Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:17

Jij gaat er steeds van uit dat het paard het slecht krijgt op de stal waar hij staat, in de zin dat hij geen vriendjes & weidgang krijgt. Maar zo is de stelling niet. Het gaat erom óf je hem zou verkopen of niet.

Uit nieuwschierigheid: op blz 1 zeg je dat je Kawa nooit weg zou doen en Zanda wel. Wat maakt voor jou het verschil?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:19

Uhm ik denk dat ik er wel 3x over na zou denken waarom ze dan perse mijn paard voor 1 miljoen willen kopen, maar als ik er zeker van ben dat mijn paard het daar goed krijgt zou ik het denk ik wel doen. Ik zeg denk ik, omdat ik niet zeker weet hoe ik in zo'n situatie zou reageren.
Nou zou ik die keuze alleen kunnen maken als het mijn jongste paard(5 jaar)betreft, die andere 2 gaan voor geen cent de deur uit.
Nu denk ik ook niet dat iemand een pony van 29 wil kopen maar ik zou haar ook nooit weg doen, ik ben met haar opgegroeid en dat is gewoon mijn maatje, dat geld ook voor mijn 15 jarige never nooit dat die 2 weg gaan, ja alleen met hun beentjes in de lucht(om de dood maar even anders te omschrijven).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:20

dat is wel de stelling Lachen
iedereen zegt als hij het goed krijgt gaat hij want die mensen hebben vast een goude stal.
Ik vind die goude stal niet belangrijk, dus nee hij zou niet gaan.
Ik vind dagelijks naar buiten met andere belangrijk..ook al is ie veel waard.

Met kawa heb ik al veel mee gemaakt, heb ik al 12 jaar.
Die gaat niet, voor geen enkele prijs en tehuis.

Met zanda heb ik nog niks mee gemaakt, dus die zou ik voor dat bedrag wel weg doen
Maar wel met weidegang...anders ook niet, want dan vind ik niet dat hij goed terecht komt

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:26

Duidelijk Clown
En logisch ook. Eigenlijk precies wat ik al eerder zei: je gooit een band die je hebt met een paard niet zomaar weg Knipoog

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:26

ja hoor, zou ik wel doen.. alleen nu nog een gek vinden die het er voor geeft Tong uitsteken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:49

pharagirlke schreef:
mirgino en je kan niet begrijpen dat dat voor andere mensen wel zo is?

jahoor dat heb ik toch in een post neergezet Knipoog

maar dat geld dus niet voor mij.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:52

Voor minder mogen ze hem ook wel hebben Haha! niet heel veel minder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:57

zolang ik geen rede heb om een paard weg te doen ( b.v geen plek meer, geld te kort of weet ik veel andere redenen ) niet. zou ik het wel moeten verkopen dan liever aan een goed tehuis voor veel minder geld dan een miljoen en ik weet niet waar ze terecht komen! Geld is voor mij zeker niet belangrijk voor verkoop van mijn paard! Het minst belangrijk zelfs

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:00

mirgino schreef:
ik zie mijn paardje ook niet als een vriendin maar gewoon als een paard

maar er zijn ook zat mensen die het zien als een family lid.

waarom zien mensen een kat/hond wel als family lid en een paard niet??

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:00

Ja, zonder meer. Tuurlijk zal ik er verdriet van hebben maar het dier zal het waarschijnlijk toch niet slecht krijgen en ik kan er heel veel andere dieren mee helpen.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:01

Maaar waarom zou je jezelf dat verdriet aandoen terwijl je gen reden hebt ( geen stalling geen geld etc) ??

