ik een goed bod voor Parous kreeg, maar ik wil wel zeker weten dat ze een goed tehuis krijgt.

Heb toen ze 2 jaar was een goed bod gekregen voor haar dat hebben we afgeslagen, als dat opnieuw werd geboden dan zou ik het niet afslaan.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:45

Mijn vorige paarden, met wie ik een heel goede band had,en die tot hun dood mochten blijven had ik zeker niet weg gedaan.Op dit moment heb ik er geen een die ik niet voor veel geld zou wegdoen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:10

Nee mijn paard gasat niet weg Haha!

Ze hebben er een paar jaar geleden vreselijk veel geld voor geboden (Amerika uiteraard Clown Clown ), en ik heb er een nacht over nagedacht,.. (vond ik al erg genoeg,..) maar nee,.. ik kan hem echt niet missen
Huilen Huilen Verdrietig .

Pasgeleden kon ie nog naar Japan,.. maar nee ook dat gaat niet door.

Mijn paard is alles voor me Ach gut ,.. en als ik hem niet meer heb word ik diepongelukkig, kan hem nog geen 2 dagen missen Bloos

Je kunt voor veel geld wel een andere kopen, maar wie zegt dat je zo'n kanjer weer vindt,.. en ik heb hem niet voor de handel,. als ik er 2 had zou ik er misschien 1 verkopen zeker voor dat Amerika bedrag,.. maar deze niet,.. Kan het geld erg goed gebruiken,.. maar ben veel te gelukkig met hem,.. Lovers Lovers

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:11

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_lover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:23

als ie dan ook nog naar een goed tehuis gaat dan zou ik het wel doen,, ik hou hem toch niet voor altijd omdat ik over ongeveer 3 of 4 jaar toch verder wil met een paard,, dus denk dat ik het wel zou doen...

maar aan de andere kant ben ik heel blij met haar en presteert ze goed,, dus ik zou eerst wat verder met haar willen komen het liefst tot de Z,, en dan haar verkopen,, want dan moet ik toch verder met een paard

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:54

Ik denk dat ik het wel zou doen, maar dan moet ik naartulijk wel zeker weten dat ze goed terecht komen!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:51

eerste reactie, nee noooit...
maar als er een goed bedrag geboden word, gaat ze wel..
ik heb in mijn leven 1x de fout gemaakt om nee te zeggen tegen een groot bedrag en ik heb dat paard af moeten laten maken wegens koliek...
Ik heb voor mezelf gewoon een bedrag in mn hoofd, bieden ze dat of hoger, is het wel verkocht

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:54

Nee, ik zou mijn paard niet verkopen..ongeacht wat ze zouden bieden

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:25

Ook al zou iemand een miljoen bieden. Ik zou mijn paardje nooit weg doen, omdat iemand anders haar zo graag wil kopen. Ik ben veel te blij dat ik ooit de mogelijkheid heb gehad om haar te kopen, na veel moeite. Ze past helemaal bij mij, zie mij profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:31

Er is al eens eerder zo'n topic geweest.
Het gros van de mensen die nu roept 'nee nooit!' daar geloof ik echt geen ruk van, makkelijk nee zeggen als het niet aan de orde is.
Als er echt geld wordt geboden (meestal is dat niet relevant want dat zijn ze niet waard) dan zeiden ze volgens mij gelijk 'Ja met een strikje'

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:34

janne tuurlijk zijn er mensen die hun paard direct verkopen als er geld geboden wordt op het dier.

Ik zou het zelf niet over mijn hart kunnen verkrijgen. We hebben de dieren al zolang, mijn pony is mijn vriendinnetje.
Er is vaker geld geboden op mijn pony, maar ik blijf nee zeggen Lachen

En ik denk dat velen er ook zo over denken Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:35

Strik erom en weg ermee Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:35

Ik riep ook altijd nee nooit....maar inmiddels vind ik het best een opgave om twee paarden fanatiek te rijden, dus ik weet het niet hoor. Pas geleden had iemand serieus interesse voor één van mijn paarden, hij bleef maar doorvragen en op een gegeven mment wilde hij weten wat hij moest kosten. Toen stond ik met mijn mond vol tanden want dat kon ik niet zeggen. Uiteindelijk bleek het te gaan om de bereden politie en daar heb ik mijn twijfels over of mijn paard daar zo gelukkig van zou worden.....dus nee ik ben er niet op ingegaan!

Zou er een goede dressuur- of springruiter interesse hebben en ik krijg het idee dat ie t goed krijgt, zou ik het zeker overwegen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:36

Ezumii schreef:
Strik erom en weg ermee Haha!

Ook mijn idee Clown