Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:21

en ik ben dan weer iemand. als je een leuk paard ziet staan ga er dan kijken ook al is het niet om de hoek. Voor het zelfde geld laat je je droom paard staan

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:23

Het kan dat ik het verkeerd gelezen heb hoor... maar je verdient 110 euro per maand aan je krantenwijk en het paardje leasen kost 100 euro per maand. Dat zou dan dus betekenen dat je maar 10 euro over hebt voor spulletjes, stalling en andere kosten (VA?) plus je normale sociale leven. Dit is wel heeeeeel knap/onmogelijk!

Correct me if I'm wrong Bloos

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:24

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:25

Breitling schreef:
omdat jij zegt dat je een recreatie paard/pony zoekt maar wel reageerd op sportpaarden met een perfecte hoogte en goed papier. die heb je niet voor 2000 euro.

voor 2000 euro kun je zoiezo niet veel eisen hebben. want met wat eisen zit je al snel aan een hoger bedrag.

of je moet op zoek naar een ouder paardje of pony. of genoegen nemen met een vuilnisbakken rasje die gezond is

want een paard met goed papier die al wat kent vind je niet voor 2000 euro.

als ik me niet vergis wil een recreatie paard maar wil je er ook af en toe een proef mee rijden.

er worden ontiegelijk veel dieren voor die prijs aan geboden alleen zullen ze vast niet allemaal aan je eisen voldoen. vandaar dat je er niet 1 vind. Dus of de prijs opschroeven, of genoegen nemen met wat minder denk ik zo.

zoals ik al zei; lees eerst het topic door.
- ik wil er geen papieren bij
- vuilnisbakkenras; geen probleem

en ik wil inderdaad een recreatiepaard en ik wil er heel af en toe een keer een proef mee starten, nou en!?!

Ik heb helemaal geen grote eisen, dus lees eerst even voordat je iets nutteloos post. Ik ga hier verder niet meer op in, want het slaat nergens op.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:26

Breitling schreef:
en ik ben dan weer iemand. als je een leuk paard ziet staan ga er dan kijken ook al is het niet om de hoek. Voor het zelfde geld laat je je droom paard staan

Dat zeg ik zelf ook, maar mijn stalhouder is het daar niet helemaal mee eens. Die heeft zoiets van 'een paard is een paard, zolang het benen heeft, een hoofd en rechtdoor kan lopen is het prima'

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:29

ik heb mijn fjord bij de bm stables vandaan. hij koste mij duizend euro. en ik ben daar leuk geholpen. als ik ooit een ander paard neem ga ik er weer heen. maar mijn fjord kan nog jaren mee dus geniet ik nog van hem. Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:29

@redrumfox, is openbaar vervoer geen optie? Er moet toch wel iemand zijn die je erheen wilt rijden? Mijn paard heb ik zelf ook niet hierheen gereden met de trailer, dat heeft de paardenbuurman gedaan.

Ken je anders geen mensen op stal ibv auto(rijbewijs)?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:31

ik heb de eerste paar bladzijdes door gelezen en daar zijn best veel linken gegeven van paarden en ook aangegeven dat er zat in die prijs te koop is. Dus denk dan dat als jij in die prijs niks geschikts kan vinden je prijs te laat ligt voor je eisen.

wie koopt het paard dan jij of je stal houder?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:33

Breitling schreef:
ik heb de eerste paar bladzijdes door gelezen en daar zijn best veel linken gegeven van paarden en ook aangegeven dat er zat in die prijs te koop is. Dus denk dan dat als jij in die prijs niks geschikts kan vinden je prijs te laat ligt voor je eisen.

Nou, laten we het alsjeblieft even wat netter houden Lachen

Ik vind niet dat TS van die achterlijke eisen heeft, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om stad en land af te reizen voor een paard, dat moet je kunnen respecteren.
Als je aan alle kanten (bij wijze van spreken) tegengewerkt wordt en je bent niet in het bezit van een auto of rijbewijs, wordt het je ook wel knap lastiggemaakt!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:35

Chrisssy schreef:
Het kan dat ik het verkeerd gelezen heb hoor... maar je verdient 110 euro per maand aan je krantenwijk en het paardje leasen kost 100 euro per maand. Dat zou dan dus betekenen dat je maar 10 euro over hebt voor spulletjes, stalling en andere kosten (VA?) plus je normale sociale leven. Dit is wel heeeeeel knap/onmogelijk!