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:03

omdat ik zelf een manege heb en ook paardenhandelaar ben jaaa, goh stel je voor dat iemand 1 miljoen voor mijn handelspaarden zou bieden, maar nee eerlijk is eerlijk ik heb hier 14 paarden staan vanmezelf, mijn manegpaardjes, mijn paardjes van mijn kids en nee zelfs niet voor 2 miljoen want geloof me niet aan alles kan je een prijskaartje hangen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:05

Shalbo schreef:
@mirgino: Ok, je hebt gelijk, een paard is een paard. Maar je hebt er zeker wel een andere relatie mee dan je keukenschaar. Je gaat er dagelijks naartoe, steekt er energie in, maar krijgt daar ook heel veel voor terug. Hoe fijn is het niet als hij naar je mummelt, of vrolijk op je af komt lopen in de wei? Ik vind dat tekenen van vriendschap. Dan ga je em toch niet gewoon aan Jan en alleman verkopen omdat je er een miljoen voor krijgt? Das zo materialistisch! Ik moet eerlijk bekennen- ik ben zelf ook zo materialistisch als de pest: ik ga een moeilijke studie doen o.a. voor het geld. Maar als het op zo'n zaken aankomt dan ben ik heel principieel. Maar, zoals in al eerder zei: het is natuurlijk een anders verhaal als je in financiele problemen zit.

ik ben daar anders in dan sommige onder ons Knipoog

vroeger thuis ben ik er zo mee opgegroeit ,wat in de verhuur niet ging werd verkocht of omgeruild voor een ander.
alleen de shetjes zijn bij ons gebleven tot hun dood,en ze zijn erg oud geworden.
de laatste is 9jr geleden overleden op bijna 42 jr
en deze hebben we 28 jr gehad Haha!
ik heb daar een heel andere kijk op,het is een leuk en lief dier maar verder niets
echt niet mijn vriendin of maatje Clown

vroeger tutte ik meer met de pony`s en dat zit er niet meer in.
ik heb in het weekend de tijd om uren bezig te zijn en doordeweek heb ik alleen in de ochtend tijd om te longeren en dan snel op de wei te brengen
ik heb ook 2 bijrijdsters voor haar die samen 3 a 4 dagen komen [meestal s`avonds] zodat ze lekker bezig gehouden word.

maar 1 miljoen Sigaar dan hoeft mijn man niet meer te werken,is ook wel zo gezellig voor mijn zoontje,papa thuis
dan hebben we meer tijd voor elkaar en het financiel een stuk ruimer.

en ik koop dan voor 2500 euro wel weer een leuk paardje terug.

en zelfs voor die 25 duizend euro die iemand geboden kreeg,zou ik haar meegeven.
weet je wat ze allemaal kost en gekost heeft?
ik ben daar niet zo emotioneel over.
ik heb een paard voor de ontspanning en is zij er niet meer dan wel weer een ander Knipoog

ik heb al veel paarden voorbij zien komen in mijn leven en ze zijn me allemaal even lief.

maar goed ,erg fijn dat er mensen zijn waar hun paard hun beste vriend[in] is.

mischien ben ik die leeftijd van alles aan je paard vertellen,wel allang voorbij.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:06

xtostarlight schreef:
Nee, nog niet voor 10 miljoen.
Zou ontzettend ruzie met mn ouders en vriend krijgen, maar de mijne gaat NIET weg.

Ik ook, al kreeg ik er 100 miljoen voor. Mn Maatje gaat echt voor geen goud weg!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:07

mirgino schreef:
Shalbo schreef:
@mirgino: Ok, je hebt gelijk, een paard is een paard. Maar je hebt er zeker wel een andere relatie mee dan je keukenschaar. Je gaat er dagelijks naartoe, steekt er energie in, maar krijgt daar ook heel veel voor terug. Hoe fijn is het niet als hij naar je mummelt, of vrolijk op je af komt lopen in de wei? Ik vind dat tekenen van vriendschap. Dan ga je em toch niet gewoon aan Jan en alleman verkopen omdat je er een miljoen voor krijgt? Das zo materialistisch! Ik moet eerlijk bekennen- ik ben zelf ook zo materialistisch als de pest: ik ga een moeilijke studie doen o.a. voor het geld. Maar als het op zo'n zaken aankomt dan ben ik heel principieel. Maar, zoals in al eerder zei: het is natuurlijk een anders verhaal als je in financiele problemen zit.

