Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pharagirlke schreef:mirgino en je kan niet begrijpen dat dat voor andere mensen wel zo is?
mirgino schreef:ik zie mijn paardje ook niet als een vriendin maar gewoon als een paard
Shalbo schreef:@mirgino: Ok, je hebt gelijk, een paard is een paard. Maar je hebt er zeker wel een andere relatie mee dan je keukenschaar. Je gaat er dagelijks naartoe, steekt er energie in, maar krijgt daar ook heel veel voor terug. Hoe fijn is het niet als hij naar je mummelt, of vrolijk op je af komt lopen in de wei? Ik vind dat tekenen van vriendschap. Dan ga je em toch niet gewoon aan Jan en alleman verkopen omdat je er een miljoen voor krijgt? Das zo materialistisch! Ik moet eerlijk bekennen- ik ben zelf ook zo materialistisch als de pest: ik ga een moeilijke studie doen o.a. voor het geld. Maar als het op zo'n zaken aankomt dan ben ik heel principieel. Maar, zoals in al eerder zei: het is natuurlijk een anders verhaal als je in financiele problemen zit.
xtostarlight schreef:Nee, nog niet voor 10 miljoen.
Zou ontzettend ruzie met mn ouders en vriend krijgen, maar de mijne gaat NIET weg.
mirgino schreef:Shalbo schreef:@mirgino: Ok, je hebt gelijk, een paard is een paard. Maar je hebt er zeker wel een andere relatie mee dan je keukenschaar. Je gaat er dagelijks naartoe, steekt er energie in, maar krijgt daar ook heel veel voor terug. Hoe fijn is het niet als hij naar je mummelt, of vrolijk op je af komt lopen in de wei? Ik vind dat tekenen van vriendschap. Dan ga je em toch niet gewoon aan Jan en alleman verkopen omdat je er een miljoen voor krijgt? Das zo materialistisch! Ik moet eerlijk bekennen- ik ben zelf ook zo materialistisch als de pest: ik ga een moeilijke studie doen o.a. voor het geld. Maar als het op zo'n zaken aankomt dan ben ik heel principieel. Maar, zoals in al eerder zei: het is natuurlijk een anders verhaal als je in financiele problemen zit.
ik ben daar anders in dan sommige onder ons![]()
vroeger thuis ben ik er zo mee opgegroeit ,wat in de verhuur niet ging werd verkocht of omgeruild voor een ander.
alleen de shetjes zijn bij ons gebleven tot hun dood,en ze zijn erg oud geworden.
de laatste is 9jr geleden overleden op bijna 42 jr
en deze hebben we 28 jr gehad![]()
ik heb daar een heel andere kijk op,het is een leuk en lief dier maar verder niets
echt niet mijn vriendin of maatje![]()
vroeger tutte ik meer met de pony`s en dat zit er niet meer in.
ik heb in het weekend de tijd om uren bezig te zijn en doordeweek heb ik alleen in de ochtend tijd om te longeren en dan snel op de wei te brengen
ik heb ook 2 bijrijdsters voor haar die samen 3 a 4 dagen komen [meestal s`avonds] zodat ze lekker bezig gehouden word.
maar 1 miljoendan hoeft mijn man niet meer te werken,is ook wel zo gezellig voor mijn zoontje,papa thuis
dan hebben we meer tijd voor elkaar en het financiel een stuk ruimer.
en ik koop dan voor 2500 euro wel weer een leuk paardje terug.
en zelfs voor die 25 duizend euro die iemand geboden kreeg,zou ik haar meegeven.
weet je wat ze allemaal kost en gekost heeft?
ik ben daar niet zo emotioneel over.
ik heb een paard voor de ontspanning en is zij er niet meer dan wel weer een ander![]()
ik heb al veel paarden voorbij zien komen in mijn leven en ze zijn me allemaal even lief.
maar goed ,erg fijn dat er mensen zijn waar hun paard hun beste vriend[in] is.
mischien ben ik die leeftijd van alles aan je paard vertellen,wel allang voorbij.