Er bestaat ook nog zoiets als een bankrekening Knipoog Ik ga jou verder niets vertellen over mijn financiële boeltje, dat soort dingen houd ik liever voor mezelf. Dat leasen is in ieder geval prima geregelt en besproken.

heene040: je krijgt mij voor geen goud op het erf van de BMstables.

Furia: het punt is niet echt het vervoer, maar meer dat ik iemand nodig heb die er verstand van heeft. ik ken ook niet veel mensen boven de 18 - die in de paarden zitten - die mij zomaar even daarheen willen rijden. dat is het punt helaas.. anders had ik er gewoon heen gekunt.

Breitling: ik ga bij heel veel van die paarden kijken, staat verderop in het topic.
Ik koop het paard, maar als hij niet mee wil dan houdt het op.. hij vind 2x op en neer rijden naar A'dam blijkbaar te veel gevraagd voor een paard waar ik nog ruim 10 jaar plezier van kan hebben.

Barmat: dankje Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:38

Barmat schreef:
Breitling schreef:

Nou, laten we het alsjeblieft even wat netter houden Lachen

Ik vind niet dat TS van die achterlijke eisen heeft, maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om stad en land af te reizen voor een paard, dat moet je kunnen respecteren.
Als je aan alle kanten (bij wijze van spreken) tegengewerkt wordt en je bent niet in het bezit van een auto of rijbewijs, wordt het je ook wel knap lastiggemaakt!

wat is er niet netjes aan mijn berichtje? ik zeg heel normaal wat en ik vraag heel normaal wat?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:39

Het is de ondertoon in je berichten Breitling Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:42

als je geen mogelijk heid hebt om verder weg te reizen dan is het dus ook niet zo vreemd dat je niet zo snel een paard/pony vind in je prijsklasse daar moet je dan net geluk mee hebben en dus geduld hebben.
En als je het echt wilt valt er altijd wel wat te regelen om ergens te komen.
En ik spreek uit ervaring ik was toen ik mijn paard kocht ook minder jarig en kwam er ook met veel moeite

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:45

in dat bericht spreek ik toch echt niet met een ondertoon dan lees je hem denk ik verkeerd.

Ik weet uit ervaring hoe het is als je een paard zoekt in die prijs klasse en voor een beetje een leuk paard ligt die niet voor het oprapen. Dus of meer moeite doen of je eisen aanpassen.
Ik was 18 toen ik mijn paard kocht. Ik moest toen van nunspeet naar groningen om er te gaan kijken en niemand wilde met me mee. Had geen rijbewijs niks. Maar in mijn ogen, als je iets graag wilt kun je dat wel regelen. Het gaat niet vanzelf.

en ik bedoel dit niet om met een ondertoon te praten. maar als je een paard zoekt van 2000 euro en je reageerd op jonge sportpaarden met goed papier dan begrijp ik wel dat je die niet kan vinden.

edit weet niet waar je nogmeer op gereageerd hebt maar dat is iets wat me opviel
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 12-06-07 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:46

Maar bedenk goed dat jouw ervaringen niet die van de TS hoeven zijn Breitling... niet iedereen is hetzelfde en ik weet niet hoe oud de TS is, maar het kan best zijn dat ze zich gewoon heeft te schikken aan de wensen/eisen van een ander.

Ja, dat is moeilijker met zoeken. Maar zeg nu aub niet dat TS er niks voor over heeft.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:47

dat zeg ik ook niet, je moet goed lezen ik zeg meer moeite doen. Om ergens te komen is er altijd wel een oplossing

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:47

En dan nog wat.... de prijzen van paarden ZIJN ook belachelijk hoog!

"Vroegah" had je voor 2500 - 3000 GULDEN een heel leuk paard, voor 10.000 gulden een echt goed ding met alle knoppen.

Nu heb je voor 2000 EURO (toch effe 4400 GULDEN) een halve gare knol (bij wijze van spreken, er staat zoveel bocht op MP)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:49

Redrumfox schreef:
Chrisssy schreef:

Er bestaat ook nog zoiets als een bankrekening Knipoog Ik ga jou verder niets vertellen over mijn financiële boeltje, dat soort dingen houd ik liever voor mezelf. Dat leasen is in ieder geval prima geregelt en besproken.

Geloof me, ik ben totaal niet geïntresseert in jouw financiele boeltje. Daar vroeg ik ook niet naar, ik dacht met je mee...maar als je dat niet kan hebben, open dan geen topic!

