Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:31

Aan de ogen van een paard kun je zo ontzettend veel zien.

Het gekke is dat als je de foto's laat zien en er niet bij verteld dat het Anky is, veel mensen de foto's verschrikkelijk vinden. Als je van te voren verteld dat het Anky is, gaan opeens veel mensen haar beschermen.

Ben benieuwd wat er nu bij de KNHS gaat gebeuren... Wie is diegene eigenlijk die dat onderzoek in leidt?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:38

LuvdaTossa schreef:
Aan de ogen van een paard kun je zo ontzettend veel zien.

Het gekke is dat als je de foto's laat zien en er niet bij verteld dat het Anky is, veel mensen de foto's verschrikkelijk vinden. Als je van te voren verteld dat het Anky is, gaan opeens veel mensen haar beschermen.

Ben benieuwd wat er nu bij de KNHS gaat gebeuren... Wie is diegene eigenlijk die dat onderzoek in leidt?

Volgens mij is dat nog niet bekend gemaakt.

Anky is idd een beschermde soort....

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:45

deze wijze van trainen is normaal voor anky ik heb er zelf 1 week lang iedere dag naar staan kijken en willen ze niet dan trek ze ze wel in de krul maar wat dan nog dat diet toch iedereen 90% van de ruiters trekt hun paard aan de teugel inplaats van ze van achter naar voren naar de hand toe te rijden over de rug en het erge is dat die manier van rijden ook nog beloont word.

hozo happy athlete de ruiter misschien maar paard nee

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 08:48

marimba schreef:
deze wijze van trainen is normaal voor anky ik heb er zelf 1 week lang iedere dag naar staan kijken en willen ze niet dan trek ze ze wel in de krul maar wat dan nog dat diet toch iedereen 90% van de ruiters trekt hun paard aan de teugel inplaats van ze van achter naar voren naar de hand toe te rijden over de rug en het erge is dat die manier van rijden ook nog beloont word.
hozo happy athlete de ruiter misschien maar paard nee

Precies...

Maar wat zou daar aan gedaan kunnen worden? Boetes voor de ruiters met voorbeeldfunctie? Boetes voor alle ruiters? Boetes voor de juryleden die dit belonen? Reorganisatie van de KNHS? Of allemaal?

Je kan bij sire.nl aangeven waar je je zorgen over maakt en dan maken zij er een campagne over. Misschien een idee om ook de ogen te openen van niet-paardrijdend Nederland? Hoewel het aan de andere kant natuurlijk ook slechte reclame is voor paardrijden in het algemeen, zou je op deze manier de KNHS en/of de FEI kunnen dwingen om actie te ondernemen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:30

Dit is te gek voor woorden, en een paard-onwaardige manier van rijden. Aangezien ik Anky meer dan eens heb zien inrijden, sta ik helaas niet van de foto's te kijken.....

Ik hoop dat de KNHS dit soort zaken hard gaat afstraffen in de punten. Het wordt hoog tijd dat het inrijden mee wordt genomen in de beoordeling van de proef.

Ik moet zeggen dat ik het wel "leuk" vond om te lezen dat Anky van painted black was afgevallen... mijn eerste reactie was "he, he, dat paard heeft eindelijk laten weten wat ie ervan vind.." Misschien niet helemaal eerlijk, maar als ik zulke foto's zie, dan weet ik wel dat mijn paard (en dat is een best brave!) haar er al lang had afgegooit, of geen stap meer had verzet. Mocht ie om de een of andere reden nog wel lopen, dan is dat puur uit angst, en niet omdat hij voor zo'n ruiter aan het werk wilt.

Goede juryleden zie ik helaas maar weinig... oke, ben geen geweldige ruiter, en heb ook geen geweldig paard kwa beweging, maar ik weet wel wanneer stukken wel goed waren, en wanneer niet. Helaas zie ik maar al te vaak dat de stukken waarin mijn paard 1 brok spanning was met hoge punten beloont werden, en de stukken in ontspanning werden afgestraft...

Veel juryleden kijken alleen naar de voorkant van het paard, hoeveel show daarin zit. De achterkant lijkt er steeds minder toe te doen.