ik ben daar anders in dan sommige onder ons Knipoog

vroeger thuis ben ik er zo mee opgegroeit ,wat in de verhuur niet ging werd verkocht of omgeruild voor een ander.
alleen de shetjes zijn bij ons gebleven tot hun dood,en ze zijn erg oud geworden.
de laatste is 9jr geleden overleden op bijna 42 jr
en deze hebben we 28 jr gehad Haha!
ik heb daar een heel andere kijk op,het is een leuk en lief dier maar verder niets
echt niet mijn vriendin of maatje Clown

vroeger tutte ik meer met de pony`s en dat zit er niet meer in.
ik heb in het weekend de tijd om uren bezig te zijn en doordeweek heb ik alleen in de ochtend tijd om te longeren en dan snel op de wei te brengen
ik heb ook 2 bijrijdsters voor haar die samen 3 a 4 dagen komen [meestal s`avonds] zodat ze lekker bezig gehouden word.

maar 1 miljoen Sigaar dan hoeft mijn man niet meer te werken,is ook wel zo gezellig voor mijn zoontje,papa thuis
dan hebben we meer tijd voor elkaar en het financiel een stuk ruimer.

en ik koop dan voor 2500 euro wel weer een leuk paardje terug.

en zelfs voor die 25 duizend euro die iemand geboden kreeg,zou ik haar meegeven.
weet je wat ze allemaal kost en gekost heeft?
ik ben daar niet zo emotioneel over.
ik heb een paard voor de ontspanning en is zij er niet meer dan wel weer een ander Knipoog

ik heb al veel paarden voorbij zien komen in mijn leven en ze zijn me allemaal even lief.

maar goed ,erg fijn dat er mensen zijn waar hun paard hun beste vriend[in] is.

mischien ben ik die leeftijd van alles aan je paard vertellen,wel allang voorbij.

jou geval is ook anders je hebt een man en zoontje.
mensen die geen gezin hebben of zelf nog kind zijn.
zij blij met een maatje. * ik igg wel heel erg blij zelfs*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:08

heeft niks met leeftijd te maken mirgino Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:09

Like_peres

jij begrijpt het Haha!

daarom kan je niemand veroordelen voor hun keuze Knipoog

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:13

Nee! Echt niet.
Mijn paard is mijn maatje, een vriend.
En vrienden verkoop je niet Knipoog .
Nog niet voor 10 miljoen.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:19

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 28-03-22 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:21

Ik zou het denk ik wel doen. Ik heb eigenlijk geen idee. Soms moeten ze nu eenmaal toch weg, stel dat ik het kei druk zou krijgen met school ofzo. Maar ik hoef me er verder niet zo druk over te maken haha want dat gebeurd me toch nooit hihi

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:25

Mijn paard is in principe voor geen enkele prijs te koop en mag lekker bij mij oud worden.... maar dan heb ik het over reëele bedragen Clown voor 1 miljoen doe ik er een strik om Haha! al zou ik wel de ogen uit m'n hoofd janken.

Ariannee_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:29

Het geld is harstikke leuk natuurlijk, maar me paardje zo ik echt voor geen goud willen missen of kwijtwille Tong uitsteken

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:30

Waarom als je geen problemen ermee hebt dan bdoel ik ( je hebt genoeg geld om voor haar/hem te zorgen/ zelf nog kan leven, zij/hij heeft het naar haar zin)

Waarom doe je jezelf die pijn dan toch aan.

senna9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:34

Blijven dromen......
Mijnpaardje is voor mij meer dan een miljoen waard, maar in een miljoen jaar dat ik het ervoor zou krijgen.
En zou dat wel zo zijn, mag ze mooi niet weg. Ik hou te veel van oudje en we hebben samen al te veel dingen mee gemaakt

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:36

Ik zou mijn paard iig voor geen geld ter wereld wegdoen
(dan nog te bedenken dat hij nog niet is opgeleerd)
Hij is gewoon te goed, lief...