Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:23

Nog niet zo lang geleden is die gebeurd..
In de manege,ik reed op een NRPS Merrie die nogal een arabierengalopje heeft (zo heel stuiterig).
Sowieso gaan mijn voeten vaak uit de beugels daardoor,maar daar gaat het niet om.
Ze valt vaak naar binnen in de galop,om zo snel mogelijk naar de andere paarden te gaan.
Zit ik geconcentreerd op de buitenteugel zodat ze op de hoefslag zou blijven,wend ze opeens heel fel naar links,en ja,dan vlieg je er vanaf.
Met m'n volle gewicht op m'n rechterelleboog gevallen,geen pretje,was na de val misselijk,voelde me erg koud,draaierig enz..
Arm heeft een paard dagen niet zo heel goed gewerkt,had dus een verstuiking.
Maarjaa,,ondertussen is het hélemaal weg.
Zo'n val wil ik niet meer meemaken..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:38

2 maanden geleden, viel ik voor het eerst van mijn eigen paard..
hij schrok, raakte in paniek, en wist niet waar hij lopen moest, hij rende op het hek af, en ik had de keuze.. of dwars door de ruiten van de kantine, of rechtstom sturen en me vastklampen aan het hek, het laatste probeerde ik, maar lukte maar half, kwam in een draai op mr rug terecht, en moest dus met de ambulance afgevoerd worden. 20.000 onderzoeken voordat ik naar huis mocht. ik was ook echt bang dat ik wat verschoven had... pff wat een helse pijn...

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:25

Mijn ergste val:

Is denk ik meer de schrik van wat er gebeurde, pijn is het niet echt.
Vanmorge heerlijke buitenrit gehad met de pony van vrienden.
Vriendin met paard weggebracht en ik terug naar de wei.
Na 3 minuten werd ze knettergek, ging in rengalop en bokte en steigerde alle kanten op.
Ik was blij dat ik een cap op had.
Ze was echt onhandelbaar.
Ik hield haar niet meer en raakte de grip op mijn teugels kwijt en viel tijdens het steigeren achterover.
koppijn en een zere rug als gevolg.
Kennelijk schrok ze er zelf van want ze stond heel bang te kijken.
Gelijk weer opgestapt waarna ze rustig was.

En een keer heel lomp op de moeder van de pony hierboven me eigen shetlander.
We gingen springen, ze struikelde bij de landing en viel over haar heen op me rechterschouder en kreeg een trap van haar na op me rechterschouder.
Gevolg scheurtje

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:26

Lennardi schreef:
Mijn ergste val:

Is denk ik meer de schrik van wat er gebeurde, pijn is het niet echt.
Vanmorge heerlijke buitenrit gehad met de pony van vrienden.
Vriendin met paard weggebracht en ik terug naar de wei.
Na 3 minuten werd ze knettergek, ging in rengalop en bokte en steigerde alle kanten op.
Ik was blij dat ik een cap op had.
Ze was echt onhandelbaar.
Ik hield haar niet meer en raakte de grip op mijn teugels kwijt en viel tijdens het steigeren achterover.
koppijn en een zere rug als gevolg.
Kennelijk schrok ze er zelf van want ze stond heel bang te kijken.
Gelijk weer opgestapt waarna ze rustig was.

En een keer heel lomp op de moeder van de pony hierboven me eigen shetlander.
We gingen springen, ze struikelde bij de landing en viel over haar heen op me rechterschouder en kreeg een trap van haar na op me rechterschouder.
Gevolg scheurtje

Wat erg het eerste verhaal ..
idd gelukkig dt je een Cap op had !

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 17:29

Mijn ergste val..
hmm. Ik val niet zo heel vaak eerlijk gezegt.
Maar iestw at ik nooit vergeet is;
Ik was nog heel jong. iets van 5/6 ofso Tong uitsteken
En ik ging wel is met mijn nicht mee naar haar verzorgpony.
En ik mocht daar dus even op ''rijden'' (stappen door de bak, met hulp Tong uitsteken )
En toen zat er een vlieg op de kont van die pony. en daat hield die echt niet van.. (teminste, dat is mij altijd verteld Tong uitsteken)
En toen bokte die dus... en wie belandde er vol op haar buik op de grond........... Ikke Tong uitsteken
Dat is tot nu toe mijn ergste val Tong uitsteken

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 17:33

Siimoneee schreef:
Mijn ergste val..
hmm. Ik val niet zo heel vaak eerlijk gezegt.
Maar iestw at ik nooit vergeet is;
Ik was nog heel jong. iets van 5/6 ofso Tong uitsteken
En ik ging wel is met mijn nicht mee naar haar verzorgpony.
En ik mocht daar dus even op ''rijden'' (stappen door de bak, met hulp Tong uitsteken )
En toen zat er een vlieg op de kont van die pony. en daat hield die echt niet van.. (teminste, dat is mij altijd verteld Tong uitsteken)
En toen bokte die dus... en wie belandde er vol op haar buik op de grond........... Ikke Tong uitsteken
Dat is tot nu toe mijn ergste val Tong uitsteken

Aaahh Ach gut
Ik heb ok wel eens geha dat ik vol op me buik viel..