Ik vraag me af hoe een proef beoordeelt wordt als jury's proeven van paarden op film moeten beoordelen waarbij het hoofd+hals niet zichtbaar is... ben benieuwd of ze onze "toppers" dan nog steeds zo goed vinden.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:10

Ik
Citaat:
moet zeggen dat ik het wel "leuk" vond om te lezen dat Anky van painted black was afgevallen... mijn eerste reactie was "he, he, dat paard heeft eindelijk laten weten wat ie ervan vind.." Misschien niet helemaal eerlijk, maar als ik zulke foto's zie, dan weet ik wel dat mijn paard (en dat is een best brave!) haar er al lang had afgegooit, of geen stap meer had verzet. Mocht ie om de een of andere reden nog wel lopen, dan is dat puur uit angst, en niet omdat hij voor zo'n ruiter aan het werk wilt.

wat een l@lverhaal zeg.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:27

tita schreef:
Ik
Citaat:
moet zeggen dat ik het wel "leuk" vond om te lezen dat Anky van painted black was afgevallen... mijn eerste reactie was "he, he, dat paard heeft eindelijk laten weten wat ie ervan vind.." Misschien niet helemaal eerlijk, maar als ik zulke foto's zie, dan weet ik wel dat mijn paard (en dat is een best brave!) haar er al lang had afgegooit, of geen stap meer had verzet. Mocht ie om de een of andere reden nog wel lopen, dan is dat puur uit angst, en niet omdat hij voor zo'n ruiter aan het werk wilt.

wat een l@lverhaal zeg.

Zou je dat ook kunnen onderbouwen? Alleen met meningen strooien hebben we zo weinig aan....

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:29

bromfiets schreef:
PrisSyl schreef:
duidelijk een momentopname,eerst in rl zien dan geloven(van een foto kan je weinig zeggen) !!

Natuurlijk is het een momentopname, daarom staat hij op de foto aan de ene kant van de ring en op de andere foto aan de andere kant, in PRECIES dezelfde houding. Knap terwijl je intussen ook nog van hand bent veranderd...

Ik hoop dat jouw onderschrift op Anky van toepassing gaat zijn....

hoe zie jij dat ze is vanhandveranderd is dan whahaha Clown Clown Vork Cool

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:34

Gabbiejjjj schreef:
bromfiets schreef:
Natuurlijk is het een momentopname, daarom staat hij op de foto aan de ene kant van de ring en op de andere foto aan de andere kant, in PRECIES dezelfde houding. Knap terwijl je intussen ook nog van hand bent veranderd...

Met mijn ogen misschien?

Als op de ene foto haar linkerhand de binnenhand en op de andere foto haar rechterhand de binnenhand is, kan ik daaruit afleiden dat ze van hand is veranderd...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:40

En dat heet Anky? Ze staat er om bekend hier dat ze zo rustig is met haar hand- en beenhulpen, deze foto's geven een totaal ander beeld, zo zie je maar weer ..

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:45

ik kan me herinderen dat ik een filmpje had geplaatst anky op deze manier aan het rijden.
toen riepen veel mensen dat is zo lang geleden nu is hetvast anders en tadaa hier is er een. Clown
ik kan me in deze manier van rijden niet vinden maar dat was al wel duideli9jk denk ik. Bloos

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:02

bromfiets schreef:
Gabbiejjjj schreef:

Met mijn ogen misschien?

Als op de ene foto haar linkerhand de binnenhand en op de andere foto haar rechterhand de binnenhand is, kan ik daaruit afleiden dat ze van hand is veranderd...

whahah wat l*l je nou dan heb je toch echt een vergrootglas en een bril nodig want je bent aardig scheel aan het worden whahah want het hekje is nog steeds links en niet rechts dus Knipoog en de rechterhand is nog steeds de binnenhand en NIET de linkerhand.!! Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:06

Gabbiejjjj schreef:
bromfiets schreef:

Met mijn ogen misschien?

whahah wat l*l je nou dan heb je toch echt een vergrootglas en een bril nodig want je bent aardig scheel aan het worden whahah want het hekje is nog steeds links en niet rechts dus Knipoog en de rechterhand is nog steeds de binnenhand en NIET de linkerhand.!! Clown

Of jij bent scheel en zit naar andere foto's te kijken?

Op de foto linksonder zie ik toch echt dat het hekje rechts achter het paard staat. Op de rest van de foto's staan de hekjes links van het paard.