Ik vind, vanaf het begin aan dat de TS erg geprikkelt reageert op goedbedoelde reacties. Daarintegen zijn haar eisen niet heel gek, heb genoeg pony's te koop zien staan daarvoor. Ik zeg nogmaals, zoek een leuke haflinger of fjord. Kan je alle kanten mee op!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:51

Breitling: Kijk, als je nou het topic had doorgelezen had je geweten waarom ik op die paarden reageer. Ik ga hier niet opnieuw antwoord op geven. Je moest trouwens eens weten hoeveel moeite ik doe ondanks alle omstandigheden. Het zit niet zo simpel in elkaar als jij denkt.

Chrissy: ik kan het prima hebben, en ik reageer nogal geprikkelt omdat ik er gewoon zo moe van wordt dat mensen denken dat ik er geen moeite voor doe, zeggen dat mijn eisen te hoog zijn e.d.
jij pikt nou net die reacties eruit (zullen er 2 geweest zijn), maar je moet toegeven dat ik 99 van de 100 keer hartstikke normaal heb gereageert. Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:58

Barmat schreef:
En dan nog wat.... de prijzen van paarden ZIJN ook belachelijk hoog!

"Vroegah" had je voor 2500 - 3000 GULDEN een heel leuk paard, voor 10.000 gulden een echt goed ding met alle knoppen.

Nu heb je voor 2000 EURO (toch effe 4400 GULDEN) een halve gare knol (bij wijze van spreken, er staat zoveel bocht op MP)

maar dat geld voor alles niet alleen voor paarden. alles is belachelijk duur geworden
de gulden is gewoon een euro geworden.
en in de gulden tijd rekenen heeft dus ook geen zin meer want alles is nu eenmaal duurder.

tegenwoordig betaald je voor een (echt)goed paard zonder knoppen 10.000 euro. dat is 22.000 gulden daar kon je er vroeger 2 met knoppen van kopen

daarom zeg ik voor 2000 euro kun je bijna geen eisen hebben want dan vind je niks.
en paarden met goed papier etc waar ts op reageerde kosten echt wel wat meer als 2000 euro

wij hebben ons paard van 14 toen ook nog in de gulden tijd verkocht voor weinig. is nu al 6 jaar geleden als het niet al 7 is toen ook voor geen drol paard had dubbel m gelopen super braaf karakter van goud voor dat zelfde paard betaal je nu het dubbele en dan in euro's

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:00

14 pagina's doorlezen is me idd iets te veel.
Maar wat is de reden dan dat je geen openbaar vervoer kan nemen om bij het paard te kijken? jij koopt toch zelf het paard?

ik heb ook nergens gezegt dat het makkelijk is. maar dat er nergens een goedkoop paard te vinden is dat klopt gewoon niet helemaal

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:05

het komt misschien wat bot over maar het is gewoon zonde om een paard te laten staan omdat andere mensen je tegen werken. Je hebt andere echt niet nodig om je droom paard te vinden als je hem zelf betaald

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:12

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik heb geen verstand van beenstanden, gebit e.d. Hiervoor moet er iemand mee. Ik kan prima zelf met de trein, maar het heeft geen zin om alleen te gaan omdat ik er gewoonweg niets over weet. Knipoog

Het enige punt is dus dat ik iemand moet vinden die met mij mee wil, maar ja; ik ken niemand die daar behoefte aan heeft en een bokker zit daar denk ik ook niet op te wachten.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:12

Ik vind het wel slim van je dat je, je stalhouder of iemand anders met verstand van paarden meeneemt als je een paard gaat kopen.
Maar als je nou eerst een zelf (met ov) of je ouders of andere mensen die er geen verstand van hebben bij die andalusiër gaat kijken? En als je het dan écht wat vind wil je stalhouder misschien wel mee (omdat de kans dan klein is dat hij voor niks op en neer rijdt). Of je filmt hem en laat dat aan je stalhouder zien, heeft hij ook een indicatie.
En verder zou een keuring iig kunnen bepalen of het een gezond paard is.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:16

Dat is in principe ook wel een goed idee.. laat ik dat maar doen Ja Dankjewel!

Keuring doen we trouwens ook, maar als het op het eerste gezicht al te zien is dat er iets niet klopt lijkt een keuring me overbodig. Dus ik neem eerst maar iemand mee die daar oog voor heeft. Lachen