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:55

Ongeveer 2 a 3 jaar geleden.
Ik zat op een pony en we reden in de zomer in de buitenbak.
Dus wij aangaloperen maar wat doet die pony nou.
Ze gaat opeens van de e naar de b echt hard Clown.
En ik al achterover leunen. Want ja molly(dieopny) is nog wel is onverwachts bezig Clown
En toen stopte ze zo bij de b. En toen ging ze echt een hoge bok geven vloog ik over het hek heen. Op mn rechter schouder zegmaar.
En toen had ik mijn schouder uit de kom en mijn sleutelbeen was gebroken. Na de hand toen alles weer normaal was kon ik er wel om lachen. Nu ook als ik er zo over praat. Maar wat een pijn had ik toen zeg. Huilen van het lachen

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:57

Ik ben een keer met sprimgen gevallen,

Paard weigerde (eiegen domme schuld Frusty ),ik vloog óver de hindernis - op mijn buik met m'n gezicht in het zand - en mijn benen klapte óver mijn lichaam heen. zeg maar net als die turnsters altijd doen Nagelbijten / Gniffelen, alleen ben ik niet zo lenig.. ja toen had ik even ademnood Nagelbijten / Gniffelen

zoiets zegmaar maar dan mn benen nog verder, even voor de duidelijk heid (verveling heerst Vork )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tuigje op 10-01-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:01

ben nooit echt ernstig gevallen maar heb er wel hele raren bij zitten, 1 keer maakte ik een salto kwam met mijn voorhoofd op het voorhoofd van het paard terecht doordat ie struikelde en toen stond ik er opeens naast, pakte zo de teugel vast maar na een min. besefte ik me dat het toch best wel pijn deed Clown

En een andere keer was ik aan het galloperen en in de hoek ging ik met paard en al onderuit, het paard viel op me en mijn been zat eronder, hij stond weer op maar ik bleef nog even liggen janken, van mijn voet heb ik toen wel een tijdje last gehad. Tong uitsteken

Nouja dat waren de raarste wel

edine_shets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:10

Haha, dat is al lang geleden Tong uitsteken Ik reed op een shetlander (een nogal eigenwijze). Ik reed op de sprong af en opeens stopte ze ik vloog zo over de sprong heen ik moest echt hard lachen! Haha!

Ik ben ook wel eens pijnlijk in prikkeldraad gevallen, dat was minder leuk Boos!!

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:04

Ik ben een keer met de shet van me familie in de brandnetels beland nu we het over raar vallen hebben.
Was best grappig achter af.
We gingen galoperen zonder zadel en in de bocht(van de buitenbak) vloog ik over haar nek en belande in de brandnetels (hihi blond)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:32

nou heb dr twee maar doe die van sunda
tis al wel 8 jaar geleden
sunda is n nrps merrie die n vriend van mij gefokt heeft en die ik heb ingereden.
ik mocht haar gaan uitbrengen, dus ik ben met haar gaan trainen toen ze 5 was.
Naar een aantal weken trainen werd ze ziek ze werd heel mager etc ze is 100 keer onderzocht maar de da en niemand kon wat vinden. toen ze 6 was was ze weer aangekomen etc en ben ik weer met haar gaan rijden maar na 3 maand lekker trainen werd ze ineens tijdens het rijden gek ze bokte stijgerde etc.
Na ongeveer n kwartier te zijn blijven zitten leit ze zich vallen in lag onder haar, sunda sprong omhoog eerst bleef ik met mn voet in de beugel hangen en toen ik eindelijk los was lag ik bij de omheining. Sunda kwam terug galloperen en heeft op me staan in slaan, ik was bewusteloos en jan hendrik (mn kamaraad) heeft me onder de omheining heen moeten trekken.
ik had gescheurde ribben maar verder was ik ok welw as ik bond en blauw van boven tot onder.
Sunda is nooit meer t zelfde geweest t was net n wild paard je kon niet meer ind e stal etc. ze is naar 2 weken in geslapen want ze begon zich zelf te verwonden omdat ze uit de stal wou breken. Jan henderik heeft haar laten onder zoeken en naar wat de da had gevonden had ze n tumor in haar hersenen, de da verklaarde dat haar rare gedrag daar vandaan kwam ze had namelijk n bloeding etc gehad.

Ik heb haar moeder en andere veulen nog wel n jaar gereden waarna jan hendrik zn paarden verkocht.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:02

ik ben 1 keer heel lomp gevallen.
Dat was een aantal jaren terug, toen reed ik buiten met een groep en we gingen galloperen.
Het paard bokte een paar keer en ik vloog er voorover vanaf, waarna het paard mijn rug raakte.
Gevolg, een pijnlijke pols waar ik nu 2 keer aan geopereerd ben (1e keer kwam door die val en daar zijn we pas jaren later achtergekomen 2e keer door klap van een veulen)
Ook had ik een mooie halve hoefafdruk op mijn rug staan waardoor we dus zeker weten dat het paard mij geraakt heeft.
Gelukkig heb ik er niet heel veel aan overgehouden.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:03

met een harde bok van het paard vallen.
op mijn schouder ribben gekneeust.
zit nu nog bij de fisio! Lachen