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:14

bromfiets schreef:
Gabbiejjjj schreef:

Op de foto linksonder zie ik toch echt dat het hekje rechts achter het paard staat. Op de rest van de foto's staan de hekjes links van het paard.

het hekje staat achter haar niet voor haar niet links van haar niet rechts van haar en ze zit nog steeds met haar rechterhand omhoog!! dus je kan er gewoon niet tegen dat IK gelijk heb je probeert gewoon weer een onderwerp te creëren terwijl je ongelijk heb!! Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:20

Gabbiejjjj schreef:
bromfiets schreef:

het hekje staat achter haar niet voor haar niet links van haar niet rechts van haar en ze zit nog steeds met haar rechterhand omhoog!! dus je kan er gewoon niet tegen dat IK gelijk heb je probeert gewoon weer een onderwerp te creëren terwijl je ongelijk heb!! Clown

Ja hoor, wat jij wil...

En dat ik "weer" een onderwerp probeer te creëren terwijl ik ongelijk heb? Kom eens met andere voorbeelden daarvan, aangezien je toch zo goed bent...

Je moet trouwens ook niet geloven dat ik ook maar enige boodschap aan jou heb, je hebt in totaal 5 posts. 1 ervan bestaat uit een smiley en de rest bestaat uit persoonlijk gemuts tegen anderen. Wat wil je bereiken?

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:25

bromfiets schreef:
Gabbiejjjj schreef:

Ja hoor, wat jij wil...

En dat ik "weer" een onderwerp probeer te creëren terwijl ik ongelijk heb? Kom eens met andere voorbeelden daarvan, aangezien je toch zo goed bent...

Je moet trouwens ook niet geloven dat ik ook maar enige boodschap aan jou heb, je hebt in totaal 5 posts. 1 ervan bestaat uit een smiley en de rest bestaat uit persoonlijk gemuts tegen anderen. Wat wil je bereiken?

whahah en jij dan je bent 24 en zit nog zoveel commentaar te leveren via bokt heb je niks anders te doen op deze leeftijd ofzo???!!! OK dan! misschien moet je maar eens gaan werken dan zijn veel mensen van bokt van je af Cool

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:27

ik heb een vraagje aan de mensen die zeggen dat het een momentopname is

waarom zie ik het dan op elke foto??????

en hoezo zitten jullie elkaar zo af te zeiken dat is toch nergens voor nodig??
sorry dat ik me ermee bemoei maar het is zwaar irritant

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:29

Ach, dan staat Coby niet zo alleen met alle kritiek, kunnen ze samen een plan de camapgne bedenken met wat de reden is..
Ben erg benieuwd naar wat Anky te melden heeft..en net wat ik in het p&p topic zei, Anky kan zich meer permiteren dan een Coby en dat is hier ook terug te lezen...en ik ben er 1 van die zo reageerd.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:30

pansor schreef:
ik heb een vraagje aan de mensen die zeggen dat het een momentopname is

waarom zie ik het dan op elke foto??????

en hoezo zitten jullie elkaar zo af te zeiken dat is toch nergens voor nodig??
sorry dat ik me ermee bemoei maar het is zwaar irritant

Ik vind het ook behoorlijk irritant worden... Knipoog

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:31

Slapen

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:32

PrisSyl schreef:
Slapen

vermoeiend he Slapen
Laatst bijgewerkt door Gabbiejjjj op 02-10-07 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:32

Gabbiejjjj schreef:
bromfiets schreef:

Ja hoor, wat jij wil...

whahah en jij dan je bent 24 en zit nog zoveel commentaar te leveren via bokt heb je niks anders te doen op deze leeftijd ofzo???!!! OK dan! misschien moet je maar eens gaan werken dan zijn veel mensen van bokt van je af Cool

En jij gaat met persoonlijke omstandigheden gooien omdat je niet kan winnen? Doei, doei

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:34

bromfiets schreef:
Gabbiejjjj schreef:

En jij gaat met persoonlijke omstandigheden gooien omdat je niet kan winnen? Doei, doei

klein klein kindje wat doe je hier op bokt Huilen
en jij gooit nu toch ook met persoonlijke omstandigheden van ANKY

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:48

He ja, gezellig hier!
Zullen we proberen mekaar niet persoonljik aan te vallen? Alleen Anky en Coby op de deze foto-opnames?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:01

Bromfiets, deze acties van deze jongedame zeggen imo echt genoeg over haar.
Laat haar maar in haar puberale sopje gaar koken, deze discussie gaat haar duidelijk boven haar petje.

Probleem is dat veel juryleden spanning aanzien voor spektakel. Ik snap dat ook wel, veel paarden worden heel indrukwekkend voor het beeld als ze groot door de baan gaan, zwaaiend met de voorbenen en de hals erop.