(gewoon even een vraagje tussendoor)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(gewoon even een vraagje tussendoor)

Heb bij een erkende hoefsmid een cursus gevolgd, maar dat zul je toch wel niet geloven sherif schreef:klopt het nu dat echte naturals hun paarden dus niet laten enten?(gewoon even een vraagje tussendoor)
sherif schreef:klopt het nu dat echte naturals hun paarden dus niet laten enten?(gewoon even een vraagje tussendoor)
_rosita_ schreef:beantsje schreef:@rosita; iets genuanceerder op andermans mening reageren is wel zo prettig!
Maar goed, nu weer on topic:
Ik denk dat het hier in dit topic niet gaat over welbewust paarden op een natuurlijke manier houden, al of niet natuurlijk bekapt.
het gaat hier over mensen die overal op bezuinigen en dan onder het mom van 'natuurlijk'.
Zoals ik eerder in dit topic voorbij heb zien komen: iemand die zijn paard niet eens laat enten.
Ik vraag me af of zo'n pseudo-natuurlijk-figuur zich realiseert wat de kosten zijn als zijn paard tetanus krijgt. Als hij al een DA laat komen; misschien moet het volgens hem wel 'door het paard zelf opgelost worden'...
PARDON!!!
Wie komt hier nu met een ongenuanceerde mening? Lees eens ff zeg!
O, ja trouwens... Ik ben dat figuur wat zijn paard niet laat enten tegen een griepje... Wél tegen tetanus, maar goed... Ook hier heb jij uiteraard al eenhele mening over gevormd, zonder je af te vragen wáárom. Want tsja... Waarom niet? omdat het zo hoort uiteraard!
Overigens laat ik over het algemeen ook zeker niet snel een dierenarts komen, aangezien mijn paarden bijna nooit iets mankeren, als ze dan iets mankeren kijk ik dat idd eerst even aan, ipv als een kip zonder kop de DA te laten komen en vervolgens te horen dat ik het 'even aan moet kijken'
Liever wordt ik ook geen natural of pseudo-natuurlijk-figuurgenoemd... Mijn naam is Rosita en ga al 16 jaar zo met mijn paarden om, niets naturals aan.
_skess_: wanneer jij mij niet normaal vind reageren, kijk dan vooral ook even heel goed naar jezelf!
Ik zal niet zeggen dat ik vriendelijk gereageerd heb, maar dat was ook zeker mijn bedoeling niet, gezien jouw kromme reactie!
Dat JIJ de hoeven van je paard vern**kt hebt, wilt nog niet zeggen dat het hele natuurlijk bekappen de hoeven verstierd, ook hier weer: kijk eens naar jezelf en wat jij in dat geval voor je paard z'n hoeven betekend hebt
Lara_Silver schreef:...*knip*
En weet je wat het grappige is? Die van mij kan niet in een stal staan waar hij niet uit kan lopen, dan draait hij door. Gewoon omdat hij vrijheid van doen gewend is. Inenten doe ik ook niet, ik ga nergens met hem naar toe, ontwormen trouwens wel, om de paar maanden zelfs, omdat ik dit heel belangrijk vind vanwege zijn leefomgeving, in een kudde in een wei is besmettingsgevaar nu eenmaal veel groter.
*knip*

_Skess_ schreef:@ Sim0ne, in het leven snijden doe je wel zeker, in het straal zit leven en veel hoefsmeden snijden dit bij terwijl hier gewoon leven in zit...
nou verklaar dat maar eens
Mijn paard staat er ook super goed bij op haar hoeven zonder dat ze heel vaak bekapt wordt
Sjonge jonge jonge...wat een reacties....Heb bij een erkende hoefsmid een cursus gevolgd, maar dat zul je toch wel niet geloven
_Skess_ schreef:@ Sim0ne, in het leven snijden doe je wel zeker, in het straal zit leven en veel hoefsmeden snijden dit bij terwijl hier gewoon leven in zit...
nou verklaar dat maar eens
Mijn paard staat er ook super goed bij op haar hoeven zonder dat ze heel vaak bekapt wordt
Sjonge jonge jonge...wat een reacties....
_Skess_ schreef:@ Ninx, pff...eindelijk een positief bericht!
het is allemaal blabla in de paardenwereld en mensen denken het gauw heeeel veel beter te weten zonder dat ze weten hoe iemand handelt of doet toch?
beantsje schreef:Rosita, nee toevallig had ik het niet over jou, maar wie de schoen past...

_Skess_ schreef:ik zeg het toch in het algemeen? Nou dan
Jij verkondigt ook duidelijk je mening...
Sim0ne schreef:_Skess_ schreef:@ Ninx, pff...eindelijk een positief bericht!
het is allemaal blabla in de paardenwereld en mensen denken het gauw heeeel veel beter te weten zonder dat ze weten hoe iemand handelt of doet toch?
Waar jij zelf ook hard aan mee doet als ik je reacties in dit topic lees (nogal hard je mening verkondigen)
_rosita_ schreef:beantsje schreef:Rosita, nee toevallig had ik het niet over jou, maar wie de schoen past...
Én die pas ik, aangezien je het over figuren had die niet enten.... Zo'n figuur ben ik dus ook en ent niet vrolijk met de kudde mee 'omdat het zo hoort', nogmaals... tetanus dus wel
_Skess_ schreef:@ Simone,
tja als je vanaf je 5e al bezig bent met paarden.....trek geen conclusies zonder dat je wat van me afweet...pff..
beantsje schreef:Wat zeur je nou dan...ik had het over mensen die niet enten en heb in eerdere posts specifiek tetanus genoemd. Als jij daar wel tegen ent, voel je dan niet zo aangesproken!
_Skess_ schreef:Grote onzin? Kom op zeg....doe even normaal. Weet jij wat voor cursus ik heb gevolgd? NEE
kun je dan een mening over mij geven zonder dat je weet wat ik doe? wederom NEE
trek dan geen conclusies alsjeblieft
_Skess_ schreef:Wat weet jij nou van mijn leven af en hoe ik doe? Vanaf mijn 11e zorgde ik al zelfstandig 3 weken voor een groep paarden.....
hou er nou is over op Sim0ne ik vind het nogal kinderachtig gedoe van je en je schiet er niets mee op