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:14

ik kan me nog 1 x herinneren.. Was met de fjorden van mijn oom.. Ze zijn nogal rond zeg maar dus aansingelen en het zadel lekker stabiel laten liggen was soms een probleem... Schoft hebben ze ook al niet dus je moest er altijd voor zorgen dat iemand tegendruk aan de andere kant van het zadel gaf zodat het niet verschoof, en als je dan eenmaal aan het rijden was ging het goed..
Nou we gingen springen, en dat ging nogal recreatief, dus op de hindernis af, hopen dat ze springen en dan proberen weer terug te nemen (ja ik was nog erg jong, wist niet beter). We zetten dan de hindernis op de A-C lijn. Na de hindernis was het altijd gokken of tie nou links of rechtsaf ging en ik gokte dus een keer verkeerd met als gevolg dat het zadel en ik links wilden en het fjordje rechts.. ik ben toen hard met mijn buik op het (ijzeren) hek beland, dat was behoorlijk pijnlijk maar heb er niets aan overgehouden, en het paardje ook niet Knipoog

Ook een keer met opstappen op een fries (en ik was fjorden gewend en ben al niet zo lenig), ze begon te lopen en ik pleurde er aan de andere kant weer af Tong uitsteken

Heb ook een keer op de manege tijdens de les op een paard gezeten dat in de galop ineens ging liggen! kon er zo afstappen (denk dat tie zich verstapte ofzo, maar het ging echt heel soepel, we vielen niet ofzo)
Ach ja, en de andere keren waren gewoon vallen, niet spectaculair ofzo Tong uitsteken En dit stelt al helemaal niet zoveel voor bij de rest van die verhalen hier Haha!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:22

Bij mij valt het opzich wel mee. Ik ben niet erg hard gevallen, maar heb bij 1 val wel mijn bovenarm gebroken, die beschouw ik dan maar als mijn ergste val. Knipoog
Ik zat zonder zadel op een pony, draafde over een balkje en daarna ging zij naar links terwijl ik dacht dat ze naar rechts ging. Knipoog Toen lag ik eraf. Ze (een merrie) kwam daarna wel weer heel lief naar me terug gedraafd en was heel lief daarna de hele tijd, haha. Lachen Was trouwens op 2e kerstdag. Ik heb bij de huisartsenpost anderhalf uur zitten wachten. Heb wel 6 weken weinig met m'n arm kunnen doen.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:26

Niet de ergste val, maar wel een hele stomme..

ben eens van de pony van mijn vriendin afgebokt..
Was helaas met westernzadel.. Ik landde terug op het paard, maar wel op de zadelknop..
aaaaaaaaaauuuuuuuuuuwwwwwww.

Heb er zeker 2 weken moeilijk van gelopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:28

oow jemig dat is goed stom

kissXbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:05

Ik heb wel is gehad dat een paard op me been ging liggen. Frusty
En bleef even liggen! (au!)

JD_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:50

gewoon een simpele duik in het zand, niks aan overgehouden... rij ook eigenlijk nooit dus dan val je zo vaak niet hè

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:52

Heb een hoop grappige vallen gehad, juli 2007 zat het niet mee, mijn paard viel en ik ook waardoor ik mijn sleuterl been brak. moest een operatie 2 ijzerepinnen erin die 2 maanden moesten blijven zitten en daarna nog 2 maanden revalideren Verdrietig

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 17:54

Maureenn schreef:
Heb een hoop grappige vallen gehad, juli 2007 zat het niet mee, mijn paard viel en ik ook waardoor ik mijn sleuterl been brak. moest een operatie 2 ijzerepinnen erin die 2 maanden moesten blijven zitten en daarna nog 2 maanden revalideren Verdrietig

Verdrietig en je er nog goed vanaf gekomen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:29

Paar weken geleden Tong uitsteken Een grote super schimmel van enorme lengte (net paard van sinterklaas Tong uitsteken ) en die werd te enthousiast met de rechtergalop en ging opeens vrolijke enorme bokkensprongen maken en er in rengalop vandoor schieten. Ik vloog over zijn hoofd tegen de bakrand aan Lachen Hij sprong over mij heen en ik had evengoed helemaal niks Tong uitsteken

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:40

3 jaar geleden op de manege met springles. paard werd gek was nog voor het springen en ging bokken stijgeren en opzij springen. ik viel eraf en ben er even later weer opgegaan. toen gingen we springen en werd hij weer gek net na de hindernis ging nie weer bokken steigeren en opzei springen. ik val eraf met als gevolg hersenschudding en rug flink gekneusd later nog wel even opgegaan. en daarna snel naar huis. en 3 a 4 maanden geleden met verzorgpaard ( inmiddels eigen paard) waren op buitenrit aan het draven en ineenkeer glijd hij uit ik val eraf midden in de brandnetels en hij glijd in een ( gelukkig) droge sloot. allebei niet veel aan over gehouden maar wel vreselijk geschrokken.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:45

Ik ben eigenlijk nooit 'erg' gevallen. (gelukkig Lachen )